Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Jak jsem si naběhl
Právě je pon 25. lis 2024 6:39:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak jsem si naběhl
PříspěvekNapsal: čtv 05. kvě 2016 22:58:53 
Offline

Registrován: ned 17. lis 2013 21:58:25
Příspěvky: 21
Bydliště: Pardubice
Asi tak 400 km zpátky se mi při akceleraci v otáčkách cca 2 500 a výše začal objevovat takový divný dunivý zvuk z motorového prostoru, jako když je vadný vstřikovač a ve větším fofru to do válce nekontrolovaně leje. Při ubrání plynu nic. Mám C4 Picasso, 2.0 HDI s robotizovanou převodovkou, 110 tis. km.
No a protože za týden jedu do termálů v zahraničí, musel jsem rychle konat. Po předvedení zkušenějším jsme se všichni utvrdili v podezření na chybný vstřikovač, i když by měl podle ujetých kilometrů na nějaké sabotáže ještě čas. To auto nedostalo ani kapku nějaké jiné nafty než od čerpaček, pro jistotu přidávám při tankování aditiv. Ale spokli jsme to i s navijákem.
Takže jsem navštívil servis, který umí nejen diagnostikovat, ale i opravovat vstřikovače (nový cca 7 500, od nich repasovaný 3 500 Kč, mění se většinou všechny vnitřnosti, tak nejdi tam). Auto jsem tam nechal s tím, že zjistí problém a ten opraví.
Ještě dodám, že jsem si prohlížel sám auto na kanálu, jestli náhodou někde kolem uložení motoru, výfuku a všelijakých hejblat s motorem spojených není problém. Nikde nic, resp. nic jsem nenašel, bez zátěže jsem mohl motor vytáčet na doraz, všechno OK včetně těsnosti celého výfukového traktu.
Servis se mi za dva dny ozval, že je problém vyřešený a auto si můžu vyzvednout. Byla provedena diagnostická kontrola vstřikovačů podle korekce dávky paliva, vše v normálu, chyba vstřikování vyloučena. Chlapcům v servisu to nedalo, svezili se a poslouchali, na zvedáku koukali a nakonec našli příčinu toho brumenda. Úplná blbost. Potrubí klimatizace je na pravém podběhu přichyceno třemi plastovými úchytkami a pak mizí za motorem. Ty úchytky mají upevňovací šťopku z pružného materiálu (na způsob silentbloku), jedna byla komplet utržená v té pružné části, ty ostatní k tomu měly nakročeno. Při akceleraci, kdy se motor vychýlí, se v těch poškozených příchytkáchí vychýlily i ty roury, začaly se chvět a někde něžně dotýkat karoserie a bylo to. Takovou imitaci zvuku vstřikovače na odchodu by nedokázali ani Jablonský s Izerem dohromady.
Zkrátka, někdy je to úplně jinak, než to zprvu vypadá.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem si naběhl
PříspěvekNapsal: pát 06. kvě 2016 12:20:47 
Offline

Registrován: úte 20. led 2015 11:15:41
Příspěvky: 52
Bydliště: Opatovice nad Labem
Byl jsi u p.Flégra v servisu?Já měl podobný problém s rourama.Hledal v palubce jak debil a ono to dělo uchycení trubek.Tak hlavně že tak.

_________________
Citroen C4 Picasso, 1.6HDi,Exclusive 2007,černá metla bývávalo:-)
Toyota Prius 1,8VVT-i 73KW HSD E-CVT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem si naběhl
PříspěvekNapsal: ned 08. kvě 2016 21:06:08 
Offline

Registrován: ned 17. lis 2013 21:58:25
Příspěvky: 21
Bydliště: Pardubice
Jo. jo. A maximální spokojenost.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem si naběhl
PříspěvekNapsal: pon 09. kvě 2016 7:32:44 
Offline

Registrován: úte 20. led 2015 11:15:41
Příspěvky: 52
Bydliště: Opatovice nad Labem
Ti hoši mají zlaté ruce.Já tam jezdím leta i se služebními vozy.Jsou opravdu šikovní.Mě zachránili motor na poslední chvilku.Musím zaklepat,chodí jako hodinky.A hlavně,ti hoši tomu opravdu rozumí a nejsou to jen vyměnovači starých dílů za nové.Tak super.

_________________
Citroen C4 Picasso, 1.6HDi,Exclusive 2007,černá metla bývávalo:-)
Toyota Prius 1,8VVT-i 73KW HSD E-CVT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem si naběhl
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2016 9:36:30 
Offline

Registrován: ned 17. črc 2016 16:18:33
Příspěvky: 7
Bylo by možné dát sem foto toho uchycení trubek klimatizace? Taky mi začalo auto vydávat divné zvuky a myalím, že by to mohl být stejný problém. Díky

_________________
Citroen Grand C4 Picasso, 2.0 HDi Exclusive, r.v. 2007, BMP6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem si naběhl
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2016 11:30:02 
Offline

Registrován: úte 20. led 2015 11:15:41
Příspěvky: 52
Bydliště: Opatovice nad Labem
Fotky nemám,ale každý servis po zvednutí to pozná.Jsou to trubky od výparníku.Aspoň tak mi to řekli.Zvedni auto na zvedáku,sundej kryt motoru a musíš to vidět.Ty držáky upadnou rukama provozu.

_________________
Citroen C4 Picasso, 1.6HDi,Exclusive 2007,černá metla bývávalo:-)
Toyota Prius 1,8VVT-i 73KW HSD E-CVT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem si naběhl
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2016 11:56:14 
Offline

Registrován: ned 17. črc 2016 16:18:33
Příspěvky: 7
Díky za info, myslel jsem, že jsou to ty trubky nahoře v motorové části.

_________________
Citroen Grand C4 Picasso, 2.0 HDi Exclusive, r.v. 2007, BMP6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem si naběhl
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2016 22:15:30 
Offline

Registrován: ned 17. lis 2013 21:58:25
Příspěvky: 21
Bydliště: Pardubice
Jak jsem psal, mám C4 Picasso s 2.0 HDI, 1.6 neznám. Ale hliníkové trubky klimatizace vedou od klimatizačního kompresoru podél pravého podběhu a stáčejí se za motor, kde skrze přepážku mezi motorem a kabinou vstupují do interieru. Uložené jsou pružně ve třech držácích, které jsou zakotvené do stěny podběhu, resp. pravého nosníku. Plastová část s úchytkami pro 2 klimatrubky je s plastovou částí příchytky, která je zasazená do podběhu, spojena pružnou částí. A ta odejde jako první. Působením docela tuhých hadic spojujících klima kompresor s Al trubkami a výkyvy motoru v jeho pružném uložení se ty roury někde přitulí k podběhu a o pazvuky je postaráno.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem si naběhl
PříspěvekNapsal: pon 25. črc 2016 15:56:30 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Stále čekám na pintu. V čem jsi si naběhl? :D

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem si naběhl
PříspěvekNapsal: úte 26. črc 2016 19:39:44 
Offline

Registrován: ned 17. lis 2013 21:58:25
Příspěvky: 21
Bydliště: Pardubice
Koukni nahoru, příspěvek z 5.5..2016.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem si naběhl
PříspěvekNapsal: úte 26. črc 2016 19:40:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
takze jestli to chapu tak si zaplatil diagnostiku vstrikovacu za X tisic ??
nebo co ??

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem si naběhl
PříspěvekNapsal: stř 27. črc 2016 11:50:15 
Offline

Registrován: ned 17. lis 2013 21:58:25
Příspěvky: 21
Bydliště: Pardubice
Zaplatil jsem kontrolu vstřikovačů načtením jejich korekcí a pár zdrhovacích pásek, kterými to uvolněné potrubí klimy zafixovali. Vtip byl v tom, že všechny zvukové příznaky nasvědčovaly nějaké chbě vstřikovače, ale ten zvuk vydávalo uvolněné potrubí, a to tak, že velmi věrně. A protože mne čekala cesta do zahraničí, nechtěl jsem riskovat třeba propálení pístu, kdyby byl vstřikovač opravdu vadný. Jak jsem psal nahoře, někdy je to úplně jinak, než to zprvu vypadá. Ten servis mi za to stál, nebylo to v řádu X tisíc, jen X stovek Kč a měl jsem jistotu, že motor je OK.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem si naběhl
PříspěvekNapsal: čtv 28. črc 2016 11:48:35 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Já většinou jedu do servisu ne s návrhem řešení, ale s tím, že chci aby problém vyřešili. V mém případě, třeba když mi cukalo auto pod malým plynem, tak jsem to dal do značkového servisu a tam udělali třeba právě i demontáž a otestování vstřiků, ale tím to nebylo a tak jsem to neplatil.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz