Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - C4 Grand Picasso 1.6: zavada motoru po vymene vstrikovacu




Právě je stř 19. pro 2018 14:37:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 07. srp 2018 16:44:35 
Offline

Registrován: úte 07. srp 2018 15:19:14
Příspěvky: 2
Zdravím všechny příznivce Grandu,

aktuálně mám s autem celkem zásadní problém:

- koupeno 2014/nájezd 134 tis. km a dlouho bylo auto bez problémů, pouze běžná údržba
- aktuálně mi jednou zasvítila kontrolka ESP/ASR system faulty, potom jsem s tím ale jezdil bez problému více jak 3 týdny bez jakékoliv hlášky
- rozhodl jsem se to dát preventivně na diagnostiku do Citroenu: doporučení: vyměnit všechny vstřiky a FAP filtr
- odsouhlaseno - oprava provedena
- auto předáno bez závad - po ujetí cca 60 km začala svítit trvale kontrolka motoru (Engine faulty)
- auto předáno opět do stejného servisu Citroen, kde mi bylo sděleno, že je závada na motoru - neurčitý problém na válci č.1 (neví přesně co, museli by to rozdělat)
- cenový odhad je dosti finančně náročný i s ohledem na předchozí výměnu vstřikovačů a fapu a celkem nejistý výsledek.

Auto má aktuálně 198 tis. km a chci se zeptat, zda je vůbec možné, aby se problém s motorem projevil až po výměně vstřikovačů. Kdybych to věděl hned,
tak opravu vstřiků ani neřeším a hned se auta zbavím na náhradní díly či podobně. Prosím o názor, jak tuto závadu řešit či o doporučení opravy někde v okolí Brna.

Děkuji za rady.

_________________
C4 Grand Picasso 1.6 HDI, BMP6, 2011


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07. srp 2018 18:02:50 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1096
Bydliště: Frýdecko-Místecko
A je to tu zase, dalsi duverivec dojede do servisu, a ti mu nakukaji, ze ma ve 200.000 vymenit vstriky - sakra a na zaklade ceho? Bez provereni na stolici stejne na tech vstricich pravdepodobne nepoznaji vubec nic - tz. stejne demontaz a test na stolici. Vymena vstriku na dieselu jen tak po 200.000km je docela prepych.

Co to ma za motor - je to model pred faceliftem nebo po nem - dost dulezite, kazdy ma ten motor jiny, ma jine vstrikovace hromadu dalsich dilu.

BTW. docela by mne zajimalo, kolik to stalo, ta vymena vstrikovacu a taky by mne zajimal vysledek diagnostiky.

Dale vymena FAP filtru - ok, mozna dejme tomu, ale co bylo podkladem pro pro vymenu, co vypsala diagnostika - resp. co z ni vycetli? Nebo jen cerna koncovka vyfuku? Cerna koncovka totiz neznamena primarne poruchu FAPu, ale to, ze tam celkove neco byla spatne a filtr je sice poskozen, ale vymena za novy neresi pricinu zniceni predchoziho filtru. Je potreba ji najit a vyresit, jinak se znici i ten novy.

Vymena byla provedena za jaky FAP? Original? Repas? Nebo nejaky aftermarket?

K zavadě motoru, bez identifikace motoru a chyboveho kodu ti stejně nikdo moc neporadi, protoze ten popis neurcita zavada na prvnim valci nerika vubec nic. Chtelo by to ten vypis z diag a ani tak neni jiste ze se posunes.

Toto "neurčitý problém na válci č.1 (neví přesně co, museli by to rozdělat)" - ja nechapu co to znamena, to vycetli nebo zjistili kde, ze je to na prvnim valci? Z diagnostiky? Pokud jo, jaky je kod chyby a myslim si, ze z diagnostiky by ta chyba mela byt "urcita" a mit nejaky kod. Rozdelanim mysli co? Vyndani vstrikovace? Nebo sundani rovnou cele hlavy?

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07. srp 2018 19:21:33 
Offline

Registrován: úte 07. srp 2018 15:19:14
Příspěvky: 2
zdravím, děkuji za info.
Zkusím to rozepsat:
- v podstatě po jednom probliknutí kontrolky ESP/ASR system faulty jsem si nechal v Citroenu udelat diagnostiku s timto vysledkem:
- chyba P0263 valec 1 - nastaveni vstrikovace mimo toleranci
- chyba P0269 valec 3 - nastaveni vstrikovace mimo toleranci
- chyba P0266 valec 2 - nastaveni vstrikovace mimo toleranci
- chyba P1445 aditivace trvala zavada - mnozstvi aditiva vstriknuteho do paliva prekrocilo maximalni mez. FAP musi byt vymenen.

To je vse, nikdy mi kontrolka motoru nesvitila. Pristoupil jsem na vymenu vstriku a fapu. Oprava - vsechny 4 vstriky + FAP - vse repas stalo 43 tis. Kc s dph. Mel jsem za to, ze auto bude OK, lec timto to teprve asi zacina. Po prevzeti auta se mi zdalo, ze motor velmi nestandardne bezi - s velkym hlukem, ale zadna kontrolka nesvitila, po 60 km zacala svitit kontrolka motoru.
Aktualni vypis z diagnostiky nemam (mam to jen telefonicky) - stavim se pro to, snad mi to daji a dam to sem. Moje duvera v tento autorizovany servis je ale na bodu mrazu.

Model motoru zjistim jak? predpokladam ale, ze je to po faceliftu, model vozu je 1.6 eHdi se start/stop systemem, Euro 5, 82kW, vyroba 10/2011.

Dekuji za info.

_________________
C4 Grand Picasso 1.6 HDI, BMP6, 2011


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08. srp 2018 7:52:27 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1096
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Model je po faceliftu 82kw je typ motoru 9HR ala DV6C, vstrikovani VDO Continental (byvaly Siemens). Na tomto vstrikovani se provadi kalibrace - za jizdy. Z ni pak muzou vypadnou tyto chyby, to je pravda. Bosch nic takoveho nema - Bosch byl prave v modelu pred faceliftem. Nicmene - tyto vstriky se repasuji, tudiz se i testuji. Spise mi prijde jako vhodnejsi postup otestovat ty striky, nez je rovnou menit. Test stoji par kacek v porovnani s repasem vstriku.

Taky by bylo dobre zjistit, kdy ty zavady nastaly a zda se po vymazani objevi znovu - ty valce. Ten FAP ne. Ale to je vse uz minulosti, protoze tobe vstriky i FAP vymenili.

Dale pred vymenou vstriku je dobre tyto chyby vymazata vozidlo projet, jestli se chyba objevi znovu nebo ne. A tyto chyby i kdyz se objevi, tak pry dokud to nesviti na palubovce, tak se vstriky nemeni. U techto motoru se to stava a dokud ti nesviti na palubce oranzova kontrolka, tak o tom ani nevis. A ta KONTROLKA ti pravdepodobne nezacala svitit kvuli tem vstrikum, ale kvuli tomu, ze ti dojizdel - podle vypoctu, ten FAP.

Ale dale, jestli sis i ty vsiml, ze zvuk motoru je po vymene jiny - tak to uz normalni neni, zvlaste paklize misto ztichnuti doslo naopak ke zvyseni hlucnosti a motor pak vydrzel jen 60km a vyhodil onu neidentifikovatelnou chybu na prvnim valci - to by chtelo zjistit, co to teda je - z diagnostiky.

Tady je moznosti spousta, od chyby pri montazi az po vadne - repasovane vstriky. Predpokladam, ze na ne mas zaruku a tys prisel do servisu s tim, ze tam byly ty a ty chyby, zaplatil jsi za opravu a vysledek je takovy, ze je to jeste horsi nez pred vymenou, motor hlucny a ted ke vsemu zavada. Tak ja bych to videl na reklamaci.

K FAPu: Vymena FAPu za repasovany je asi nejlepsi volba z tech co jsem tam psal, protoze u te druhovyroby lze koupit i atrapu, ktera stoji docela dost penez a pritom je zcela nefunkcni. Podle te posledni chyby se naplnilo mnozstvi usazenin Cerinu v nem, podle vypoctu. Zajimavy udaj v souvislosti s tim je, jaka je vzdalenost mezi poslednima regeneracema.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08. srp 2018 8:23:49 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1096
Bydliště: Frýdecko-Místecko
A jeste jedna vec, ja sice VDO nemenil, ale u nich se nekdy musi zadavat kody do diagnostiky, nevim zda to neni i tenhle pripad. Proste po fyzicke vymene se zavede IMA kod vstrikovace. Bez toho by to sice jelo taky, ale treba tak blbe jak ti to jede ted - treba. Nemam pristup do databaze citroenu, ale u tech vstriku - kdyz jsou nekde na netu to uvadeji, ze by se mely jejich kody zavest do ridici jednotky pri vymene.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 23. zář 2018 14:50:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 686
Bydliště: Sokolovsko
Ahoj, jelikož toto vše mám za sebou tak ti dám jednu radu zajeď za někým kdo opravdu umí číst v diagnostice je třeba se podívat do knihy závad, která vyskočila jako první, protože ta většinou spouští ty ostatní (nemám ze sebe ale od kolegy který to umí) myslím, že u tebe to byl fap a třeba regenerace které se neprovedly ale jak říkám mě vždy načte auto a když je nějaká závada ;) teď chvála bohu už dlouho nic mám 2.0Hdi tak jde do knihy závad hledá. :?: :!: :!: 8-)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz