Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Motory VTI-spotřeba oleje




Právě je stř 19. pro 2018 10:28:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 254 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: čtv 16. lis 2017 21:37:49 
Offline

Registrován: ned 24. lis 2013 12:13:38
Příspěvky: 34
Bydliště: Vysočina
C4 Picasso, rok výroby 2013 a najeto mám 69000km.

_________________
C4 Picasso, 1,6 VTI selection


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: čtv 16. lis 2017 22:52:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2509
Bydliště: Ústí nad Labem
Hmm,tak buď udělali nějakou změnu na pístních kroužcích nebo válcích,případně na obojím.Ovšem je otázka,zda ti neředí olej palivo a proto olej neubývá,bo ta spotřeba je poněkud hore.Já měl 8.2 po městě,průměr kolem 7.5 včetně dovolené v IT.Máš ještě starý nebo už nový model?

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 17. lis 2017 10:08:07 
Offline

Registrován: ned 24. lis 2013 12:13:38
Příspěvky: 34
Bydliště: Vysočina
je to ještě starý model, když se doprodávaly skladové zásoby.

Benzín nemůže ředit olej, rychle by se vypařil při zahřátí oleje, u nafty to nastat může, neodpařuje se tak snadno.
Jezdím tak, aby se motor netrápil v nízkých otáčkách. Na dlouhých cestách je spotřeba nižsí, ale pod 8 se nevejdu. Jednou jsem zkoušel jet pana klobouka, a po okreskách byla spotřeba i 6,9, ale bylo to hrozný hudlání. Ale moje paní umí jet za mnohem míň než já.

Motor byl nějak vyrobený, nějak si sednul, v kombinaci s jízdním stylem je spotřeba benzínu i oleje taková, jakou mám. A dost pomáhá i to, že po vyjetí mám od domu 105km po vesnici a do kopce, kde se to vždy dokáže trošku zahřát, než začnu jet.

_________________
C4 Picasso, 1,6 VTI selection


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 17. lis 2017 10:54:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2509
Bydliště: Ústí nad Labem
Benzín nemůže naředit olej?Tak to jsi na velikém omylu,právě že může a v případě častých jízd na krátké vzdálenosti velmi značně!Rozbory olejů po nájezdu určitého množství km hovoří jednoznačně.Ale třeba máš kliku a opravdu to olej nebere i když já bych ho nejdéle po 15.000 vyměnil a takhle dlouho ho tam nenechal.Jinak ty už máš EURO 5,díly sice mají stejná čísla,ale nikdo neví,zda se neprovedly nějaké změny v materiálu.
A co se týče spotřeby,tak já měl jiné svíčky a třeba filtry jsem měnil poněkud jinak,než předepisuje výrobce.Nu a v neposlední řadě udělá své huštění pneumatik.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 17. lis 2017 11:25:21 
Offline

Registrován: ned 24. lis 2013 12:13:38
Příspěvky: 34
Bydliště: Vysočina
benzín se snadněji odpařuje. Pokud nebude fungovat termostat/čidlo teploty bude ukazovat menší teplotu než má, tak bude bohatší směs a pak se benzín do oleje dostane, ale to je dost extrém (pamatuju na Aprilia Atlantic 500), a jak píšeš, v případě krátkých jízd ano, a na frak dostanou všechny mazané části motoru. Ale to je fakt extrém.

Olej to opravdu nebere, a hlavně nevoní po benzínu: to si hlídám. Výměna jednou za rok a nájezd do 18000km, spíš těch 17000.

Taky jsem se po výměně filtru a svíček těšil, že trošku klesne spotřeba, jenže je to nohou a stylem jízdy: 2xdenně 14km, auto stojí venku.

_________________
C4 Picasso, 1,6 VTI selection


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 17. lis 2017 16:21:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2509
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak to máš v podstatě městský provoz,takže ta spotřeba je OK.Ono také záleží na profilu trasy,nicméně já jezdil UL-Nový Bor a zpět za nějakých 6.7 a to jsem Kameničák za DC rozhorně na bubláka nejezdil. :lol: Ovšem pokud jezdíš denně tyhle trasy,tak je olej po 10 tkm po smrti,ono není Ineo žádný zázrak.Jsou oleje máš mnohem kvalitnější a výrobce doporučuje výměnu po max 15 tkm,ale je to tvůj stroj a tvá volba. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 17. lis 2017 16:40:51 
Offline

Registrován: ned 24. lis 2013 12:13:38
Příspěvky: 34
Bydliště: Vysočina
Bohužel motor přežije převodovku....tím jsem si jistý.

_________________
C4 Picasso, 1,6 VTI selection


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 17. lis 2017 18:25:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2509
Bydliště: Ústí nad Labem
Vyměň olej,já to udělal v 60.000 a bylo to ku prospěchu věci!Občas se stalo,že při řazení z 3 na 2ku se jí moc nechtělo,po výměně v pohodě.Dlužno říci,že v almře bylo o téměř litr oleje víc než být mělo! :twisted:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: sob 18. lis 2017 9:48:03 
Offline

Registrován: ned 24. lis 2013 12:13:38
Příspěvky: 34
Bydliště: Vysočina
olej jsem vyměnit nechal, a trochu to pomohlo. Včera jsem ještě promazal klouby u řadící páky a pod ní, kam jsem dosáhl, to pomohlo taky. Dřív nešla 4 (někdy i 2) vyřadit za jízdy vůbec pokud jsem nepřidal lehce plyn, teď je jen cítit, že jde ztuha ven ze záběru, někdy líp, někdy hůř, jak kdy. A někdy to jde naprosto sametově. Jedno z 50ti přeřazení, zhruba. Je znát, že třeba i trojka jde naopak do záběru s mírným odporem, tohle všechno to u nového auta nedělalo. Oleje bylo ve skříni dost.

Do budoucna mě čeká sedák řidiče a nejspíš oprava převodovky (nebo repasí nová, nevím), zvažoval jsem výměnu auta, ale myslím, že bych si moc nepomohl. Jinak spokojenost, prostor je královský, auto pohodlné, s dobrým výhledem, jen má slabý motor.

_________________
C4 Picasso, 1,6 VTI selection


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: sob 18. lis 2017 11:24:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2509
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak já měl sedák v cajku i ve 100.000,ale první co jsem udělal,že jsem koupil bublinkový jednoduchý podsedák.Motor mi slabý nepřišel,vzhledem k hmotnosti auta a po dálnici v Německu 190 jako nic.Já do budoucna zvažoval výměnu za Toyotu Verso 1.8,ale nakonec jsme došli k závěru,že vozíme v autě vzduch a koupili Cactuse.Loni Itálie super,manželka tvrdí,že se jí v tom sedí líp než v Picassu a letí to jak raketa,což se jí tedy nelíbí vůbec. :lol: Kdybych dnes uvažoval o koupi C4P,tak s motorem 1.2 e-THP 96 kW,jede to jako čert,ale na náš trh se bohužel nedodává. :twisted:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 13. pro 2017 15:36:00 
Offline

Registrován: čtv 10. říj 2013 16:06:32
Příspěvky: 62
Bydliště: Nitra
Zdravím,u mňa spotreba oleja pol litra na cca 4000km,dávam Mobil1 esp 5W30. Jazdim cca 70 percent okresky a dialnice a 30 mesto. Zatial najazdených 92800km bez poruchy čohokolvek, klop klop na drevo.... všetko ide ako má....

_________________
C4 II,Best collection 1,6VTi,strieborna metaliza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 13. pro 2017 15:42:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2509
Bydliště: Ústí nad Labem
Já to měl s tímhle olejem podobně,s 0W-40 C3 to bylo lepší,ale je fakt,že jsem olej měnil tak po 6-7.000km. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 13. pro 2017 15:51:34 
Offline

Registrován: čtv 10. říj 2013 16:06:32
Příspěvky: 62
Bydliště: Nitra
možno by pomohlo prejsť na 5W40,lebo aj tých pol litra sa mi zdá vela na moderný motor.Doliať tretinu náplne medzi pravidelnými výmenami no......ani na starej Lade2102 nebolo treba.Chudák katalyzátor,lambda sondy atd

_________________
C4 II,Best collection 1,6VTi,strieborna metaliza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 13. pro 2017 17:47:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2509
Bydliště: Ústí nad Labem
Když se vrátíš pár stránek zpět,tak zjistíš,že jsem 5W-40 A3 zkoušel taky(dokonce několik) :D ale 0W-40 byl jednoznačně lepší. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 254 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz