Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Alternátory http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=101&t=3744 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | ondraxmd [ sob 03. zář 2011 15:23:08 ] |
Předmět příspěvku: | Alternátory |
Koukám že tu ještě není téma alternátorů , tak ho zakládám Začal mi cvrdlikat motor. Nejdřív jen za studena na volnoběh. Neměl jsem to čas řešit tak jsem jezdil dál až se přetrhl řemen alternátoru (nemám klimu) a cvrdlikání ustalo. Ten zvuk je divnej, nejde ani o pískání (uhlíky) ani o chrastění (ložiska). Nemá někdo potuchy čím by to mohlo bejt? Předpokládám že by tenhle alternátor měl jít v pohodě repasovat. |
Autor: | Chachar [ sob 03. zář 2011 22:52:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátory |
Mohl to být třeba "jen" kousek roztřepého řemene, než se rozpadnul, který při otáčkách brnkal o něco v okolí své dráhy. Takže zkus naprázdno rukou roztočit altík a pokud nebude evidentně rachotit, nahoď nový řemen a uslyšíš.... Tohle je to nejlevnější možné vysvětlení Jinak repasovat jde úplně vše. I když v našem případě jde spíše už o restaurování. |
Autor: | ondraxmd [ ned 04. zář 2011 14:44:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátory |
Když jsem ho roztočil rukou tak se mi nezdálo že by v něm něco rachotilo. Ale po nasazení řemenu to zase pískalo. 2.2D má shodnej alternátor jako 2.1TD? |
Autor: | Chachar [ ned 04. zář 2011 15:11:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátory |
Jéje, teď mně napadla ještě jedna možnost, která bude asi nejpravděpodobnější, jenže s touhle tě vůbec nepotěším. Já osobně tohle dělal už 2x za poměrně krátkou dobu co XM mám Řemenice ze které je altík poháněn má kovový střed na hřídel, gumové mezikruží, které by mělo vychytávat prudké změny otáček motoru -rozjetý altík funguje jako setrvačník- a pak kovový obvod řemenice po kterém běhá řemen. No a občas se ta guma utrhne a jeden z kovových dílů se protáčí. Poznáš to tak, že když máš normálně napnutý řemen a prudce přidáš plyn-pískne, prudce ubereš plyn-pískne. když se pak na tu řemenici podíváš od pravého předního kola při běžícím motoru, je vidět, že háže. A špatně se shání, protože odchází běžně a funglovka je drahá, tudíž i ve šroťáku. Výměna je pak během půl hod, ale musíš vědět, jak zaaretovat motor -můj mehanik tvrdil, že sundat startér, ale není třeba. Pak na tu řemenici stačí 22ka ořech a minimálně metrová páka. Při zpětné montáži jsem řemenici na hřídeli i šroub jí držící pojistil lepidlem loctite, protože to drží i olejovou pumpu a rozvody, tak pro zichr. |
Autor: | ondraxmd [ ned 04. zář 2011 20:17:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátory |
Já jsem to právě zkoušel jen s řemenem hydročerpadla a to to nedělalo, takže tuhle možnost že je problém v motoru a ne v altíku jsem vyloučil. Ale asi s tím budu jezdit dál, žádnej stres. |
Autor: | Chachar [ ned 04. zář 2011 21:54:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátory |
Však já taky o motoru vůbec nepsal. Jen o řemenici. Hydročerpadlo je poháněno klínovým řemenem s bezproblémovou řemenicí a altík plochým řemenem s již popsanou řemenicí. Obě tyto jsou k sobě sešroubovány a to za středovou část ploché řemenice a nasazeny na jedné hřídeli. Dokonce i po demontáži se tato plochá řemenice tváří zákeřně zdravě. Jenže řemen je svině a má takovou sílu, že to co v rukách neprotočíš, to on zvládne na volnoběh. To znamená, že náhon hydrauliky nemá s náhonem altíku vůbec nic společného, tudíž tebou popsaný test nic neprokazuje. Jezdit dál se s tím nějakou dobu dá, ale aby tě to pak nestreslo nečekaně, zákeřně víc, než by bylo nezbytné. Tyto popsané dvě řemenice jsou společně naraženy na jedné hřídeli, jak už jsem psal i s rozvody se kterými sousedí právě ta mezigumová. Altíkovi další provoz vadit nebude, u toho se to projeví asi jako málo našponovaný řemen. Jenže uvolněná guma z řemenice se může vysunout, či po roztržení střelit do rozvodů a shodit, nebo jen rozhodit rozvodový řemen s následnými důsledky. Ještě jedna zkušenost, při poslední výměně jsem sehnal řemenici z motoru s klímou, já jsem taky bez, a ta je o chlup menší, takže pak se musí dokoupit né originál řemen, ale na míru, kterou už nevím. To znamená už né v "mototechně", ale v "řemenárně". Takže kdyby jsi měl možnost výběru.... Jo minule jsem psal, že to pískne, není to přesné, zní to spíše jak vrznutí, nebo drhnutí, nebo nevím přesně jak to popsat. Závěrem opět musím upozornit, že toto je jen možnost příčiny tvých poznatků, kterou předkládám k prověření, ne jako jistá příčina. |
Autor: | koule [ úte 18. říj 2011 15:35:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátory |
I tyto remenice se daj repasovat. Cena od 1500 do 3500 dle slozitosti. Tuto konkretni nevim, neb jsem jeste nepotreboval k repasi davat... |
Autor: | ondraxmd [ stř 19. říj 2011 23:41:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátory |
jak začlo bejt vlhko tak to přestalo dělat přez zimu to snad bude dobrý a na jaře ho asi zrecykluji |
Autor: | koule [ stř 19. říj 2011 23:51:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátory |
Tak me jeste napada, ze me tayk cvrdlikal alternator, dokonce jsem ssi i rikal ze bude v riti ta remenice na klice, ale je to jeden ingot bez gumy (nekdo ji dodelal ) no, a tak jsem furt dotahoval remen a furt dotahoval az upadla remenicka, pres kterou se napina remen altiku. Rikal sem si ze ji repasnu - hovno - nedaj se sehnat takovydle loziska. nova kladka stoji ted nevim neco kolem trech litru. Tak jsem koupil za 500,- starou a snad nejakej casek vydrzi. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |