Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
C1 automat SPOJKA http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=9698 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Storm2609 [ pon 18. dub 2016 18:02:46 ] |
Předmět příspěvku: | C1 automat SPOJKA |
Zdravím vás, kdo máte také automat v C1 2012, můžete mi napsat prosím v kolika km vám odešla nebo začala dělat neplechu tato ETG převodovka? Mám najeto necelých 50 tisíc a dnes mi začala klouzat spojka tak už je to v servisu. Připadne vám normální aby tak rychle byla opotřebená? Popřípadě jaké máte vy zkušenosti s touto převodovkou. Předem děkuji za reakce |
Autor: | bzonon [ pon 01. říj 2018 13:18:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C1 automat SPOJKA |
Ahoj, já mám automat C1 2009 a dost s ním trpím. No, není to tak zlé, jako spíš otravné. Auto mám už od počátku a dělo a děje se s ním tohle: cca každých 6 - max 9 tis. km skáče auto při rozjezdu se studeným motorem tak, že si připadám jako student v autoškole, takže musím do servisu na kalibraci. Je to úkon za cca 200 kč, kdy si načtou krajní polohy, spojku/převodovku seřídí a auta zase jezdí nějakou dobu dobře. Nejdříve teda úplně krásně, cca 1000km, pak už normálně, ale je to v pohodě. Po najetí zhruba prvních 30 tis. km už spojka skákala hodně blbě, takže v servisu nám vyměnili lamelu + ložisko. Prý "špatná práce se spojkou" Vymontovaná lamela + ložisko ale vypadalá úplně ok. Ale co už, už byla venku. Pak jsem jezdil vesele dál až do dnes, samozřejmě co 6 - 9 tis byla kalibrace, tj. u mě 1 - 2 ročně. V současné době mám najeto lehce přes 100 tis a poslední kalibrace už vůbec nepomohla. Auto se studeným motorem při rozjezdu skáče jak splašená kobyla. Musím to řešit rozjezdem na dvojku a ježděním v manuálním režimu prvních cca 10 km, než se auto zahřeje, pak už je to ok. Teď hledám řešení. Zkusit vyměnit spojku jen tak, jestli to pomůže se mi nechce. Zajímavé taky je, že auto tak skáče hlavně ráno, odpoledne nebo večer z práce už to tak hrozné není, i kdybych stál 12 hodin na parkovišti. Venkovní teplota taky nemá vliv, dělá to v létě i v zimě. Jo a na zpátečku se rozjíždí skoro vždy pěkně, což je nejspíš dané převodovým poměrem. Podřadit na jedničku při dobržďování auto neumělo nikdy. Někdy mi div nevyskočil motor. Teď už to vím, takže při prudším brždění buď přepnu na manuál a dám dvojku a nebo když vím, že úplně zastavím, tak vyřadím na neutrál. Auto jsem nikdy nenechával stát na spojce. Vzhledem k tomu, že je to konstrukčně maunál, tak se k němu tak chovám. Na svtělech, stopkách a pokud vím, že budu déle než pár vteřin stát, vždy vyřadím na neutrál. Auto samotné začne řvát, když bude dlouho stát na jedničku. (přehřáti spojky či co podle přiručky) Takže abych odpověděl na tvou otázku, myslím si, že už spojka může být opotřebovaná, ale nejdřív bych zkusil kalibraci, pokud se ještě nikdy nedělala. Pokud se na to trošku zaměříš, tak totiž zjistíš, že auto řadí tak cca 2x - 3x více, než by to dělal řidič, protože neumí předvídat jako člověk. Před kopcem dá 4tku, protože sundáš nohu z plynu, za 10 vteřin už ale musí zase podřadit. Na kruháči zařadí 3ku, protože zase jedeš bez plynu, ale při výjezdu už zase podřadí, protože nemá výkon a tak dále. Takže bych se vůbec nedivil polovniční až třetinové životnosti spojky oproti manuálu. |
Autor: | Mihato [ úte 21. kvě 2024 8:21:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C1 automat SPOJKA |
Jaky je interval pro výměnu oleje v robotické převodovce? Děkuji |
Autor: | Havlicek.Lukas [ úte 21. kvě 2024 16:16:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C1 automat SPOJKA |
ofiko dozivotni - ale je to normalni manual s motorky co prepinaji ale 120 tisic nicemu neuskodi |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |