Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Motory VTI-spotřeba oleje




Právě je čtv 18. říj 2018 6:07:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 254 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: úte 24. čer 2014 16:38:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2501
Bydliště: Ústí nad Labem
Zdravím tímto všechny majitele vozů s těmito motory.Téma jsem založil z toho důvodu,že momentálně řeším stejný problém a zde na fóru není vlákno,které by se tímto zabývalo.Tak tedy v mém voze jsem nechal vyměnit olej ve 45 tis.km,tedy předčasně,ale protože jsem auto koupil s nájezdem 44500 km,tak jsem nechal provést ve značkovém servisu servis 60 tis.bez výměny svíček.Olej Total Ineo 5W30 dle doporučení výrobce.Vše ok,ovšem po ujetí 5 tis.km hláška nízká hladina oleje,což mě dost zaskočilo,ale dolil jsem 1 litr oleje a myslel jsem,že bude klid,ale po ujetí 3300km se celá situace opakovala,takže jsem začal pátrat na netu.Prolezl jsem zahraniční fóra Citroen a Peugeot v Německu i ve Francii a všude stejné stížnosti na vysokou spotřebu oleje.Nakonec jsem skončil u PSA,kde jsem studoval jejich normy,následovaly konzultace na olejářském fóru a rovněž proběhly nějaké konzultace jak se servisem Citroen,tak ze zdejším guru Lukášem.Pro všechny,kdo se trápí stejným problémem mám bohužel špatné zprávy.Olej Total Ineo 5W30 je naprosto nevhodný pro tento typ motoru.Proč?Tento typ oleje je dle normy PSA určen pro motory s filtrem pevných částic a normou EURO 5.Ani jedno motor VTI nesplňuje.Olej samotný má sníženou viskozitu k vůli nízkému tření a složení oleje je ohleduplnější k FAP filtru.Samozřejmostí je snížená spotřeba paliva a tím pádem i nižší emise.Ovšem u benzínového moforu je to problém,protože se v principu ohřívá více,zejména při jízdě po dálnici,kdy na 5 ku točí 4000 ot.Potom dochází ke spalování oleje ve spalovacím prostoru a olej mizí přímo kosmickou rychlostí.Tedy auto,které jezdí tzv.couračky a vláhu do 90km/h je relativně v pohodě a problémy s úbytkem oleje nejsou tak markantní.V servisu vám nic moc neřeknou,ani v podstatě nemůžou,protože olej této specifikace je určen výrobcem.Pouze jsem byl upozorněn,že při použití hustšího olej např.5W40 může dojít k rozhození časování ventilů.Dle doporučení olejářů jsem se rozhodl použít olej,který splňuje normu PSA pro tyto motory avšak nemá sníženou viskozitu.Časem budu informovat,zda to vedlo k nějakému kloudnému výsledku či nikoliv.Míra
Edit: Tady ještě diskuze na olejářském fóru na dané téma. http://www.oleje.cz/forum/peugeot-citro ... t5615.html
Jinak můžete být v klidu,protože v tom nejsme sami,tento problém se řeší napříč všemi značkami,které začaly lít do motorů tento ekoolej,takže z dobrých motorů udělali olejožrouty produkující hromady sazí. Ale hlavně hlavně že motor bude produkovat méně CO2.Až se začnou měřit na emisích saze,tak přidáme filtříček,jeho delší životnost přeci máme vyřešenu tím ekoolejem.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Naposledy upravil Miroslav Lengyel dne úte 15. črc 2014 19:42:04, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: úte 01. črc 2014 11:15:00 
Offline

Registrován: pát 19. říj 2012 8:54:21
Příspěvky: 33
Yakze si tam nalial Mobil ESP Formula 5W-30?

_________________
Citroen C3 Picasso 1,4 VTi Best Collection '12
Lancia Thesis 2,4 JTD Executive '03
Fiat Bravo 100 16V SX '98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: úte 01. črc 2014 16:53:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2501
Bydliště: Ústí nad Labem
Ahoj ,zatím je tam ještě Total a doplněk ÖMW za 750,-kč, protože jsem se ještě k výměně nedostal, ale ano, půjde tam ten olej co píšeš.
Zvažoval jsem ještě 5W40 s normou B71 2296 nebo 0W40 bez normy PSA(obojí Mobil), ale nakonec jsem se rozhodl jít kupředu postupnými krůčky.Uvidíme co s tím udělá ta normální viskozita HTHS. Jestli to klapne a bude spotřeba OK, tak si začnu intenzivně dopisovat s Frantíky a budu žádat vysvětlení, proč doporučují do motoru olej, který mu evidentně spíše škodí. Ale budu se ptát i na další věci jako např. na servisní interval 30000 km, na nesmyslné doporučení jezdit s podtočeným motorem atd.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: úte 15. črc 2014 19:48:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2501
Bydliště: Ústí nad Labem
Takže olej cca před 14 dny vyměněn, co vyteklo z motoru nebudu již radši popisovat. Po výměně oleje najeto cca 1200 km s tímto výsledkem.
1/olej zatím neubývá a to jsem uvedené kilometry z větší části najel na trase UL-Cheb a zpět, dnes UL-Pardubice a zpět, tedy motor pracoval kolem 4000 ot.
2/motor se ztišil, nevydává ten charakteristický kovový zvuk, aby taky ne, když je líp mazán.
3/na trase UL-Cheb jsem dosáhl spotřeby o 0.4 l menší spotřebu než při minulé jízdě a to jsem se ani omylem nedržel doporučení výrobce.
Zdá se tedy, že je vše na dobré cestě. Po ujetí dalších kilometrů budu informovat.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 30. črc 2014 21:41:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. pro 2010 10:17:15
Příspěvky: 97
Dobrý den pánové, po oleji do VTI jsem se kdysi tady taky něco chtěl dozvědět...konzultace...a rady a tuny písmenek v googlu.... :-)
no a závěr jsem tady někde na stránkách uváděl v tématu "kapalina do chladící soustavy" trochu mimo ale je to taky provozní kapalina :-D

doma provedena výměna oleje i filtru na 1.4 VTi
tenhle tam mám (co rok tak cca 2-4 deci dolito)

Total Quartz Energy 9000 5W-40 5L 744 Kč - cena z r 2011 dnes je už jen za 500,-za všech 5litrů :-)
Olejový filtr MANN HU711/51X (MF HU711/51X) 219 Kč (je to jen vložka)

pozn. pod čarou
- když vylezli s VTI tak to byl "nej...." olej, leju ho i do HDI a i tam bez problému :-) natočeno 180000km

_________________
Citroën C4 CACTUS e-THP 110 nová hračka pro holky :-),
Citroën C3 Picasso 1,4VTi je už v citroenním nebi :-(,
C2 1.4.HDi - malý auto a pro velký kluky Wraník"
...začalo to Evženkou = Škodou 110L


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: čtv 04. zář 2014 18:47:00 
Offline

Registrován: čtv 10. říj 2013 16:06:32
Příspěvky: 62
Bydliště: Nitra
to miroslav lengyel:

dnes som písal chlapcom ktorý maju na tejto stranke aj eshop a doporučili mi do 1,6vti olej total quartz 9000 5w40.
Je to dobré odporučenie?Nakolko výrobca predpisuje podla servisky olej 0w30.Auto mám ešte v 2 ročnej záruke a bol by som nerád ak by mi v autor.servise oznámili,že mi padla záruka koli inému oleju aj ked od rovnakého výrobcu,teda Total.
Nemôže sa motoru nič stať ak tam bude hustejší olej?
Dik za odpovede.

_________________
C4 II,Best collection 1,6VTi,strieborna metaliza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: čtv 04. zář 2014 19:56:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2501
Bydliště: Ústí nad Labem
Zdar kolego,odpovím asi takhle. Jestliže máš auto v záruce a budeš chtít, aby záruka nepadla, tak musíš stejně do zn.servisu kam Ti nalijí olej předepsané specifikace. Samozřejmě si můžeš přinést olej vlastní, ale stejně do protokolu uvedou, že byl použit olej přinesený zákazníkem, takže v případě nějaké reklamace se tím budou ohánět. Jen mě trošku překvapuje, že tam máš předepsán olej 0W30, já mám ještě 0W30 i 5W30. Nicméně,jestli je olej 0W30 nebo 5W40 není až tak rozhodující, to jsou údaje o tom, v jakých teplotních podmínkách se dá olej použít.Tedy čím nižší je první číslo, tak olej méně tuhne při nízkých teplotách, čím vyšší je to druhé číslo, tak snese větší teplotní zátěž.
Daleko důležitější jsou jiné parametry oleje, které jsou zahrnuty v případě PSA do normy např. B71 2290. Takhle je to u mého motoru a řekl bych, že Ty budeš mít to samé. Já to nakonec vše konzultoval na olejářském fóru a nakonec jsem se rozhodl normu PSA dodržet, takže jsem tam dal výše zmíněný olej. Pokud si o celé problematice chceš počíst více, tak tady: http://www.oleje.cz/forum/peugeot-citro ... 15-15.html
Co Ti doporučím určitě, tak olej nenechávej v autě po dobu předepsanou výrobcem.Sice si prodloužíš dobu mezi výměnami oleje, ale zkrátíš so životnost motoru. Na nějaké Long Life intervaly se vyprdni. Mně chlapi s fóra doporučili výměnu po 12 tis. což jsem stejně doteď běžně dělal.
Zatím mám najeto na oleji cca 3500km a v pohodě, ale teď se chytám za hranice všedních dnů,takže nějakých pár tisíc přibude, tak jsem zvědav.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 05. zář 2014 7:21:53 
Offline

Registrován: čtv 10. říj 2013 16:06:32
Příspěvky: 62
Bydliště: Nitra
Nazdar Miroslav,
ked teda píšeš,že nieje až tak rozhodujuce,či 0w30 alebo 5w30,ale doležitejšie je,aby mal olej tu PSA normu potom mám otázku.
Zrejme aj ten najredší olej,ktorý si nazval omaštená voda splnuje tuto normu tak prečo by mal byť nevhodný?

_________________
C4 II,Best collection 1,6VTi,strieborna metaliza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 05. zář 2014 9:13:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2501
Bydliště: Ústí nad Labem
Kolego mám vážné podezření, že sis tu mnou doporučovanou diskuzi nepřečetl, jinak by ses nemohl takhle ptát. :D
Tak tedy pro lenochy to napíši ještě jednou, byť je to i popsáno v tomto vlákně již jednou. Skutečně nejde o to zda je olej 0W30 nebo 5W30 ale o HTHS viskozitu. Olej Total Ineo 5W30 je takzvaný LOW SAPS olej se sníženou viskozitou HTHS, kdežto např.olej Mobil ESP Formula 5W30 je olej s normální HTHS viskozitou, ale přesto splňuje normu PSA B71 2290. Jsou tam další normy, které musí oleje splňovat a tyto informace najdeš v té diskuzi pokud máš zájem, je tam vše podrobně vysvětleno.Ona totiž ta norma B71 2290 spatřila světlo světa někdy v roce 2009 a oleje podle této normy mají za úkol snížit spotřebu paliva a emisí.Zároveň se však u těchto olejů dočteš, že při jejich používání dochází ke zvýšené spotřebě oleje. Jde o snížení tření v motoru, ovšem za cenu spalování oleje. :o Ano, pokud budeš jezdit couračky po městě nebo tzv. "vláhu" tzn. nebudeš vytáčet motor do vyšších otáček, tak nemusíš žádný problém zaznamenat a budeš jezdit na výměnu oleje klidně po 30 tis. a sem tam tam něco cvrnkneš. Ovšem ve chvíli, kdy vyrazíš na dálnici a pojedeš stovky kilometrů rychlostí 130km/h, kdy motor točí 4000ot/min, tak se začne olej prostě spalovat a tím dojde ke dvěma věcem:
1/ olej začne mizet
2/v důsledku spalování oleje dochází ke karbonizaci
Až někdy přijedeš z delší cesty, tak po zastavení otevři nalévací víčko od oleje a uvidíš co se bude dít,mně to kouřilo jak parní lokomotiva. :shock:
Zda Ti přijde normální, abys doléval olej každých cca 4-5000 km nechám na Tvé úvaze, mně to normální prostě nepřijde a proto jsem to začal řešit. Jak ale píšu, není to chyba motoru,nýbrž použitým olejem.Dle mého názoru udělali soudruzi ve Francii někde chybu, když začali doporučovat tento druh oleje do motorů VTI. Olej této specifikace je totiž primárně určen pro přeplňované naftové motory s FAP filtrem,kde bylo úmyslem prodloužit životnost tohoto fitru. Já jsem na základě získaných informací použil ten olej, který uvádím a překvapivě mi spotřeba ještě klesla, motor má hezký hladký zvuk a jede lépe. :lol: Já osobně bych do toho necpal tu 5W40,ale olej 5W30 s normální HTHS viskozitou splňující normu B71 2290. Pak Ti nemůže při reklamaci nikdo nic říct, tedy doufám, že ani k žádné nedojde. Já mám v současnosti najeto 55 tis a žádný problém s motorem nemám. Teď jsme pořizovali C4 pro sestru s tím samým motorem, který má najeto 85 tis. a mimo kovového zvuku jede auto v poho. Naštěstí původní majitel jezdil na výměnu po 20 tis. i když tam samozřejmě dávali v servisu Total Ineo. :? Samozřejmě do paliva VIF, aby se motor vyčistil. Ségra zatím moc nejezdí, ale v každém případě půjde olej ven a motor dostane
tuto náplň. http://www.mobil1.de/produkte/esp-formula-5w-30.aspx
Takže závěrem, pokud chceš mít v tomto jasno, tak si přečti tu diskuzi, stojí to za to. ;) Mimo jiné tam najdeš i zajímavé čtení na téma paliv, vliv používání "economy" olejů na opotřebení motoru atd. Míra

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 08. zář 2014 10:47:01 
Offline

Registrován: pon 08. zář 2014 10:44:17
Příspěvky: 8
Co se tyce zaruky:
Nařízení Komise ES 1400/2002

Toto nesrozumitelné sousloví znamená pro laiky a majitele vozidel jednu důležitou věc, která se v praxi postupně naplňuje již od roku 2004. Podle tohoto nařízení je možné provádět servis vozidel v záruce i v neautorizovaných provozovnách a to bez ztráty záruky!

Výrobce nesmí podmiňovat uznání záruky nutností jezdit do autorizovaného servisu. Záruku musí uznat vždy, pokud byla dodržena předepsaná údržba, bez ohledu na to, kde byla provedena.Automobilky musí poskytovat veškeré údaje, jako jsou technické informace, pracovní a montážní postupy, případně i dodat speciální nářadí a přípravky.

Neautorizovaný servis je dle zákona tak staven na stejnou úroveň autorizovanému. Zákon v podstatě ani nezná pojem „autorizovaný“ a „neautorizovaný“ a mezi servisy nijak nerozlišuje. Pokud vám bude prodejce automobilu tvrdit něco jiného, neříká pravdu.

Pokud tedy máte nové vozidlo v záruce, nemusíte se bát přijet na výměnu oleje nebo jakoukoli jinou opravu i do neautorizovaného servisu.

P.S. - a prave proto zvazuji, ze druhou prohlidku udelam jinde. Po problemech, ktere mam s autem od koupi mi prijde zbytecne platit 6,5k za druhou garancku, protoze jinde to vyjde podstatne levneji ve stejne kvalite, hm?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 08. zář 2014 11:26:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2501
Bydliště: Ústí nad Labem
Souhlas, ony ty návštévy autorizovaného servisu mají spíše souvislost s prodejní cenou ojetého vozu.Pokud máš pravidelný servis,tak se auto povede prodat dráž než bez servisu.Např.brzdy ale dělám zásadně u svého mechanika a teď jsem tedy vyměnil i olej s filtrem.Ono je dobré občas. Do toho servisu zajet a vyčíst případné závady s řídící jednotky.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 08. zář 2014 12:12:49 
Offline

Registrován: pon 08. zář 2014 10:44:17
Příspěvky: 8
To nepopiram, nicmene nas neautorizovany servis, i kdyz vozidlo je ci neni v zaruce, stejne da razitko do servisni knihy po prohlidce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 08. zář 2014 12:24:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2501
Bydliště: Ústí nad Labem
Rozumím,ale těžko tam dá razítko Citroen. :D Dost lidí na to dá a jak potom někdo zjistí nějakou servisní historii?

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 08. zář 2014 16:31:37 
Offline

Registrován: pon 08. zář 2014 10:44:17
Příspěvky: 8
abych pravdu rekl, nevim jak to s historii oprav je. ale az se do servisu dostanu, zeptam se na podrobnosti.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 08. zář 2014 19:16:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2501
Bydliště: Ústí nad Labem
Historie oprav.Teď jsem sháněl auto pro sestru,zavolal jsem do servisu,nahlásil VIN a řekli mi vše,co jsem potřeboval vědět,výměna svíček,oleje,filtry,brzdy atd.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Naposledy upravil Miroslav Lengyel dne čtv 16. říj 2014 21:02:52, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 254 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz