Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Zivotnost motora
Právě je pon 25. lis 2024 4:05:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zivotnost motora
PříspěvekNapsal: čtv 05. led 2012 23:14:29 
Offline

Registrován: úte 08. lis 2011 22:14:20
Příspěvky: 10
Zdravim citreonaci,
mam C4 Picasso 1,6 HDi a mam na Vas hypoteticku otazku. Viete mi povedat, kolko km vydrzi tento motor za predpokladu, ze bude pravidelne servisovane, liata dobra nafta, jednoducho bude o auto postarane ako vo vaticke. A auto bude prevazne na nejakych 70 % jazdit dialnicu, tempomat 130. Vdaka za odhad.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zivotnost motora
PříspěvekNapsal: pát 06. led 2012 11:00:05 
Offline

Registrován: stř 02. pro 2009 12:35:03
Příspěvky: 207
Bydliště: Praha východ
Nevim jak HDi, ale kdyz si das vyhledat v googlu million miles car, najdes spoustu odkazu.

Na druhou stranu, zkus si treba jenom spocitat, kolik vysolis za PHM pri milionu mil :-)

_________________
Peugeot 107 1.4HDi 53k r.v. 6/2009
Citroen C4 Grand Picasso 2.0i 143k BMP6 r.v. 12/2006 - prodáno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zivotnost motora
PříspěvekNapsal: sob 07. led 2012 3:03:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 22:21:35
Příspěvky: 128
Bydliště: Záboří
Ahoj,jen pro porovnání,viděl jsem u nás v Peugeot servisu P406 2.0HDi typ RHZ černá+žluté kapoty=Španělský taxík :lol:
Pán přijel s problémem,že to přestalo dobíjet,vysypal se alternátor...
Prý to byl dobrý kup ¨smál se¨ má sice víc najeto (360 000),ale za ty peníze... 8-)
Poctivý Španělský servis zadával všechny údaje o servisní historii auta,pánové ta 406 měla ve skutečnosti podle protokolu i dat z diag. najeto 1 034 000km :shock: o výměně motoru ani čárka,tohle už dnešní kousky nevydrží,je to všechno nafouklé turbem a tlakem nafty... RHZ je ještě poctivá kovářská práce 8-)
Myslím,že u 1.6HDi budeš rád,když přežije 400t km kamarád měl onehdá na vrakáči jednu C5 II 1.6HDi na opravu,byla silně odjetá a to měla ¨jen¨ 320t km turbo,vstřiky,vydřená vačka,dvouhmoťák,těsnění pod šiškou.. vše KO malá komprese na 3 válci.
Toť můj poznatek...

_________________
Xantia Activa TCT 190PS Lucifer 10.6.1996
C4 Grand Picasso 2.0HDi 164PS BMP6 Exclusive 7.8.2007,rot Burlat,kůže,paměť,výhřev,panorama,18'' Atacama,AFIL,Bi-xenon,Hifi Philips,Navteq,park asistent,Webasto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zivotnost motora
PříspěvekNapsal: sob 07. led 2012 10:53:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
,,,Myslím,že u 1.6HDi budeš rád,když přežije 400t km,,, .... tak za tuhle informaci asi tady mnoho z nás nebude rádo,to abych už zháněl druhej motor mám 150tisíc najeto :?

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zivotnost motora
PříspěvekNapsal: ned 08. led 2012 23:46:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 22:21:35
Příspěvky: 128
Bydliště: Záboří
Nestahuj kalhoty,když brod je ještě daleko :lol:
To byl jeden konkrétní příklad,bůhví,co za prase s tím jezdilo...
Osobně bych si ale 1.6 asi nekoupil,2.0 litr je na těch 1600kg akorád a když to naložíš 4x dospělí kufr krámů,tak 2 tuny na 110PS :? je to samozřejmě každého volba.
Nejčastěji odchází turbína díky zakarbonování-znehodnocení oleje,taky se kvůli tomu ráda zasekává jeho regulace,moje rada je,neboj se to ohřáté pořádně alespoň občas prohnat a osobně bych výměnu oleje zkrátil na půlku,pokud máš tedy interval 30t km.těch pár korun navíc se ti za čas vrátí.
Hodně lidí si 1.6 koupí (krom financí a pov. ručení) ve vidině malé spotřeby a tomu uzpůsobují i jízdu.ala podtáčení.... je to 16V,takže mu občasné vytočení nemůže ublížit.Mě těch 100kw bere 6-7 litrů a já se rád svezu :oops: výsledná spotřeba je s 80kw skoro totožná.
Většinou začnou nejdřív odcházet komponenty kolem motoru,to je pro ty co lítají hodně KM první upozornění poslat to z baráku,než do toho vytečou,pak si to koupí nějaký nešťastník s vidinou mála KM samo po stočení :? a jen na to nadává ;)

Je to jen názor.... ;)

_________________
Xantia Activa TCT 190PS Lucifer 10.6.1996
C4 Grand Picasso 2.0HDi 164PS BMP6 Exclusive 7.8.2007,rot Burlat,kůže,paměť,výhřev,panorama,18'' Atacama,AFIL,Bi-xenon,Hifi Philips,Navteq,park asistent,Webasto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zivotnost motora
PříspěvekNapsal: pát 09. bře 2012 18:35:06 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Já mám na dvoulitru 270 tisíc. Všechno drží, nic nekape, kromě naplánovaných servisných úkonů, které nezkracuji jenom jednou praskl řemen alternátoru.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zivotnost motora
PříspěvekNapsal: pát 09. bře 2012 19:26:56 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 10:57:32
Příspěvky: 244
Bydliště: Podještědí
No, vzhledem ke skutečnosti, že během příštího týdne přestoupím z Xsary Picasso 1,6 HDi na C4GP s větším motorem, něco k té 1,6-ce. Já mám na tom natočeno na tacho necelých 201000 km, ale skutečných na tom autě odhadem bude kolem 270.000. Za celou dobu jsem na motoru měnil 2 vstřiky a to hned na začátku naší spolupráce, pravidelně olej, filtry a asi na jeho skutečných 200-210.000 km rozvody. Jinak na motoru nebylo děláno nic. Odešel EGR ventil před 3 lety a asi na něj BSI zapomněla, protože od začátku prosince jsem jej viděl jen 2 startování a to jezdím denně. Ale bez toho se motor obejde, není to vidět na emisích, pouze na diagnostice. Komu nevadí oranžová kontrolka, je v pohodě. Tečou 2 vstřiky (první a poslední), motor je oblemcaný od oleje, který se rozstřikuje na spoji dvou trubek na přívodu do turba, občas odejde gumový spojovací kroužek na přívodu turba, ale jinak motor stále bez problémů jede. C4GP je těžší než Xsara Picasso, ale na tom motoru by se to projevit nemuselo, pokud mu nebudeš dávat za uši. Při rozumných nárocích na motorovou jednotku 400.000 km musíš překonat bez problémů.

_________________
Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 80 kW, výbava Exclusive plus, reg. 1/2006 - posláno do světa
C4 GP 2,0 HDi 2007 Exclusive Top zlatá metalíza a skleněná střecha - umřelo na motor
C4 Grand Picasso 1,6 BlueHDi 8/2016


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zivotnost motora
PříspěvekNapsal: pát 09. bře 2012 20:35:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...s tím EGREM si nejsem jist,mně vypověděl službu a motor při zátěži skákal do nouzáku ba dokonce chcípnul.
Vyměnil se a je po probléméch auto jede jak z praku.Ta oranžová těsnící guma u sání vzduchu turba mně také napraskla,teď jsem ji měnil.No u mně je orosená spodní vana ve spojích od oleje jinak nic.Vstřiky jsou zatim suché teda až moc aby nezrezly.Ale kámoš má ten sám motor a od oleje má hadice k intercooleru s tím plastem na které jsou napojeny.Osobně jsem spokojen s motorem nevyžaduji po něm závodní časy a jedu na pohodu,,,na sport bych si koupil S-MAX o kterém jsem také uvažoval ale ten prostor je o dost menší než v Picasso ovšem ta jízda s Fordem je o něčem jiném,prostě oni podvozek umí. ;)

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zivotnost motora
PříspěvekNapsal: pát 09. bře 2012 21:57:46 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 10:57:32
Příspěvky: 244
Bydliště: Podještědí
No, ono to možná bude souviset s tím, jaká elektronika je v daném motoru namontována. Prý se toho dával Bosch, Delphi a ještě něco, na co si právě díky tomu Němci nemohu vzpomenout. Tak jsem projel staré fórum, je to bratranec toho Němce, Siemens. Pokud něco odejde a nemáš Bosche, máš smůlu, bo to nejede a ŘJ to nepustí dál. Já naštěstí mám Bosche a proto to jezdí bez problémů. Údajně to tam montovali, jaký vagón s elektromateriálem dojel.

_________________
Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 80 kW, výbava Exclusive plus, reg. 1/2006 - posláno do světa
C4 GP 2,0 HDi 2007 Exclusive Top zlatá metalíza a skleněná střecha - umřelo na motor
C4 Grand Picasso 1,6 BlueHDi 8/2016


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zivotnost motora
PříspěvekNapsal: sob 10. bře 2012 10:16:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...to javas,v tom případě se té Xary Picasso vůbec nezbavuj-u našich modelů se ti tohle nestane,něco nepojede nevyjedeš. :oops:

Doplněno: ... no koukal jsem na jednotku motoru a vše co je s drátem spojeno všude je napsáno BOSCH ano EGR je od Valeo. ;)

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz