Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - FAP filter
Právě je pon 25. lis 2024 22:36:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 23  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: ned 30. bře 2014 19:41:10 
Offline

Registrován: stř 30. říj 2013 20:12:49
Příspěvky: 108
Bydliště: Mariánské Lázně
tak jsem dnes ze zvědavosti koukl do výfuku a vypadá jako nový :-) najeto mám 130tkm takže FAP zdá se funguje jak má


Přílohy:
IMG_20140330_155143.jpg
IMG_20140330_155143.jpg [ 196.51 KiB | Zobrazeno 14517 krát ]

_________________
C4GP 1,6 Blue Hdi 88kW r.v.2016 AM6
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 05. dub 2014 10:10:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Ahoj ,tak takhle čistý to nemám ;) fap jsem vyměnil (vyčištění) , podle servisu vše maká jak má, tak nevím taky bych se přikláněl že ten fap vyměním za nový. Než jsem ho vyměnil měl jsem to taky tak čistý, teď pokud se na něj podívám teď tak v něm mám saze. 8-)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 05. dub 2014 16:55:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...tak mě to také nedalo a udělal jsem foto -- najeto 180000Km vše funguje a koncovka čistá -- na tvé foto ,,martinekjung,, vypadá že koncovku nemáš tak moc zahnutou jako já a proto nedofotím až do přepážek... :lol:

...u Mondea ,,kde není ted FAP,, koncovka černá až hrůza a to i kolem ní,ne že by to pořád čoudilo jenom při průdké akceleraci ale saze jsou - je vydět že technologie FAPu funguje... 8-)


Přílohy:
P1120326.JPG
P1120326.JPG [ 69.21 KiB | Zobrazeno 14452 krát ]

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 05. dub 2014 18:54:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Ono stačí, když někdy auto zazlobí, třeba jede chvíli na nouzák při nějaký závadě, nebo je chvíli nějaká závada na motoru a výfuk se může začoudit. Potom se vše opraví, auto normálně funguje, FAP normálně funguje, nic nečoudí, ale výfuk už se nikdy nevyčistí a bude už začouzený pořád. Ničemu to nevadí.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: čtv 10. dub 2014 17:47:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. bře 2013 10:48:40
Příspěvky: 129
Bydliště: Frýdek-Místek
Tákže o víkendu jsem se pustil do vyčištění FAP fitru a doplnění eolys . Předem děkuji všem , které jsem oslovil a poradili mi . Práci jsem vykonával v zaměstnání , na zvedáku . Obdiv ode mne mají ti , co to dělali na ulici . Po zvednutí auta , demontáž trvala cca 15minut , demontoval jsem FAP a pak i CAT . Stav - dva týdny před čištěním , diagnostika ukázala 83% zanešení a 42% náplň eolys . Po demontáži , bylo zřejmé na pohled , že saze ulpívají , né však do úplného zaslepení některé ze 1053 čtvercových dírek . Tak samo katalýzator byl začernalý . Mnoho jsem četl na různých fórech , tam doporučovali různé způsoby čištění . Od výměny za nový / repasovaný (čištění prý nepomůže) , až po proplachy (vším možným) , vypalování technickým benzínem a na závěr i demontáži ..... . Rozhodl jsem se použít DPF Flush Liquid . Stranu kde je dělící rovina filtru s katalyzátorem , jsem zaslepil překlížkou a na stojato jej naplnil . Vleze se do něj 3,5l , je to po nasáknutí tak akorát zanořené . Macerovat cca 10h za občasného protřepání . Po uplynutí doby jsem obsah vylil do sběrné nádoby na vyjetý olej a další manipulace je přenechána Fa - MariusPetersen , který odebírá použité ropné a chemické produkty . Fap a katalyzátor jsem pak prostříkal WAP s mycí chemii na silně znečištěné motory . Katalyzátor byl čistý za 1min , FAP fitr jsem musel čistit cca 1hodinu . "Čistá voda" šla z fitru , už za 5 minut , ALE ta antuka - cerin , šel pomalu a blbě . Mnohdy v podobě hranatého "hovínka" . Neustále jsem měnil směr proplachu , až do konečného stavu (taky mě to už nebavilo) . Pak jsem oba filtry profoukal stlačeným vzduchem s tryskou , katalyzátor opět v pohodě , ale z FAPu občas ještě šel oranžový prach ( trvání cca 20min) , doba byla dlouhá i proto , že byli oba jako houba nasáknutí vodou . Nebezpečí popraskání keramiky , jsem se snažil eliminovat tím , že jsem provizorně půlky spojil a nasadil horkovzdušnou pistoli na cca 1,5hod , dokud šel náznak páry (nastavil jsem 98´C) . Mezitím jsem doplnil eolys , přístup bez problému , vydělal jsem celou nádobku i s "krevní konzervou" . Nevím kolik má být konečný stav , ale bylo tam tak asi 0,5litru , jelikož jsem nevěděl kolik tam bude chybět a kolik je oběm , tak jsem koupil 1litr . Po doplnění byl sáček skoro plný , možná možná 0,5 litru by se ještě vlezlo . Také jsem se jal demontovat sítko průtokového šroubu plnicí hadice turba , přístup jako k penězům , sítko naprosto čisté , i tak šlo ven . Montáž - každá těsnicí plocha potřená těsnicí pastou a každý šroubový spoj měděným tukem (těsnění zakoupené nové předem , pro jistotu , klidně by se dalo použít znovu) . Dnes načtení giagnostikou , zanesení 8% , ale s eolysem nevím . V servisu akorát zadají FULL , kolik to je ml nebo % se neobtěžují . Závěrem mě napadlo , proč se tam ten eolys dává , když zasírá FAP cerinem . Konkurence za stejných emisních norem plní i bez eolysu a čistí se projetím ostřejší jízdou . U nových je to vyřešeno NOx , po vzoru kamiónu .
Příloha:
Poznámka: Kdyby tak šlo dírky propíchnout drátem :-)
FAP před očistou.jpg
FAP před očistou.jpg [ 146.75 KiB | Zobrazeno 14386 krát ]

Příloha:
Poznámka: Co šlo to šlo .
FAP po vyčištění.jpg
FAP po vyčištění.jpg [ 169.64 KiB | Zobrazeno 14386 krát ]

Příloha:
Poznámka: Možná nebylo třeba , ale byl venku
Katalyzátor před očistou.jpg
Katalyzátor před očistou.jpg [ 162.15 KiB | Zobrazeno 14386 krát ]

Příloha:
Vyčištěný kat.jpg
Vyčištěný kat.jpg [ 190.71 KiB | Zobrazeno 14386 krát ]

Příloha:
Namáčení filtru.jpg
Namáčení filtru.jpg [ 81.92 KiB | Zobrazeno 14386 krát ]

_________________
Citroen C4 Picasso Grand 2,0Hdi r.v.2009 BMP6 tmavě modrá met.Obrázek
Opel Astra G 1.6 16v 4st. automat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: čtv 10. dub 2014 19:56:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Zdenys73 píše:
... Závěrem mě napadlo, proč se tam ten eolys dává, když zasírá FAP cerinem.

Proto, aby se saze shlukly do větších kousků a zůstaly v tom FAPu. Ten cerin je nerozpustný a tak sis akorát přidělal práci a zvětšil náklady na vyčištění. To máčení bylo zbytečný. Kdybys to rovnou vzal tou wapkou a proplachoval to o hodinu dýl místo desetihodinovýho máčení, tak bys to vypral líp. Ale i tak musím dát palec nahoru za to, že jsi to nevykuchal, ale obnovil činnost FAPu.
Jinak auto projde emisema a splní normu i bez FAPu. Emise se totiž nezabývají prachovýma částicema. Ale už se to brzy změní a pak už to neprojde.
Systémy FAP s Eolysem od PSA jsou asi nejpropracovanější a nejúčinnější, myslím že i životnost je delší než u jiných systémů.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 11. dub 2014 8:38:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. bře 2013 10:48:40
Příspěvky: 129
Bydliště: Frýdek-Místek
Pravda - dělal jsem to poprvé a nevěděl jsem jak to opravdu vreálu vypadá . Chemie možná nebylo zapotřebí , co jsem viděl na "jutubu" videjko , čištění fapu pro kamióny , tak to i ve finále propíchli dírky drátem .... pro kontrolu asi . Nyní počkám po najetí X XXX km , jak se opět projeví stav zanesení a úbytek aditiva a také se pokloním , neb bych skoukl koncovku výfuku , před tím byla černá jak c.. .

_________________
Citroen C4 Picasso Grand 2,0Hdi r.v.2009 BMP6 tmavě modrá met.Obrázek
Opel Astra G 1.6 16v 4st. automat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 11. dub 2014 10:26:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Abys něco poznal na koncovce výfuku, tak si ji musíš nejdřív vyčistit. Sama se toho starýho nánosu sazí nezbaví nikdy. Když ji teď vyleštíš, potom poznáš, jestli se začoudí. A jinak motor s FAP taky umí trochu zakouřit. Třeba když mu při rozjezdu pořádně naložíš, tak trochu zadýmí. Ale jen krátce a výfuk to neočoudí.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 11. dub 2014 10:36:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
ohledne FAPu sem si ted cetl ten clanek ve Svete motoru :P pekne povidani teda :lol:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 12. dub 2014 9:22:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...také se na FAP chystám,zatim nezlobí ale pročistit jako prevence by asi při mém nájezdu pomohlo. :shock:
...pěkné návody tu jsou ale teď si vybrat ten pravej,problém je že nemám vapku nateplou vodu-jenom studenou-jinak nechat vyschnout FAP přes víkend a pak ho ještě radějí vyfoukat horkým fénem na závěr neni problém.
...hm no snad se k tomu odhodlám,teď teda jestli má smysl tam nalejt nějakou tu chemii. :?

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 12. dub 2014 10:19:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Už jsem to psal. Chemie u PSA NEMÁ význam. Jde o mechanický uvolnění zrnek cerinu a odplavení do pryč. Ekologicky do nádoby a to potom odevzdat jako nebezpečný (karcinogenní) odpad.
Bez tý teplý vody, respektive páry to půjde pomaleji, ale půjde to. Podle velikosti FAP (1.6 má menší, ale zase má zahnutej přívod a ten to trochu ztěžuje) to chce proplachovat nejmíň dvě hodiny a střídat směr proudění - chvíli ze předu a chvíli opačně. Nepřestávat, dokud poleze sebemenší množství "písku", když už to teda jednou děláš, tak pořádně. Při jedný práci a jedný špíně.
To vysychání už tu taky bylo zmíněný. Stačí nechat odtéct, případně profouknout vzduchem, jen aby FAP nebyl plnej vody a nebyl tím totálně neprůchozí. Ostatní už odfoukne motor sám.

A po nastartování tomu nenakládat, aby se nějak "dramaticky" nezvyšovala teplota uvnitř FAPu plamenama šlehajícíma skrz katalyzátor do vodní nádrže ve FAPu a ten papiňák nemohl rozvařit tu keramickou vložku na kaši. :lol:

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 12. dub 2014 11:24:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
[quote="j.pajinek"problém je že nemám vapku nateplou vodu-jenom studenou[/quote]
a kdyz ji pripojis k teplemu kohoutku to by nestacilo ??

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 12. dub 2014 11:29:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...ale abych neublížil wapce když poteče skrz ní horká voda-nebo vlažná.... :shock:

...no a ten KATTT má propláchnout ARVOU ať se pěkně blejská ??? :lol:
...zkusím se domluvit s kámošem co má autodilnu kde to zvedneme na zvedák a celé to tam rozdělám snad on má wapku na teplou vodu...
...no a když už budu při tom,,,co s tím sítkem k TURBU v holendru u bloku motoru,,,moc se mě do něj dat ho pryč nechce přece jenom tam asi pro nic za nic není - pokud jde vytáhnout že bych ho eventuelně pročistil a dal zase zpět a nebo raději do toho nedrbat když už bych ho tam chtěl nechat ??? jaký názor na to máš ty ??? :shock:

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 12. dub 2014 12:04:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Kutilové a někteří "mechanici" to sítko vyndávaj.
Odborníci ho čistí, nebo spíš vyměňujou. Ale nejde jen o sítko. Měla by se vyčistit celá ta mazací trubka k turbu. Nebo vyměnit.
Rozhodně bych ho nevyndával, protože to může to turbo zničit. Nikdy si nemůžeš být jistý, co se tou trubkou může do turba dostat.
Až ho rozděláš, uvidíš, v jakým je stavu a podle toho se zařídíš. Základ je, umožnit průchod oleje a zabránit nečistotám v cestě k turbu.
Wapky bývají konstruovaný jen pro studenou a nebo i horkou vodu. Ty průmyslový, velký, ty uměj i vodu ohřívat a dokonce uměj i vyrábět páru.S takovou jsem na vojně sundával barvu z V3S. :lol: Jde o to, že pokud je to pístový čerpadlo a není stavěný na horkou vodu, mohlo by se zničit. Bývají tam keramický pístky a ty potřebujou pro teplou vodu správný mazání. Proto se trochu liší od konstrukce jen na studenou vodu. Jak fungujou laciný zahradní tlakový čističe, to netuším. Ale pokud tam nepíšou, že se smí připojit horká voda, tak bych to nedělal.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 12. dub 2014 12:13:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...mám KÄRCHER ale není určený pro horkou a asi ani vlažnou vodu -- tím je problém vyřešen --
...také nejsu pro ho dát pryč,pokud na něj pujde mrknout uvydím co a jak popř.trubka nová,,,ale stojí ranec,,,
...na vojně sundával barvu z V3S... to snad byla pára i kyselinou či co :lol:
...díkes za pokec a rady,jdu teď neco udělat pro tělo,,,na tůru k zřícenině hradu Lukov - odebrat nějakou tu kešulku - ČAUES. ;)

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 23  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz