Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - jaký olej
Právě je pon 25. lis 2024 2:50:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: jaký olej
PříspěvekNapsal: úte 07. zář 2010 22:36:15 
Offline

Registrován: čtv 13. kvě 2010 9:58:50
Příspěvky: 49
zdravím, mám prosbu-dotaz - jaký olej mám v motoru 2HDI z prvovýroby- rád bych to věděl přesně. V servisu mi nechtěli říct jaký typ - omezili se na info že je to total - vic nic. Tak jsem koupil předražený litr v orig. nádobě TOTAL bez štítku,
Děkuji za odpovědi
R

_________________
CITROEN 2.0 HDI-EXCLUSIVE - 2010


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jaký olej
PříspěvekNapsal: úte 07. zář 2010 23:51:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Máš asi nové auto, tak bys měl mít manuál. V něm je napsáno vše co potřebuješ. Pokud ho nemáš, tak napiš, jaké auto vlastníš, a potom ti někdo tu příručku sežene. Třeba já. Na stránkách Citroenů bys ji našel i ty.
TADY

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jaký olej
PříspěvekNapsal: čtv 09. zář 2010 14:30:17 
Offline

Registrován: čtv 13. kvě 2010 9:58:50
Příspěvky: 49
a to je právě ten problém - příručku mám - dokonce stejnou jako je na netu - jen ta informace tam chybí - u předchozího auta to bylo uvedeno jasně - motor - takový - převodovka jiný - a mohl ses podle toho chovat. teď nevím ani třídu ani typ jen značku a to je málo. V případě dolévání si pak lehce mužeš znehodnotit náplň která je v tuto chvíli ještě originální. Zeptám se ještě na dodržování limitů výměny 30 000 km - není to na soukr. nový vůz moc??? Vážně přemýšlím o max. polovičním proběhu km - rád bych si motor spíše hýčkal než mu škodil.

_________________
CITROEN 2.0 HDI-EXCLUSIVE - 2010


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jaký olej
PříspěvekNapsal: čtv 09. zář 2010 16:17:44 
Offline

Registrován: sob 10. črc 2010 18:24:55
Příspěvky: 50
Renda píše:
Zeptám se ještě na dodržování limitů výměny 30 000 km - není to na soukr. nový vůz moc??? Vážně přemýšlím o max. polovičním proběhu km - rád bych si motor spíše hýčkal než mu škodil.

Častější výměnou nic nezkazíš a ani auto, ani servis se na tebe za to zlobit nebude. Pokud ti jde o to, aby sis zkrátil interval v palubním počítači, tak to je jiná otázka. To musí říct někdo, kdo se v tom vyzná. Na Passata mi to udělali v servisu na požádání při výměně oleje.
Co mi doporučila většina známých mechaniků (já tomu nerozumím), tak měnit minimálně 1x do roka, případně po 15tis. Není potřeba kupovat super echt značkový premium ultra olej, ale prostě podle specifikace motoru. Radši olej za poloviční cenu vyměnit dvakrát, než drahý za stejnou dobu jednou. Pokud mají stejnou specifikaci, tak tam stejně není nějaký zásadní rozdíl. Parametry jsou dostačující.

_________________
Grand C4 Picasso 1.6HDI BMP6 Obrázek jako s hnojem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jaký olej
PříspěvekNapsal: čtv 09. zář 2010 18:28:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
probeh kilometru jde nastavit behem 5-10 minut - jde nastavit kolik to ma hlasit do pristi vymeny oleje, jak casto to ma jit na vymenu oleje a dokonce i dobu kdyz to ma zacat signalizovat "klic" nutnost co nejdriv na vymenu

i kdyz to je otazka par minut nauctuji si nejmene 500 Kc za diagnostiku

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jaký olej
PříspěvekNapsal: ned 10. říj 2010 20:16:37 
Offline

Registrován: sob 02. říj 2010 22:28:31
Příspěvky: 23
V C4 Grand Picasso 2,0 liter HDi sa používa zásadne z výroby motorový olej plne synstetický viskozitnej triedy 5 W 30 - obchodnej značky TOTAL.
Doporučujem pri prvej výmene prejsť na inú značku typickú "OLEJÁRSKU" ktorá ako prvá má k dispozícii výsledky svojho vývoja v aditívach a ich naplno využíva vo svojich výrobkoch t.j. napr.:ako má SHELL - a tu nemusíš vymýšľať interval výmeny, stačí raz za 2 roky alebo pri 30 000 km ! áno bol na to špeciál :roll: vyvíjaný a vydrží až 75 000 km pri oveľa ťažších podmienkach v TRUCKoch !!!
:shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jaký olej
PříspěvekNapsal: stř 26. led 2011 1:12:17 
Offline

Registrován: ned 28. bře 2010 14:11:18
Příspěvky: 50
http://www.eoil.sk/total/total_quartz_ineo_ecs_sae_5w-30_5l.html

Diesel: Total TOTAL QUARTZ Ineo ECS SAE 5W-30
Benzin: TOTAL QUARTZ 9000 SAE 5W-40

http://www.eoil.sk/

_________________
Motorové oleje pre členov fóra -10%

Citroen C3 Picasso 1.6 HDi Seduction


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jaký olej
PříspěvekNapsal: pon 31. led 2011 20:56:38 
Offline

Registrován: pon 31. led 2011 20:53:05
Příspěvky: 1
Zdar, co mě říkal můj mechanik tak se tam dává i speciální olej s přísadou kvůli FAPu....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jaký olej
PříspěvekNapsal: ned 13. úno 2011 11:44:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 12. úno 2011 22:18:56
Příspěvky: 89
Bydliště: Bratislava
Aj ja niečo doplním, vyberám z technickej príručky servisného technika:

Standardní intervaly výměny oleje :
U vozidel s intervalem údržby 30 000 km (20 000 mil) používat výhradně některý z olejů TOTAL ACTIVA / QUARTZ 7000, 9000 nebo INEO ECS, případně jiné oleje se zcela rovnocennými charakteristikami. Kvalita těchto olejů je vyšší, než jakou stanovuje norma ACEA A3/B3 ; A3/B4 nebo API SL/CF.
U naftových motorů s filtrem pevných částic je pro dlouhodobé optimalizování činnosti FAP doporučeno používat olej s nízkým obsahem popela 5W30C2 INEO ECS ve Francii a mimo Francii (nebo jiný olej s rovnocennými charakteristikami). POZOR : Přidávání přísad do motorového oleje je přísně zakázáno.[/list]

Zavedení olejů s nízkým obsahem popela (LOW SAPS)
Oleje « s nízkým obsahem popela » umožňují snížit obsah popela ve výfukových plynech, čímž přispívají k prodloužení životnosti filtru pevných částic. Obsah popela je snížen z 1,6 % u současných olejů na 0,8 % u těchto nových olejů (maximální přípustné hodnoty).
POZNÁMKA : LOW SAPS (Sulfated Ash Phosphorus Sulfur – síranový popel, fosfor, síra).
Nové specifikace ACEA :
C3 : Mírný obsah popela
C2 : Mírný obsah popela a úspora paliva
C1 : Velmi nízký obsah popela a úspora paliva
Olej C2, specifický PSA, splňuje požadavek na snížení obsahu popela v limitu rozumné ceny a při současném splnění požadavků na úsporu paliva.

_________________
Obrázek C4P 1.6 HDi 16V BMP6 FAP/2007/Exclusive/17"/AFIL/PANORAMA


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz