Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Koupě C4GP - technické dotazy
Právě je pon 25. lis 2024 1:56:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Koupě C4GP - technické dotazy
PříspěvekNapsal: pon 14. úno 2011 14:51:47 
Offline

Registrován: pon 14. úno 2011 14:32:25
Příspěvky: 147
Ahoj všem,
rozhodl jsem se pro koupi tohoto vozu. Snažil jsem se spoustu věcí nastudovat, stejně ale mám pár otázek, takže děkuji předem, dozvím-li se alespoň nějaké odpovědi na můj rozsáhlý příspěvek.
1) MOTOR Vzhledem k tomu, že vůz bude ojetý, uvažuji pouze o manuální převodovce, takže motor bude 1.6 HDI. Další možnost, benzín 1.8 nebo novější 1.6 není v CZ moc rozšířen. Jsou někde na webu výkonové charakteristiky benzínových motorů /1.6 HDI jsem našel/? Co se týká dynamiky 1.6 HDI – v současné době mám Escort combi benzín 1.6 /66kw a jeho dynamika mi postačuje – nemáte někdo podobné srovnání s bývalým vozem z vlastní zkušenosti ? A ještě doplňující dotazy k novějším verzím – od kdy se s manuální převodovkou dodává motor 2.0 HDI? Od kdy se s 1.6 HDI dodává šestistupňový manuál? Od kdy byl benzín 1.8 na hrazen 1.6?
2) VÝBAVA – mám zájem o „prostřední“ , dříve Dynamique, nyní Tendance. Chci auto s aut. klimou, kvůli dětem pak s druhým vnitřním zrcátkem, roletkami na okna apod.. Od verze Exclusive mne zase odrazuje absence rezervy. Dotazy: jaký typ displeje je používán u verze Dynamique – A nebo C- nebo to je různé? Některá auta této výbavy mají v inzerátech na předním a zadním nárazníku velké nelakované plochy, o kterých jsem si myslel, že jsou výsadou základní verze /pozná se nejlépe dle manuální klimy/ – není to známka levnější opravy po havárii?
OSTATNÍ: Kdo jste kupoval vůz nový, podle čeho jste vybírali barvu? Líbí se Vám převládající odstíny barev – většina šedých/modrých? Mě by se líbila červená a úplně nejvíc zlatožlutá, těchto aut je ale opravdu málo a u ojetiny nebude na výběr.
Díky Honza
A nemáte někdo tip na hliníkové disky, které by opravdu k autu pasovaly /tedy nic ve stylu tunim_si_golfa/? Originální Roskilde 17“ jsou opravdu krásné, ale poněkud drahé 


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Koupě C4GP - technické dotazy
PříspěvekNapsal: pon 14. úno 2011 15:39:27 
Offline

Registrován: pát 23. dub 2010 21:44:57
Příspěvky: 41
Bydliště: Pardubicko
Ahoj,

sam jsem kupoval ne uplne nove, ale predvadecku z Citroen salonu v Brne jako cca 1,5 roku (2008) stare s 13tis. km. A prave schvalne jsem vybiral s tolik pomlouvanou robotizovanou prevodovkou - auto casto ridi manzelka, neni to na zavodeni a na klidne rodinne jezdeni je ta prevodovka super. Vzhledem k tomu take predpokladam, ze se autu pred nami nedostalo tolik "sody" ve smyslu pretaceni ci podtaceni, protoze to ta prevodovka nedovoli ani na manualni rezim..
Ted mame cca 20tisic km a stale jsme z auta nadseni, bez jedineho problemu (mame zaruku prodlouzenou do roku 2012) a je to konecne auto, kam se vejdeme a manzelka je to jeste ochotna ridit (5 lidi, velky pes, 5 kol). Klasicke velke MPV uz bylo moc velke..Barva byla predem jasna - kvuli manzelce jsem shanel stejnou, jako jsme meli u predchoziho Xsara Picasso (Cervena lucifer) a me se libi take.

K otazkam:
1/ Motor - mam najeto cca 500tis. km na 3 Oktavkach (vzdy od noveho auta), vzdy to byla 1.9TDI a papirove vykony motoru byly kolem 77kw. Nejsem zavodnik a s Oktavkou jezdim kolem 5- 5,5 litru, ale objektivne mohu rict, ze mi v C4 tech 80kw prijde naprosto adekvatni pro klidne rodinne jezdeni. Pocitove je to srovnatelne s temi Oktavkami.
2/ Vybavu mame Leader (tedy obdoba te prostredni) s nejakou extra vybavou, takze az na pneu odpruzeni a nejake serepeticky kolem automatickeho vnitrniho okruhu to ma skoro vsechno co Exclusive (ma to jeste 10 airbagu, na nove modely uz setrili).. Narazniky resp. cele auto je v laku, zadne cerne plochy krome nasavani vepredu to nema.

Co se tyka kol, k autu jsem dostal 17" disky s letnima a a 4ks zimnich 17" bez disku. Takze jsem na zimaky shanel disky a zjistil jsem, ze v plechu nic neseznu, mam tedy i na zimu hliniky a myslim ze vypadaji dobre (viz priloha).
Jedna se o Dezent T 7x17 (4x108 ET25), celkem 4ks za 7600,- (Autokseft.cz)
Jedina nevyhoda je, ze na takto velka zimni kola Citroen nepovoli klasicke snehove retezy (malo mista v podbehu) a musel jsem poridit o dost drazsi textilni - AutoSock. Nicmene uz je mam otestovane a funguji paradne (jen asi vydrzi mene)..

Tak tot asi vse.. Snad to trochu pomohlo pri rozhodovani..

Petr

22.5 2011 Odstranena zbytecna citace moderatorem H1po


Přílohy:
Peso-c4-zimni-alu.jpg [58.57 KiB]
Zatím nestaženo

_________________
C4GP, Leader, 1.6Hdi, BMP6, 2008,,
ObrázekObrázek
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Koupě C4GP - technické dotazy
PříspěvekNapsal: pon 14. úno 2011 15:54:44 
Offline

Registrován: sob 10. črc 2010 18:24:55
Příspěvky: 50
Motor - Měl jsem přesně takového Escorta, dynamika je plus-mínus podobná, nafta má podle mě lepší zátah, ale escort je mnohem lehčí a hlavně stabilnější auto. S 6-ti kvaltovým robotem je dynamika ještě horší, hlavně pro první tři stupně, ale nespěchám, tak mi to nevadí a obětuji to na úkor pohodlí. Jak ten Escort tak C4GP nejsou žádní trhači asfaltu, výkon mi nikdy zásadně nechyběl, protože jezdím hlavně město a dálnice, tak tolik nepředjíždím. jinak se to už dost diskutovalo, tak prohledej historii.
2.0 HDI je dostupný snad od začátku (2006); pro manuální šestikvalt byl jedinou volbou ještě loni v létě. 1.6HDI s touto převodovkou je pro mě novinkou.

Displeje – nevím, nejlepší bude zavolat někam do saloonu. Mám typ A a není to tragédie, jsou horší věci, jako nelogičnost tlačítek na volantu a nutnost vyklopit rádio pro zapnutí.

Barva – kupoval jsem jetý na konkrétní nabídku, takže jsem nevybíral, ale akceptoval :-) Ta žlutozelená se mi taky dost líbí, ale názory jsou hodně vyhraněný, buďto krásný, nebo hnus. Původně jsem chtěl světle modrou, ale ta se pro Grand nedělá. Bez metalízy jsem to snad ani neviděl a musí to být odporný.

Kola – neřešil jsem, mám původní orig. s letními a na zimu plechy s rajcovními poklicemi :-)

_________________
Grand C4 Picasso 1.6HDI BMP6 Obrázek jako s hnojem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Koupě C4GP - technické dotazy
PříspěvekNapsal: úte 15. úno 2011 11:12:57 
Offline

Registrován: úte 04. kvě 2010 9:03:21
Příspěvky: 19
Musím jen souhlasit, že pro toto auto je převodovka BMP6 s motorem 1,6HDi naprosto dostačující a velice komfortní volba. V žádném případě bych neměnil za manuál. Zatím mám najeto jen 20000 km, ale s touto kombinací motoru a převodovky jsem na 100% spokojený a přesně se hodí k tomuto typu rodinného auta.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Koupě C4GP - technické dotazy
PříspěvekNapsal: stř 16. úno 2011 9:58:59 
Offline

Registrován: pon 14. úno 2011 14:32:25
Příspěvky: 147
Děkuji všem, kdož mi odpověděli. Včera jsem trávil večer u inzertních serverů na webu a zdá se, že co zem, to asi vlastní kombinace výbavy. Jak jsem psal, i u lépe vybavených vozů se objevují nárazníky s nelakovanými částmi, byla to auta nabízená v Belgii a Holandsku. V několika vozech jsem zase v Německu viděl moc hezké sedačky z mikroplyše, v CZ se ale nic takového ani nenabízí. Jeden vůz byl s benzínem 2.0. Přišlo mi, že i s barvami je to různé.
A zajímavé také je, že při současných "akčních" cenách, které už trvají asi rok, je nové auto v CZ stejně drahé jak v D některé roční ojetiny, někdy i levnější....
Jinak co se týká převodovky BMP6 - chci kupovat cca 3 roky starou ojetinu, což může reprezentovat řekněme 120T km a nechci riskovat případnou opravu, bohatě budou stačit vstřiky, FAP apod. navíc jsem s automatem nikdy nejezdil a udělat zkušenost není kde. Když už vám auto někde vůbec půjčí, tak 3km s prodejcem jsou stejně o ničem. Klidně byh si to půjčil i za peníze, tento typ vozu ale v půjčovnách prostě není

_________________
C4GP 2010 Dynamique+ Sport paket 1,6HDI 5°manuál Modrá Kyanos


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Koupě C4GP - technické dotazy
PříspěvekNapsal: ned 20. úno 2011 19:59:49 
Offline

Registrován: úte 09. úno 2010 13:01:56
Příspěvky: 54
Já mám 1,6 benzin THP s převodovkou BMP6 a je to zcela bez problémů. Nechápu, jak v několika odborných recenzích, které se vyskytují na internetu, mohl někdo psát, že ta převodovka při řazení cuká. Kdesi na netu jsem četl, že přeřazení při automatickém režimu trvá 0,8 a při manuálním režimu (tedy pádly pod volentem trvá 0,6 vteřiny.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Koupě C4GP - technické dotazy
PříspěvekNapsal: pon 21. úno 2011 10:51:08 
Offline

Registrován: úte 04. kvě 2010 9:03:21
Příspěvky: 19
Přesně tak! Mám 1,6HDi s převodovkou BMP6 a taky mi to v těch recenzích připadá vždy divné, co o převodovce BMP6 píší. Popravdě řečeno, pokud jedu ve Fábii a řadím manuálně, připadá mi, že řadím stejně rychle, jako když v Citröenu řadím páčkami pod volantem a žádné cukání nepozoruju. Ani ve městě v kolonách mi nedělá sebemenší problémy se plynule rozjíždět a zastavovat a to v recenzích vždy píší, jak je to nepříjemné. Někdy mi připadá, jako by psali o jiném autě s jinou převodovkou…

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Koupě C4GP - technické dotazy
PříspěvekNapsal: pon 21. úno 2011 18:01:26 
Offline

Registrován: sob 10. črc 2010 18:24:55
Příspěvky: 50
Což to já mám za sebou manuály, passata s tiptronicem a teď toho robota a proti tomu automatu to je pomalý a cuká to, hlavně pokud drtím při rozjezdu plyn. Nebo jak jsem byl zvyklý z tiptronica, lehkým ubráním plynu mu řeknu, že může zařadit vyšší stupeň. Tady, pokud on zrovna taky začal přemýšlet o přeřazení, tak ubráním plynu auto zpomalí a on začne řešit, jestli má vůbec řadit nahoru, když nechci jet. Takže rozhodně menší luxus než klasický automat, ale nižší spotřeba, snad i jednodušší na servis a na rodinný vůz naprosto dostatečné.
Pokud hledáš dynamickou jízdu, tak tě robot zklame, opravdu řadí pomaleji, ale to samé jsem měl s tiptronicem, 120kW a jako kdyby to tam nebylo, až kolem 80km/h bylo znát, že se mu hodně chce a nepřestal táhnout do 180.
Já jsem ale spokojený a manželka taky.

_________________
Grand C4 Picasso 1.6HDI BMP6 Obrázek jako s hnojem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Koupě C4GP - technické dotazy
PříspěvekNapsal: čtv 24. úno 2011 15:19:23 
Offline

Registrován: úte 09. úno 2010 13:01:56
Příspěvky: 54
Já tedy nevím, ale kdkyž jedu a uberu plyn, tak BMP6 nepodřazuje. Podřazuje teprve tehdy, až začnu brzdit nebo až ubráním plynu jó hodně snížím rychlost. Aspoň tedy v mém voze.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Koupě C4GP - technické dotazy
PříspěvekNapsal: čtv 03. bře 2011 10:40:28 
Offline

Registrován: sob 10. črc 2010 18:24:55
Příspěvky: 50
jasně, mně jde spíš o to, když se třeba v koloně pomalu rozjíždím, robot řadí třeba na 3, najednou se kolona rozjede, já chci přidat, ale on zrovna řadí na 4 v nízkých otáčkách, tak čekám než dořadí a potom je tam ta čtyřka na hodně nízkých otáčkách, tak to moc nejede. Pravda, ještě jsem nezkoušel jestli umí kickdown, zatím jsem se vždy spokojil s větším odstupem od auta přede mnou ;)

_________________
Grand C4 Picasso 1.6HDI BMP6 Obrázek jako s hnojem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Koupě C4GP - technické dotazy
PříspěvekNapsal: čtv 03. bře 2011 14:10:48 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 9:48:46
Příspěvky: 47
No já se naučil "pomáhat BMP6-tce" tím,že pádly pod volantem někdy řadím za ní. Třeba před prudším stoupáním a zatáčkou vím,že budu zpomalovat,tak tam lupnu nižší rychlost.Nebo vidím,že jedu z prudšího kopce,tak řadím vyšší rychlost dřív než robot. Jak se říká automat neumí předvídat,ale řidič ano a tak může řadit.
M.

22.5 2011 Odstranena zbytecna citace moderatorem H1po

_________________
C4 Grand Picasso 1.6 HDI 110k , BMP6, Leader Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Koupě C4GP - technické dotazy
PříspěvekNapsal: čtv 03. bře 2011 18:34:46 
Offline

Registrován: úte 09. úno 2010 13:01:56
Příspěvky: 54
Přesně tak, u BMP není přece problém tomu automatu do toho kecnout pádly pod volantem. A mně převodovka autem necuká ani v tom případě, když potřebuji vyrazit z křižovatky a pořádně rychle to rozjet (viz. asi 2 příspěvky výše). Ale fakt je ten, že u dieselového motoru to může být trošku jiné. Já vsadil na 1,6 benzin turbo a rozhodně toho nelituji.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Koupě C4GP - technické dotazy
PříspěvekNapsal: čtv 03. bře 2011 21:54:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
Zdárek,tak-tak já také občas do toho kecám pádly robotu,nejvíc je to po ranních startech kdy je motor studený a nechci ho vytáčet do vyšších otáček protože tam rychlosti háže aš kolem 2000 otáček a to se mě zdá dost na studený motor po zahřátí už to nechám na něm a i to řazení on potom už dává kolem 1800 otáček,,,,jinak to podřazování používám pouze při předjetí jiného auta. ;)

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Koupě C4GP - technické dotazy
PříspěvekNapsal: sob 05. bře 2011 11:45:59 
Offline

Registrován: úte 09. úno 2010 13:01:56
Příspěvky: 54
Předpokkládám, že všichni víte, že když se rychle stlačí plynový pedál hodně, tak to podřadí o 2 stupně dolů.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz