Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

cukání motoru 1,6 VTi
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=12011
Stránka 1 z 1

Autor:  Me262a [ pon 22. říj 2018 11:08:20 ]
Předmět příspěvku:  cukání motoru 1,6 VTi

Zdravím,

sice jsem hledal, ale nenalezl (asi to neumím). U mé C4 Grand Picasso, 1,6 VTi, začal cukat motor jako by byl studený případně si občas "dal" jen na 3 válce. Ztratil trochu z výkonu. Pod týdnu se mi rozsvítila hláška "chyba motoru" (oranžový motorek) bez jakéhokoli jiného upozornění, a začal se hned po nastartování spouštět větrák chladiče. Nevíte náhodou někdo, co by mohlo být příčinou?

Autor:  sgt [ úte 23. říj 2018 8:41:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: cukání motoru 1,6 VTi

jedine diagnostika, inak je to len veštenie z gule. A diagnostika myslím naozajstná diagnostika (Lexia/Diagbox), nie nejaké univerzálne čítačky kódov...
Ak to beží na 3 válce, tam zistíš s ktorým je problém a potom už hľadáš konkrétnu príčinu (sviečka, vstrekovač, ventily...)

Autor:  suly [ čtv 08. lis 2018 22:02:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: cukání motoru 1,6 VTi

Ahoj,
mám stejné příznaky na 1,6Vti LPG: ranní start vibrace motoru, hláška Engine faulty: repair needed. Pokud s tím hned vyjedu, spadne to často do nouzáku a vůbec nechce jet. Jinak po zahřátí jede vcelku normálně (na LPG po přepnutí úplně hladce za plynem). Diagnostika háže P1338 což jsem se prvně domníval znamená chyba sensoru vaškového hřídele (samshaft sensor, bank 1 open circ./short to b+) a zbrkle jsem ho vyměnil, ale pro PSA by to mělo znamenat misfire na 2. válci. Vstříkovače, svíčky a vzducháč mám nové necelý rok (jiné téma na fóru). Cívky jsem zkusil popřeházet, ale chyba je pořád jen na druhém válci. Změřil jsem si odpory na konektorech k cívkám a na 2. válci je opravdu lehce jiný odpor (asi 6 Ohm, na ostatních je cca poloviční). Z výfuku jde př vonoběhu takové bafání a po chvíli stání je vidět na zemi louže, nejpíš nespálené palivo.
Ještě jsem vyzkoušel odpojit LPG pojistku - nepravidelný volnoběh zůstal, ale pár dní to jezdilo bez hlášky. Dnes to ale znovu spadlo do nouzáku. Tak jsem zkusil úplně odpojit řídící jednotku LPG (Landi) a ejhle odpor na konektorech cívky jsem naměřil rázem stejný na všech válcích. Bez připojené řídící jednotky LPG ale auto neumí nastartovat, takže nejsem schopen ověřit, jestli se mi srovnal volnoběh. Tuším ale, že celý problém bude mít co dočinění s nastavením ŘJ (LPG a/nebo benzínová).
Čekám, až mě přijmě můj plynař (mimochodem můj dealer Citroen kde jsem auto kupoval mě vypoklonkoval, že když je tam plyn, že už mi to do opravy nevezmou :-), a budu doufat, že s tím něco udělá. Na netu je tento problém popsaný na mnoha fórech, ale v podstatě každému k vyřešení pomohlo něco jiného (svíčky, filtr, vyčištění klapky, kalibrace palivové mapy, cívky, sw řídící jednotky atd atd.).
Pokud by se chtěl někdo podělit o jeho řešení tak dík předem, hodně zdaru s vašimi kočáry pánové.
suly

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/