Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Motory VTI-spotřeba oleje
Právě je pát 29. bře 2024 11:38:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 260 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 17. úno 2016 11:21:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Já ten New Life sehnal za relativně rozumnou cenu. Na obalu je napsáno Vyrobeno v EÚ-F: Francie, budu tomu muset věřit. Pravda, obal jsem blíže nezkoumal, jestli tam náhodou nejsou nějaké překlepy... :) Po zkušenosti s předchozím, říkejme tomu olej :lol: , jsem pro jistotu přikoupil dva litry navíc, takže možná po nějakých 6.000 přikoupím další tři litry a udělám výměnu. Při mém nájezdu to bude buď koncem léta (uvidíme, jestli pojedu někam na dovolenou) nebo začátkem zimy, takže 0W bude zase aktuální.

V době hledání vhodné náplně jsem koukal i na Liqui Moly, ale také mi nepadlo nic do oka. Millers..., no, co k tomu dodat :roll: , až jednou nebudu vědět co s penězi, tak ho asi taky prubnu. :lol: Ten Motul, co píšeš, se také dostal do zúženého výběru. Ale ono opravdu, po zvážení, jakým způsobem hodlám jezdit, jak často hodlám měnit olej, celoroční použití atp. mi prostě ten New Life vyšel jako nejlepší varianta a pokud nebude mizet jako ten předchozí, tak u něj asi i zůstanu.

Výměnu v servisu neřeším, měním buď doma před barákem nebo u kamoša na jamě.

Možná ten Wynn´s taky časem vyzkouším. Teď mám ještě půl plechovky VIFu. Jinak ředím o trošku víc, než co doporučuje návod - na cca 50 litrů natankovaného paliva dávám kolem 69 ml VIFu, což jsou tři plné stříkačky - na nacpání do hrdla nádrže používám injekční stříkačku, která má 23 ml.

Teď mám najeto (tachometrově) necelých 185.000, ale u Citroenu jsem zjistil, že byl v rámci záruky měněný celý motor v nějakých 50.000, takže motor může mít nalítáno někde kolem 130.000.

Až do nedávna jsem byl s autem zcela spokojen, ale teď momentálně jsem pouze spokojen, ale to si případně postěžuji v jiným tématu - problém s hláškou na palubáku, diagnostikou a vzdáleností k nejbližšímu autorizovanému servisu. :(

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 16. bře 2016 0:32:30 
Offline

Registrován: pon 13. říj 2014 16:21:36
Příspěvky: 19
Ja vam neviem ludia, vsade pisete ze INEO 5w30 je pletova voda a podobne...a ze treba davat 5w40. Nedalo mi to a spytal som sa v dvoch servisoch(jeden z nich origo citroen, ktory ma paradoxne tu v okoli velmi dobre meno) a dostal som odpoved. Do 1,6 VTI z roku 2009(co mam ja) by podla oboch nedavali nic ine len INEO 5w30. Dovod? V tychto motoroch sa vraj rad usadza karbon, a prave tento olej by mal prispievat k tomu aby sa tak dialo co najmenej. Na moje opakovane dotazy ci v tom je az fakt taky rozdiel mi len povedali ze nech skusim, uvidim sam. Tak páni, kaslem ja na to, budem tam davat co tam ma ist, menit po 10-15 tis ako doteraz, a raz za cas tam trosku dolejem. 8-)
P.S.- neviem ako vy, ale mne nepride OK tam zakazdym davat iny olej a stale skusat inu znacku,viskozitu, ale tak su to vase auta. vela zdaru


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 16. bře 2016 4:22:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
No, ono kdyby ten Ineo nemizel jak benzin v nádrži, tak bych taky ani o jiném oleji neuvažoval, ale když jsem musel co 3.000 km dolívat litr oleje, to mi nepřišlo úplně košer. Pokud bude současný olej mizet stejně, tak se milerád vrátím zpět k Ineu, už jenom kvůli ceně a protože jsem s ním, až na to ubývání, neměl problém. Pokud ale zjistím, že současný olej neubývá nebo ubývá méně, tak nevidím důvod, proč bych se měl k Ineu vracet.

Co se usazování karbonu týče, tak oleje jsou už dělány (aditivovány) tak, aby usazeniny rozpouštěly a taky aby zabraňovali jeho usazování a je skoro i jedno jestli to je Total, Mobil 1 nebo úplně jiný výrobce. Vždyť už i M6AD byl aditivován právě za účelem rozpouštění karbonu. V tomto tedy problém nevidím.

A zaplaťpánbůh za takový blázny jako je Mira, Miro sorry ;) , co na vlastní kůži zkouší, co je vlastně pro ty naše přibližovadla to nejlepší. Věřím, že díky němu a jemu podobným spousta lidí ušetří čas při hledání a rozhodování se, co do motoru vlastně nalít ke vší spokojenosti. A myslím, že stejně jako já přišel na to, že Ineo asi není úplně to pravý ořechový, tak že i tobě se na něm něco nezdá, když si pročítáš tohle (a možná nejenom tohle) fórum. Rozhodnutí, co kdo do motoru nakonec nalije je na každém zvlášť. Spousta lidí se vrátila nebo zůstala u Inea a proč ne, když jim vyhovuje. Mně nevyhovoval, proto zkouším něco jiného a teď už se budu jenom opakovat, pokud zjistím, že něco jiného je lepší, tak u toho zůstanu, pokud ne, vrátím se také zpět k Ineu. U Miry taky věřím tomu, že až najde olej, který mu (a jeho vozu) prostě bude sedět, že u něj nadosmrti (ať už jeho nebo auta :) ) zůstane, ale obávám se, že Ineo to tedy nebude. :lol: Ale jak jsem měl možnost Miru takhle po fórech poznat, tak on toho experimentování nenechá a nenechá, nenechavec jeden :D ;) , ale u přidávání Wynn´s do paliva by už mohl zůstat, co? :mrgreen:

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 16. bře 2016 8:07:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
faxo píše:
Ja vam neviem ludia, vsade pisete ze INEO 5w30 je pletova voda a podobne...a ze treba davat 5w40. Nedalo mi to a spytal som sa v dvoch servisoch(jeden z nich origo citroen, ktory ma paradoxne tu v okoli velmi dobre meno) a dostal som odpoved. Do 1,6 VTI z roku 2009(co mam ja) by podla oboch nedavali nic ine len INEO 5w30. Dovod? V tychto motoroch sa vraj rad usadza karbon, a prave tento olej by mal prispievat k tomu aby sa tak dialo co najmenej. Na moje opakovane dotazy ci v tom je az fakt taky rozdiel mi len povedali ze nech skusim, uvidim sam. Tak páni, kaslem ja na to, budem tam davat co tam ma ist, menit po 10-15 tis ako doteraz, a raz za cas tam trosku dolejem. 8-)
P.S.- neviem ako vy, ale mne nepride OK tam zakazdym davat iny olej a stale skusat inu znacku,viskozitu, ale tak su to vase auta. vela zdaru

Je to tvé auto a tvé rozhodnutí,takže dávej do motoru co předepisuje výrobce a je to. ;) Já jsem toho už kolem olejů napsal dost a dal i odkaz na olejfórum,kde se to diskutovalo také a dokonce i ve více vláknech,tedy použití LL a nízkoviskózních olejů,takže je jen heslovitě.
1/servis ti ani nic jiného říct nemůže,šel by proti firemní normě
2/karbon se usazuje z určitého důvodu,krátké jízdy a jízda z podtočeným motorem tzv.na spotřebu
3/oleje jsem zkoušel z prostého důvodu,hned napoprvé jsem nechtěl dát rovnou olej A3/B4,takže jsem dal nejdřív Mobil1 ESP s C2,C3 a protože stále(byť méně)ubýval,tak jsem pak už dal ten plnotučný A3/B4,To že jsou to oleje různých značek má souvislost spíše s cenou,než že bych experimentoval se značkami i když samozřejmě Yacco se vyrábí z lepších základových olejů a jinou technologií než třeba Mogul.A rozdíl mezi 5W-30 a 5W-40 je hlavně v tepelné odolnosti za studena,jinak oba druhy mohou být LL,A3 nebo C3
4/pokud jezdíš kolem komína nebo po okreskách s limitem 90km/h,tak se skutečně nemusí navenek nic zvláštního dít,ale pod zátěží,tedy jízda po dálnici nebo dovolená s naditým autem k moři je o něčem jiném,neřkuli pokud začneš využívat celého rozsahu otáček motoru.
5/moje sestra by s tvým tvrzením zcela jistě nesouhlasila,protože její auto bylo do 90 tis. provozováno na tu břečku a dnes(najeto cca 110 tis.) bude dávat do motoru 10-W40,protože jezdí většinou po dálnici a pilu,takže už nestíhá ani ta 5W-40.Já si dnes naopak drandím po dálnici 150 nebo 160 v otáčkách 4.5-5 tis a motor si jen přede.A jsem hluboce přesvědčen,že i to sáknutí oleje,které řeším jinde má na svědomí ta břečka,která byla v motoru dříve.
6/závěrem ti přeji,aby ti tvé auto sloužilo co nejdéle bez jakýchkoliv problémů

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 16. bře 2016 8:12:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Kodlik píše:
No, ono kdyby ten Ineo nemizel jak benzin v nádrži, tak bych taky ani o jiném oleji neuvažoval, ale když jsem musel co 3.000 km dolívat litr oleje, to mi nepřišlo úplně košer. Pokud bude současný olej mizet stejně, tak se milerád vrátím zpět k Ineu, už jenom kvůli ceně a protože jsem s ním, až na to ubývání, neměl problém. Pokud ale zjistím, že současný olej neubývá nebo ubývá méně, tak nevidím důvod, proč bych se měl k Ineu vracet.

Co se usazování karbonu týče, tak oleje jsou už dělány (aditivovány) tak, aby usazeniny rozpouštěly a taky aby zabraňovali jeho usazování a je skoro i jedno jestli to je Total, Mobil 1 nebo úplně jiný výrobce. Vždyť už i M6AD byl aditivován právě za účelem rozpouštění karbonu. V tomto tedy problém nevidím.

A zaplaťpánbůh za takový blázny jako je Mira, Miro sorry ;) , co na vlastní kůži zkouší, co je vlastně pro ty naše přibližovadla to nejlepší. Věřím, že díky němu a jemu podobným spousta lidí ušetří čas při hledání a rozhodování se, co do motoru vlastně nalít ke vší spokojenosti. A myslím, že stejně jako já přišel na to, že Ineo asi není úplně to pravý ořechový, tak že i tobě se na něm něco nezdá, když si pročítáš tohle (a možná nejenom tohle) fórum. Rozhodnutí, co kdo do motoru nakonec nalije je na každém zvlášť. Spousta lidí se vrátila nebo zůstala u Inea a proč ne, když jim vyhovuje. Mně nevyhovoval, proto zkouším něco jiného a teď už se budu jenom opakovat, pokud zjistím, že něco jiného je lepší, tak u toho zůstanu, pokud ne, vrátím se také zpět k Ineu. U Miry taky věřím tomu, že až najde olej, který mu (a jeho vozu) prostě bude sedět, že u něj nadosmrti (ať už jeho nebo auta :) ) zůstane, ale obávám se, že Ineo to tedy nebude. :lol: Ale jak jsem měl možnost Miru takhle po fórech poznat, tak on toho experimentování nenechá a nenechá, nenechavec jeden :D ;) , ale u přidávání Wynn´s do paliva by už mohl zůstat, co? :mrgreen:

Za blázna jsem vždycky,když přijedu do servisu a chci po 6 ti tisících olej nebo každý rok vyměnit vzduchový filtr,přestože výrobce doporučuje intervaly násobně delší,takže s tím problém nemám. :lol: Ale rád bych,aby byl motor a vlastně celé auto co nejdéle v dobré kondici,protože nevím jak dlouho ho budu mít a když nic jiného,tak další majitel by neměl mít problémy třeba s tím,že záhy po pořízení vozu bude muset investovat cca 80 tis do opravy motoru. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 16. bře 2016 16:29:02 
Offline

Registrován: pon 13. říj 2014 16:21:36
Příspěvky: 19
Napadlo niekoho ze tie auta ten olej zrat praveze maju? Mam pocit ze to zacina byt vlastnost ako nejaky problem. A je jedno o aku znacku ide, skoro vsetky ak nie uplne vsetky si cucnu olej. .mne to zere mozno deci na 1000, ale poznam ludi ktorym motory beru 1-1,5L na 1000 a su v pohode. ich servismani su v pohode, auta idu ako maju, zvuk jedna basen. Mozno kedysi auta olej az tak nebrali, ale zase na nich neboli kladene take poziadavky ako dnes. A posudzovat "zdravie" motora a rozlisit co mu "chuti" a co nie len na zaklade pocitov bez moznosti pozriet sa co sa deje vovnutri...no ok. tak vela stastia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 16. bře 2016 17:17:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Ineo přece není jediný olej, který sám Citroen, resp. PSA schvaluje použít. Je jediný, který doporučuje, ale pak jsou tady ještě firemní normy PSA, které přímo schvalují použití i jiných olejů... :idea:

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 16. bře 2016 19:46:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
faxo píše:
Napadlo niekoho ze tie auta ten olej zrat praveze maju? Mam pocit ze to zacina byt vlastnost ako nejaky problem. A je jedno o aku znacku ide, skoro vsetky ak nie uplne vsetky si cucnu olej. .mne to zere mozno deci na 1000, ale poznam ludi ktorym motory beru 1-1,5L na 1000 a su v pohode. ich servismani su v pohode, auta idu ako maju, zvuk jedna basen. Mozno kedysi auta olej az tak nebrali, ale zase na nich neboli kladene take poziadavky ako dnes...

Motory olej rozhodně nemají žrát. I jedno deci na 1000 km je špatně. Obzvlášť když výrobce "moudře" určí interval výměny po 30000 km. To by tam toho moc na vypuštění nezbylo. Můj motor žere maximálně jedno deci na 20000 km. A má najeto 155000 km. Když jsem nalil Ineo, tak mi do výměny klesla hladina až pod spodní rysku na měrce. Místo dolévání jsem předčasně vyměnil za Quartz 9000 5W40 a zase neubývá.
1 litr oleje na 1000 km už někdy stačí na likvidaci katalyzátoru!!!
No a starý motory že nežraly olej? Právě naopak. 1L/1000km bylo přijatelný množství a považovalo se to za normální. Jenže jim to nevadilo. Ty byly bez vstřikovačů a elektroniky schopný jezdit i na samotný olej.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 16. bře 2016 19:49:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
faxo píše:
Napadlo niekoho ze tie auta ten olej zrat praveze maju? Mam pocit ze to zacina byt vlastnost ako nejaky problem. A je jedno o aku znacku ide, skoro vsetky ak nie uplne vsetky si cucnu olej. .mne to zere mozno deci na 1000, ale poznam ludi ktorym motory beru 1-1,5L na 1000 a su v pohode. ich servismani su v pohode, auta idu ako maju, zvuk jedna basen. Mozno kedysi auta olej az tak nebrali, ale zase na nich neboli kladene take poziadavky ako dnes. A posudzovat "zdravie" motora a rozlisit co mu "chuti" a co nie len na zaklade pocitov bez moznosti pozriet sa co sa deje vovnutri...no ok. tak vela stastia

To asi těžko,protože to by mi neodpověděli ze zastoupení citroen.cz,tak jak odpověděli. :evil: Jedna z otázek např. zněla,jak jde dohromady ta jejich proklamovaná ekologie,když se ve spalovací komoře spaluje spolu se směsí i olej a vyletí to výfukem,který je černý jak u neseřízeného diesela. :twisted: Odpověď byla,že toto nemohou komentovat,oni nebudou komentovat,ale už se uvažuje o zavedení FAP fitrů i pro benzínové motory.
Lidi,kterým to bere v 1-1.5 l na tisíc podle reakcí tady nebo i na zahraničních fórech moc v pohodě nejsou. :D Ti co jsou v pohodě,tak holt uvěřili výrobci,že to tak je v pořádku a nečeká je i motor nic hezkého.Pokud někomu přijde kovový zvuk linoucí se z motoru nebo rachtající řetěz připomínající zvuk dieselového agregátu,tak pak je vše nepochybně v pořádku.A pokud chceš vidět,co se děje uvnitř motoru,když se provozuje na tuhle pleťovku,tak se podívej třeba sem.
http://peugeot-moscow.com/oshibki-p0011 ... ledstviya/
http://peugeot-moscow.com/473-2/
Případně si přečti tento článek. http://www.auto.cz/martin-vaculik-o-roz ... esku-70384

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 16. bře 2016 20:01:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Kodlik píše:
Ineo přece není jediný olej, který sám Citroen, resp. PSA schvaluje použít. Je jediný, který doporučuje, ale pak jsou tady ještě firemní normy PSA, které přímo schvalují použití i jiných olejů... :idea:

Výrobce může značku(zde Total)pouze doporučit,něco jiného je aprobace a něco jiného,když je uvedeno,že olej normu plní.
Nu a pak jsou oleje,které ty různé firemní normy vysoko překračují,ale výrobcům oleje se jaksi nechce dávat baťoh výrobci vozu za to,že může uvést na obalu,že olej plní xxxx.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 16. bře 2016 20:36:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Mikra píše:
Motory olej rozhodně nemají žrát. I jedno deci na 1000 km je špatně. Obzvlášť když výrobce "moudře" určí interval výměny po 30000 km. To by tam toho moc na vypuštění nezbylo. Můj motor žere maximálně jedno deci na 20000 km. A má najeto 155000 km. Když jsem nalil Ineo, tak mi do výměny klesla hladina až pod spodní rysku na měrce. Místo dolévání jsem předčasně vyměnil za Quartz 9000 5W40 a zase neubývá.
1 litr oleje na 1000 km už někdy stačí na likvidaci katalyzátoru!!!
No a starý motory že nežraly olej? Právě naopak. 1L/1000km bylo přijatelný množství a považovalo se to za normální. Jenže jim to nevadilo. Ty byly bez vstřikovačů a elektroniky schopný jezdit i na samotný olej.

Zdar jmenovče, :D ono je to těžké,když i výrobce těchhle "olejů" napíše v komentáři,že při jejich použití je zvýšená oleje v pořádku. :twisted: Jenže co jim zbývá,když výrobci používají olej,který byl původně vyroben pro dieselové agregáty,aby tolik netrpěl FAP i do benzínových motorů. :twisted: A to vše jen proto,že se při tom uspoří téměř neměřitelné množství paliva,ovšem na úkor životnosti motoru.Ale kdo chce kam.....
Jinak tohle samozřejmě není doména Citroenu,potažmo PSA,ale všech značek a "překvapivě" všichni jako jeden muž řvou jak tygři,že jim to bere olej. :D Já občas prolézám i jiná fóra a je zajímavé sledovat,kdo jsou obhájci těch vodiček.V drtivé většině jsou to lidi,kteří jezdí po městě(nejlépe na 5-ku) :D nebo po okreskách a nejraději by měli 7°převodovku,aby jim otáčky motoru nepřelezly přes 2500 tis. A vůbec jim nevadí,že takhle pomáhají tvorbě karbonu,jehož tvorba je sama o sobě u dnešních přímovstřiků problém.
Jinak já hodně přemýšlím,zda nedám přes léto 10W-40 nebo 5W-50,protože mě čekají 2 cesty(srpen a září) k moři a i ta 5W-40 má v těch vedrech co dělat. :?

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 16. bře 2016 21:16:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Mně teď vrtá hlavou ta spotřeba 1 - 1,5 litru na 1000 km, tzn. 1 - 1,5 dcl na 100 km. Když budu počítat s mojí průměrnou spotřebou 7,6 na 100, to je to stejný, jak kdybych u dvoutaktu ředil 1-1,5:76. Takhle se snad neředí ani benzín do Trabanta...

faxo píše:
Napadlo niekoho ze tie auta ten olej zrat praveze maju?


Takže sme vlastně vymysleli novodobý dvoutakt :lol:

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: ned 17. dub 2016 2:25:46 
Offline

Registrován: sob 04. srp 2012 0:44:12
Příspěvky: 18
Ahoj Míro,
mám C4GP 1.6 VTi, 2012, najeto 31 tis. a začetl jsem se do této diskuze. Nestačím se divit... určitě to stojí k zamyšlení, jen jsem zvědav, co mi řeknou v origo servisu na požadavek konkrétního oleje :o
Auto mám v stále v záruce a tak jsem ani neřešil jiný než originální servis... a vlastně jsem ani moc neřešil jaký olej mi tam cpou... zejména když mám servisní prohlídky zdarma po dobu záruky...

Výrobce doporučuje přidávat aditivum do benzínových motorů každých 5 tis. km, http://citroeny.eu/do-paliva/1920-aditi ... 300ml.html
Jaký máš názor? Používat ano/ne?

Předpokládám, že případné používání výše uvedeného aditiva nikterak nevylučuje používání Tebou doporučeného aditiva Wynn´s Supremium Petrol.

_________________
C4GP 1.6 VTi, 2012, 7,4 l/100 (celková skutečná za poslední 2 roky)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: ned 17. dub 2016 7:59:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Ahoj Pepo,co ti řeknou v servise na jiný olej,než ten předepsaný výrobcem,ti řeknu naprosto přesně. :lol: Do motorů VTI je předepsaný olej specifikace B 71 2290 C2,A5/B5 a tu budeš muset po dobu záruky dodržet. Na značce oleje trvat nelze,ale je otázkou,zda ti servis dovolí,přinést si olej vlastní,zvláště tehdy,když máš servisní prohlídky zdarma.A tím servisem zdarma myslíš jednou za 2 roky nebo 30 tis?
Pokud ano,tak jsi byl v servisu vlastně jednou? :idea: V jakém režimu auto jezdí,krátké trasy a okresky?Jestli ano,tak takhle dlouhý interval je špatně,nejspíš olej ti neubývá,ale motor si to bude pamatovat.Někteří to řeší tak,že jedou na servis jak je předepsáno,ale v půlce nebo po 10 tis. si navíc olej mění svépomocí.Údajně už PSA od těchto nesmyslných intervalů upustilo a nyní je 20 tis.,při ztížených podmínkách(městský provoz,jízda v zátěži..atd)doporučuje výměnu zkrátit na polovinu),ale jestli je to pravda nevím.
Co se týče aditiva,tak ten originál Citroen je jen přebal čehosi(možná Wynns) :D a polož si otázku co je lepší,dávat do paliva přípravek a palivovou soustavu léčit nebo aditivovat pravidelně a případným problémům předejít. :idea: ;) Já tuhle pikslu našel v autě také,protože jsem ho koupil ojeté,ale od té doby přidávám pravidelně 2 "panáky" aditiva (dříve VIF,nyní Wynns) při každém tankování(většinou ONO)a nemám problém.A ještě mě napadá,svíčky stále původní?Výrobce uvádí výměnu po 60 tis.,což je dost pozdě a divil bych se,kdyby je někdo v rámci servisu zkontroloval(odtrh) a vyčistil.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 18. dub 2016 2:11:41 
Offline

Registrován: sob 04. srp 2012 0:44:12
Příspěvky: 18
Ahoj,
no jo, mně je to také jasné... jsem smířen s tím, že holt do příštího léta pojedu dle jejich doporučení.
Na servis jezdím po 1 roce, to mám předepsané (1 rok, max 20 tis km). Dříve byly předepsané 2 roky, ale 7/2012 když jsem kupoval, tak začaly platit nové podmínky, tedy servis po jednom roce. Právě kvůli tomu prodejce skřípal zuby, protože jsem kupoval Essential drive (servisní prohlídky po dobu záruky zdarma) a záruku jsem dostal 5 let, ale příplatek byl ještě podle starého ceníku, kde byl interval 2 roky :D :D Vím že tenkrát ještě volal kamsi do Citroenu CZ a nadával,... a opravdu od srpna nebo září 2012 byly pak jiné ceny za Essentil Drive.

Svíčky? Ty určitě nekontrolovali... Musím na to kouknout, jestli se k nim vůbec dostanu. Joj, ještě abych sháněl měrky :o ...

Jezdím tak půl napůl 2x20 km obden a delší trasy 50 - 150 km, dříve to byly převážně ty delší trasy. Ale po dálnicích moc směr nemám vždy max 50% trasy, spíš méně. To byl ostatně jeden z důvodů, proč jsem nešel do nafty, ale na dálnici mi ta šestka fakt chybí, je to velká škoda. Celkovou skutečnou spotřebu mám 7,4 - 7,5 (dříve jsem to víc šetřil, ted je to kapku svižnější :lol: )
Občas zkontroluji stav oleje a sedí ani se nehne, asi je to tím, že po dálnicích moc nejedu a když tak většinou 115 - 120. Delší trasy po dálnici zatím nebyly, dosud tak max 300 km v kuse).

To doporučené aditivum určitě objednám ;) Poslední dobou pbčas zkusím aditivované palivo Čepro Optimal 95E (proti normálnímu je o 50 hal dražší) a zdá se mi chod motoru kultivovanější, lépe táhne odspodu a trochu nižší spotřeba. Ale nevím, jestli to není placebo...

Když jsme u toho, jak aplikuješ panáky aditiva? Vozíš s sebou trychtýř nebo tyčku pro odklopení bezpečnostní záklopky? To originál aditivum dodávají s plastovým nástavcem pro snadnou aplikaci.

_________________
C4GP 1.6 VTi, 2012, 7,4 l/100 (celková skutečná za poslední 2 roky)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 260 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz