Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - C4 Grand Picasso II - problémy motor a prevodovka
Právě je sob 23. lis 2024 8:50:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 08. lis 2022 15:07:58 
Offline

Registrován: úte 08. lis 2022 14:14:57
Příspěvky: 4
Zdravím všetkých, potreboval by som pomôcť , poradiť, odporúčiť ohľadom motoru a prevodovky C4 Grand Picasso II, motor Blue HDI, 88kW, prevodovka automatická EAT 6 . Na úvod len toľko , že som ho nedávno pretiahol cez diagnostiku a prehliadku v Citroene, kde motoricky a elektricky v poriadku , bez chýb v diagnostike. Jediná chyba bola slabá batéria - už je tam nová.
Po roku používania si neviem dať rady s dvomi vecami :
1. Prevodovka: Neskutočné podtáčanie motora prevodovkou - na rovinke v obci zaradení 4. prevodový stupeň pri 43 km/hod, v kopci ( ale že v prudkom stúpaní ) pri 50km/hod zaradený 4. prevodový stupeň pri 1200 ot/min. Auto a motor neskutočne stŕpajú - človeka to až bolí, na manuáli by tam bola okamžite trojka.
Otázky:
- Dá sa spraviť zásah do riadiacej jednotky prevodovky nejakou optimalizáciou radenia prevodových stupňov tak aby na tej 50km rýchlosti držala prevodovka 3. stupeň?
- máte kontakt na niekoho kto by to vedel spraviť?
- ak nie, nepomohol by mi v tomto nejaký chiptuning pomocou navýšenia výkonu motora a krútiaceho momentu?
2. Motor : Po zohriati motora - tak cca po 40 km - maximálne dva krát do mesiaca motor za jazdy začne klepať ako na tri válce, stúpne aktuálna spotreba napr. pri 50km za hodinu na 9,6l/100km, otáčky padnú na 750ot/min , pri podradní a vytočení motora ide ako normálne. Nikdy mi nezasvietilo žiadne varovanie alebo kontrolka. Drží ho to pár minút a potom ide normálne. Motor za bežnej prevádzky vždy bez zaváhania štartuje, nezadymuje, neklepe. Manželka na nom jazdí tak 50km vzdialenosti, najazdí tak 10000km/rok.
Nezávislý servisák nemá potuchy čo to môže byť, diagnostika ok , povedal že nemá potuchy a meniť všetko a typovať čo je to nemá zmysel, keď mi to zdochne, potom to opraví :lol:
Originál Citroen servis po diagnostike bez chybových hlásení , motoricky v poriadku. Na otázku čo to môže spôsobovať iba pokrčil plecami 8-)
Otázky:
- stáva sa to niekomu?
- môže to byť nejaké vynútené čistenie DPF filtra nakoľko sa autom na dlhšiu cestu dostanem tak 2x do roka?
- máte aspoň nejakú predstavu čo by to mohlo spôsobovať?

Ak som zdvojil tému , tak sa ospravedlňujem, snažil som sa to tu celé preňuchať ale odpovede som nenašiel.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08. lis 2022 19:22:15 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Bod 2 je typicke vypalovani FAP filtru - zvysena spotreba, zmena zvuku motoru, slabsi tah motoru a to vse az po zahrati motoru. Toto se deje vzdy v nejakem km probehu. Se divim, ze ti vsichni rikaji, ze nevi co to je. A nad to, je to naprosto normalni, vubec se tim netrap, pokud jde jen o zvuk tam nemas jine problemy - jako ze treba auto skube. To uz normalni neni.

Bod 1. to je bohuzel eko featura, resp. z pohledu selskeho rozumu tragedie. Tohle tem automobilkam bohuzel nalajnoval Brusel svou predstavou o absolutnim ekojizde a ony mnohokrat slepe implementovaly. Ty a motor trpite, ale tabulkove to ma pri te jizde nejmensi spotrebu :(

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 09. lis 2022 19:47:27 
Offline

Registrován: stř 26. črc 2017 0:53:00
Příspěvky: 513
Ja mam to iste auto. Radi to nejak podobne, ale nemam pocit, zeby motor nejak trpel pri jazde do kopca na male otacky. Mam uz cca 280 tis km. Ak budes v okoli MT kludne ta preveziem, mozes porovnat…

Bod dva mne sa nejak extra neprejavuje, a ani som ho nepostrehol.

_________________
Citroen C4GP, 03/2017, 1,6 HDI 120 AT6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19. pro 2022 10:15:32 
Offline

Registrován: úte 08. lis 2022 14:14:57
Příspěvky: 4
Práveže ho trhá. Včera som bol v Žiline. Trošku som ho cestou tam povytáčal. Dve hodinky stálo, sadol som doň, prešiel asi 10 km a zas. Pichol som to na parkovisko pred Tesco, šklbalo ním , zvuk a chod ako na tri válce, pri vysokých otáčkach normálny chod. Vypol som motor, nechal postáť 5 minút, naštartoval bez zaváhania a chod ako by sa nič nedialo. Normálne som z neho zúfalí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19. pro 2022 13:11:55 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Pokud motorem trha pri regeneraci FAPu, je v systemu neco spatne. Bez nalezeni priciny se to nezlepsi. Bohuzel to bude vyzadovat ,abys nasel servis, kde v nem pracuje nekdo, kdo tomu rozumi a bude schopen s diagnostikou a svyma zkusenostma dane misto najit.

To ze po vypnuti motoru jeda jako z praku je tim, ze vypnuti motoru regeneraci prerusi. Zpravidla se pak nespusti hned po nastartovani, ale as po splneni podminek pro regeneraci - tj, treba po par kilometerch, kdyz je motor zahraty.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21. pro 2022 13:54:23 
Offline

Registrován: úte 08. lis 2022 14:14:57
Příspěvky: 4
Myšlienka: je možné vynútiť regeneráciu pomocou diagnostiky? tak by som zistil či to robí regenerácia a technik by to videl v priamom prenose , čo to robí a ako sa správa.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21. pro 2022 15:34:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 22. kvě 2018 12:16:47
Příspěvky: 187
Bydliště: Praha
Ano, autorizák dokáže regeneraci vynutit přes diagnostiku.
Případně pokud to příště začne zlobit, tak stačí sáhnout na zrcátka, případně zadní okno - když se spustí regenerace, tak se automaticky zapne vyhřívání zrcátek a zadního okna - jen se nerozsvítí kontrolky, aby to "nemátlo" řidiče, ale hřeje to :idea:

_________________
Citroen C4 Grand Picasso II Business Plus 2015, 2.0 BlueHDI 110kW + automat - pohodový koráb
Mitsubishi Colt 2006, 1,3 MPi 70kW + manuál - stíhačka do města


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22. pro 2022 10:49:17 
Offline

Registrován: stř 26. črc 2017 0:53:00
Příspěvky: 513
Nutena regeneracia nie je problem. Cez doag box to ide v pohode. Robi to na 3 krat, a trva to cez hodinu.

_________________
Citroen C4GP, 03/2017, 1,6 HDI 120 AT6


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz