Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Problém se zápachem nafty v interieru
Právě je pon 25. lis 2024 9:55:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Problém se zápachem nafty v interieru
PříspěvekNapsal: ned 16. led 2011 23:51:04 
Offline

Registrován: ned 16. led 2011 23:44:17
Příspěvky: 3
Dobrý den,
Chtěl bych poprosit o pomoc jestli někdo neměl stejnou skušenost. Motor 1,6 HDI z ničeho nic je v autě v interieru silně cítit zápach spálené nafty a když se zvedne kapota tak je slyšet syčení při na startovném motoru, motor je i hlučnější. Auto má najeto 119tisic. doteď zcela bez problémů počítač nehaže žádné chybové hlašení děkuji za pomoc. Mám podezření buď na díru ve svodech a nebo špatné těsnění mezi svody a motorem. Pokud máte někdo tuto zkušenost budu rád za pomoc než to začnu všechno rozebírat. Děkuji předem


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 16. led 2011 23:57:00 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 9:48:46
Příspěvky: 47
Někam to strčit na sucho a zjistit,kde to kape. Jinak těžko radit :roll:

_________________
C4 Grand Picasso 1.6 HDI 110k , BMP6, Leader Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 17. led 2011 17:27:12 
Offline

Registrován: ned 24. říj 2010 8:53:27
Příspěvky: 59
Co by mu kapalo :shock: , citi spalenou naftu, klidne bych se priklanel k tem svodum.

_________________
Citroen GP 2007 1,6HDi man. Exclusive, navi, kůže.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15. dub 2011 12:04:35 
Offline

Registrován: pát 15. dub 2011 12:02:17
Příspěvky: 1
zdravim, sundej dekl z motoru a jukni na vstriky. budou li mokry od nafty, sou volny. vycistit - dotahnout


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16. dub 2011 0:51:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 12. úno 2011 22:18:56
Příspěvky: 89
Bydliště: Bratislava
Nazdar!
Servisný manuál to popisuje takto:

PŘÍZNAK POZOROVANÝ ZÁKAZNÍKEM :
ZÁPACH VÝFUKOVÝCH PLYNŮ V KABINĚ - SYČENÍ/PÍSKÁNÍ V MÍSTĚ VSTŘIKOVAČŮ
PODMÍNKY VÝSKYTU :
1. PUVOD
Únik plynů spalování přes jímku jednoho nebo několika vstřikovačů.
2. OPRAVA V ZÁRUČNÍ DOBĚ
Kontrola utažení upevňovacích třmenů 4 vstřikovačů. Uvedení poškozených vstřikovačů do vyhovujícího stavu (Je-li třeba).
2.1. Zásah
Zkontrolovat:
- Utažení upevňovacích třmenů vstřikovačů.
- Přítomnost usazenin (karbon, uhelnaté zbytky, černé saze) v místě vstřikovačů
* V případě přítomnosti usazenin : Kontaktovat centrum technické asistence
* Pokud jsou upevňovací třmeny vstřikovačů povolené, ale není zjištěna přítomnost usazenin : Vyměnit matice
upevňovacích třmenů vstřikovačů : Utáhnout momentem 0,4 daN.m + Dotažení o úhel 75°


Skús použiť a napíš výsledok či to pomohlo....

_________________
Obrázek C4P 1.6 HDi 16V BMP6 FAP/2007/Exclusive/17"/AFIL/PANORAMA


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19. úno 2012 21:29:36 
Offline

Registrován: ned 19. úno 2012 21:17:48
Příspěvky: 4
Bydliště: Pouzdřany
Ahoj, mám stejný problém, po oddělání plastového krytu první vstřik zleva znečištěn od nafty která je cítit, při nastartování slyšet syčení, opravdu stačí dotáhnout a vyčistit?
Jinak motor 1.6 Hdi, najeto 130 tis., do dnes bez problémů.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19. úno 2012 21:37:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 12. úno 2011 22:18:56
Příspěvky: 89
Bydliště: Bratislava
Ahoj!
Ja som ten problém konkrétne nemal, len som zaslal do diskusie výcuc zo servisnej operácie. Ja si myslím, že dotiahnutím by si nemal nič pokaziť, len to neprehnať s tou silou...

_________________
Obrázek C4P 1.6 HDi 16V BMP6 FAP/2007/Exclusive/17"/AFIL/PANORAMA


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19. úno 2012 22:00:21 
Offline

Registrován: ned 19. úno 2012 21:17:48
Příspěvky: 4
Bydliště: Pouzdřany
Ještě jsem si všiml že ten vstřik co zlobí je jiný než ty ostatní (vrch má jinou barvu a elektrokonektor je jiný) ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19. úno 2012 22:05:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Ahoj já si myslím, že to bude ten povolený vstřik, nebo těsnění pod vstřikem a nebo to umělé tesnění kolem vstřiku, měl jsem 2.0Hdi a měl jsem ten samí problém, dotáhl vyměnil a bylo ;) ;)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20. úno 2012 20:58:07 
Offline

Registrován: ned 16. led 2011 23:44:17
Příspěvky: 3
Ahojky kdysi jsem se tu ptal na stejný problém. Odstraněno za pomocí kompletního přetěsnění vstřiků dělá to každé hdi po 100tis. jsem se dozvěděl u svého mechanika a hlavně doporučeno přetěsnit rovnou všechny není to nákladná oprava stálo mě to asi 3tis. a je po problému. Utahovat moc nedoporučuji protože dochází k prohnutí měděné podložky co těsní vstřik a poškození dosedací plochy museli mě to pak frézovat. Doufám že ti to pomůže stalo se mi to asi při 102tis. km a hlavně při rychlé jízdě po dálnici. pocit v kabině je jako by před tebou jela stará tatra :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21. úno 2012 20:37:43 
Offline

Registrován: ned 19. úno 2012 21:17:48
Příspěvky: 4
Bydliště: Pouzdřany
Ahojky, tak mechanik povolil třmen který byl úplně volný že vytáhne vstřik a vymění těsnění, ale nešel ven tak jen dotáhl zpět třmen a zkontroloval dotažení všech vstřiků které byly taky volnější a prý můžu jezdit dál ........... :o


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 22. úno 2012 18:44:53 
Offline

Registrován: ned 16. led 2011 23:44:17
Příspěvky: 3
mě taky nešel vyndat ven protože byl celý zalitý přepálenou naftou museli jsme ho vyndat trošku nasilím a hlavně mě pak koukali na válce kamerou a napadalo tam ještě pěknýho bordelu tak mi to rozpouštěli a čistili. Měl jsem tam auto asi 5dní kdyby to nerozpustili tak by musela hlava dolů a nové těsnění a zbytečné náklady. Jinak jestli jsi byl v citroenu tak tam s tím taky neměli žadný problém a hlavně si vůbec nevěděli rady, respektivě vždycky si neví rady vždy jen vyměnit a pokus omyl a hlavně platit. Jezdím do soukromé autodílny a úplná spokojenost citroenek se tam má jako v bavlnce je to i levnější než originál a holt servisní knížku oželím než aby mi zničili auto v originál servisu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 14. črc 2013 9:58:03 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Ahoj, chtěl bych se zeptat, těch co si měnili těsnění na vstřikovacích ventilech na 1,6 HDi. Pro tento motor 9HZ jsem našel vícero údajů pro utažení matice třmenu vstřikovače od - do:
4 ± 0,4 (daN.m) a potom 65° ± 5° (to je asi hodně velký úlet, to by ty šrouby asi nedaly)
0,5 ± 0,5 (daN.m) a potom 65° ± 5° (tady by taky předběžné utažení mohlo být 0)
0,4 ± 0,4 (daN.m) a potom 65° ± 5° (tady by taky předběžné utažení mohlo být 0)
0,5 ± 0,1 (daN.m) a potom 65° ± 5° (toto se mi jeví jako ještě nejrozumnější hodnota)

Takže mne zajímá, na jaký moment a úhel jste to dotahovali vy.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz