Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - FAP filter
Právě je čtv 28. bře 2024 9:12:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pon 14. srp 2017 20:55:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Všechno špatný může mít na svědomí ta náhrada FAPu, ale taky způsob provedení opravy, neboli navrácení "všeho" do původního stavu. Dáváš málo informací. Máš doplněný aditivum? Resetovali jste FAP diagnostikou jako nový? Dělal to někdo, kdo to už dělal někdy před tím na Citroenech, nebo se o to pokoušel mechanik od jiných značek? PSA je v tomhle trochu jinde než ostatní. Nechci strašit, ale obávám se, že úspora za neorigo FAP se asi prodraží. A jestli je k tomu i ten nový kat v náhradě, tak potěš kapsu. Nebude lehký to doladit.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pon 14. srp 2017 21:03:40 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1345
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Ja bych to s tou teplotou porovnal s jinym autem se stejnym motorem. Ja mam 1,6HDi a tam se podivam k 600°C, ale u tveho motoru to treba muze byt jinak, nekde se pise, ze staci i 450 a pokud mas koncovku cistou, tak vypalovani si myslim bude OK.

V nahrade by problem byt mohl, protoze nekdy se delaji mensi, takze to pojme mene sazi.

S tou kourivosti, kdyby byla vyssi, tak to by sis snad vsiml uz predtim, nez jsi tam ten novy FAP nechal dat, ne? Jestli to nekourilo uz predtim, tak ted k tomu urcite taky neni duvod.

S tim tlakem, sam ted nevim kolik mam diferak, nekde jsem to meril, mozna to tu nekde i je na Citroenech jako zip nebo rar. Ale jinak rozdil v tlaku by ti mohla udelat i spatne nasroubovana trubicka do vstupniho otvoru pred a za FAPem.

UPDATE: nasel jsem to, tu to je download/file.php?id=3224

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pon 14. srp 2017 21:25:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Nejen že se ty náhrady dělají menší, ale taky z jinýho materiálu a s jiným profilem mřížky. Ty potom nefungujou ani z daleka tak jako originál.
Jestliže je koncovka čistá i přes to, že to před tím jezdilo bez FAPu, tak v kouřivosti problém nebude. Povel k regeneraci dává řídící jednotka především na základě ujetých km. Nejsem si jistý, jestli systém dokáže spustit regeneraci na základě měření rozdílu tlaků. Proto jsem se ptal, jestli se nový FAP zapsal diagnostikou.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: úte 15. srp 2017 8:37:03 
Offline

Registrován: sob 19. črc 2014 14:12:38
Příspěvky: 19
Nový FAP se dával asi před rokem,problém sleduji asi měsíc,vynulování FAP v dia bylo provedeno,aditiva doplněna,taktéž vynulováno i vyzkoušeno,dělalo se to v originál. servisu.Katalyzátor byl původní,originál,nový se zkoušel až ted-výsledek stejný,už se prošlo kdeco a nemůže se přijít na to co způsobuje tak časté regenerace.Píši to sem proto,že hledáme tip na co se zaměřit.
Možná to může dělat FAP,možná by to chtělo vyzkoušet,ale originál nemáme,ten původní byl vybrakovaný.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: úte 15. srp 2017 20:40:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Hmm, tak tohle bude vyšší dívčí pro někoho hodně zkušenýho. Jestliže to skoro rok jezdilo dobře a až teď to začíná zlobit, tak si netroufnu nic ani odhadovat. Nejsem odborník.
Kdyby se to stalo mě, tak bych se pokusil získat jiný, třeba vyřazený, ale originální FAP, který bych vypral a vyzkoušel. Nebo třeba jen půjčit funkční FAP od nějakýho dobrýho kamaráda a projet se s tím až do první regenerace. Je to asi dost nereálný, něco takovýho sehnat, ale mohlo by to odhalit, jestli je problém v tý druhošce. Poptej se u mechaniků, který dělaj Citroeny. Třeba se jim nějaký starý válí ve šrotu a čeká na odvoz.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 29. pro 2018 19:50:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 723
Bydliště: Sokolovsko
Ahoj je bych se chtěl zeptat mám 2.0Hdi 110 kw a příští rok bych chtěl vyčistit fap nemá někdo zkušenosti kam to dát Praha a okolí mám pár typů ale vlastní zkušenosti jsou nejlepší. Díky info. ;) :?: :idea:

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 01. úno 2019 22:47:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 723
Bydliště: Sokolovsko
Zdravím, tak dneska po vyčištění Fapu byl jsem v Praze fa. Met Trade s.r.o. a super zatím. Přijel jsem v 10:00hod a odjížděl kolem 13:00hodiny fap sundán a vyčištěn protokol přidán. Super přístup šéfa dobrý pokec o fapuch a i jsem si to mohl natočit. Zatím jízda Praha- Sokolov fakt super přístup můžu doporučit. Tak půl hodina sundání, pak asi tak cca 30min mytí a cca 40 min sušení vše dělá mašina. 8-) ;)


Přílohy:
20190201_105122.jpg
20190201_105122.jpg [ 181.99 KiB | Zobrazeno 19011 krát ]
20190201_103107.jpg
20190201_103107.jpg [ 166.35 KiB | Zobrazeno 19011 krát ]
20190201_212953.jpg
20190201_212953.jpg [ 150.5 KiB | Zobrazeno 19011 krát ]

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 02. úno 2019 9:36:41 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1345
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Nas by asi nejvice zajimala cena a tu tam nevidim :D

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 02. úno 2019 10:14:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 723
Bydliště: Sokolovsko
Ahoj cena byla na domluvě ;) já jsem dal 7500,- kč za sundání a nadání a vyčištění ale hlavně jsem se v tom nemusel hrabat já a posílat . Cena nového je někde kolem 12000,-kč mě bylo sympatické přijedu sundaj a vyčistí nandaj a jedu. ;)Jo a taky samozřejme ti napíchnou auto udělají diagnostiku a napíší nový fap :)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 31. led 2020 12:11:42 
Offline

Registrován: pát 31. led 2020 11:46:36
Příspěvky: 3
Dobry den,
resim problem s V50, 1,6D s filtrem. Vim ze jsem na foru Citroeny, dlouho jsem jezdil s auty s filtry C5 2,2HDI 2002 a C5 2,0 2011. A na forech lidi pres Citroeny byli vzdy hodne spolehlivi, znali a ochotni, tak me prosim neukamenujte. Taky se ptam s vedomim, ze to je 1,6l HDI motor mozna s upravami.

Auto bylo temer porad v nouzovem rezimu, nedokazali jsme vypozorovat proc a kdy se to stane (zadna kontrolka a nebo upozorneni predem). Nechalo se pres diagnostiku odblokovat, zregenerovat a pak zase.. a zase...

Pred asi rokem dosla trpelivost a vymenil se filtr (Bosal). Rok byl pokoj, ale ted pred mesicem zase nouzovy rezim. Tak zase diagnostika. Tam rekli, ze je malo kapaliny. Tak se doplnila, auto po tydnu zase v nouzovem rezimu. Filtr rok stary, kapalina dolita. Tak se zase pustila regenerace a po tydnu zase nouzovy rezim.
Podle mechanika pry kdyz zastavime, uslysime ze fouka ventilator pred motorem, ze nemame vypinat motor a nechat bezet... Motor porad ma snahu regenerovat.

Mate prosim radu co s tim? Pry jsme poridili spatny filtr (Bosal, stal asi 12 tisic). S lepsim ze by se to nestavalo (rekl clovek, co ho tam sam montoval)

Pripadne, poslali by jste me k nekomu kdo ma opravdu tuseni o cem mluvi a je nekdo z Vysociny?
Diky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 31. led 2020 13:52:51 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1345
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Podle mne je u tebe problem v te diagnostice jak to popisujes. Dycky neco vymenite a chvili je klid. Ale musite zhodnotit pres diagnostiku, co je vlastne vse spatne.

Tak predne pokud mas tu moznost:
- jak casto to vlastne regeneruje? Mel by tam byt interval za posledni regenerace, kolik je to asi km.
- pak zasadni je, ze po vymene filtru i kapaliny se provadi reset techto hodnot. Kdyz se neprovede rest na kapaline a jezdis i pres doliti dale, je mozne ze se regenerace prestane spoustet. Pokud vynechas reset na filtru pri jeho vymene, budou ty intervaly mezi regeneracema porad kratsi a kratsi, az to vlastne bude regenerovat imrvere, paklize je vse ostatni v pohode.
- dale pro skutecne uspesnou regeneraci je potreba, aby i ostatni casti spalivaciho procesu probihaly jak maji. Tz. musi radne fungovat EGR, radne musi pracovat cidla teplot jak ve vaze vzduchu, tak za mezichladicem tak i za katalyzatorem, musi fungovat cidlo diferencialniho tlaku atd. V podstate vsechny tyto data by mely jit vycist pres diagnostiku + k tomu trochu logickeho mysleni.

Bohuzel nevim, jaka se pouziva diagnostika u Volva :( Na svem aute mam toto vyzkouseno ale PSA diagnostikou. Takze ti asi neporadim vic, nez ze potrebujes nekoho sikovneho s diagnostikou Volvo aby ti tohle vsechno zkoukl.

BTW: jake tam teda jsou ty chyby, ktere ti poslou auto do nouzaku? Filtr Bosal by mel byt v pohode, tim to urcite nebude. A kdyz slysis ventilator, ano motor regeneruje, ale taky nekdy kdyz nemam cas, tak motor vypnu a on si tu regeneraci dodela nekdy priste.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 31. led 2020 15:40:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 723
Bydliště: Sokolovsko
Ano souhlasím s tím napsanýn nahoře je třeba načíst diagnostikou a pohledat v závadách jinak budeš pořád do kola něco měnit. ;)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 31. led 2020 15:51:37 
Offline

Registrován: pát 31. led 2020 11:46:36
Příspěvky: 3
Diky, auto meli v ruce dva mechanici. Jeden co to vymenoval, druhy co ted zjistuje co se deje. Shoda, dejte lepsi filtr, ale ze to rok jezdilo bez problemu neberou v potaz, tak souhlasim, filtr to byt nemusi (muze), je treba zjistit pricinu.
Nevim jestli oba jsou schopni a hlavne ochotni vsechno co je popsano vzit v uvahu.

Jeste jedna vec, ten druhy mechanik rikal, ze je u filtru praskly svar, ze nebyl dobre prisroubovany. Moze toto treba delat neporadek, pokud cast vyfukovych plynu utika prasklinou, ze si jednotka myslim, ze za filtrem je nizsi tlak nez pred filtrem, to znamena je zaneseny a tim regeneruje? Nevim jak moc je ta prasklina velka a nenechal jsem to svarit, kdyby se filtr mel reklamovat (coz by asi neuznali, kdyz praskl vibracemi ve svaru)

Proto bych pripadne rad zajel k nekomu, kdo je overeny jako expert, pokud muzete doporucit.
Diky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 31. led 2020 16:27:58 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1345
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Tak pokud vim, Bosal dela snad pro 1,6hdi jen FAP a nikoliv FAP s katalyzatorem. Uvadim to proto, ze originalne je u 1,6hdi ten cely "bonbon - rozumej. sestava FAP+KAT" slozen z FAPu a katalyzatoru. Katalyzator je nahore a FAP dole. Proc to pisu - pisu to proto, ze si myslim, ze jestli nekde muze vzniknou prasklina od toho, ze cely ten bonbon nebyl chyceny, by mela prasknout jen ta ceast nahore - tj, katalyzator. Dole je vyfuk a vlnovec (alespon u Citroenu), tam kdyby se neco poskodilo vibracema, tak to bude ten vlnovec, ale ten uz neni soucasti toho bonbonu.

Ale jinak souhlas, jakakoliv prasklina mezi body snimani tlaku nebo v jejich blizkosti, muze ovlivnit to, ze to pak muze chtit regenerovat porad. Ale to se opet dostavame k tomu, ze pres diagnostiku je treba se podivat, zda je hodnota diferencialniho tlaku v nejakych rozumnych mezich a i se rozumne chova. Tj. kdyz radne pridas, tlak se zvedne. Proste je treba vzit do ruky diagnostiku, proverit hodnoty teplot a tlaku a podivat se, zda to co to na tech cidlech ukazuje je normalni ci ne. Pripadne nesrovnalosti by pak mechanika mely navest tim spravnym smerem, na co se zamerit.

A ted, kdyz uz tam mas svitici zavadu, musi tam byt neco konkretniho, ze uz ze to dere na display a hlasi se ti to.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: úte 11. úno 2020 21:13:34 
Offline

Registrován: pát 11. kvě 2018 8:20:47
Příspěvky: 3
Bydliště: Martin, SK
Ahojte, som tu relatívne nový, cca 1,5 roka jazdím Grand C4 Picasso 1,6HDi, aktuálne najazdených cca 196000km. Koncom minulého roka začal hlásiť chybu FAP filtra. Preliezol som fórum, nasal informácie a s obavami sme sa pustili do čistenia. Filter vyčistený, aditívum nebolo nutné dopĺňať, vo vaku bolo viac ako polovica objemu. Problém nastal, keď som bol v servise, aby mi resetli počítadlo. Odmietli s tým, že pokiaľ ho nemenia oni, tak mi to nevynulujú :-( Viete mi, prosím, poradiť niekoho na strednom Slovensku, kto by mi to vedel resetnúť? Na internete som našiel iba firmy, ktoré robia čistenie, ale nikoho, kto by robil aj reset :-( Za každé odporúčanie vopred ďakujem veľmi pekne.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz