Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

FAP filter
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=3498
Stránka 22 z 23

Autor:  Mikra [ pon 14. srp 2017 20:55:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: FAP filter

Všechno špatný může mít na svědomí ta náhrada FAPu, ale taky způsob provedení opravy, neboli navrácení "všeho" do původního stavu. Dáváš málo informací. Máš doplněný aditivum? Resetovali jste FAP diagnostikou jako nový? Dělal to někdo, kdo to už dělal někdy před tím na Citroenech, nebo se o to pokoušel mechanik od jiných značek? PSA je v tomhle trochu jinde než ostatní. Nechci strašit, ale obávám se, že úspora za neorigo FAP se asi prodraží. A jestli je k tomu i ten nový kat v náhradě, tak potěš kapsu. Nebude lehký to doladit.

Autor:  HonzaC [ pon 14. srp 2017 21:03:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: FAP filter

Ja bych to s tou teplotou porovnal s jinym autem se stejnym motorem. Ja mam 1,6HDi a tam se podivam k 600°C, ale u tveho motoru to treba muze byt jinak, nekde se pise, ze staci i 450 a pokud mas koncovku cistou, tak vypalovani si myslim bude OK.

V nahrade by problem byt mohl, protoze nekdy se delaji mensi, takze to pojme mene sazi.

S tou kourivosti, kdyby byla vyssi, tak to by sis snad vsiml uz predtim, nez jsi tam ten novy FAP nechal dat, ne? Jestli to nekourilo uz predtim, tak ted k tomu urcite taky neni duvod.

S tim tlakem, sam ted nevim kolik mam diferak, nekde jsem to meril, mozna to tu nekde i je na Citroenech jako zip nebo rar. Ale jinak rozdil v tlaku by ti mohla udelat i spatne nasroubovana trubicka do vstupniho otvoru pred a za FAPem.

UPDATE: nasel jsem to, tu to je download/file.php?id=3224

Autor:  Mikra [ pon 14. srp 2017 21:25:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: FAP filter

Nejen že se ty náhrady dělají menší, ale taky z jinýho materiálu a s jiným profilem mřížky. Ty potom nefungujou ani z daleka tak jako originál.
Jestliže je koncovka čistá i přes to, že to před tím jezdilo bez FAPu, tak v kouřivosti problém nebude. Povel k regeneraci dává řídící jednotka především na základě ujetých km. Nejsem si jistý, jestli systém dokáže spustit regeneraci na základě měření rozdílu tlaků. Proto jsem se ptal, jestli se nový FAP zapsal diagnostikou.

Autor:  rex [ úte 15. srp 2017 8:37:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: FAP filter

Nový FAP se dával asi před rokem,problém sleduji asi měsíc,vynulování FAP v dia bylo provedeno,aditiva doplněna,taktéž vynulováno i vyzkoušeno,dělalo se to v originál. servisu.Katalyzátor byl původní,originál,nový se zkoušel až ted-výsledek stejný,už se prošlo kdeco a nemůže se přijít na to co způsobuje tak časté regenerace.Píši to sem proto,že hledáme tip na co se zaměřit.
Možná to může dělat FAP,možná by to chtělo vyzkoušet,ale originál nemáme,ten původní byl vybrakovaný.

Autor:  Mikra [ úte 15. srp 2017 20:40:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: FAP filter

Hmm, tak tohle bude vyšší dívčí pro někoho hodně zkušenýho. Jestliže to skoro rok jezdilo dobře a až teď to začíná zlobit, tak si netroufnu nic ani odhadovat. Nejsem odborník.
Kdyby se to stalo mě, tak bych se pokusil získat jiný, třeba vyřazený, ale originální FAP, který bych vypral a vyzkoušel. Nebo třeba jen půjčit funkční FAP od nějakýho dobrýho kamaráda a projet se s tím až do první regenerace. Je to asi dost nereálný, něco takovýho sehnat, ale mohlo by to odhalit, jestli je problém v tý druhošce. Poptej se u mechaniků, který dělaj Citroeny. Třeba se jim nějaký starý válí ve šrotu a čeká na odvoz.

Autor:  Poldík [ sob 29. pro 2018 19:50:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: FAP filter

Ahoj je bych se chtěl zeptat mám 2.0Hdi 110 kw a příští rok bych chtěl vyčistit fap nemá někdo zkušenosti kam to dát Praha a okolí mám pár typů ale vlastní zkušenosti jsou nejlepší. Díky info. ;) :?: :idea:

Autor:  Poldík [ pát 01. úno 2019 22:47:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: FAP filter

Zdravím, tak dneska po vyčištění Fapu byl jsem v Praze fa. Met Trade s.r.o. a super zatím. Přijel jsem v 10:00hod a odjížděl kolem 13:00hodiny fap sundán a vyčištěn protokol přidán. Super přístup šéfa dobrý pokec o fapuch a i jsem si to mohl natočit. Zatím jízda Praha- Sokolov fakt super přístup můžu doporučit. Tak půl hodina sundání, pak asi tak cca 30min mytí a cca 40 min sušení vše dělá mašina. 8-) ;)

Přílohy:
20190201_105122.jpg
20190201_105122.jpg [ 181.99 KiB | Zobrazeno 19196 krát ]
20190201_103107.jpg
20190201_103107.jpg [ 166.35 KiB | Zobrazeno 19196 krát ]
20190201_212953.jpg
20190201_212953.jpg [ 150.5 KiB | Zobrazeno 19196 krát ]

Autor:  HonzaC [ sob 02. úno 2019 9:36:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: FAP filter

Nas by asi nejvice zajimala cena a tu tam nevidim :D

Autor:  Poldík [ sob 02. úno 2019 10:14:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: FAP filter

Ahoj cena byla na domluvě ;) já jsem dal 7500,- kč za sundání a nadání a vyčištění ale hlavně jsem se v tom nemusel hrabat já a posílat . Cena nového je někde kolem 12000,-kč mě bylo sympatické přijedu sundaj a vyčistí nandaj a jedu. ;)Jo a taky samozřejme ti napíchnou auto udělají diagnostiku a napíší nový fap :)

Autor:  Richard01 [ pát 31. led 2020 12:11:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: FAP filter

Dobry den,
resim problem s V50, 1,6D s filtrem. Vim ze jsem na foru Citroeny, dlouho jsem jezdil s auty s filtry C5 2,2HDI 2002 a C5 2,0 2011. A na forech lidi pres Citroeny byli vzdy hodne spolehlivi, znali a ochotni, tak me prosim neukamenujte. Taky se ptam s vedomim, ze to je 1,6l HDI motor mozna s upravami.

Auto bylo temer porad v nouzovem rezimu, nedokazali jsme vypozorovat proc a kdy se to stane (zadna kontrolka a nebo upozorneni predem). Nechalo se pres diagnostiku odblokovat, zregenerovat a pak zase.. a zase...

Pred asi rokem dosla trpelivost a vymenil se filtr (Bosal). Rok byl pokoj, ale ted pred mesicem zase nouzovy rezim. Tak zase diagnostika. Tam rekli, ze je malo kapaliny. Tak se doplnila, auto po tydnu zase v nouzovem rezimu. Filtr rok stary, kapalina dolita. Tak se zase pustila regenerace a po tydnu zase nouzovy rezim.
Podle mechanika pry kdyz zastavime, uslysime ze fouka ventilator pred motorem, ze nemame vypinat motor a nechat bezet... Motor porad ma snahu regenerovat.

Mate prosim radu co s tim? Pry jsme poridili spatny filtr (Bosal, stal asi 12 tisic). S lepsim ze by se to nestavalo (rekl clovek, co ho tam sam montoval)

Pripadne, poslali by jste me k nekomu kdo ma opravdu tuseni o cem mluvi a je nekdo z Vysociny?
Diky

Autor:  HonzaC [ pát 31. led 2020 13:52:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: FAP filter

Podle mne je u tebe problem v te diagnostice jak to popisujes. Dycky neco vymenite a chvili je klid. Ale musite zhodnotit pres diagnostiku, co je vlastne vse spatne.

Tak predne pokud mas tu moznost:
- jak casto to vlastne regeneruje? Mel by tam byt interval za posledni regenerace, kolik je to asi km.
- pak zasadni je, ze po vymene filtru i kapaliny se provadi reset techto hodnot. Kdyz se neprovede rest na kapaline a jezdis i pres doliti dale, je mozne ze se regenerace prestane spoustet. Pokud vynechas reset na filtru pri jeho vymene, budou ty intervaly mezi regeneracema porad kratsi a kratsi, az to vlastne bude regenerovat imrvere, paklize je vse ostatni v pohode.
- dale pro skutecne uspesnou regeneraci je potreba, aby i ostatni casti spalivaciho procesu probihaly jak maji. Tz. musi radne fungovat EGR, radne musi pracovat cidla teplot jak ve vaze vzduchu, tak za mezichladicem tak i za katalyzatorem, musi fungovat cidlo diferencialniho tlaku atd. V podstate vsechny tyto data by mely jit vycist pres diagnostiku + k tomu trochu logickeho mysleni.

Bohuzel nevim, jaka se pouziva diagnostika u Volva :( Na svem aute mam toto vyzkouseno ale PSA diagnostikou. Takze ti asi neporadim vic, nez ze potrebujes nekoho sikovneho s diagnostikou Volvo aby ti tohle vsechno zkoukl.

BTW: jake tam teda jsou ty chyby, ktere ti poslou auto do nouzaku? Filtr Bosal by mel byt v pohode, tim to urcite nebude. A kdyz slysis ventilator, ano motor regeneruje, ale taky nekdy kdyz nemam cas, tak motor vypnu a on si tu regeneraci dodela nekdy priste.

Autor:  Poldík [ pát 31. led 2020 15:40:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: FAP filter

Ano souhlasím s tím napsanýn nahoře je třeba načíst diagnostikou a pohledat v závadách jinak budeš pořád do kola něco měnit. ;)

Autor:  Richard01 [ pát 31. led 2020 15:51:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: FAP filter

Diky, auto meli v ruce dva mechanici. Jeden co to vymenoval, druhy co ted zjistuje co se deje. Shoda, dejte lepsi filtr, ale ze to rok jezdilo bez problemu neberou v potaz, tak souhlasim, filtr to byt nemusi (muze), je treba zjistit pricinu.
Nevim jestli oba jsou schopni a hlavne ochotni vsechno co je popsano vzit v uvahu.

Jeste jedna vec, ten druhy mechanik rikal, ze je u filtru praskly svar, ze nebyl dobre prisroubovany. Moze toto treba delat neporadek, pokud cast vyfukovych plynu utika prasklinou, ze si jednotka myslim, ze za filtrem je nizsi tlak nez pred filtrem, to znamena je zaneseny a tim regeneruje? Nevim jak moc je ta prasklina velka a nenechal jsem to svarit, kdyby se filtr mel reklamovat (coz by asi neuznali, kdyz praskl vibracemi ve svaru)

Proto bych pripadne rad zajel k nekomu, kdo je overeny jako expert, pokud muzete doporucit.
Diky

Autor:  HonzaC [ pát 31. led 2020 16:27:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: FAP filter

Tak pokud vim, Bosal dela snad pro 1,6hdi jen FAP a nikoliv FAP s katalyzatorem. Uvadim to proto, ze originalne je u 1,6hdi ten cely "bonbon - rozumej. sestava FAP+KAT" slozen z FAPu a katalyzatoru. Katalyzator je nahore a FAP dole. Proc to pisu - pisu to proto, ze si myslim, ze jestli nekde muze vzniknou prasklina od toho, ze cely ten bonbon nebyl chyceny, by mela prasknout jen ta ceast nahore - tj, katalyzator. Dole je vyfuk a vlnovec (alespon u Citroenu), tam kdyby se neco poskodilo vibracema, tak to bude ten vlnovec, ale ten uz neni soucasti toho bonbonu.

Ale jinak souhlas, jakakoliv prasklina mezi body snimani tlaku nebo v jejich blizkosti, muze ovlivnit to, ze to pak muze chtit regenerovat porad. Ale to se opet dostavame k tomu, ze pres diagnostiku je treba se podivat, zda je hodnota diferencialniho tlaku v nejakych rozumnych mezich a i se rozumne chova. Tj. kdyz radne pridas, tlak se zvedne. Proste je treba vzit do ruky diagnostiku, proverit hodnoty teplot a tlaku a podivat se, zda to co to na tech cidlech ukazuje je normalni ci ne. Pripadne nesrovnalosti by pak mechanika mely navest tim spravnym smerem, na co se zamerit.

A ted, kdyz uz tam mas svitici zavadu, musi tam byt neco konkretniho, ze uz ze to dere na display a hlasi se ti to.

Autor:  MT-SPEEDY [ úte 11. úno 2020 21:13:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: FAP filter

Ahojte, som tu relatívne nový, cca 1,5 roka jazdím Grand C4 Picasso 1,6HDi, aktuálne najazdených cca 196000km. Koncom minulého roka začal hlásiť chybu FAP filtra. Preliezol som fórum, nasal informácie a s obavami sme sa pustili do čistenia. Filter vyčistený, aditívum nebolo nutné dopĺňať, vo vaku bolo viac ako polovica objemu. Problém nastal, keď som bol v servise, aby mi resetli počítadlo. Odmietli s tým, že pokiaľ ho nemenia oni, tak mi to nevynulujú :-( Viete mi, prosím, poradiť niekoho na strednom Slovensku, kto by mi to vedel resetnúť? Na internete som našiel iba firmy, ktoré robia čistenie, ale nikoho, kto by robil aj reset :-( Za každé odporúčanie vopred ďakujem veľmi pekne.

Stránka 22 z 23 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/