Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Jaká baterie má být ve 2,1 TD http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=101&t=153 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | 01mira01 [ ned 25. říj 2009 19:51:33 ] |
Předmět příspěvku: | Jaká baterie má být ve 2,1 TD |
Ahoj, jak silná má byt byterie ve 2,1 TD? Nikde jsem se to nedočetl a nechci tam dát slabou ale zároveň zas nechci ani moc silnou kuli altíku a nabíjení. Díky |
Autor: | miraxm [ ned 25. říj 2009 20:28:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jaká baterie má být ve 2,1 TD |
74Ah ...aspon tak to mam ja... ale ne každej vyrobce ma myslim přesně 74 ale někdo ma třeba 72, 73 ... prostě takhle ... rozměry z hlavy nevim ... ale altiku bych se nebal .. spiš se ti tam větší prostě nevejde .. to je tim čim jsi limitovanej ... vlastně my všichnii |
Autor: | 01mira01 [ ned 25. říj 2009 21:19:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jaká baterie má být ve 2,1 TD |
miraxm píše: 74Ah ...aspon tak to mam ja... ale ne každej vyrobce ma myslim přesně 74 ale někdo ma třeba 72, 73 ... prostě takhle ... rozměry z hlavy nevim ... ale altiku bych se nebal .. spiš se ti tam větší prostě nevejde .. to je tim čim jsi limitovanej ... vlastně my všichnii Díky, mam tam 70Ah a má jen jen 600A. Chtělo by to asi něco většího. našel jsem na netu něco o chytrých baterijích s dmichadlem kyseliny a také vlastním předehřevem v zimě. |
Autor: | kmeco [ ned 25. říj 2009 21:43:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jaká baterie má být ve 2,1 TD |
ako pise p. Ing. Otakar Koucký v takom manuali, ktory sa da stiahnut priamo na citroeny.cz akumulator je 88 Ah, alternator 70A. Akurato to viem, lebo to iste riesim na svojej 2,5 TD, kde by to malo byt to iste (znovu ten isty zdroj) - inac nechapem, ze to nie je v navode na obsluhu, ani Haynes to nespomina - ale zas su tam udaje o vyslahanej baterke - 12.2V, do 12.5V ciastocne vybita, 12.6V normalny stav baterky, 12.7V vyborny stav. Tu moju vyslahanu ale chcem este skusit nabit pred tym, ako kupim novu, ale swager elektrikar stale cosi mele, ze bezudrzbovu bateriu mam nabijat iba PULZNOU nabijackou. zatial o tom nic neviem - vy nieco ano? jozef benisek popisal pekne, ako dobija on - takze by malo stacit normalna nabijacka, kde si navolis prud a napatie a hotovo, ne? |
Autor: | XM_Olda [ pon 26. říj 2009 20:08:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jaká baterie má být ve 2,1 TD |
Do dieselových aut: Akumulátor tam dejte co největší, který tam rozměry vejde. Značku volte podle ceny, kolik jste ochoten zaplatit - značkové Bosch, Varta, Banner jsou dražší, jiné (Perion) levnější. Akumulátor vydrží 5 až 9 let, největší vliv na jeho životnost má to, zda jezdíte denně, a zda je namáhán těžkými a dlouhými zimními starty. Berte do úvahy, zda toto auto budete mít i za 5 let, anebo už bude jinde. Do benzínových aut: Akumulátor raději větší, ale nemusí být na celý prostor pro akumulátor (prostor bývá dimenzován pro diesel). Takže akumulátor může být o stupeň menší. Kapacita akumulátoru nemá žádný přímý souvis s výkonem alternátoru. Při jízdě se alternátor chová jako zdroj konstantního proudu, s omezením napětí. Tedy snaží se držet napětí 14,4 V a dá tolik Ampérů, kolik je schopen. Tímto napětím a proudem je po startu dobíjen akumulátor. Za několik desítek sekund do něj doteče ta energie, který byla vyčerpána startem, a pak už proud sám klesá, přitom napětí se stále drží na 14,4 V. Jedinou vyjímkou proti uvedenému je stav, kdy žhavky dožhavují a případně je zapnuto vyhřívání skla a sedaček - tehdy všechen proud alternátoru jde do uvedených spotřebičů a k dobíjení akumulátoru dojde až po jejich vypnutí. Tento vysoký nabíjecí proud akumulátoru neškodí. Při startu dodal např. 400 A po dobu 3 sekund, pak se dobíjí 40 A po dobu 40 sekund. Denně to tak je ve všech autech, takže podle praxe to nevadí. Nabíječka: Nejlepší je jezdit autem i v zimě, pravidelně, aspoň 1 x týdně, aspoň 15 minut (na nákup). Takže pokud je akumulátor úplně vybitý (zapomenutá světla), tak nabít běžnou nabíječkou asi 30 minut, (bez odpojování z automobilu), potom nastartovat a projet auto 15 až 30 minut. A pak pravidelně jezdit. Pokud máte pochybnosti o stavu alternátoru, stačí změřit napětí na akumulátoru při nastartovaném motoru. Má být 14,4 V, plus-minus 0,4 V. |
Autor: | miraxm [ pon 26. říj 2009 20:37:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jaká baterie má být ve 2,1 TD |
vyčerpávající a se vším souhlasím paráda |
Autor: | 01mira01 [ úte 27. říj 2009 19:25:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jaká baterie má být ve 2,1 TD |
To vše chápu, ale někde jsem četl, že větší baterka než je zdrávo muže dát alternátoru natolk zabrat, že mu to neudělá dobře. |
Autor: | XM_Olda [ úte 27. říj 2009 20:23:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jaká baterie má být ve 2,1 TD |
Ne. Nic se nestane. Alternátor do jakékoli vybité baterky dává "co to jde", tedy kolik má na štítku uvedeno, např. 70 A. Větší baterka nevadí - při startování dá dýl energii a pak se bude dýl nabíjet (což za jízdy nepoznáš). Vrtalo mi to hlavou v opačné situaci: Baterka byla u sportovních benzínových aut např. 45 Ah (aby nebyla těžká, starty v mrazu nebyly požadovány). Po montáži přídavných světlometů se montovaly zesílené alternátory - a nikdo neřešil to, že baterka po startu dostane větší nabíjecí proud. Zřejmě to opravdu nevadí, protože jsem nikde neslyšel, že by to něčemu vadilo. |
Autor: | miraxm [ úte 27. říj 2009 20:25:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jaká baterie má být ve 2,1 TD |
Baterka ma byt dobijena desetinou proudu což je 7 A u těch našich .... když těch amper altik /při plnem vykonu/ dodava 90, myslim že dost zbyde na radio, žarovčičky, sedačky, okynka ....a tak ... |
Autor: | koule [ čtv 29. říj 2009 21:05:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jaká baterie má být ve 2,1 TD |
Ja bych si taky dovolil... Vykon alternatoru je regulovanej beterkou viz. peknej clanek zde http://www.fiattipo.net/download/navody/alternator.pdf Pokud je baterie "nabita" a neni zadnej odber, pak altik nedodava a nebo velmi malo. Cim vice se zatezuje, tim vice dodava, az se prekona mez a zacne klesat napeti. Nicmene ja si skoro myslim laicky, ze prvnim clenem, kterej dodava energii pro elektrovybavu je prave baterie, kterazto ma tu schopnost dodat pozadvany spickovy vykon kupr pri zapnuti svetel, topeni, atd... Alternator nasledne zareaguje a "dobiji" a zivi system... Toto samozrejme ve zlomkach vteriny Pozor na provoz altiku bez baterie... Muze se stat ze odejde cela elektro soustava vlivem vysokeho napeti dodavaneho do systemu bez baterie (zateze) |
Autor: | 01mira01 [ pon 02. lis 2009 17:32:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jaká baterie má být ve 2,1 TD |
Díky za informace. Koupim si něco silnějšího, ale musim nejdřív dodělat svíčku u rozvodů. |
Autor: | miraxm [ pon 02. lis 2009 19:33:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jaká baterie má být ve 2,1 TD |
když jsme u těch baterek ,, kolik voltu by měl davat altik ? .... se zatěží na volnobeh .. s vyššíma otačkama se to moc neliší... mám nějakych 13,8 a přijde mi to malo .... možná o tom svědčí i to že teměř nová baterka vydrží tak dvakrát postartovat a pak klekne .. je to možný? |
Autor: | miraxm [ pon 02. lis 2009 20:13:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jaká baterie má být ve 2,1 TD |
a co by se mohlo dít, že když otočím kličkem na start a najednou uplně všechno ale uplně všechno zhasne a nic nefunguje? ...musim odpojit a připojit baterku a pak to jde? proč tomu tak je? |
Autor: | XM_Olda [ pon 02. lis 2009 20:36:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jaká baterie má být ve 2,1 TD |
13,8 je dost málo. Ono záleží, z kterého roku je auto. Dříve, asi do r. 1990 (opravte mě) se regulátor při výrobě nastavoval na menší napětí, tedy 13,8 V. Pak přišly tzv kalciové (vápníkové) akumulátory, a od té doby se nastavuje asi 14,4 V. Doma se to nastavit nedá, bývá to natvrdo nastaveno hodnotami součástek. Pokud bys opravdu chtěl vyšší napětí, porozhlídni se po jiném altíku, nebo hlavně jiném regulátoru - novější výroby. U Tebe bude spíš jiný problém - zoxidované kontakty, tomu napovídá i to chování. Zkontroluj a očisti všechny silové kabely a jejich ukončení, tedy plus od baterky, minus od baterky na kostru, a pak ještě existuje propojení kostry mezi karoserií a motorem, ale to přesně nevím, kde je. Pokud zakončení silových kabelů u baterky i u kostry vypadá podezřele, dej nové svorky, všechno vyčisti, případně nalisuj nová kabelová oka (u elektrofirmy Ti to nalisují zadarmo na počkání). Je pravděpodobné, že po vyčištění spojů bude lépe startovat, svítit i dobíjet. Vezmi multimetr zapni potkávací světla a změř úbytky napětí na jednotlivých spojích. Začni na samotném pólu akumulátoru a změř, o kolik milivoltů je míň na téže svorce, na tomtéž kabelu. To samé zkus na minusu - předpokládám, že úbytek mezi pólem akumulátoru a karoserií bude až 0,5 V (před vyčištěním). |
Autor: | miraxm [ pon 02. lis 2009 21:03:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jaká baterie má být ve 2,1 TD |
mam za sebou vyměnu motoru ....ne že bych kabely nejak extra čistil ale rozhodně nejakym tim olejičkem prošli ...ale spiš ty svorky na baterce .. .ty jsou hodně bídný |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |