Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - 2.1TD-Lucas Epic-tempomat




Právě je pon 21. říj 2019 23:25:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD-Lucas Epic-tempomat
PříspěvekNapsal: čtv 13. zář 2012 10:53:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Neboj, taky si tak připadám a to i potom, co jsem proklemoval ten konektor u brzdy a doufal, že pak všechno pošlape. :lol:

Bohužel, u XM je to trochu jinak, resp. tady dle schématu máme rovnou brzdový přepínač a ne přes relé.

Kód:
http://i47.tinypic.com/ajy15h.png


Relé se tam asi dá dodělat, pokud nemůžeš ten brzdový přepínač sehnat (přemýšlel jsem nad tím a rozhodoval se mezi tímto a úpravou stávajícího brzdového pedálu dle pedálu z automata, protože sehnat brzdový pedál pro manuál s tempomatem do xa a xm (stejný díl pro oba modely) je děs a hrůza.

Akorát... Jak jsi mluvil o tom relé... Dle schématu by to ukazovalo, proč je jen "čtyřvývodové", ale zas mi tam nějak nesedí to, že je rozkreslené pro automat a pro manuál ne. Že by kvůli té diodě, co je tam nakreslena?

Jinak, toto je schéma, které by mělo být na všech motorech v XM kromě THY (2,5 TD). Dle těch francouzských schémat by tam mělo být ještě zvláštní schéma pro P8C, ale to tam není, takže asi i u P8C to bude ze série s vývěvou a ŘJ tempomatu atd.

A nebo pak sehnat brzdový rozpínač třeba na 406 nebo 605, ten by měl být k sehnání i v auto kelly a napáchat jej do konzole pedálů jako to mají tyto modely.

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD-Lucas Epic-tempomat
PříspěvekNapsal: čtv 13. zář 2012 12:32:04 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
To relé co jsem si tolik oblíbil je na ostřikovače čelního skla,zkoušel jsem na něj přivést napětí :lol: A ta černá patice možná od alarmu?Když tam dáš relé a na něj napětí,je napájena celá palubní síť nezávisle na klíčku.Dobrý vědět,když se ti třeba vysype spínačka 100km od baráku :D Ta varianta s přiděláním relé se mi docela zamlouvá,dokonce je na něj volné místo v tom držáku pod kastlíkem.Princip vlastně zůstává nezměněn,pokud netrváš na originálním provedení.Stačilo by pak jenom,jak říkáš,na hrazdu pedálů přidělat libovolný rozpínač spojky a jezdí to.Od brzd. konektoru nejsou tři,ale čtyři dráty,jedna zdířka(pravděpodobně ta pod napětím) je společná pro dva.Tak teď mi zase hlava nebere proč to tak je...Pro ten rozpínací kontakt by přece stačil jeden.Všechny dráty od tempomatu mají zelenou barvu a vedou do toho konektoru.
Zapomněl jsem ti odpovědět na ten konektor spojky... Když chytneš konektor brzdy a budeš hmatat nahoru po drátech,najdeš ho.Je přimotanej tím samolepícím molitanem(jako je třeba ve dveřích) k těm drátům.Jsou to lišáci,kucí francouzský.Přišel jsem na něj náhodou,když jsem zkoumal jak tam odtud ten brzdovej dostat co nejvíc,kvůli přístupu.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD-Lucas Epic-tempomat
PříspěvekNapsal: čtv 13. zář 2012 14:56:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Nejsem si tím úplně jistý, ale mrkni ještě do toho schématu ode mne. Z brzdy to původně chtělo do ŘJ tempomatu dva vodiče. Řekl bych, že ty dva dráty z jednoho pinu budou ono a bude to připojeno na tom spínaném kontaktu (tedy na vodiči, který je pod proudem jen při sešlápnutí brzdy). Ale tím si nejsem zas až tak úplně jist, jen by to to vysvětlovalo.

Takže chceš říci, že patice pro relé pro tempomat stále neobjevena? Zas na druhou stranu, ono asi zas až tak potřeba není, protože dle schématu na pežoťáckém foru, co to mordoval do Xantie se to z páček morduje rovnou do ECU a mě do páček napětí jde. Předpokládám, že Tobě též. :-) Nehledě na to, že řídící obvod relé je napojen na spínací obvod relé k automatické převodovce, tedy relé popsané ve schématu (831), které jsem sem dal, by tak nějak postrádalo význam.

A přišel jsi tedy na to, kde končí přípava pro tempomat? Je to tedy v průchodce mezi interiérem a motorovým prostorem jak jsem si myslel?

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD-Lucas Epic-tempomat
PříspěvekNapsal: čtv 13. zář 2012 20:53:07 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Udělal jsem pár fotek,ale myslím že nebudou třeba.Když odmontuješ plast na straně spolujezdce(plast který kryje ze spodu větrák pro vhánění vzduchu topení a klimatizace do kabiny) ,uvidíš přímo v tom plastu zasazené tři konektory.Tuším že je to bílý,šedý,ale hlavně černý konektor.Právě ten černý nás zajímá.Vede do něj komplet celá interiérová příprava pro tempomat a je jediný z těch tří konektorů bez protikusu.Právě od tamtud měla celá kabeláž pokračovat do mot prostoru,zase tak špatně to vymyšlený nemaj :D Jak jsem říkal,všechny dráty jsou zelené,takže je musíš z druhé strany od konektorů páčky a spínačů pedálů propískat a označit si je.Na ty konektory u spolujezdce se dá dostat i bez demontáže celého toho deklu,mají v něm svoji krytku.Myslím ale,že se vyplatí ten velký plast sundat celý,ndež se tam hrbit a šťourat zespoda v konektoru...
Relé tam podle mě být nemusí,vyjma toho případu,kdy si s ním pomůžeš ohledně spínačů pedálů.
Nevydržel jsem muka čekání a na zkusmo bez spínačů jsem to nabastlil dohromady.Napájení na pin 1 jsem si vzal pro sichr přímo z vypínače tempomatu,abych to mohl kdyžtak fofrem zkoncovat :lol: Maká to naprosto bez chyby!!!!
První cesta vedla na vrakáč.Jednak je to po rovný silnici a jednak se mi podařilo splašit brzd. pedál z tempomat automata.Jak jsem na to zběžně koukal,nebude problém z toho kosmeticky udělat pedál do manuála.Takže od relátkové metody patrně upustím.
Hlavně že víme že to maká :D :D :D
Ještě poznatek:Když klepneš do brzdy,nebo vyšlápneš spojku i na tomhle tvrdém zapojení,tempomat se okamžitě vypne.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD-Lucas Epic-tempomat
PříspěvekNapsal: pát 14. zář 2012 6:55:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy


Gratuluji. :-)

A já si říkal, k čemu tam ty bláznivý konektory takhle vystrčený jsou. :-D Ale dál jsem to nijak nezkoumal. Tak o to to je jednodušší. :-)

Do prkna, štve mě, že teď na auto nemám tolik času a nemohl jsem pomoci i praktickou radou... :-( Jediné, co jsem za tento týden na něm stihnul je zprovoznit tlačítka na volantu (taky vopich, když nemáš originální kroužek a napojovat to na kroužek z Xsary Picasso, která má jiné konektory). :-(

Ale ještě jedna taková zvídavá otázečka... Říkal jsi, že máš zapojeny dva konektory ze 3. K čemu tam je ten bílý mnohapinový konektor? Ten já zapojen nemám a nemám tam ani protikus. Předpokládám, je to k hydractive? Nevíš?

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD-Lucas Epic-tempomat
PříspěvekNapsal: ned 16. zář 2012 14:30:57 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
To bohužel netuším,dá se to snad snadno dohledat.Zkusím se mrknout.
Tak jsem si říkal,že předělám ten brzdový spínač.Při tom jsem zjistil,že musí ven celý pedál,protože ten konektor se nepodaří pedálem protáhnout.Jelikož potřebuju jezdit,tato akce se odkládá na příští týden :roll:

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD-Lucas Epic-tempomat
PříspěvekNapsal: ned 16. zář 2012 17:00:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Na to, od čeho je se vykašli, nepotřebuji to vědět, to jen tak ze zvědavosti. :-) Jinak, protáhnout by to mělo jít, co já jsem měl venku ten brzdový pedál z automata, tak jsem musel vyndat ten plastový špunt, co mačkal na brzdový válec, jinak by mi ten kabel taky nešel. A ten špunt by měl jít teoreticky vyndat i na autě. Ještě jsem to tedy na autě nezkoušel, ale zítra se jdu povrtat do tempomatu (a snad pak budu tempomatit a neshánět funkční ECU motoru :-D ), tzn. i k brzdovému pedálu, tak na to zkusím mrknout. Ale přesto ještě jedna otázečka... Ty máš spojkový pedál daný tak, že když jej chceš "zvednout", tak nejde výš? Nebo je trochu povolen? Já zjistil, že jej klidně zvednu ještě o čtvrt zdvihu a takhle by to dle mě nemělo být nejen kvůli spojkovému spínači, ale i kvůli blbému vystavování spojky... Zatím mi to problém nedělá, ale moc se mi to nelíbí.

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD-Lucas Epic-tempomat
PříspěvekNapsal: ned 16. zář 2012 20:59:09 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
To jsem nezkoušel :?: Ale teoreticky by to jít asi mělo.Jak se sjíždí lamela,pedál stoupá nahoru.To znamená,že by měl jít nahoru o to,co ti pustí lano.Zkusím a dám vědět.Jak to,nepotřebuješ vědět?Když se najde volný konektor,je třeba ho zaměstnat příslušnou výbavou :D

PS: Jen pro zajímavost: Na ujetých necelých 100km ,z toho cca 20km město/vesnice a zbytek dálnice kde jsem nasadil 120km/h na tempomat,jsem udělal průměr 6,6l při průměrné rychlosti 87km/h(podle PP).To se mi zdá celkem solidní.Respektive má rozhodně lehčí nohu než já :lol: Jezdil jsem stejnou trasu 6,9l až 7l/100 a líp prostě ne.Není to samozřejmě závratná finanční úspora,ale potěší to :D

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Naposledy upravil sveskaXM dne ned 16. zář 2012 21:19:50, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD-Lucas Epic-tempomat
PříspěvekNapsal: ned 16. zář 2012 21:16:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Tak, předělávat na hydractive (pokud to je on) fakt nebudu. :-D To abych totálně překopal podvozek. To raději už to XM s Hydractivem seženu. :-) Překopávat podvozek se chystám až na Xantii, kterou možná taky časem pořídím, ale tak, že udělám Xantii Activu Break. :lol: (Asi bych to neměl takhle říkat, nebo mi tenhle nápad někdo iniciativní vyfoukne :-D )

Jinak s tím pedálem spojky... Tak, sice pedál stoupá, ale i když se ošoupe lamela až na nýty oproti novému stavu, o kolik asi tak může ten pedál stoupnout? O centimetr? :-) Ale o čtvrt zdvihu, tomu moc nevěřím. :-)

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD-Lucas Epic-tempomat
PříspěvekNapsal: ned 16. zář 2012 21:24:51 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
No není se čím chlubit,ale já ho mám tak o 5cm....Zrovna dneska jsem si říkal že ho musím seřídit,než si vyrazím zuby kolenem :D Nasčítá se to asi na tom přepákování.Podobné plány mám s BX 4X4 , ale spíš kolem motoru.Než se ale na to najde čas.... budu mít asi dlouhééé fousy :)
Spínač na spojku jsem přemýšlel,že udělám ze spínače osvětlení kastlíku spolujezdce.Byl by na to ideální,pokud se tam nějak rozumně vejde.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD-Lucas Epic-tempomat
PříspěvekNapsal: ned 16. zář 2012 21:46:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
S tím osvětlením kastlíku to asi neprojde, pokud ten spínač chceš umístit, jak se normálně dávají, tzn. při nestisknutém pedálu bude stisknutý spínač a při sešlápnutí pedálu se uvolní spínač, tak ten spínač bude reagovat přesně obráceně, než potřebuješ. Ty při sešlápnutí pedálu musíš obvod rozepnout a ne sepnout jako je to v případě rozpínače na kastlík. To spíš dojít do elektropotřeb a tam si nějaký spínač koupit. tady moc proudy netečou, stačí nějaký slabší s delším krokem, cenu tipuji okolo 20 - 30 Kč.

Já dojel na vrakáč a týpek mi ten spojkový spínač spíš dal jako dar, tak ho tam musím nějak taky nacpat. Už se třesu na zítřek, až se v tom budu vrtat. :-) Jsem na to natěšenější, než školačka na první sex. :lol: :lol: :lol: Když jsem na to neměl v týdnu čas...

Tak, ono se ty páky mezi sebou (páka talířové pružiny na přítlačáku, ovládací páka spojkového ložiska a pedál) sice trochu "nasčítávají", ale ten úbytek materiálu na lamele je tak malý, že to ani na těch pákách nemůže být tak znát, aby se tak moc za dobu životnosti zvedl pedál. Byť je pravda, XM to asi ještě nemá, ale novější vozidla už mají na spojkovém lanku samostavy a to asi přesně z tohoto důvodu.

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD-Lucas Epic-tempomat
PříspěvekNapsal: pon 17. zář 2012 10:59:49 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Ne ne,spojku tady musíš samonastavit sám :D Na ten spínač bych udělal držák a použil ho ve stejném smyslu,jako je v tom kastlíku.To znamená,při povoleném pedálu sepnutý jako při otevřeném kastlíku. :D To byl momentální nápad,když jsem si z kastlíku bral věci :) A ty jsi sehnal ten originál?Ještě jsem přemýšlel,že bych kuchnul nějakou C5.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD-Lucas Epic-tempomat
PříspěvekNapsal: pon 17. zář 2012 11:18:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Já ho sehnal z 307. Má už ten nový konektor s malými nožovkami co se používají u aut s multiplexem, předpokládám, že XM bude mít ty velké fastony, ale to není nic, co bych nepředělal. :-) Spíš mě pak děsí to zabudování ke spojkovému pedálu právě díky tomu pohybu pedálu vzhůru. Ale s tím se snad taky nějak poperu. Jdu na to. :-)

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD-Lucas Epic-tempomat
PříspěvekNapsal: pon 17. zář 2012 12:19:28 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Jo,jsou tu ty velké.Ale jak říkáš,to je ten nejmenší problém.Tak dej vědět jak ti to jezdí :)

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.1TD-Lucas Epic-tempomat
PříspěvekNapsal: pon 17. zář 2012 12:47:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Jen se ještě zeptám, musels taky osazovat piny na konektoru ECU? Já je osazené nemám.

EDIT: Ještě že mám doma druhý vrakáč. :lol: Vyškubal jsem piny z konektoru z bývalé Xantie. :)

EDIT2: Hip hip hurá hurá jedna nula jedna nula nula !!

Už taky tempomatím. :)

A jelikož to opravdu při sešlápnutí brzdy nebo spojky tempomat vypne, asi to předělávat na spínače nebudu. :)

Akorát co, stalo se mi, že mi to nechtělo zapnout tempomat. Po vypnutí zapnutí klíčku to bylo v pohodě a řekl bych, že je to blbým kontaktem v páčce.

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz