Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
ztrata vykonu http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=5544 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | zden01 [ pon 12. bře 2012 15:17:57 ] |
Předmět příspěvku: | ztrata vykonu |
zdravim vsechny. vcera kdyz jsem jel z prace domu,tak autu zacaly klesat otacky a pak uz nasledovala ztrata vykonu. auto jakz takz jede,ale absolutne nema zadny tah a vylozene se plouzi. az po nejakych 30 km se mi rozsvitily kontrolky na servis,takovy to cerpadlo a myslym ze esp nebo tak neco. nemate nekdo poneti co s tim muze byt? diky za odpovedi |
Autor: | roman II [ pon 12. bře 2012 16:26:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztrata vykonu |
nechci malovat čerta na zeď ale pravděpodobně Ti odešlo turbo jako mě před 14 dny (dnes jsem si svoji C4 GP přivezl opravenou), více vespod tohodle tématu viewtopic.php?f=10&t=5292 |
Autor: | j.pajinek [ pon 12. bře 2012 16:56:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztrata vykonu |
Já mněl něco podobného hned po novém roce a zjištěná závada EGR ventil,,,musíš na Diagnostiku na tom nic nenalaboruješ. Také to ztratilo výko a naskákolo hromada kontrolek pak nakonec ato zdechlo,,,mně se to stalo po cestě z hor ale né naštěstí ne daleko od domova a tak jsme dojeli až domů.Nouzák to hodilo vždy při zátěži a až po zahřátem motoru. |
Autor: | zden01 [ pon 12. bře 2012 19:44:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztrata vykonu |
hm,tak to bylo hned prvni co me napadlo,ze odeslo turbo. jestli je auto zahrate nebo neni,tak to na to nema vliv,auto jede furt stejne,proste bez vykonu. mel jsem to na diagnostice a tam to psalo neco ze spalovanim, palivovy system nebo tak neco. volal jsem i do servisu a tam mi rekli ze to muze byt tisic veci,ze po telefonu mi nedokaze rict cim to je. a jen pro informaci,kolik stala vymena turba komplet s praci?diky |
Autor: | bogu [ pon 12. bře 2012 19:50:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztrata vykonu |
mě když odešlo turbo, tak jsem měl auto automaticky pořád v nouzovém režimu, maximálně 3000 otáček i na neutrál, žádný výkon...... zjistil jsem jednoduše, že je to turbo, sundal jsem sání, které vede k turbu a viděl jsem vysypané lopatky.... výměna mě vyšla cca na 12 000,- záleží za kolik by sis sehnal turbo, filtry atd... ale turbo to být nemusí, může to být cokoliv, diag to odhalí hned |
Autor: | zden01 [ pon 12. bře 2012 20:09:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztrata vykonu |
tak to na neutral s otackama problemi nemam,to se dostana az na ctyri tisice otacek(vic jsem nezkousel),ale proste kdyz jedu tak to nejede. a jak se vubec pozna,ze auto prejde do nejakeho nouzoveho rezimu? jeste k ty diagnostice,zkusili jsme vymazat tu poruchu co to hlasilo,ale nepomohlo to nicemu,auto jede furt stejne. |
Autor: | j.pajinek [ pon 12. bře 2012 22:23:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztrata vykonu |
...to zden01... a co to bylo za chybu ? podle toho ti zjistí kde hledat problém,,,ty otáčky na volnoběhu mně také bez problému šly ale po zahřátí a zátěži i třeba na rovince to potom zlenivnělo a šlo do nouzáku 3000 otáček a víc to nešlo,pokud jsem to držel do 1600-1800 otáček ,,,hodně lehká noha,,, tak to do nouzáku neskočilo a dalo se s tim po rovince jet i 100km za hodinu. a problém u mně byl tolik tady mnou omílaný EGR ale nemusí to být on proto na diag. hláška. |
Autor: | roman II [ úte 13. bře 2012 8:44:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztrata vykonu |
zden01 píše: hm,tak to bylo hned prvni co me napadlo,ze odeslo turbo. jestli je auto zahrate nebo neni,tak to na to nema vliv,auto jede furt stejne,proste bez vykonu. mel jsem to na diagnostice a tam to psalo neco ze spalovanim, palivovy system nebo tak neco. volal jsem i do servisu a tam mi rekli ze to muze byt tisic veci,ze po telefonu mi nedokaze rict cim to je. a jen pro informaci,kolik stala vymena turba komplet s praci?diky takže nové turbo (repas s 2-letou zárukou 7500 Kč), novou olejovou trubku od čerpadla k turbu 1400 Kč, odtoková hadice 500 Kč,1xprůtokový šroub se síťkou 300 Kč,1xprůtokový šroub bez síťky k turbu 200 Kč, těsnění pod průtokové šrouby 4x, 1x těsnění k turbu, nový těsnící kroužek k přívodu sání do turba 300 Kč, výměna oleje a filtru 1300 kč, diagnostika 300 Kč + 2500 Kč co si vzal můj šikovný mechanik. Každopádně jestli Ti odešlo turbo tak je třeba zjistit proč? : není dostatečný přívod a tlak oleje do turba či něco olej. potrubím do turba vlétlo (lopatky KO), únava materiálu turba - ložiska atd., pokud se nezjistí příčina tak už pár lidí měnilo takhle turbo a za pár km jim odešlo nové. Jinak já jsem měl najeto 148000 km a dle servisního technika v Peugeotu kolem +- 150000km tyhle turba velice často odcházejí. Až budeš vědět více tak se s námi poděl. |
Autor: | j.pajinek [ úte 13. bře 2012 10:01:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztrata vykonu |
...jenom dotaz,,,kdy jsi měnil palivový filtr ? možná bych zkusil tam,,,,,já měl také hlášku s tlakem paliva jako že přišel nízký tlak a potom zase vysoký tlak,,,na jiných forech jsem se dočetl že to způsobuje přicpaný filtr a ten pro neprůchodnost auto zleniví --- vyměnit ho stojí cca 500kč a uděláž to i doma. od výměny pokoj a hlášky nejsou. |
Autor: | Frana2 [ ned 05. kvě 2013 21:50:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztrata vykonu |
Zdravím a rád bych se zeptal, za by někdo neměl nápad či zkušenost s podobnou závadou. Na našem C4 GP 1,6 HDi (5st. manuál) se dlouhodobě vyskytuje občasná závada, při které motor ztratí výkon, vypadne tempomat a zvýší se spotřeba. Závada se objevuje při dálniční jízdě, tj. rychlost 125-135km/h na tempomat, cca 3tis otáček (moje typické provozní podmínky). Většinou se jedná o dlouhé jízdy, tj. 300-350km dálniční jízdy s krátkou přestávkou, někdy i v kuse. Při běžné jízdě (město, běžné silnice 70-90km/h) se toto nestává. K závadě dochází při přidání plynu (zejména při použití tempomatu). Dalo by se to charakterizovat jako selhání při požadavku řidiče nebo tempomatu na rychlé zvýšení výkonu, resp. požadavek na zvýšení točivého momentu nebo síly. Typicky pokud auto po dálnici sjíždí z kopce a hned následuje prudší protikopec (pokud je závada v rozvoji, celkem pravidelně D1 směr Praha na 50km před benzínkami). Motor ztratí výkon / sílu, tah klesne tak 60% a vypadne tempomat zároveň omezovač rychlosti, které nejde zpětně nastavit, na displeji je místo nastavené rychlosti dvě čárky. Na plyn vozidlo jede, reaguje velmi zvolna, ale do dálničního kopce to nevytáhnu více než 100km/h a nezrychlí (5st). Při přeřazení na 4st lehce do kopce zrychlí velmi zvolna. Po rovině se rozjede na plyn 130, ale při následných kopcích ztrácí rychlost (nemá sílu). Musí se zastavit, auto vypnout a počkat, než to v přístrojovce klapne a zmizí údaj o stavu km (tj. zřejmě se restartuje palubní jednotka). Po opětovném nastartování auto jede jak má, až do dalšího výpadku. Ten nastává někdy za pár km, někdy až za pár dní či týdnů. Pokud auto mám na plyn s lehkou nohou, lze výpadkům předejít. Hodnota rychlosti nehraje roli, na dálnici to i hodně prohřáté vozidlo (tj. klidně po 250-300km non stop dálniční jízdy v létě) roztáhnu i na max., tj. 180km/h, bez pazvuků, vibrací… Pokud ale bude potřeba pružně zrychlit, nebo i jen plynule přidat plyn pod kopcem při zatíženém vozidle, tak to za horkého počasí většinou padne. Také to zhoršuje zapnutá klimatizace, například za horkého dne při vyjíždějí od čerpací stanice, kdy je dálniční výjezd do kopce (potřeba se rychle rozjet a zařadit se do provozu a k tomu ještě kompresor klimy chladí auto, co před tím stálo). To je potřeba rozjíždět se opatrně bez klimy a tu teprve připnout, když je auto rozjeté, ideálně po rovině nebo z kopce… Takže v létě se nelze spolehnout na výkon ani při případném předjíždění na běžné silnici… Závada je občasná. Myslím však, že je závislá na venkovní teplotě. Přes zimu je auto bez problémů. Pokud nadejde jaro a teploty se zvednou nad 12 až 15 st, tak se závada nepravidelně projevuje. Se vzrůstající teplotou (léto > horké léto > moře) se závada objevuje častěji. Hranici, kdy je vozidlo na inertní a kdy začne padat bych odhadl na 2200ot a venkovní teplotu těch 12-15st. Také se to projevuje až pro prohřátí vozidla, na začátku jízdy nikdy. Pokud to spadne, zvýší se spotřeba dle ukazatele okamžité spotřeby. FAP filtr regeneruje velmi pravidelně, každých 320-330 km (přijde mi až velmi pravidelně). Vozidlo jsme kupovali jako nové, jsme prvními majiteli. C4 GP 1,6HDi (5st manuál), najeto 135 tis. Závada řešena v autorizovaném servisu v rámci záruky, a to 3x. Vždy opraveno, půl roku fungovalo a pak zase došlo k výpadkům. Naposledy převzato loni na podzim, těsně na konci záruky. A pak byla už jen zima a chladno. Nyní máme jaro, takže začíná být teplo, takže začínáme opět restartovat motor… Diagnostika za běžného stavu obvykle nic neukazovala (vycházím z předchozích zkušeností a informací servisu). Ani při nastalém výpadku se mi na palubním displeji žádné chybové hlášky nic nezobrazilo, žádná hláška o nouzovém režimu. Jen to moc nejede do kopce a je to velmi líné… Na následné diagnostice v servisu také nic, vše OK. Až pokud si technik vezme čtečku sebou a jede s autem na vyjížďku a tam mu to zkolabuje, případně se to doveze zkolabované a hned napojí, tak se závady načtou. Pokud se auto vypne a jednotka restartuje, tak je vše čisté. Zatím měněno v rámci záruky: řídící jednotka ve volantu, 2x ERG,elektroventil turba, palivový ventil, snímače tlaku paliva, repase FAP, a nakonec celá řídící jednotka. Předem děkuju za případnou Vaši zkušenost nebo poradu, na co se zaměřit. |
Autor: | gweck [ sob 11. kvě 2013 8:52:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztrata vykonu |
Ahoj, teď jsem řešil podobnou věc, vím, že to může být tisíc jiných, ale dám to sem, třeba to někomu pomůže. Byl jsem v servisu, kde mi v rámci kontroly měnily mimo jiné filtry, palivo, vzduch, kabina. Těšil jsem se jak si motor vydechne a jaké bylo překvapení když jsem vjel na dálnici: 140 z kopce s větrem v zádech a do kopce 120 a řadilo mi to pětku!!! Netáhlo to ani při rozjezdu, ale žádný nouzový režim ani kontrolky. Při pomyšlení na turbo jsem si musel dávat prášek pod jazyk Takže zpět do servisu a tam zjistili, že se rozpadl konektor elektroniky ovládání turba. Servis se k tomu postavil čelem a proto, že tu byla minimální možnost, že ho u nich nakřaply uznali to jako záruku. Ahoj Z |
Autor: | Zdenys73 [ ned 12. kvě 2013 13:53:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztrata vykonu |
Prosím tě a co ten konektor ovládá , myslel jsem , že turbo je ovládané podtlakově (lopatky . Kdyby něco tak ať vím kam šáhnout . |
Autor: | gweck [ ned 12. kvě 2013 21:08:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztrata vykonu |
Tak to bohužel netuším, vycházím s toho co bylo napsáno v popisu závady, u opravy jsem osobně nebyl. Z |
Autor: | Frana2 [ stř 15. kvě 2013 8:27:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztrata vykonu |
Ahoj, děkuju za tip (je fakt, že to může být jedna ze sto možností v lepším případě...). Elektronika turba - to zřejmě mysleli ten kabel, co vede k ventilu ovládání polohy klapek turba? Vychází odněkud zezadu... Zkusím zkontrolovat při výměně filtrů. Ještě dotaz k mé litanii, viz výše. Má někdo zkušenost, že by výpadky ve výkonu mohl zapříčinit ERG v případě, že je opět zanesený a nestačí rychle dovřít (pokud tedy reaguje na výkon a ve vazbě na množství paliva a ne na hodnotu otáček...)? To by ale zase nemělo vazbu na venkovní teplotu, co.... protože to blbne pouze od jara přes léto... |
Autor: | radohargas [ ned 17. lis 2013 9:02:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztrata vykonu |
Ja mám prakticky identicku záhadu, akurát na diagnostike píše elektromagnetický ventil ovládania turba, ale ten som už vymenil a stale sa to správa rovnako... Všimol som si že častejšie sa to stáva pri prázdnej nádrži... 1,6 HDI, 110 FAP, 9HZH. Turbo vymenené, snimac tlaku turba vymenený, filter paliva cca 5 tis.km. Ked bol nový úplne, tak to nerobilo... Prosím o pomoc a radu. Ďakujem |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |