Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

EGR
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=101&t=340
Stránka 1 z 2

Autor:  01mira01 [ stř 18. lis 2009 17:29:40 ]
Předmět příspěvku:  EGR

Ahoj, vim že EGR je venti i jak funguje,l ale co ho řídí jak se tomu nadává? Někdo mi psal, že nejde otáčkoměr když nefunguje EGR. Mě nemáká otáčkoměr, ale nedavno se měnil silemblok a motor mi vyvěšovali a čekám, že tam vypadl konektor na převodovce.

Autor:  miraxm [ čtv 19. lis 2009 10:55:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR

mysliš konektor na strvaku? snimač otaček ? .. .pochybuju že by se odpojil při vyvěšování motoru ... kvuli výměně silentbloku

Autor:  01mira01 [ čtv 19. lis 2009 17:25:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR

Tak nevim ale už mi to řeklo několik lidí že se to stává dost často. Spíš mě zajímá co řídí egr ventil

Autor:  Havlicek.Lukas [ čtv 19. lis 2009 19:09:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR

01mira01 píše:
Spíš mě zajímá co řídí egr ventil


zpetne vedeni spalin

http://cs.wikipedia.org/wiki/EGR

Autor:  01mira01 [ čtv 19. lis 2009 23:30:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR

no to jak to fachá vim už dýl ale co to řídí na xm jak se ta řídící jednotka jmenuje by mě zajímalo?
(odpojit vyřadit z provozu nebo nechat??)

Autor:  koule [ pon 23. lis 2009 1:31:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR

Mel by s tim mit neco spolecnyho motor, kterej je umistenej v PP podbehu, pred kolem. EGR je dulezitej jenom pri volnobeznejch otackach... Ja ho mam nefunkcni, bo me desne sralo vrceni tohodle motoru do karoserie :-)

Autor:  01mira01 [ pon 23. lis 2009 19:35:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR

Takhle já bych ho chtěl nějak ekologicky odpojit ale nevim jak na to. Ucpat neřeší situaci. Mě nic nikde nevrčí.

Autor:  koule [ pon 23. lis 2009 22:12:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR

No, pred nedavnem, kdyz jsem vyblikaval zavady, jsem si vsiml, ze u kasliku ECU neco vrci, no rikal jsem si ejakej ventilatorek, bo co... Servisak mi vsak rekl, ze je v PP podbehu pred kolem motorek, a ma to neco spolecnyho s EGR. Odpojil to a uz to nevrci. Akorat to nedostanes pri volnobehu do emisi... A taky se to nijak neprojevi na vykonu, spotrebe, ani na jinejch pozitkovejch vecech :-)

Autor:  01mira01 [ pon 23. lis 2009 23:47:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR

No pokud jsem četl a ptal se správně tak pokud odpojiš egr má motor víc vzduchu možná větší spotřebu a je i svižnější.

Autor:  koule [ úte 24. lis 2009 14:19:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR

Asi, co servisak, to jinej nazor, no...
ja prodavam, jak jsem nakoupil... Je mozny, ze tomu muj servisak nerozumi a nebo ma taky zkresleny informace

Autor:  Mikra [ úte 24. lis 2009 18:14:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR

Zajímavé řešení od Oplů:

http://www.kadett.cz/technika/egr.htm

Vím že u nás asi tohle řešení jen tak snadno použít nepůjde, protože to na rozdíl od Oplů máme prošpikovaný elektronikou, jen jsem tím chtěl naznačit, že se tímto problémem zabývají ropáci všech značek. Při hledání na netu jsem našel množství podobných článků a vlastně všichni se shodují na tom, že těch pár gramů oxidů dusíku nevypuštěných do luftu nestojí za řeč a svorně EGRY zaslepujou a vyřazujou z činnosti.
Z toho množství článků mi jde až mráz po zádech. Ono totiž milionkrát pár gramů dá brzy pár tun. Asi jako když všichni odhodíme jednu PET láhev týdně do obrovského lesa. Nejdřív se taky nic neděje. Ale stokrát nic umořilo osla.
Buďme nad věcí a pro pár hodin práce za "X" let neprasme. Ono totiž aut rychle přibývá a dieselů možná ještě rychleji a když to takhle půjde dál, tak EGRY nebudou potřeba, protože těch spalin motor nasaje dost už s tzv. čistým vzduchem.
Určitě vám vadí, když teď v topném období projíždíte vesničkou a musíte přepínat topení na vnitřní okruh, aby jste se neudusili smradem z kamen vasničanů. A možná utrousíte i nějakou tu poznámku o vepřovém. A přitom jim svou jízdou taky nikdo z nás zrovna dvakrát neprospíváme.
Vím že nás EGR nespasí, ale ani nezabije.

Autor:  01mira01 [ úte 24. lis 2009 20:10:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR

No princip byl i jinej než jen oxid dusíku nebo co vše za svinstva. Sistém hlavně měl zachytávat nespálené palivo jakož to třeba mikro kapky až vedlejší efekt byla cirkulace spalin. Jinak od toho je katalizátor. I motory HDI na nových autech mají EGR ale tam jde jednoduše vyndat a odprogramovat z PC. Něco v tom duchu bych chtěl také udělat a né jen zaslepit jak se to dělává. Ale asi mi nic jiného nezbude. udajně je otvor který se zaslepí na xm velký jako 50ti koruna a někteří ji tam taky dávají místo záslepky.

Autor:  Mikra [ úte 24. lis 2009 21:02:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR

Myslíš padesátikoruna jako odpustek za znečišťování ovzduší? :mrgreen:

Autor:  01mira01 [ úte 24. lis 2009 21:13:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR

No třeba, jsou tam drahé kovy jako měď nebo mosaz,

Autor:  Mikra [ úte 24. lis 2009 21:34:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR

Oběžné mince České republiky 2009 - PROOF

1 Koruna - 20.0 mm 3.60 g Fe-Ni
2 Koruny - 21.5 mm 3.70 g Fe-Ni
5 Korun - 23.0 mm 4.80 g Fe-Ni
10 Korun - 24.5 mm 7.62 g Fe/Cu-Cu
20 Korun - 26.0 mm 8.43 g Fe/Cu Zn-Cu Zn

50 Korun - váha : 9,70 g
mezikruží : 27.5 mm Fe/Cu-Cu
střed: 17.0 mm Fe/Cu Zn

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/