Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - 2,0i turbo C.T.
Právě je čtv 28. lis 2024 12:10:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 2,0i turbo C.T.
PříspěvekNapsal: pát 27. lis 2009 23:06:41 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 13:04:07
Příspěvky: 8
Nemáte někdo graf průběhu kroutícího momentu? Pochybuji že je konstantní - i když právě to má zkratka C.(constant) T. (torque) znamenat ..
Nevíte kdy má zabírat turbo a o jakou konstrukci turba se jedná?

_________________
ZX 1,6i Aura; XM 2,0i TCT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2,0i turbo C.T.
PříspěvekNapsal: stř 02. pro 2009 0:48:27 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
jedná se o čtyřválcový motor s osmi ventily, t.j. 2 na válec, s tzv. nízkotlakým přeplňováním s maximálním tlakem 0.7 barů , výkon se oproti nepřeplňované verzi zvedl jen lehce z 89kW na 104 -108 kW, ale točivý moment se zvedl výrazně ze 175 Nm na 235 Nm 2.500 - 3.500ot./min. Citroenu něšlo primárně o to zvednout výkon motor, jako spíše zvednout točivý moment v co nejširším použitelném pásmu otáček a tím zvýšit pružnost pohonné jednotky.(není potřeba tolik řadit)

Z.

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Naposledy upravil del42sa dne stř 02. pro 2009 11:08:41, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2,0i turbo C.T.
PříspěvekNapsal: stř 02. pro 2009 10:58:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:21:15
Příspěvky: 315
Bydliště: Tábor
8 ventilu na valec? takže to má 32 ventilu ? .... no to potěš..

_________________
XM Y4 2.1TD krása krás ale trápení plno ...pod ochranou ještě espace III 2.0 8V dobrej stehovak, ložnice. 10l/100km hrůza děs někam jet. abych si odpočinul mame s brachou ČZ 125/476 a Jawku 350/640.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2,0i turbo C.T.
PříspěvekNapsal: stř 02. pro 2009 11:05:35 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
myslel jsem samozřejmě 8 ventilový čtyřválec (2 ventily na jeden válec) , ale psal jsem to večer a nějak se chybička vloudila :oops: ;)

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2,0i turbo C.T.
PříspěvekNapsal: čtv 03. pro 2009 13:15:48 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 13:04:07
Příspěvky: 8
Díky za info. Zvýšení krouťáku je určitě OK - je to cítit na hybnosti. Nebyl by graf?

_________________
ZX 1,6i Aura; XM 2,0i TCT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2,0i turbo C.T.
PříspěvekNapsal: čtv 03. pro 2009 13:57:10 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
graf se mi bohužel nepodařilo nikde vypátrat, ale pamatuji si, že měl výraznou špičku mezi 2.500 -3.500 otáčkami. Tolik teorie, z praxe můžu potvrdit, že tento motor je opravdu mnohem pružnější než klasický dvoulitr, takže se vyloženě hodí i k automatické převodovce.
Jinak ale taky umí být i žíznivější než V6 (hlavně při popojíždění ve městě) Nejlepší benzínový motor pro XM, je buď první verze 3.0i V6 123kW/235Nm s ocelovým řetězem pohánějícím 12ventilový rozvod (2 ventily na válec) nebo potom nová verze V6 140kW/265Nm s 16ventilovým rozvodem poháněným řemenem. Oba motory jsou nejenom pružnější a kultivovanější než zmíněný dvoulitr turbo C.T., ale umějí být i úspornější.

Motor V6 3.0i 24v se 147kW, který vznikl modifikací původního 12 ventilového motoru nedoporučuju....

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Naposledy upravil del42sa dne ned 14. lis 2010 10:16:57, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2,0i turbo C.T.
PříspěvekNapsal: čtv 03. pro 2009 14:25:48 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 13:04:07
Příspěvky: 8
Dík, žíznivý ten kočár je - jezdíme za 9,8, denně 150-200 km systémem 1/3 okresky a díry (40-120) + 1/3 dálnice (120-150) a 1/3 Praha (0-80). Při tomto režimu je 10 litrů celkem dost a jsem rád, že to nechce víc ...

_________________
ZX 1,6i Aura; XM 2,0i TCT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2,0i turbo C.T.
PříspěvekNapsal: čtv 03. pro 2009 14:54:18 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
no V6 mohou být i úspornější ;) a chodem a kultivovaností je to uplně někde jinde než 4 válce, ale ve městě by ti to mohlo poskočit možná o něco víc než s 2.0i turbo C.T. , i když co já so pamatuju, tak ve svém starém XM 2.0i turbo CT s automatem nebyla neobvyklá spotřeba ve městě kolem 14,5 -15 litrů... (hodnoty které vykazoval palubní počítač při akceleraci raději ani nebudu psát) :) Nevím jestli máš manuál nebo automat. Mě vycházel průměr kolem 9 litrů... (s 2.0i turbo)

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2,0i turbo C.T.
PříspěvekNapsal: stř 26. kvě 2010 23:18:46 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 13:04:07
Příspěvky: 8
Tak jsem grafy sehnal... Na webu www.rototest.com se dají nalézt také další motory, testované na krouťák/výkon/otáčky. Kdo má zájem, najde tam (s největší pravděpodobností) to, co hledá ... :D

_________________
ZX 1,6i Aura; XM 2,0i TCT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2,0i turbo C.T.
PříspěvekNapsal: ned 11. črc 2010 9:47:59 
Offline

Registrován: ned 25. říj 2009 14:57:50
Příspěvky: 9
Mám dotaz, je benzínový turbo motor nějak extra problémový? Moje V6 (Y4, 12v) už je v poslední fázi odchodu do věčných lovišť a přemýšlím o náhradníkovi....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2,0i turbo C.T.
PříspěvekNapsal: ned 11. črc 2010 9:49:01 
Offline

Registrován: ned 25. říj 2009 14:57:50
Příspěvky: 9
spotřebu neřeším, jsem z V6 v automatu zvyklý na něco mezi osmi a šestnácti :P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2,0i turbo C.T.
PříspěvekNapsal: ned 11. črc 2010 15:35:16 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:36:11
Příspěvky: 96
extra problémový neni skoro vůbec mám nalítáno 170000km a jen svíčky (159000km),kabely a benzín a po 10tis. olej 10W40
rozvody po 90000km,to se u V6 nedělá to je jediná vada že je neudělali řetězové:-(

_________________
XM V6 Y4 Exclusive vega v kůži Savana - z filmu Byl jednou jeden polda II.
XM Y3 V6.12 Zender 1990 Pallas vínová met.
XM Y3 CT Turbo Kombi Exclusive 1993
XM V6.12 kombi Y4 Exclusive(savana,vše v el...)
CX 25 GTi Turbo 2 1987
CX 25 GTi Pallas


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2,0i turbo C.T.
PříspěvekNapsal: úte 13. črc 2010 22:24:17 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 13:04:07
Příspěvky: 8
Souhlasím s Lukášem, jsem už přes 200 tkm a problémy mám s jinými drobnostmi a ne s motorem. Turbo, podle mého názoru, žere víc olej. Přesto, že používám pouze Total Quartz 7000 10W-40, doporučuji držet se původních intervalů 10 tis. km/výměna. Motor táhne velmi dobře a vzhledem k výši kroutícího momentu při běžných otáčkách se nezastaví před ničím - nezpomalí do strmého kopce ani ho nezdechneš při téměř zastavení a rozjezdu bez přeřazení na pražských křižovatkách. Mohu ho doporučit. Dlouhodobá spotřeba je pod 10 l, olej (je více individuální) tak 2-2,5 l/10 tkm.

_________________
ZX 1,6i Aura; XM 2,0i TCT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2,0i turbo C.T.
PříspěvekNapsal: stř 14. črc 2010 20:37:45 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:36:11
Příspěvky: 96
jj,spotřeba je okolo těch 10l, olej mi nebere na 10000km cca 4 panáky fakt mě to překvapuje

_________________
XM V6 Y4 Exclusive vega v kůži Savana - z filmu Byl jednou jeden polda II.
XM Y3 V6.12 Zender 1990 Pallas vínová met.
XM Y3 CT Turbo Kombi Exclusive 1993
XM V6.12 kombi Y4 Exclusive(savana,vše v el...)
CX 25 GTi Turbo 2 1987
CX 25 GTi Pallas


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2,0i turbo C.T.
PříspěvekNapsal: čtv 07. črc 2011 22:19:53 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=727

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz