Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Kolísavý volnoběh se zátěží http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=118&t=331 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Relaxcz [ úte 17. lis 2009 10:26:30 ] |
Předmět příspěvku: | Kolísavý volnoběh se zátěží |
Při návštěvě servisu kvůli klimě začali řešit problém, na který jsem si já už zvykl a to je, že po nastartování a zapnutí klimy kolísají otáčky volnoběhu v rozmezí 800-1200ot. a při tom cvaká spojka kompresoru, jak ji počítač odpíná a připíná. Po troše laborování to prý udělá, i když vypne klimu, ale zase zapne větrák a vyhřívání zadního okna. Celé to přestane po přidání plynu na asi 1500 ot. Z toho plyne, že při jízdě se to neprojevuje, ale v koloně couračkou už jo. Já mám vypozorováno, že když startuju stylem- zastrčím klíč a točím, vylítnou otáčky na 3000 a chvilku se drží. Pokud ale počkám se startováním až natlačí pumpa benzín (10s za studena), otáčky jsou kolem 2000 a spadnou hned. Zkoušeli nejdřív čidlo klimy- to nic, pak to může být klapka vzduchu, ale nebylo auto, ze kterého by si ji půjčili, takže závěr zatím není. Vyčistit tu mojí klapku, to se prý nedělá- u 1.6 tam olej z odvětrání víka nejde. Cena nové klapky 6 nebo 8000- teď nevím. Podle mě to autu nevadí, jiná věc je spojka kompresoru, ale to zase nejsou velké otáčky a četnost spínání by elekromagnetu taky vadit nemusela. Řeším to zapínáním klimy ve vyšších otáčkách. Ale v těch kolonách to na 1 škube, 2 je moc a rozjezd taky není 100%. To zase řeším citem v noze na plynu a spojce. Už jsme to řešili i na starém fóru, dokonce i v jiných souvislostech, ale jaký byl, nebo bude výsledek, nevím. |
Autor: | Relaxcz [ sob 21. lis 2009 19:50:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolísavý volnoběh se zátěží |
Nedalo mě to a zkusil jsem vyčistit tu klapku, abych se přesvědčil, zda to pomůže- A Moc ne. Sice to s klimou už nehoupalo, ale s vyhříváním okna pořád. Jak jsem psal- autu to nevadí, já s tím umím žít. Uvidím, co mě řeknou. Co mě ale překvapilo, bylo to, že ta klapka nesedí v žádným sedle, ale volně se točí v trubce na ose o 90° A zase tak moc špína to nebyla. Pravda, trochu mastná byla, ale nic zásadního po 86 000. Skoro by se řeklo- zbytečná práce. Ale bylo to příjemné dopoledne v garáži. |
Autor: | Carr77 [ pon 23. lis 2009 21:05:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolísavý volnoběh se zátěží |
Příčin může být víc. Počínaje softwarem a konče dobíjením. Pošli mi VIN, podívám se, jestli tam není popsaný nějaký problém. |
Autor: | matesxxx [ sob 26. pro 2009 20:28:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolísavý volnoběh se zátěží |
Tak už jste něco vyřešili?? řekl bych že mi to také houpe. Co se dá najít dle toho vin?? Jo a jinak taky se vám zdá že ta 1.6 16v je hrozně líná... předtím jsem měl upravenou 1.1 a ta jela lépe než tohle. |
Autor: | Relaxcz [ pon 28. pro 2009 11:01:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolísavý volnoběh se zátěží |
Od té doby se ze servisu neozvali. A za tu lenost, se kterou souhlasím, může podle mě zpřevodování a taky klapka vzduchu. |
Autor: | Vraťa [ úte 29. pro 2009 11:10:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolísavý volnoběh se zátěží |
Zdarec citroenáři. Rád bych se připojil k diskuzi.Mně se stává když startuju tak otáčky vylítnou na 2000 a hned to klesne na volnoběh.Kde by mohla být chyba? A dřív jsem měl problém, že to z ničeho nic vylítlo na 1500 otáček a chvíli to drželo, třeba 10 minut a pak to kleslo. Musím zaklepat že už to neudělalo pul roku, ale nic jsem s tím nedělal, tak nevím.Mám Berlingo 1.8i 2000 |
Autor: | matesxxx [ sob 07. črc 2012 20:31:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolísavý volnoběh se zátěží |
Kde se prosím čistí ta klapka taky to zkusím udělat. díky |
Autor: | Relaxcz [ sob 21. črc 2012 10:23:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolísavý volnoběh se zátěží |
jak jsem psal výše- čistit klapku je vcelku zbytečný, protože netěsní. Ikdyž je zavřená, tak nemá na co nedosednout. Maximálně otřeš klapku jako takovou a tubus. Kalpka je hned za vývodem z vzduch. filtru. |
Autor: | Xfantasy [ pát 28. říj 2016 11:37:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolísavý volnoběh se zátěží |
Auta si běžně přidávají otáčky na volnoběhu z důvodu pokrytí zvýšené potřeby energie. Podle toho co jsem tu pročetl je toto hlavní důvod . Jinak pokud je problém s volnoběhem, má to na svědomí krokový motůrek který se stará o množství vzduchu při volnoběhu. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |