Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - FAP filter
Právě je pát 22. lis 2024 13:01:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: úte 28. kvě 2013 19:58:30 
Offline

Registrován: stř 14. pro 2011 22:01:19
Příspěvky: 32
Tak ja mám 1,6 e- Hdi necelé dva mesiace ,najazdil som cca 6000 km a tri razy sa mi za jazdy zdalo, že auto zmenilo zvuk akoby bol deravý alebo uvoľnený posledný diel výfuku.Po chvíli to samo ustalo. Máte niekto podobnú skúsenosť?Môže to byť príznak čistenia FAP filtru?

_________________
C4 Grand Picasso 1,6 e-HDi, r.v.2013


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: úte 28. kvě 2013 20:18:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...ano mě když se vypaluje je to ten sám projev,ještě snad někdy začne motor tak jako by víc cvrlikat. :shock:

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: stř 29. kvě 2013 16:55:37 
Offline

Registrován: stř 14. pro 2011 22:01:19
Příspěvky: 32
Tak so som pokojnejší...som sa bál že také nové a už pokazené :o

_________________
C4 Grand Picasso 1,6 e-HDi, r.v.2013


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 06. črc 2013 19:17:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Ahoj chci se zeptat udělal jsem výměnu fapu za vyčištěný a když jsem koukal na koncovku výfuku tak je začernalá , výměna proběhla před cca 600km tak nevím zda funguje nebo né, před výměnou byla koncovka jako zrcadlo . Byl jsem i v citroenu kde mi ho znova nečetl a adetivum tam je cca 1litr..Nemáte někdo zkušenost :?: ;)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 06. črc 2013 20:44:08 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Ahoj, sice neodpovím na tvou otázku ale popíšu stav na mém autě. Najeto 185.000, koncovka černá, FAP v původním stavu bez jakýchkoliv zásahů. Aditivum bylo přes ŘJ přes 60%, ve skutečnosti tam bylo kulové. Doplnil jsem jej asi před 10.000km do plna. To proč tam bylo kulové přesně nevím, ale kdybych věděl, kdo provedl ten reset stavu aditiva bez toho aby ho dolil, tak bych mu asi kopl do prdele.

Moje doměnka je ta, že bez aditiva to prostě nespalovalo saze. Výsledek je ten, že kromě koncovky výfuku mám také regeneraci po cca 250km, což je často. Podle mých propočtů to při každé regeneraci sežere 0,3-0,5 litru nafty navíc. Stále zvažuju, co udělám s FAPem, asi koupím nový na ebay za cca 5200kc.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 06. črc 2013 21:12:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
aditivum tam mam,měněno při 120000km označeno v knížce a mělo by vydržet do 180000km teď mam 166000km tak uvidím jak to bude možná ještě nebyla regenerace. 8-)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: ned 07. črc 2013 19:48:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...hmmm ja před dovolenou kontroloval FAP a i aditivum které jsme před cca.1/5 doléval,vypsalo mě to že ho tam mám 89% a objem 1780ml regenerace se provádí cca.300-400 km,koncovka vejfuku čisťoučká až jsem překvapen jak funguje - najeto u mně lehce přes 180000 km - :lol: čekám že se brzo ozve,auto jezdí dost dálky tak že městský provoz minimum.

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: ned 07. črc 2013 21:06:07 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Jste skutečně přesvědčeni, že auto dokáže změřit kolik tam těch aditiv je? Podle toho co mi je známo, je to jen stav podle toho kolik dávek bylo od nové náplně a příslušného nastavení v řídící jednotce podle otevření nádrže. Dávka je jednotná i když čerpáte 5 a nebo 60 litrů. Proto to v klidu umožňuje po nastavení nové náplně fungování bez aditiv jen s horším spalováním sazí. Takže to co ukazuje řídící jednotka vůbec nemusí být to co tam je reálně.
Já mám najeto 200 tisíc a FAP funguje bez problémů, regenerace po 700 km a vše funguje.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: ned 07. črc 2013 23:09:13 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
Aditivum fyzicky sa nemeria, nie je tam ziadne cidlo, su to len prepocty ktore ovplivnuje len mnozstvo natankovaneho paliva. Ak nemate aditivum, a niekto Vam vynuloval pocitadlo, tak RJ regeneraciju spusti, ale vyfukove plyny nebudu mat tu spravnu teplotu na vypalenie filtra. Tu je dobre popisane ako to funguje:
http://www.autorubik.sk/technika/ako-fu ... astic-dpf/

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pon 08. črc 2013 7:27:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
V nádržce na aditivum je čidlo hladiny. Zatím se vedou jen dohady o tom, jakým způsobem se dávkuje aditivum při tankování. Aditivum se do paliva dávkuje až po nějakým čase od tankování a není přesně jistý, jestli vždycky stejný množství. Možná podle plováku v nádrži pozná počítač množství natankovaný nafty a podle toho upraví i množství aditiva. Snad by uměl odpovědět výrobce, ale nevím o nikom, kdo by k tomu měl nějaký přesný podklady. Takže pro jistotu se doporučuje tankovat pokud možno vždy prázdná nádrž do plna. Ale píšu že jen pro jistotu, ne že by to byla povinnost a nebo že by to někde bylo psaný. Množství aditiva v nádržce se sice zjišťuje výpočtama, ale hlášku o dosažení minima má na starosti čidlo. Pokud čidlo zjistí minimum, nahlásí to na displayi s varováním o nebezpečí ucpání FAPu.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pon 08. črc 2013 8:11:49 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Pokud je mi známo, tak aditiva nejsou v nádržce, ale v takovém plastovém vaku a kabel k tomu žádný nevede, proto nemohu souhlasit s tím čidlem, ale mohu se mýlit.
Podle mě známých informací dochází i k hlášce o chybějícím adiitivu jen na základě výpočtů.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pon 08. črc 2013 8:24:41 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
Tak ja tu nechcem polemizovat o tom cidle, ale mal som to cele rozobrate. V tej " konzerve" s aditivom ziadne cidlo, mozno cerpadlo ma v sebe ochranu proti chodu naprazdno, ale aj tam sa mi zda ze idu len dve zily na ten motorcek tak neviem....
Ale kazdopadne, bez aditiva ten FAP filter sa ucpe skor ci neskor.


Přílohy:
1333902916_20058_FT0_eolys.jpg
1333902916_20058_FT0_eolys.jpg [ 37.11 KiB | Zobrazeno 22376 krát ]

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pon 08. črc 2013 9:24:16 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Děkuji náčelníku, že jsi se mě zastal :lol: (citace ze hry Járy Cimrmana)

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pon 08. črc 2013 11:06:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. bře 2013 10:48:40
Příspěvky: 129
Bydliště: Frýdek-Místek
Reakce Mikra - prosím od kolika je cca počítána prázdná nádrž (musí se rosvítit rezerva??) a po kolik se musí "nabunkrovat" , aby to bylo počítáno jako 100% (musí se vypnout pistole??) . S mojí robkou zatím tankujeme tak nějak mezi tím .

_________________
Citroen C4 Picasso Grand 2,0Hdi r.v.2009 BMP6 tmavě modrá met.Obrázek
Opel Astra G 1.6 16v 4st. automat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pon 08. črc 2013 13:30:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Tak nejdřív to čidlo. Na C5 je to tak, jak jsem psal. Teda pevná plastová nádržka pod hlavní nádrží a čidlo. Domníval jsem se, že to bude u všech HDi od PSA stejný. Asi není.
No a tankování prázdná - plná? To je asi jedno. Jde jen o to, aby se netankovalo po stokoruně, jako to dělají někteří řidiči, který právě odevzdali víko od kanálu a letí s výdělkem k benzince. Takže pokud natankuješ v rozmezí 40 - 60 litrů, tak to bude určitě lepší, než 3x denně 5 litrů. No a jestli to bude v rozmezí 50 - 60 litrů, tak by to mělo být ještě lepší. Psal jsem, že to tankování prázdná - plná děláme jen pro jistotu, takže ani přesná definice prázdný nebo plný nádrže není nutná. Hlavně žádný nervy, občasný dotankování menšího množství nemůže mít žádnej zásadní vliv na FAP ani na spotřebu aditiva.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz