Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
kolísání Volnoběžných otáček http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=114&t=8361 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | golden_cz [ stř 08. led 2014 11:47:21 ] |
Předmět příspěvku: | kolísání Volnoběžných otáček |
Mám problém s kolísáním volnoběžných otáček.Většinou se to na volnoběh ustálí na 2000ot. a drží. Pročetl jsem toho už co se dalo,motor mám 2.0 16v 97kw rok 2000 jezdím na LPG sekvenční zapalování ,měl jsem za to že to dělá plyn ,ale dělá to stejně i na benzín. Co jsem už zkoušel: 1.výměna krokového motorku za nový pomohlo asi na 14 dní potom znova(diagnostika nic neukazuje) 2.čištění škrtící klapky a váhy vzduchu + výměna svíček. 3.prostříkání většiny konektorů (po té opět začal fungovat ukazatel teploty) 4.vyčištění starého krok. motorku taky nepomohlo. Tak už fakt nevím někdy se to umoudří a třeba 20 km to neudělá ani jednou,když jsem byl posledně u plynaře na revizi tak mi řekl že to může být řídící jednotka,ale to se mi nezdá.Ještě mě tak napadá jestli ten krok.motorek co jsem koupil nebyl nějakej šmejd. Tenhle jsem koupil: http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... jumper-2.0 |
Autor: | Havlicek.Lukas [ stř 08. led 2014 19:33:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání Volnoběžných otáček |
mam sice 8 ventilovku, kolisani otacek sem mel taky, nekdy vylitly otacky k 1500 a drzely, po vymene krokoveho motorku (asi cina, mam ho z e-bay) se volnobeh zlepsil, uz nelita ale krasne drzi cca 1000 otacek + - 50 funkce jde overit tim ze se motorek vynda pripoji na napajeni a pri zapnuti zapalovani musi zavrcet a snazit se srovnat |
Autor: | golden_cz [ stř 08. led 2014 19:52:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání Volnoběžných otáček |
Mám takový dojem že to asi bude dle výrobce jeden fungovat může jako originál a jiný motoru nesedene ,ale teď jaký koupit aby to konečně fungovalo tak jak má.Zřejmě originál ale 2900Kč se mi teda moc dávat nechce.Zkusím koupit ještě jiný a uvidíme. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ stř 08. led 2014 20:13:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání Volnoběžných otáček |
nekteri radily > zajit na vrakac a vzit jich par (otazka kolik za ne budou chtit) a vyskouset |
Autor: | golden_cz [ stř 08. led 2014 20:25:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání Volnoběžných otáček |
V okolí Jihlavy nic není a co projedu tak to raději nový |
Autor: | michal88 [ ned 13. dub 2014 9:16:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání Volnoběžných otáček |
A zkoušel jsi zjišťovat, jestli není vadné čidlo teploty pro ECU motoru? Když je vadné, taky kravnou otáčky. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ ned 13. dub 2014 9:22:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání Volnoběžných otáček |
otazka jak vadne napriklad ja kdyz cidlo odpojil hned se mi seply sahary z duvodu prehrati systemu |
Autor: | michal88 [ ned 13. dub 2014 9:25:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání Volnoběžných otáček |
Tak, pokud odpojíš čidlo pro sahary, tak se Ti sepnou, ale čidlo teploty pro ECU sahary nespíná (ani čidlo pro budíky). |
Autor: | golden_cz [ ned 13. dub 2014 10:16:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání Volnoběžných otáček |
Zdravím,tak jsem opět trochu pokročil čidlem to není proměřeno fonguje jak má.Ale někde jsem četl koupit lepší benzín a auto projet pořádně pod plným plynem a světe div se funguje to tak že někde je bordel udajně odšroubovat kostku od sání a pořádně vyčistit hlavně dosedací plochu krokáče.Až rozeberu přidám fotky a dám vědět. |
Autor: | golden_cz [ úte 06. kvě 2014 1:04:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání Volnoběžných otáček |
Sága neposlušných volnoběžných otáček vyřešena Odšrouboval jsem celou kostku vymontoval krokáč a čidla vše jsem pořádně vyčistil sprayem na čištění škrtící klapky bylo tam bordelu až jsem se divil.Ještě mě zarazilo zřejmě teplotní čidlo,drží ho na místě kousek plechu kterýby měl na čidlo tlačit a aby dosedal na hliník.To čidlo tam kloktalo má na soběgumový o kroužek už byl steřelý dal jsem nový a čidlo podmázl teplovodivou pastou co dávám mezi chladič a procesor.Vše smotoval a teď mám najeto zhruba 150km a ani jednou mi samovolně otáčky nyvilítly.Teď jde o to jestli to bylo tím bordelem nebo tím čidlem ,ale funguje to aspoň u mě. |
Autor: | Poor [ pon 06. říj 2014 11:11:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání Volnoběžných otáček |
Ahoj resim ten sam problem plus mi to doslova polyka benzin ve velkem mam 1.8 a spotrebu 12 a vice litru uz mi tam vymenili sondu a podtlakovy regulator bez efektu. Skoda ze si tu nedal ty fotky jak jsi sliboval - cisteni te kostky. |
Autor: | golden_cz [ pon 06. říj 2014 17:36:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání Volnoběžných otáček |
Problémy se vrátily ,ale už jsem na to konečně přišel. Problém je ve dvouch věcech v TPS (snímač polohy škrtící klapky) a volnoběžném ventilu. Jelikož naše stroje mají už dost nalítano vše stárne. Měl jsem podezření na TPS ,proměřil jsem ho a odpor takový jaký měl být a furt jako by kolísal.Koupil jsem nový senzor ,originál je tam Bosch a zdálo se být vše v pořádku ,ale jen na chvíli. Tak mě ještě napadlo dát tam starý volnoběžný ventil a ehjle funguje to tak jak má ,starý Siemens vdo C95197 ten motoru asi chutná . Neznačkový v tom dělal asi pěknej bordel. Bylo mě od jednoho pána vysvětleno že ten neorigo byl asi pomalejší nebo zatuhával a otáčky se rozhoupaly nebo zůstaly viset na 2000ot. Takže musím koupit nový ventil.Fotky o víkendu dodám . |
Autor: | Poor [ úte 07. říj 2014 5:41:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání Volnoběžných otáček |
Jsem rad ze si se ozval dik.Abych rek pravdu od koupi toho auta tri mesice zpet jsem nestastny clovek.Prijedu do servisu mechanik koukne - motor obracene atd.. rekne nj Francouzi to delat nebudu a muzu hledat dal opravare Jeden servis mi to vzal rozumovali dva dny hledali kde je podlakovy regulator pry jim diagnostika ukazovala ze je vadny - vymenili ho a rekli vse mate v poradku zaplatte a ahoj. Takze uz ani tam me nechcou. Jak rikam jsem uz nestatstny nikdo se tim nechce zabyvat uz jsem se zoufalstvi jel i do Polska ty same reakce. Na stredu mam obednaneho mistniho kutila tak uvidim. Vcera mi zas jiny mechanik odpojil na te kostce v levo dole kabel a jede to lip v uvozovkach ale ani on nevi co to odpojil rek najezdete z 200 km takhle a pridte rict co spotreba atd. Tak se tesim na ty fotky asi se budu muset vyucit mechanikem.. ------------------------------------------ Citroen Evasion 1.8 8v 73kw rok 1998 /LPG |
Autor: | golden_cz [ stř 05. říj 2016 20:32:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání Volnoběžných otáček |
Zdravím všechny, po delší odmlce jsem opět tu. Problém s otáčkami je neustále ani originál VDO nepomohl. Teď mám všechny čidla nový a je to čím dál horší. Jakmile zastavím na křižovatce motor se zaklepe a otáčky vyletí na 2000 a drží někdy i za jízdy. Akorát jsem přišel a to že, pokud odpojim baterku a resetuje se řídící jednotka tak paráda otáčky drží jak přibitý na 800, ale jen tak 20km zřejmě si ta mrcha načte nový data a je to zpátky. Na diagnostice jsem byl přímo v citroenu tam mi řekli že se záhadně aktivuje meziplyn. Tak mě z toho všeho vyplývá že je na vině ECU motoru. Možná by pomohl nějaký update od citroenu nebo jinou ROM kdyby to šlo, ale na takhle starý auto asi těžko. Sehnal jsem i tu stejnou jednotku, ale aby se dala použít musel by se deaktivovat imobilizér a zatím jsem nikoho nenašel kdo by to zvladnul. Tak už fakt nevím co s tím |
Autor: | Creckx [ úte 01. lis 2016 14:03:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání Volnoběžných otáček |
Mám stejný problém, ani už nevím, co všechno mi v servise měnili. Objevuje se to hlavně v chladnějším počasí. Často zmizí, když auto jede alespoň několik desítek kilometrů. Taky se objevuje, pokud jedu ostřeji a pak ve městě v klidu. Tuhle zimu už se motor ani neobtěžuje moc cukat a prostě chcípne. Při jízdě se to neobjevuje, jen na volnoběh. Aktuální plán je výměna řídící jednotky a vyzkoušení jiného krokového motorku. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |