Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - palubní PC
Právě je čtv 28. bře 2024 20:23:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: palubní PC
PříspěvekNapsal: stř 02. kvě 2012 2:23:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
sveskaXM:Jen jsem se chtěl zeptat, na starém foru jsem to nenašel a na Xantiaclubu je popis jen PP bez dojezdu (pokud se nějak piny liší), mohl bys napsat, které piny na PP kam vedou a na které dva piny je třeba to zapojit v ŘJ? :-) A jak je to s konektory na pravé páčce? Zda-li jsou jiné či je to stejný konektor jen s neosazenými "dírami?" Na starém foru jsem k tomu bohužel nic nenašel. Jak Ti funguje? Máš už ověřenou spotřebu a funkční dojezd? :-)

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palubní PC
PříspěvekNapsal: stř 02. kvě 2012 23:07:57 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Ahoj.Takhle jsem to splašil na Xantia clubu,kde to kluci vyzkoumali a pro nás ostatní zveřejnili,což nám ušetřilo spoustu úsilí a proto jim patří velký dík.


Zapojení konektoru palubního počítače:
1 +12V
2 mínus(zem)
3 +12V spínací skříňka
4 regulace intenzity podsvícení
5 čidlo teploty (termistor)
6 čidlo teploty mínus
7 nezapojeno
8 rychlost vozidla
9 nezapojeno
10 ECU - spotřeba paliva
11 tlačítko ovládání – mínus
12 tlačítko ovládání – vstup
13 snímač paliva v nádrži – nevyužito
14 snímač paliva v nádrži – nevyužito
15 snímač paliva v nádrži – nevyužito

Piny 1-6 (na stávajícím konektoru pro hodiny) se shodujou zapojením jak je tu popsáno,což mě napadlo,ale stejně jsem to změřil :D Dráty od ECU jsem protáhnul průchodkou pod kastlíkem spolujezdce,je vidět z mot. prostoru.
Páčku jsem vyndal ze starýho modelu V6,bylo třeba přehodit osazení konektoru,aby chodily ostřikovače.Pro samotný ovládací tlačítko jsou tam prostě dva piny navíc,jeden z nich je na konektoru v autě osazen.Vzhledem k tomu,že původní páčka ten osazený pin nemá,neřešil jsem kam drát vede a nahradil ho k obrazu svému.Nejsem na svym počítači,pak samozřejmě doplním podrobnosti a pokusim se i pro ostatní motory.
K dojezdu jsem sehnal schéma podle kterýho se signál bere z palubky,což jsem udělal když jsem čekal na manželku před obchoďákem(jinak bohužel zatim neni čas),ale bez výsledku...
Spotřeba celkem sedí s tím co jsem naměřil po koupi auta,může se to o něco lišit spíš do plusu.Jezdim do práce cca 30km a na těchhle trasách(vlastně ideálně kombinovaná spotřeba) to umim od 6,8l do 7,5l když jedu jak se mi chce a ne jak říká okamžitá :lol:

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Naposledy upravil sveskaXM dne čtv 03. kvě 2012 21:31:50, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palubní PC
PříspěvekNapsal: čtv 03. kvě 2012 7:21:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Což tohle jsem na Xantiaclubu taky viděl, ale jak říkáš, lewkins i frenk poté v diskusi pod tím psali, že mají PP bez dojezdu, tak jsem se raději zeptal, jestli se to osazení nějak neliší s PP s dojezdem. Jinde jsem to osazení pinů nenašel (třeba na to s dojezdem a ani odpověď, zda-li se to nějak liší či neliší). Já tou průchodkou už taky protahoval kabeláž, celkem to jde, to tudy dlabat (lépe než podběhem. :-) jako na Xa ). :-) PP i s páčkou a krycí lištou přijde snad příští týden a bude z V6. :-)

S tou ECU, nepamatuješ si přesně, na které piny jsi to napojoval? Ani v diskusi pod článkem na Xaclubu jsem nenašel napojení pro jednotku Lucas, pak až na peugeot clubu jen pro spotřebu paliva
Kód:
http://www.peugeot-club.com/forum/viewthread.php?tid=8307&page=86

od uživatele Ferry asi v půlce stránky. Ale ono se má prý napojit do ŘJ i pro rychlost (nebo to se napojuje na snímač na převodovce?).


Schéma, předpokládám, jsi našel tady?

Kód:
http://pepon1.free.fr/CITROEN%20XM_fichiers/indexshemas.htm


Děkujeme za staré forum, kde jsem odkaz našel. :-)

Jinak, já nejezdím na spotřebu, ale taky mi při dnešních cenách není úplně jedno, kolik toho spálím. :-) A tou okamžitou spotřebou budu přesvědčovat tátu, že je lepší u novějších aut z kopce brzdit motorem a nevyřazovat, což občas dělá u svého T4 TDi. :-)

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palubní PC
PříspěvekNapsal: čtv 03. kvě 2012 9:25:43 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
PP bez dojezdu byly ve starym modelu,tam ta funkce v menu prostě není ikdyž ten displej to po připojení na napětí zobrazuje.Třeba by to šlo rozebrat a nějak dodělat,ale je jednodušší sehnat PP z novýho modelu,kde ta funkce je.Hádám že Xantia má oproti XM menší nádrž a těžko by se to dokalibrovávalo,tak možná proto se s tím kluci xantiáci nezabývali,navíc to není nijak podstatná funkce,když to tam prostě nechceš za každou cenu jako já :D
Konektory obou těchhle druhů PP jsou napinovaný úplně stejně.Jak jsem psal,zapojení na ECU(je to jednodušší řešení,než tahat dráty pímo od snímačů) dodám,snad dneska večer až se dostanu na svůj comp,jelikož si to nepamatuju,ale vyšťouraný know how pečlivě schraňuju ;)
Tátu určitě přesvědčíš,ale najdi si dlouhej kopec :lol: Tenhle PP reaguje dost pomalu,na úplnou nulu spadne až tak po cca dvou kilometrech.Pokud jde o to,jestli si čerpadlo úplně zavírá naftu při jízdě přes kvalt bez plynu,tak zavírá.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palubní PC
PříspěvekNapsal: čtv 03. kvě 2012 21:31:01 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Řikal jsem si že jsem kolem toho něco řešil.Mám PP ze starýho i novýho modelu a na obou jejich konektorech(vystřihnul jsem je z těch vraků) není osazenej pin 11.Přepínám to tak,že přivedu 12V+ na pin 12.Pravděpodobně ale existuje víc variant,jak znám frantíky :lol:
ECU Lucas 2.1TD: Pin 23-spotřeba paliva
Pin 36-rychlost vozidla

Teď ještě zjistit jak na ten dojezd :?: Neni mi jasný proč má vůbec konektor ze starýho modelu ty tři dráty pro dojezd,když PP tu funkci nenabízí :?:

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palubní PC
PříspěvekNapsal: čtv 03. kvě 2012 22:27:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
A není PP bez dojezdu na to jen připraven? Ještě jsem jej tedy neviděl na živáka, nevím, jestli je tam na to přímo vykreslen piktogram nebo se to skládá ze čtverečků jako levý displej... Resp. neslouží to k nějaké přesnější korekci průměrné spotřeby? Ono přece jen, ŘJ neměří průtok nafty, ale ví, jaký tam je tlak (měnit hodnotu tlaku umí až čerpadlo u common-railu) a ví i dobu otevření ventilu (pokud už není horší), ale pořád je to jen přepočet (byť velké rozdíly tam nejsou, jinak by to auto jelo o dost hůř a kvůli lepší pružnosti a nižší spotřebě tam je elektronika). Jestli to třeba nějak nekoriguje přes to čidlo v nádrži, protože se přece jen část paliva vrátí zpět do nádrže...

Byť je pravda, že dojezd je dost proměnlivá hodnota. I když člověk nijak zvlášť nedivočí, tak se může dojezd lišit i o +- 50 km během pár minut (houpání plováku, zatáčky, kopce...). V XM jsem teda ještě palubák neviděl, mluvím o zkušenostech s C3 a C5...

Nejsou některé PP pro páčku uzemněné přes zem na pinu 2? :-) Jak říkáš, několik variant je možných, např v Xantiích byly dva panely topení. S klimou a bez. A francůzi vyrobili těchto panelů vevnitř asi 6 variant. :-D

P.S. Je taky dost možný, že funkce s dojezdem byla jen pro některé trhy nebo se s tím počítalo, že bude. Při prohlížení galerie na hlavní stránce jsem objevil toto:

Kód:
http://www.citroeny.cz/galerie/xm/slides/1989_XM_Tableau_67_24.html

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palubní PC
PříspěvekNapsal: pon 07. kvě 2012 9:00:27 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Možná to je jakási příprava.Čtverečky tam nejsou,tak jak to vidíš na tom obrázku to přesně vypadá po připojení na napětí(což jistě uděláš hned jak přijde :) ) se zobrazí všechny symboly,které jsou napevno na displeji.Je tam i ten dojezd,ale v menu pak není(u starýho modelu).Ale to je na tom mym,třeba to byla doplňková výbava a stačilo by vevnitř něco proklemovat,tady je všechno možný :D ŘJ měří průtok na čerpadle,aspoň u 2.1TD,jak je to jinde nevím.Dojezd asi vychází z momentální spotřeby vzhledem k množství paliva v nádrži,ale to nemám nijak podložený-jen doměnka.Ty schémata co jsi našel jsem nikdy neviděl,je toho tam spousta,takže dík ;) Až bude víc času tak to prolezu pořádně,je ale pravděpodobný,že budem potřebovat plovák z dieslu kde byl PP,což se asi nebude dobře shánět :? Vim z jinejch aut,že ten dojezd je jen taková pi*ovinka,prostě jak se rozsvítí hladový oko tak fofr k hadici...Ale když už to tam má být :) Objednával sis nový díly,nebo z vraku?Na kolik to přišlo?

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palubní PC
PříspěvekNapsal: pon 07. kvě 2012 10:22:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Což jestli si to bere impulsy z přístrojovky, teoreticky by nemělo. Každopádně, koukám na to, rozdíly v plovácích jsou (obojí sice na 5 drátů, ale jeden pro PP (prý hnědé označení) a druhý jen pro indikátor na přístrojovce (oranžové označení)). Lepší obrázek, který by řekl, jaké konkrétní rozdíly tam jsou, jsem bohužel neviděl (ani na živáka).

Obrázek

Položka č. 10. XUD11BTE (2,1 TD).

0000152510 MĚRKA BEZ ČERP 3 138,00 CZK
0000152535 MĚRKA BEZ ČERP 3 309,90 CZK

Nový díly? Tak to bych se řádně plác přes kapsu. 8-) Nový levý displej stojí skoro 18 tisíc a stejně stojí i pravý s PP a s páčkou stěračů (samotný displej s PP za 15 klacků). :lol: :cry:

Ještě to teda nemám doma, čekám na dobírku (snad ve středu), ale tyhle věci asi za 1200 kačen z V6. :-)

Odkaz jsem našel na starém foru, tedy neděkuj mě. :-) Snad poslouží i jiným, na XM se to shání dost těžko.

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palubní PC
PříspěvekNapsal: pon 07. kvě 2012 11:28:19 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Podle jednoho z těch schémat je ta spotřeba připojená na palubku,resp na konektor jdoucí do palubky a ty tři piny na konektoru jsou v mým autě volný.Na co takovejch drátů z nádrže,ze by ten počítač měl svůj reostat a ručička palivoměru taky svůj?Jo a na palubce jsem to připojený měl,to jsem ještě netušil že je k tomu třeba jinej plovák...

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palubní PC
PříspěvekNapsal: pon 07. kvě 2012 14:00:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Což 5 drátů jsem viděl i jinde.Nejspíš dva na pohon čerpadla, dva na signál k palivoměru a pátý na hladové oko. To spíš jestli v tom čerpadle nebude nějaký obvod či šváb navíc, který "konvertuje" ty signály pro dva snímače místo jednoho. Ale fakt nevím, čerpadlo na auto s PP jsem v rukách neměl.

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palubní PC
PříspěvekNapsal: pon 07. kvě 2012 14:32:15 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
To jo,ale naše auta podávácí čerpadlo nemaj,vstřikovací čerpadlo si nacucne samo.Od plováku vede pět žil,ale využity jsou jen dvě,protože plovák bez PP má jen dva vývody.Takže tři zbylý by musely být pro spotřebu,což asi ne,protože u benzínu jsou právě ty dva pro napájení podávácího čerpadla.Tak jsem z toho čím dál míň moudrej...Projedem ty schémata a snad na něco přijdem.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palubní PC
PříspěvekNapsal: pon 07. kvě 2012 14:57:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Jejda, tak na to se musím teda podívat. Podávačku jsem u diesela ještě venku neměl, vždycky jsem žil v tom (u starších dieselů to tak bylo - nemyslím jen XM), že i nafta musí mít podávačku a na tom seznamu dílů, jak jsem dal výš bych tipoval, že tady bude taky. Pokud tam podávačka není, je to o něco snazší a teoreticky by tam bylo místo na zvláštní potenciometr pro PP (třeba vyškubnutý z benzina, jen pro vyzkoušení - doma bych měl snad mít ještě jeden potenciometr z benzinové Xantie - asi se nebude dát použít plnohodnotně, ale jak říkám, spíš pro ověření a experimentu s nedestruktivní montáží). Ale už hledám na netu, jestli by se nedalo nějak jednoduše vyřešit zesílení signálu pro PP i ukazatel např. přes nějaký tranzistor nebo švába. Jenže na to by to chtělo znát hodnoty a radu od elektrikáře. Já jsem v elektrice jen amatér, co zná základní teorii, dle toho pár věcí dokáže převést do praxe a zbytek nic moc.

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palubní PC
PříspěvekNapsal: pon 07. kvě 2012 15:21:00 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Taky mě napadlo že bych to vyndal z toho auta,co jsem vyndal ten PP a podávačku z toho vyškub.Možná se tam pojedu mrknout jak moc by to bylo náročný.Aspoň by bylo jasno,protože taky nejsem elektrikář a z těch schémat se spíš učím než čtu :D

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palubní PC
PříspěvekNapsal: pon 07. kvě 2012 20:55:57 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 20:54:15
Příspěvky: 13
Bydliště: Praha 5
Já mám V6 z roku 1992 a dojezd má zapojený a funguje. Mají to asi jenom V6. Jinak ho mám v plné výbavě a myslím, že zapojení je ve schematech ale nevím jak to naordinovat do ropáka. ahoj George


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palubní PC
PříspěvekNapsal: úte 08. kvě 2012 7:12:46 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Ahoj george.Diky,konečně jasný info.Takže jít to musí.Do ropáka by to mělo snad být stejně jako do benzína,obsah nádrže je pokud se nepletu stejnej.Takže zítra na vrakáč a zkusím to tam zkouknout.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz