Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Zavada - ventilator obcas nefouka. Nereaguje na ovladani...
Právě je čtv 28. bře 2024 12:22:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 05. črc 2017 17:27:23 
Offline

Registrován: čtv 11. kvě 2017 12:33:37
Příspěvky: 35
Cau Borci, prosim o radu ohledne zavady na ventilatoru. C3 Picasso Exclusive (2 zonova digi klima). Obcas se mi stane, ze vubec nefunguje ventilator. Muzu nastavit jakoukoli teplotu, jakekoli otacky a proste ani trosku nefouka. Chcipnu auto, necham to chvilku odlezet a pak vse ok... netusite kde by mohl byt problem? (Doplnim, ze pri teto zavade ovladaci panel funguje korektne - ledky vykonu ventilatoru se postupne rozsvedcuji nebo zhasinaji, ale ventilator ani tuk). Diky moc za radu. Lukas


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 08. črc 2017 4:36:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
S největší pravděpodobností bude v háji regulátor otáček ventilátoru,jde jen o to jaký.Případně ho rozlousknout a vyměnit 2 tranzistory za 70,-Kč. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 08. črc 2017 17:08:12 
Offline

Registrován: čtv 11. kvě 2017 12:33:37
Příspěvky: 35
.


Naposledy upravil kejmi dne stř 12. črc 2017 21:42:47, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 12. črc 2017 21:42:21 
Offline

Registrován: čtv 11. kvě 2017 12:33:37
Příspěvky: 35
Dobrý den, tak jsem vyměnil tranzistor v regulátoru - bohužel problém přetrvává. Koupil jsem nový regulátor a závada se stále objevuje. Po připojení ventilátoru přímo na vstup regulátoru (tvrdých 12V) a nastartování motoru ventilátor okamžitě běží (předpokládám tedy, že napájení od baterie až po vstup do regulátoru je OK, motor je také OK a žádné tranzistory v něm nejsou...?) Regulátor má označení T1000034Z - viz foto. Má dva vstupní PINy: zem a +12V, dva výstupní PINy (regulované) zem a +12V které vedou přímo na ventilátor... Dále dva PINy na které jde signál z ovládacího panelu. Nemůže být vadný ten panel? Díky za jakoukoli radu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 13. črc 2017 5:20:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Zeptám se možná hloupě,ale pojistky jsi zkontroloval?Případně se mrkni na konektory pod panelem,mně kdysi dávno haproval ventilátor v XP také a po vyčištění běhal jako blesk.Pak už zbývá jen diagnostika.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 13. črc 2017 7:23:00 
Offline

Registrován: čtv 11. kvě 2017 12:33:37
Příspěvky: 35
Neptáš se vůbec hloupě - na pojistky jsem koukal jako první a jsou ok. Předpokládám, že pokud by byla vadná pojistka, tak by ventilátor nefungoval stále a ne stylem "chvilku jo chvilku ne"... Navíc po připojení před regulátor vždy funguje - tedy cesta od baterky až po vstup do regulátoru je OK. Problém podle mě musí být někde v řídícím signálu který ovládá regulátor... Konektory pod panelem jsem měl rozpojené, všechny piny jsem pečlivě očistil uchošťourem nacucaným v kontoxu, tak tady problém asi nebude :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 13. črc 2017 13:10:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Už jsem chtěl napsat,že nestačí na pojistky kouknout,ale propísknout měřákem, :D ale když chvilku jo a chvilku nee,tak to bude asi fakt v loji ten panel.Jestli jsi zdatný elektrikář,tak to zkus rozpůlit(pokud to jde)zda tam není nějaký studeňák na DPS.Mně se stalo loni v létě(ještě C4P) ve vedru při návratu z IT,že najednou přestala komunikovat klimatizace(ventilátor),což bylo v Taurenu fakt prima. :twisted: Přepnul jsem to do manuálu,chvíli na to hrál jak na piáno(různé směry,rychlosti,vnitřní cirkulace, atd.) a ona se chytla,od té doby se to už nestalo.
P.S.Ještě mě napadl známý citroeňácký fígl,když něco nefunguje,zkus ta na 10 minut odpojit baterku a znovu zapojit. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 13. črc 2017 18:44:56 
Offline

Registrován: čtv 11. kvě 2017 12:33:37
Příspěvky: 35
VYŘEŠENO!!! zkrácený příběh: auto koupeno před měsícem v Nemecku... závadu jsem si uvědomil až po cca týdnu - když byly ty hrozný pařáky... v autě je namontováno nezávislé topení (neoriginální)... no a dneska mě to trklo, kdyz jsem tak koukal na kabely které vedou z ovládacího panelu a tam omotávka izolepou (klasická elektrikářská)... jsem to rozlepil a byly dva dráty přerušené a na ně napojené nějaké neorigo kabely kamsi hluboko do palubky... předpokládám že vedou k nezávislému topení, aby pri jeho zapnutí sepl ventilátor.... kabely jsem přestřihl a spojil do původního stavu.... a vše funguje jak má... až na ten bufik :-D ... ten ale fakt nehrotím, koukl bych na něj až bude čas a pokusil se ho dát také dokupy.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz