Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Přestavba N1 na M1
Právě je pon 25. lis 2024 6:34:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Přestavba N1 na M1
PříspěvekNapsal: úte 13. črc 2010 14:55:55 
Offline

Registrován: sob 10. črc 2010 18:24:55
Příspěvky: 50
Koupil jsem Grand C4, krasavec, atd., ale neuvědomil jsem si jeden problém s kategorií N1.
Při prodeji mě prodejce řekl, že 6. a 7. sedačku nesmím používat, pásy jsou schovány ve sloupcích, atd, ale mříž je venku, černé fólie jdou taky ven, takže je to pěkný 5-ti místný auto, který prý nejde předělat na 7. Potud ok, tak jsem to vzal, dál jsem nepátral.

Nadšeně jsem zkusil Citroen ČR, homologace a přestavby, co by to stálo uschopnit na sedm míst. Paní mě obratem informovala, že toto vozidlo s karosérií AF (víceúčelová) nelze převézt z N1 na M1, protože nějaké předpisy o max. přípustné hmotnosti, atd. Prostě hmotnost nákladu musí být vyšší, než hmotnost osob, proto například Octavie jsou v N1 pouze čtyřmístné. Tak jsem početl na netu a začaly mi docházet souvislosti:

1. Pojištění - pojistil jsem jako osobní automobil, ale správně bych měl pojistit jako nákladní automobil
2. K domu mám zákaz vjezdu nákladních aut, to naštěstí u této konkrétní značky (B4) platí vždy až od 3,5t, co ale v zahraničí?
3. Vztahují se na mě všechna omezení s dodatkovými tabulkami pro nákladní auta, není-li specifikováno např. od 3,5t, nebo 12t.
4. Nejistota kolem mýtného systému, jak je to v zahraničí? Nebudu někde platit nějaký šílený mýtný, dálnice, zákazy vjezdu do center měst,...

Otázkou je:
1. Jakou máte zkušenost s provozem N1 na fyz. osobu, jestli plaším a je to vlastně ok, nebo tam jsou problémy?
2. Nejde to přece jenom předělat? Ať už na 5-ti místné, ale M1 - osobní automobil?

Co jsem zatím zjistil:
- auto bylo na N1 doděláno, tj. naštěstí to není N1 už z výroby. To by potom nešlo určitě. V OTP je uvedeno "Vozidlo je vybaveno přepážkou, případná demontáž této výbavy se považuje za přestavbu."
- v souvislosti s N1 přestavbou mělo být trvale a nevratně zneodnoceno uchycení sedaček ve třetí řadě. Toto bylo "pro forma" provedeno schováním pásů do sloupků a demontáží ok pásů na podlaze. Sedačky jsou netknuté. Když vyndám pásy a přišroubuju oka zpět, mám auto jako z výroby. Problém je s tou formulací "nevratně". Na ford fóru jsem našel úspěšného majitele Galaxy, který si nechal doložit zakázkovým listem od autorizovaného servisu Ford "U vozidla byla provedena přestavba na kategorii M1 výměnou podlahové části obsahující znehodnocené kotevní úchyty sedadel, vozidlo splňuje kategorii M1." Tato kouzelná formulace stačila Ford homologačnímu oddělení, aby posvětilo přestavbu a STK a registr vozidel už to neřeší, ti potřebují právě ten papír od homologačního odd. dovozce.
- komunikace s Citroen ČR skončila na tom, že zpětná přestavba u kategorie karoserie AF (víceúčelová) není možná. Bohužel nevím proč, nemám odkaz na žádnou normu, ale je to obecný problém, našel jsem to u vyjádření VW koncernu, Toyota, Hyundai,... Zároveň existují stejná auta, která mají ale uveden jiný typ karoserie, jako kdyby to AF dávali schválně pro N1, aby to nešlo předělat.
- přestavbu by mohl provést třetí firma s autorizací hromadných přestaveb (za peníze lze vše...), ale Citroen údajně nechce dalším firmám přepouštět toto právo a chce i individuální přestavby povolovat vždy sám. Kdyby přepážku montovala nějaká firma, tak by to mohla ještě vrátit ta, ale tady to bylo už tak koupeno.

Díky za kařdou radu!

_________________
Grand C4 Picasso 1.6HDI BMP6 Obrázek jako s hnojem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavba N1 na M1
PříspěvekNapsal: stř 14. črc 2010 9:05:31 
Offline

Registrován: stř 07. črc 2010 13:59:17
Příspěvky: 6
Mám úplně stejný problém a stejnou zkušenost s homologačním oddělením Citroen. Jen v mém autě nebyly provedeny žádné úpravy tzn. nebyly znehodnoceny úchyty na sedačky ani na pásy, vše je uspůsobeno pro 7 míst. S citroenem jsem si psal a telefonoval mnohokrát.
Na dopravním inspektorátu řekli, že by to neměl být problém, ale bez souhlasu dovozce to nejde. U některých jiných značek tyto zpětné přestavby proběhly.

Docela mě to štve, protože bych 7 sedaček někdy využil. Už jsem párkrát v 7mi jel, na krátký výlet s 5ti dětmi. Nevím jaký by to byl přestupek, je jasné, že v případě nehody je to průser.

Mějte se Honza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavba N1 na M1
PříspěvekNapsal: stř 14. črc 2010 11:54:02 
Offline

Registrován: pát 26. bře 2010 15:38:17
Příspěvky: 57
Otázku přepážek, které jsou umístěné za poslední řadou sedadel a oddělují prostor pro cestující od prostoru pro náklad, v motorových vozidlech kategorie N*) řeší vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Uvedená vyhláška byla s účinností od 15. září 2009 významným způsobem novelizována, a to vyhláškou č. 283/2009 Sb.



Z uvedené novely vyhlášky vyplynula mimo jiné též změna týkající se právě povinných přepážek ve vozidlech kategorie N1. Obecně sice nadále platí, že ve vozidlech kategorie N s nedělenou skříňovou karoserií musí být za poslední řadou sedadel přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad, avšak počínaje 15. zářím 2009 bylo předmětné ustanovení doplněno v tom smyslu, že uvedená úprava se nevztahuje na vozidla, která konstrukcí vycházejí z osobního automobilu kategorie M1, a to i v případě, že vozidlo bylo schváleno do provozu jako vybavené přepážkou. Uvedená úprava je konkrétně obsažena v příloze č. 1 vyhlášky č. 541/2002 Sb., části 2. (Seznam jednotlivých homologací a schválení požadovaných ke schválení způsobilosti typu ), odstavci 6.



Z výše uvedeného mj. vyplývá, že vozidlo kategorie N1, které konstrukcí vychází z osobního automobilu kategorie M1, nemusí být vybaveno přepážkou, a to dokonce ani v případě, že bylo s přepážkou schváleno do provozu. Demontáž přepážky v takovém případě nepředstavuje přestavbu vozidla, lze ji provést bez jakéhokoliv úředního souhlasu, avšak zařazení vozidla do kategorie N1 zůstává nadále zachováno.

Mám 5-timístnou verzi a již to neřeším. Mimochodem...označení N1 neznamená, že je to vozidlo nákladní nad 3,5 tuny. Bez přepážky jezdím od loňského léta - demontáž jsem provedl sám a jinak na automobilu nebylyžádné jiné úpravy. Tmavá okna jsem ponechal.

_________________
1.6HDi,man.,dynamique


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavba N1 na M1
PříspěvekNapsal: stř 14. črc 2010 14:36:21 
Offline

Registrován: čtv 22. dub 2010 12:50:41
Příspěvky: 15
Bydliště: Dobruška
Zdravím, jsem ve stejné situaci jako vy. Auto jsem koupil loni s přepážkou, s tím že 6. a 7. sedadlo bylo "přibaleno" v kufru spolu se šrouby. O případných problémech se zpětným předěláním na M1 jsem věděl, ale auto bylo za velice dobré peníze. :) Auto původně M1 bylo, protože podlaha je stejná, pásy na svém místě, jen byly demontované sedačky. Po změně vyhlášky jsem si sám demontoval mříž. Za ten rok ježdění jsem zjistil, že sedm (nebo spíš šest) míst bylo potřeba cca jen 4x. A taky jsem je jako Honza78 párkrát načerno použil. Nevím jak vy, ale 6. a 7. sedačku musím vždy v případě potřeby namontovat a vymontovat, protože se mi ve složeném stavu nevejde do podlahy. Nejde mi prostě složit, jen je max. v jakémsi polosloženém stavu v klínovitém tvaru. :( Jsme dva plus dvě děti, v drtivé většině je kufr plný nákladu (kočárek atd.), takze nám stačí 5verze, ale někdy jsou další místa neplánovaně potřeba a sedačky jsou v garáži.

_________________
C4 GP 1.8 benzin


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavba N1 na M1
PříspěvekNapsal: úte 20. črc 2010 12:08:57 
Offline

Registrován: sob 10. črc 2010 18:24:55
Příspěvky: 50
Já mám vymontovaná oka a pásy jsou pouze schované ve sloupcích. Sedačky mi normálně fungují, i když ta pravá podlehla francouzské preciznosti a jde hodně špatně složit, musí se do ní pořádně kopnout :-)
Teď přemýšlím, že je trvale odstraním a nechám udělat nějakou novou podlahu, aby se dalo místo využít. Původně jsem ani sedm míst nechtěl, ale takhle to může někoho lákat a to je o prů..r.
Nemáte někde návod, jak ty sedačky dostat ven, nebo to je o pár viditelných šroubech?

_________________
Grand C4 Picasso 1.6HDI BMP6 Obrázek jako s hnojem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavba N1 na M1
PříspěvekNapsal: pát 27. črc 2012 20:07:49 
Offline

Registrován: pát 27. črc 2012 20:02:18
Příspěvky: 4
Přidám se s dotazem. Koupil jsem C4GP jako N1, ale mám tam všech 7 sedaček. Takže před evidenčkou bych raději odmontoval třetí řadu sedaček, kterou stejně nepotřebuju. Což je zřejmě těch pár viditelných torxů, to by neměl být problém. Ale rád bych se zeptal jak se oddělávají kryty zadních sloupků, abych pásy mohl schovat dovnitř? Snažil jsem se někde najít servisní manuál/workshop handbook, ale moc sem neuspěl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přestavba N1 na M1
PříspěvekNapsal: pát 17. srp 2012 14:38:21 
Offline

Registrován: sob 10. črc 2010 18:24:55
Příspěvky: 50
V servisu mi říkali, že se prostě hrubou silo servou, ale neměl jsem odvahu to zkoušet. Předpokládám, že to může být zafixovaný přes jinej kus "čalounění", který bude mít někde schovaný takový ten oblíbený šroubovrut na jedno použití.

Až budeš mít hotovo, tak prosím pošli fotky, chystám se na to už dva roky...

_________________
Grand C4 Picasso 1.6HDI BMP6 Obrázek jako s hnojem


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz