Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Motory VTI-spotřeba oleje
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=8656
Stránka 15 z 18

Autor:  Miroslav Lengyel [ ned 08. kvě 2016 14:36:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motory VTI-spotřeba oleje

I při výměně dávám pouze do max. 3/4 měrky,ostatně to doporučuje i servisní manuál,jestli se nepletu. :idea: A jako neobchodní zástupce bych ti tenhle olej ani nedoporučil. :D

Autor:  Miroslav Lengyel [ čtv 02. čer 2016 21:39:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motory VTI-spotřeba oleje

Takže páni kolegové,zase je všechno jinak. :roll: Nevím zda jste už byl někdo z vás,co jste dali do motoru olej 5W-40 na emisích,ale já byl a problém. :? Takže už pár dní bádám,kde je zakopaný pes a konečně se zdá,že řešení je na světě. :idea: Abych to nemusel x krát opisovat,tak se koukněte sem,čtěte od půlky stránky. viewtopic.php?f=146&t=8811&start=45

Autor:  HonzaC [ čtv 02. čer 2016 22:23:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motory VTI-spotřeba oleje

Teda to je rebus, sorry, prosel jsem to az dolu, protoze jsem zvedavy, ale ja tam to reseni proste nevidim.

Autor:  Miroslav Lengyel [ čtv 02. čer 2016 22:38:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motory VTI-spotřeba oleje

Není to nic složitého.:D Výrobce doporučuje olej C2 5W-30 LOW/MID SAPS se sníženým obsahem síry,fosforu a popela,ale také s nízkou HTHS viskozitou,jenže to se prostě motorům VTI nelíbí a chlastají olej jak ruský ZIL. Takže jsem dal na doporučení olejářů a dal olej specifikace A3/B4 s normálním obsahem výše uvedených ingrediencí a normální HTHS viskozitou,ale to se zase nelíbí výfukové soustavě,takže byly emise při měření přes normu.
Auto bylo na diagnostice a až na přechodnou závadu(bohatá směs) vše v cajku.Mezitím jsem jezdil jak motorová myš po zahraničních fórech,kde uživatelé Peugeotu řvou jak tygři jak je možné,že do BMW a MINI se stejným motorem výrobce povoluje olej 5W-40,takže jsem hledal dál a mezitím se mi ozval jeden kolega z olej fóra s tím,že měl identické auto,celou dobu od nova dával 5W-40 a nikdy s emisemi problém neměl.Napsal mi jaký olej dával a je jasno.Ty oleje mají snížený obsah síry,popela a fosforu,což je potřeba pro korektní hodnoty emisí,ale zároveň mají vysokou viskozitu HTHS,což zajišťuje pevnější olejový film při zahřátí a ta 40-ka je tepelně odolnější než 30-ka,což ve výsledku znamená,že olej z motoru nemizí,motor je tišší,lépe zatěsněný atd.

Autor:  ninko [ stř 08. čer 2016 9:05:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motory VTI-spotřeba oleje

Tak pridam moje skusenosti. C3 Picasso, 1,4VTi. Poslednych 18 mesiacov som jazdil na Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Najazdil som na nom cca 15tis. km. Cez emisie som presiel bez problemov. Nenacitali ani ziadne chyby pri merani emisii. Olej som pocas tejto doby nedolieval. Jazda na 99% po meste do 4km. Teraz mam Mogul Racing 5W-40 na preplach a zatial v pohode.

Inak uz som z toho vol. Tak aky olej je vhodny namiesto Total Ineo ECS?

Autor:  Miroslav Lengyel [ stř 08. čer 2016 11:40:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motory VTI-spotřeba oleje

Ahoj,na tvém místě bych po cca 6 tis. km ten Mogul vypustil a vrátil se zpátky k tomu Mobilu.Při nájezdu 99% po městě do 4 km,bude ten Mogul po smrti a dále bych zkrátil i nájezd na tom Mobilu na max. 10 tis.,protože při tomhle využití dostává ten olej neuvěřitelně zabrat.Ono už to ostatně doporučuje i samotné PSA(konečně),kde zkrátili výměnný interval na 20.000 km a při těžkých podmínkách,což je právě městský provoz,ho doporučují zkrátit na polovinu.
Místo Total INEO ECS je vhodný Total INEO FIRST 0W-30,což je ještě větší žbrďola než ten první. :D Co se týče náhrady,tak pokud budu chtít dodržet doporučení PSA,tak jsou samozřejmě lepší oleje než Total,dokonce za lepší cenu a nemizí tak rychle.Já jsem trošku v jiné situaci,mám těžší auto,výkonnější motor,jezdím dost po dálnici a rád využívám celého rozsahu otáček motoru a třeba ten Mobil 1ESP Formula 5W-30 byl mnohem lepší než INEO,ale přesto mému tempu jaksi nestačil. :mrgreen: A proto musím použít olej s vyšší teplotní odolností,takže 5W-40.Jenže nikoho z těch co mi radili nenapadlo,že obsah sulfátů a fosforu by mohl mít takový vliv na emise,rozuměj při běžné kontrole na STK,což je úplně něco jiného než homologační proces.Takže teď zkusím,olej specifikace C3,která má rovněž snížený obsah sulfátu a fosforu,ale zároveň má vysokou HTHS viskozitu,tedy motor lépe dotěsní.Je s podivem,že BMW a MINI mají tento druh oleje do naprosto identického motoru povolen a PSA nikoliv. :evil:
Ono se totiž musí rozlišit mezi tím,zda chci olej šetrný pouze ke zpracování výfukových plynů nebo abych také uspořil nějakou decku paliva.
Zatímco v prvním případě mi stačí olej se sníženými přísadami jako je sulfát,fosfor...,tak v tom druhém musí bát ještě navíc snížená HTHS viskozita,aby v motoru docházelo k co nejmenšímu tření.
Jako příklad uvedu následující 2 oleje,ten první je C2 s normou PSA B71 2290
https://www.motul.com/system/product_de ... 1442346549
zatímco ten druhý je C3 s normou BMW LL-04
https://www.motul.com/system/product_de ... 1447136270
Když si pozorně přečteš to povídání v technických listech,tak bys v tom snad měl mít jasno. :idea:
Oni v tom dělají ještě bordel samotní výrobci olejů,protože ještě loni spadaly olej C2 do kategorie tzv. LOW SAPS,ale dnes už jsou správně v kategorii MID SAPS. LOW SAPS jsou dnes již označovány pouze oleje C1 a C4,což je ještě větší vodička než je INEO ECS a ten C1 je právě Total INEO FIRST.

Autor:  Lubo [ pát 10. čer 2016 13:07:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motory VTI-spotřeba oleje

Takze predsa to bolo sposobene len olejom? Nuz, je to ten lepsi pripad. Vymenis olej a na emisnej prejdes v pohode. ;)

Autor:  Miroslav Lengyel [ pát 10. čer 2016 19:03:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motory VTI-spotřeba oleje

Tak to se teprve uvidí,až to vyměním a po nějaké době zase otestuji emise,ale zatím to vypadá,že to mohlo být ono.Respektive nic jiného mě ani nikoho s kým jsem se bavil,nic jiného nenapadá. :?

Autor:  ubdalakulan [ úte 21. čer 2016 17:40:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motory VTI-spotřeba oleje

prave probehly emise na mem 1.6vti a bez problemu.. limit 0,2 namereno 0,158 CO2. Jezdil jsem 70tis. ineo ecs, poslednich 4,5tis quartz 9000

Autor:  Miroslav Lengyel [ úte 21. čer 2016 19:04:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motory VTI-spotřeba oleje

Uff,už jsem měl obavy,abych neměl na hrbu problémy někoho jiného. :? Ale koukám,že jsi se vešel tak tak,limit je 0.2! Koukal jsem na minulou TK a tam jsem měl CO 0,013 a takhle nějak by to mělo vypadat.Já najezdil s 5W-40 A3 téměř 22 tis. a už jsem se o pisl nevešel,takže jsem teď dal 0W-40 C3,což je olej se sníženým obsahem sulfátů a fosforu,což je to,co těm emisím vadí nejvíc. ;) Takže někdy na podzim to zkusím natočit znovu a snad to bude v normě. :idea: Koupil jsem olej Castrol za velice dobré peníze a musím říct,že po všech těch experimentech se jeví zatím jako to nejlepší,co jsem v motoru měl.Tedy ne proto,že to je Castrol,ale své udělá určitě ta 0,motor je proti té 5-ce o dost tišší.Takže když to shrnu,tak Ineo běs,s 5W-40 o hodně lepší,motor měl lepší zátah,nemizel a motor byl tišší.Ovšem s tím současným se ještě ztišil a má ještě hladší chod.Netuším kolik ročně najezdíš a v jakém režimu,ale tu současnou 5W-40 bych maximálně v 6 tis. vypustil a dal buď 5W nebo 0W-40 s C3.Kolega s olejfóra dal do Peugeotu 1.4 také 5W-40 a má stejné poznatky jako já.
On koupil tenhle http://www.autodily-cardo.cz/-3/castrol ... 4l-stitek/ já pro změnu tenhle http://www.autodily-cardo.cz/-3/castrol ... 1l-stitek/
Té nulky s touhle specifikací moc na výběr není,další jsem našel už pouze od Mobilu https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... P-0W-40-4l

Autor:  ubdalakulan [ úte 21. čer 2016 19:36:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motory VTI-spotřeba oleje

0,014 mam na volnobeh( limit 0,5), 0,158 zvysene otacky(limit 0,2)... nespletl ses s tema 0,013?

Autor:  Miroslav Lengyel [ úte 21. čer 2016 19:50:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motory VTI-spotřeba oleje

Přinutil jsi mě vstát ze židle a pro ten protokol dojít,ale to nevadí. :D
Takže před 2 lety s pleťovkou C2
volnoběh - předepsáno 0,5 ............naměřeno 0,215
zvýšené otáčky - předepsáno 0.2.....naměřeno 0,013
Ono to má i logiku,při volnoběhu není spalovaní tak dokonalé jako ve vyšších otáčkách a zvláště tehdy,když v motoru pleťovka.
U tebe byl teď efekt opačný,protože 5W-40 válec lépe dotěsní,takže na volnoběh se to spalování zlepší,ale ve vyšších otáčkách se už projeví vyšší obsah těch nežádoucích přísad,navíc odvětrávání klikové skříně vede do sacího potrubí,takže se to ještě umocní.
Jiné vysvětlení v tuto chvíli nemám.

Autor:  sector [ pon 18. črc 2016 20:30:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motory VTI-spotřeba oleje

Takze jaky je zaver? Protoze me v procinci ceka STK po 4 letech :D Mam tedy asi radsi nalejt ten olej predepsany vyrobcem, co?

Autor:  Miroslav Lengyel [ úte 19. črc 2016 0:07:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motory VTI-spotřeba oleje

Vydrž prťka vydž :D do konce týdne jedu na test,tak pak dám vědít,jestli je ta C3 OK. ;)

Autor:  Miroslav Lengyel [ čtv 21. črc 2016 11:33:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motory VTI-spotřeba oleje

Zdravím vespolek,právě jsem se vrátil z....emisí a je to relativně v pohodě. :P Sice se to hodnotám(0.013) před 2 lety nevyrovná a obě uši mě pálí ještě teď :D ,ale je to v normě,což je podstatné a já mohu auto s klidným svědomím poslat do světa. :idea: :wink: Možná by ty hodnoty byly po delší době ještě příznivější,protože s C3 a prémiovým palivem je najeto cca 3.500 km a na podzim by hodnoty byly ještě lepší,ale to už je vcelku jedno.V každém případě olej A3 do motoru v žádném případě nelít,pouze C3 případně zkusit C2 jiného výrobce nebo použít olej C2/C3 např.Mobil 1 ESP Formula 5W-30.Ten zase vyloženě špatný nebyl,zvukový projev se s Ineo ECS nedal srovnat a úbytek také nebyl tak dramatický.

Stránka 15 z 18 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/