Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
elektrický šotek http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=101&t=4076 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | vtom [ sob 26. lis 2011 10:25:46 ] |
Předmět příspěvku: | elektrický šotek |
Dobrý den TAk mě začal řádit Citroení šotek.Ve středu auto jede neormálně, dělá co má,žádný problém.Včera nastartuju a koukám že nejde větrák topení a možná že nšco smrdí jako že se pálí...ale to jsem možná paranoidní.No nic.Dojedu do destinace a když chci jet zpět vše vypadá normálně,vše se rozsvítí,žhaví, vše v pohodě.Zadám kód, otočím klíčkem a v tu chvíli nic-všecko zhasne a ani neškytne.Odpojím baterku, že vyženu šotka a chvíli počkám.Nic , to samé.TAk auto roztahnu,na první cuknutí hned chytne (motor je ještě teplý), ale...koukám větrák stále nejde a do toho nejde ani tachometr!Nechám zresetovat šotka přes noc v garáži, dnes to zkusím a zas nic.Otočím klíčkem a jak když se tam něco vypne, přitom při žhavení atd.,vše svítí, žhaví , no problem.Máte někdo podobnou zkušenost co to může být?Jak se přes noc může pokurvit úplněelektrika?Mohlo mít vliv to že jsem v ten den kdy to ještě jelo projel myčkou?(před třema dny)? |
Autor: | vlbarta [ pát 02. pro 2011 13:23:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: elektrický šotek |
Není náhodou možný, že máš v pytli startér? Nažhavíš a když chceš startovat, tak vše zhasne. > Jediné co mne napadá, tak startér... Na vše ostatní je pojistka, takže by nešlo jen něco. |
Autor: | JiRaY [ sob 03. pro 2011 10:35:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: elektrický šotek |
Typuji na spínačku,že má opálené kontakty a místo aby spínala,tak rozepne |
Autor: | vtom [ pon 20. úno 2012 0:35:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: elektrický šotek |
TAk historka pokracuje.Po nekolikamesicni oprave, kdy jsem vymenil vetrak (byl odpaleny) a radiator (protekal) a jeste nejake drobne veci mi bylo auto nahlaseno jako opravene at si pro nej prijedu. Ony elektricke problemy neresil muj opravar, jelikoz neni zameren na elektriku, ale resili to v Braniku.Bohuzel jsem zjistil ze situaci nevyresili. Kdyz jsme si pro auto prijel a s panem opravarem se rozloucil, auto udelalo uplne to same co pred dvema mesici.Otocil jsem klickem, rozsvitilo se vse krome zhaveni a nabijeni a pri otoceni klice vsecko zhaslo. Trapna scena- pan opravar nechapal,jelikoz sam startoval ten den asi 6x kdyz to daval do garaze, z garaze a jel na zkusebni jizdu. Pote jsme zjistili jsme ze v Braniku na nas udelali levou (nebo jak to nazvat)- pote co tam bylo auto privezeno na podvalu a nechasno pres noc, rano kdyz se chteli podivat co tomu tedy je auto se chovalo naprosto normalne. Zkouseli to cely den, nic se nedelo, tak mi nachargovali 500kc, ja zaplatil dalsich 800kc za odtah tam a zpet, ale jelikoz vse fungovalo tak nic neudelali.Auto pote nejak fungovalo, ja s nim asi tyden jezdil nez jsem dostal postou novy (stary )vetrak a radiator a zbytek uzx jsem popsal-znovu to same.Bohuzel muj opravar ted je v koncich a nechape a do Branika uz se nam to davat nechce-ale asi budem muset. KAzdopadne ma nekdo idu co by to mohlo byt?Napadlo nas jestli jak tekl radiator (byl mokry koberecek)jestli tam nevedou nejake svazky dratu ktere by mohli toto delat. Prosel jsem cele toto forum i stare a tato vec se nikde nevyskytuje.Pouze bylo zmineno ze nestartovani se muze dit i diky vypalenemu obvodu jak jsou u baterky ty 30A pojistky.Ze pojistak muze vypadat cerstve,ale obvod muze byt prepalen anzto tamtudy jsou proudy z pulky auta. Nevim ale jak to zjistit a jetsli vubec by to delalo ty indikace co dela ted...POkud mate nekdo nejakou (i divokou) teorii, sem sni.Dekuji!!! |
Autor: | caryfuk [ pon 20. úno 2012 9:27:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: elektrický šotek |
Tezko radit na dalku, ale vzhledem k tomu jak se to chova (pri startu vse zhasne , ale pak to slo roztlacit) bych typoval spatny kontakt uzemneni od baterky na kostru (karoserii). Ubytek napeti vlivem prechodoveho odporu pri sepnuti starteru. |
Autor: | LebedaXM [ úte 21. úno 2012 12:20:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: elektrický šotek |
Takže, já bych asi začal klasikou: Najít veškeré kostry co se na autě nachází a pořádně je vyčistil a promazal!!! Dále komplet vyčistil všechny kontakty v pojistkové skříni a to jak v baráku tak v mot. prostoru. Na startéru taky rozebral a vyčistil kontakty. V relé žhavení (je u baterky) taky vše vyčistil. Veškerá relátka co člověk dokáže najít tak jim také vyčistit kontakty. Ve spínačce jsou taky hooodně vypálené kontakty takže též vyčistit (to čeká mě) 99% podobných závad způsobuje špatné ukostření a přechodové odpory. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |