Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Trasuci sa motor
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=10057
Stránka 1 z 1

Autor:  Ondrej [ úte 13. pro 2016 22:41:11 ]
Předmět příspěvku:  Trasuci sa motor

Zdravim,
chcem s spytat na dalsi problem, ktory sa v mojom c3 picasso 1,4 VTi 49000km nie casto ale sem tam vacsinou rano, kym nie je motor zahriaty objavuje. Ide o skackanie motora. Pohynam sa plynulo niekedy bez plynu /vacsinou cuvam z preplneneho parkoviska/ a v momente ked zaradim jednicku a pridam plyn sa to skackanie zacne prejavovat, vyrovnavam to hranim sa zo spojkou, ci pridanim plynu a zaradenim dvojky vtedy to prestane ale na blizkej krizovatke pri pohynani sa to opat opakuje, ked je uz motor teply na dalsi stopkach sa to uz neopakuje.
Mate niekto takuto skusenost, a co s tym robit?
Dakujem za rady!

Ondrej

Autor:  HonzaC [ stř 14. pro 2016 9:57:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasuci sa motor

Možná mně tady za to někteří ukamenují, ale já bych tam zkusil do paliva přidávat VIF aditivum do benzínu. Můj bratr má sice Hyundai, ale měl také podobné problémy a při používání toho aditiva jeho problémy nechci říct vymizely, ale výrazně se jejich projev snížil na minimum.

Za přečtení nic nedáš http://www.vif.cz/files/images/novinky/ ... u_2015.pdf
Za vyzkoušení taky ne, teda jo, plechovka stojí 250kč.

Autor:  Ondrej [ stř 14. pro 2016 16:57:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasuci sa motor

Dik, urcite si to precitam, a rozhodnem sa.

Autor:  Miroslav Lengyel [ čtv 15. pro 2016 8:21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasuci sa motor

VIF určitě ano,ale já udělal lepší zkušenosti s Wynn´s http://www.citroeny.eu/do-paliva/aditiv ... 250ml.html
A nedá mi se nezeptat, v jakém režimu auto jezdí,couračky po městě,sem tam okresky nebo i dálnice a s využitím celého rozsahu otáček motoru?V prvním případě se mají totiž tendenci zanášet jak vstřikovače,tak sání.Druhá věc je,jak dlouho ti to dělá,jak často je měněn vzduchový fitr a co svíčky,byly již měněny? Já měnil vzduchový filtr každý rok a svíčky po 20 tkm,bo ty intervaly doporučené výrobcem jsou nesmysl.

Autor:  Ondrej [ sob 17. pro 2016 22:59:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasuci sa motor

Ano 70% jazdim v meste zvysok je mimo mesto. Sviecky som este nemenil, v servise mi to ani nenavrhovali, blizim sa k 50 000km. Raz za rok chodim na pravidelnu kontrolu, nie som si isty ale zda sa mi, ze ani vzduchovy filter nebol meneni. V akych intervaloch by si menil siecky?
A trva to, asi rok, ale len ked je vonka nizsia teplota.

Netusil som, ze sa pridava aditivum aj do benzinovych motorov. Pises, ze s tym mas dobru skusenost, ako casto aditivum pouzivas, mam pridavat aditivum do kazdeho tankovania?
Dik za rady!
Ondrej

Autor:  Miroslav Lengyel [ ned 18. pro 2016 8:43:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasuci sa motor

Pokud si pamatuji,tak předpis pro výměnu svíček je 60.000 km,když jsem je takhle dlouho nechal poprvé,tak jsem čuměl. :shock: .Dal jsem pak nové a rozdíl byl markantní,ovšem pak jsem asi po 20.000 dal iridiové svíčky a to byla úplně jiná liga. :lol: Pokud ti to dělá jen při chladnějším počasí,tak bych nechal zkontrolovat teplotní čidlo,ale na to by měli přijít v servisu,pokud dělají diagnostiku. :idea: Filtr má podobný předpis,tedy 60.000,což je prostě šílenost,já jsem ho měnil každý rok na jaře. ;) Ad aditivum...máš 2 možnosti,buď tankovat prémiové palivo,třeba MOL má aditivovanou i BA 95 nebo si aditivum koupit a před každým tankováním dát potřebné množství (1:1000) do nádrže.Na plnou nádrž to vychází na 2 panáky,víš kolik a čeho jsi tam dal a vyjde to levněji :D Vzhledem k tomu,že tvoje palivová soustava je aditivem nepolíbená,tak bych dal nyní před tankováním tento přípravek http://www.citroeny.eu/do-paliva/intenz ... 500ml.html a pak už aditivoval při každém tankování.A samozřejmě bych nechal vyměnit i svíčky http://www.citroeny.eu/elektrosoucasti- ... -5843.html a vzduchový fitr http://www.citroeny.eu/motor-2191/vzduc ... 444xg.html .
A nemusíš ani jezdit do servisu,pokud máš po ruce nějakého šikovného mechanika,tak je to práce na 1/2 hodinky.Jen ho upozorni,že VTI má na svíčky speciální 14 klíč Bi-hex http://www.citroeny.eu/nastroje-naradi- ... alita.html ,aby nebyl zaskočen. :mrgreen:
P.S. A také je velmi vhodné,pokud provozuješ auto v tomhle režimu,vzít ho občas na výlet a nechat motor po zahřátí navštívit vyšší patra otáčkoměru(5-6.000 ot/min) a také častěji měnit olej,při tomto druhu provozu tak po max 10.000 km. ;)

Autor:  HonzaC [ ned 18. pro 2016 12:46:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasuci sa motor

V podstate uz Mira vse napsal, bratr lije pri kazdem tankovani - ten VIF pro benzinove motory.

Jinak jeste existuje neco, co dokonce predepisuje sam Peugeot+Citroen, ale toho se tam nalije cela plechovka - zbytek viz odkaz.
http://www.citroeny.eu/do-paliva/aditiv ... 300ml.html

A je to jako jednorazove "cisteni" je tam i napsano, ze se doporucuje maximalne 2x rocne.

Autor:  Miroslav Lengyel [ ned 18. pro 2016 13:22:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasuci sa motor

Já jsem VIF používal také a už v předchozí XP,ale ten Wynn´s mi přijde lepší,motor je takový živější a byla čistší i koncovka výfuku.
Jinak ten zmiňovaný přípravek od PSA používal i původní majitel mé bývalé C4P,ale nevím z jakým výsledkem.Nicméně když jsem provedl debordelizaci motoru já,tak se choval poněkud jinak.V každém případě to bude nějaký přebal některého z renomovaných výrobců,ale jestli je to Liqui Moly,Wynn´s nebo TEC,těžko říct,ale pokud si chce někdo za ten jediný a jedinečný přípravek :D připlatit,tak proč ne. :idea:
Poslední dobou jsem četl také hodně chvály a pozitivních zkušeností s tímto přípravkem http://www.citroeny.eu/do-paliva/fuel-s ... 300ml.html ,ale nejlepší je samozřejmě problémům předcházet,takže pravidelně aditivovat a občas cihlu na plyn. :lol: Do mého nového stroje je předepsáno palivo BA 98/100 a BA 95 je přímo zakázáno.Než jsem na to přišel,tak jsem natankoval u Benziny běžnou BA 95+ 2 panáky Wynn´s,pak jsem natankoval u Benziny Vervu 100 a....žádný zázrak se nekonal.Spíše mi přišlo,že auto bylo takové tupější a PP se mnou souhlasil,došle k mírnému navýšení spotřeby.Teď už 2x BA 98 TankOno+Wynn´s a výsledek je podobný jako z BA 95 v první nádrži,snad jen motor má takový mírně živější projev,ale to může být klidně záběhem,mám najeto bezmála 2.500 km.Ještě musím vypátrat hodnoty svíček,abych mohl vyměnit ty stávající za iridiové a pak budu spokojen. :mrgreen:

Autor:  zajo [ čtv 22. pro 2016 22:30:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasuci sa motor

Zdravim

Len kontrolna otazka - cisto nahodou nemavas obcas problem s vyradenim rychlosti alebo nieco podobne? Motor ide rovnomerne, alebo kucka aj na volnobeh? Nie som si isty, ci tomu spravne rozumiem - ci pri rozbehu to robi bordel lebo kolisu otacky motora, alebo je to niecim inym.

Mas to este v zaruke?

Zajo

Autor:  Ondrej [ čtv 30. bře 2017 22:13:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasuci sa motor

Zdravim Zajo! Dlhsie som tu na fore nebol preto tak opozdena odpoved.
Nie s vyradenim rychlosti problem nemam. Skackanie sa objavuje len pri studenom motore pri rozbehu, kym sa nezvysia otacky. Zvlastne je, ze pri tuhych mrazoch sa to nedialo, ale teraz pri rannych teplotach okolo 0 az 10°C sa to objavuje opat.
Auto uz v zaruke nemam.

Ondrej

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/