Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Cukání při regeneraci filtru pevných částic
Právě je stř 27. lis 2024 2:53:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 08. zář 2020 5:48:04 
Offline

Registrován: stř 16. bře 2011 21:18:02
Příspěvky: 32
Zdravím,mám motor 1.6 hdi 88 kw rok výroby 2018.Neměl jste někdo problém s cukáním auta při regeneraci?Regenerace probíhá kolem 450 km.Auto začne cukat a nechce akcelerovat.Měl jsem to v citroenu,ale tam na nic nepřišli,že diagnostika nic neukázala.Přehráli software řídící jednotky motoru a na chvíli to bylo dobrý,ale teď to začalo zase dělat. Tak jestli jste někdo neměl podobný problém.Auto jinak jede potom normálně.

_________________
C4 Grand Picasso 1.6 hdi 88 KW Shine 2018


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08. zář 2020 9:13:38 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Ze zkusenosti z aut co mam to u mne bylo vzdy EGR ventilem. Ani to nemuselo hazet chybu, vlivem zaneseni a adaptace ventilu si ventil byl schopen vzit "novou" adaptovanou polohu jako krajni a zejmena pri regeneraci to pak zpusobovalo problemy. Ten ventil se postupne zanese, takze pokud jsi na 150.000km a vice, je to klidne mozne, ze podobny problem je i u tebe. Problem nezavreneho ventilu se projevi pri startu studeneho motoru, kdy motor po startu zakolisa, ale nejvice je to poznat pri regeneraci. V tu chvili totiz ma byt EGR zcela zavreny a skrtici klapka, ktera stoji mezi turbem a sacim otovorem z EGR je priskrcena. To zpusobi, ze motor si z pootevreneho EGRu nasaje spaliny, v te casti za klapkou je totiz pri volnobehu dokonce podtlak (spaliny snizuji teplotu horeni, v podstate tu rekaci hasi) a motor pak skube, protoze to hori - nehori.

Na zaver dodam, ze u tebe samozrejme muze byt i problem zcela jiny, ale u mych 1,6hdi 80Kw i 82kw to bylo pri tomto najezdu vzdy timto. Ten 80kw se navic jeste v pulce cesty k zavreni zasekaval, protoze uvnitr to bylo nejak tak vychozene.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08. zář 2020 10:11:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 29. čer 2011 14:30:53
Příspěvky: 159
Tady bych měl podezření na vstřikovače...

_________________
Citroen C5 Aircross 2,0BHDi 130kw
Peugeot 308 GTi 1,6THP 200kw
Citroen C4Pic B78 2,0BHDi 110kw - EX
Citroen C5 X7 2,2HDi 125kw - EX
Citroen C3 A51 1,4i 54kw - EX
Citroen C4 VTS 130kw - EX
Citroen Saxo VTS 88kw - EX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08. zář 2020 10:12:45 
Offline

Registrován: stř 16. bře 2011 21:18:02
Příspěvky: 32
Ještě upřesnim ,že mám najeto 39tis

_________________
C4 Grand Picasso 1.6 hdi 88 KW Shine 2018


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08. zář 2020 10:35:03 
Offline

Registrován: pon 01. říj 2018 21:20:36
Příspěvky: 104
Bydliště: Praha
pouze 39tkm neznamena zaneseni EGR ci problem se vstriky, to staci jedna nadrz spatne nafty a je to v pr....

Asi bych doporucil si to nahrat aspon pomoci aplikace FAP, kde je videt chovani EGR, vstriku, turba a jinych komponent z motoru, protoze z popisu co to dela nebude moudry nikdo, tech veci co na tomaji vliv je hodne. Jak pise HonzaC tak EGR na to ma docela slusny vliv a pokud jeje nenachytas, ze "opravdu" neni pri regeneraci zavreny (tj. do motoru jde pouze cisty vzduch), tak nevim zda vyhodi chybu. Tyto motory maji kontrolu a jednou z nich je rozdil mezi "pozadovanou" a "skutecnou" pozici a u EGR nevim jaky je rozdil.

btw: regenerace po 450 km mi prijde docela malo na takto maly najezd, nevim jak u 1.6, ale muj 2.0 ma regenerace 700 - 1400 km dle jizdy

_________________
C4 GP 2 Exclusive, Cervena metaliza, 2.0 Blue HDi 100 kW, manual, r.v. 07/2014


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08. zář 2020 10:35:19 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Tak pri tomto najezdu asi EGR ne :( To je fakt moc malo na jeho zaneseni. U mne ma motor po 160.000km a cukani rovnez regeneraci po 450km. Takze bych souhlasil s Forny, ze ten interval je podivne kratky.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08. zář 2020 10:50:40 
Offline

Registrován: stř 16. bře 2011 21:18:02
Příspěvky: 32
Aplikaci na fap mám,tak na to kouknu az bude regenerace.V citroenu mi řekli abych to natočil na video.Minule jsem to zkoušel,ale zrovna lilo jak z konve,tak nic neni slyšet a ani poznat.

_________________
C4 Grand Picasso 1.6 hdi 88 KW Shine 2018


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08. zář 2020 14:48:18 
Offline

Registrován: pon 22. srp 2016 13:14:47
Příspěvky: 125
Čo rozumiete pod "cukaním"? Ja mám problém, že keď pri jazde na piatom alebo šiestom stupni potrebujem vyšší výkon a plynule začnem pridávať plyn, okolo 1800 otáčok mi to vyskočí na 2100 pričom výkon sa nedostaví, pýta si to preradenie na vyšší stupeň (kam keď už som na šiestom?) a v prípade zapnutého tempomatu vypne tempomat. Zaujimávé je, že sa to nerobí pravidelne, len niekedy. Diagnostika neukázala nič, podozrieval som spojku, v servise sa povozili a povedali, že je v poriadku. Mnou popísaný jav sa im nestal, keď som im poslal video, skúšali to ešte raz s pripojenou diagnostikou a úplne odišiel vstrek. Po vymenení vstreku sa problém pri jednej jazde zopakoval, pri druhej nič..

_________________
Citroen Grand C4 Picasso II 1.6 eHDi 115 Best Collection 6M 2015
Bolo: Toyota Corolla Combi 1,4 VVTi 5M 2006


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08. zář 2020 14:55:53 
Offline

Registrován: stř 16. bře 2011 21:18:02
Příspěvky: 32
Cukání je jako by auto jelo na tři válce, auto drnčí a nejde pořádně do otáček.Dělá to na dvojku i na trojku.Je to dost nepříjemný,bál jsem se aby něco neupadlo. Nepodařilo se mi jet po dálnici,takže nevím jak ve vyšší rychlosti jak se to chová.Na volnoběh kolísají otáčky.Taky jsem dneska volal do Citroenu a tam mi řekli,že se stím ještě nesetkali a že by to museli konzultovat s Francií,že to mám přivést. Tak jsem jim řekl ,že to ještě budu pozorovat při příští regeneraci a pak se jim ozvu.

_________________
C4 Grand Picasso 1.6 hdi 88 KW Shine 2018


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 09. zář 2020 16:03:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 29. čer 2011 14:30:53
Příspěvky: 159
sieber píše:
Cukání je jako by auto jelo na tři válce, auto drnčí a nejde pořádně do otáček.Dělá to na dvojku i na trojku.Je to dost nepříjemný,bál jsem se aby něco neupadlo. Nepodařilo se mi jet po dálnici,takže nevím jak ve vyšší rychlosti jak se to chová.Na volnoběh kolísají otáčky.Taky jsem dneska volal do Citroenu a tam mi řekli,že se stím ještě nesetkali a že by to museli konzultovat s Francií,že to mám přivést. Tak jsem jim řekl ,že to ještě budu pozorovat při příští regeneraci a pak se jim ozvu.


Podle toho popisu to na ty vstřiky vypadá ještě víc, nechal bych otestovat na stolici. Pro začátek můžeš zkusit kvalitní aditivovanou naftu.

_________________
Citroen C5 Aircross 2,0BHDi 130kw
Peugeot 308 GTi 1,6THP 200kw
Citroen C4Pic B78 2,0BHDi 110kw - EX
Citroen C5 X7 2,2HDi 125kw - EX
Citroen C3 A51 1,4i 54kw - EX
Citroen C4 VTS 130kw - EX
Citroen Saxo VTS 88kw - EX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 09. zář 2020 22:07:05 
Offline

Registrován: stř 16. bře 2011 21:18:02
Příspěvky: 32
Naftu kupuju vervu na benzině.Kdyby to dělali vstřiky,tak by to cukalo pořád,ale auto jede před i po regeneraci normálně.

_________________
C4 Grand Picasso 1.6 hdi 88 KW Shine 2018


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 10. zář 2020 8:35:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 29. čer 2011 14:30:53
Příspěvky: 159
No a to právě nemáš pravdu, řešil jsem to už několikrát, silně cukající auto při regeneraci. Jde o to že ŘJ využívá vstřiky při regeneraci úplně jinak než při běžném provozu /jiné dávky v jiný čas/. Sice ty auta měli vždy najeto více Km, ale vyloučit vstřiky tímto tvrzením nemůžeš :)

_________________
Citroen C5 Aircross 2,0BHDi 130kw
Peugeot 308 GTi 1,6THP 200kw
Citroen C4Pic B78 2,0BHDi 110kw - EX
Citroen C5 X7 2,2HDi 125kw - EX
Citroen C3 A51 1,4i 54kw - EX
Citroen C4 VTS 130kw - EX
Citroen Saxo VTS 88kw - EX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 01. říj 2020 14:06:44 
Offline

Registrován: stř 16. bře 2011 21:18:02
Příspěvky: 32
Zdravím , tak mi proběhli už tři regenerace a zatím bez cukání .Tak snad to tak i zůstane .Ještě jsem si říkal jestli to nedělala nafta ,bral jsem efektu na Benzině a přidával aditiva VIF .Teď jsem pokaždé natankoval Vervu ,tak nevím jestli by to nemohlo být tím.

_________________
C4 Grand Picasso 1.6 hdi 88 KW Shine 2018


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10. srp 2021 9:20:13 
Offline

Registrován: sob 10. lis 2018 8:26:04
Příspěvky: 53
Bydliště: Ostrava
Zdravím pánové,
mám nyní obdobný problém. Dnes ráno při cestě do práce mi auto při přidávání plynu na třetím stupni auto začalo cukat a v určitých otáčkách to nechtělo jet. Po zahřátí už to nedělalo. Mám najeto 60tisíc km. Stalo se mi to už 2x s tím, že jsem bral naftu na stejném místě. Zkusím to napíchnout na diagnostiku, ale moc nepředpokládám, že se něco objeví. Na palubovce mi nesvítí ždáné kontrolky. Včera jsem se díval i na olej a ten je v pořádku. Jsem z toho otrávený

_________________
Citroen C4 Picasso, rok výroby 2015, obsah 1,6 s výkonem 88kW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz