Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
Právě je pon 25. lis 2024 16:30:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: úte 01. říj 2019 8:42:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 22. kvě 2018 12:16:47
Příspěvky: 187
Bydliště: Praha
Má taky CTEK MXS 5.0 - starší, a nabíjím bez problému... (-) dám na kostřící bod pro nabíjení, (+) přicvaknu na konektor kabelu na baterce a nabíjí až do konce - svítí na ní tuším krok 7 - ikonka se zelenou baterkou ...
Nabíjím na chalupě, takže auto nechávám odemčené a občas do něj lezu pro krámy co jsme přivezli, jednou jsem nabíjel i přes noc zamčené a taky bez problému.

_________________
Citroen C4 Grand Picasso II Business Plus 2015, 2.0 BlueHDI 110kW + automat - pohodový koráb
Mitsubishi Colt 2006, 1,3 MPi 70kW + manuál - stíhačka do města


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: úte 01. říj 2019 15:37:34 
Offline

Registrován: stř 27. zář 2017 10:13:42
Příspěvky: 480
nevim, jak je to s dobijenim, ale u startovacich kabelu se taky pise na kostru a je to kec a hlavne to nefunguje... proc by se kabely nemely davat primo na baterku? neni to jen kvuli neodstupnosti minus polu? diky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: úte 01. říj 2019 15:46:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
je prave proto vsechny moderni vozy maji kostrici bod oznacen a plus pol pod cervenou krytkou

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: úte 01. říj 2019 15:48:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 22. kvě 2018 12:16:47
Příspěvky: 187
Bydliště: Praha
Na kostru by se to mělo dávat, protože to teče přes řídící jednotku dobíjení a ta pak má info jaký aktuální náboj v aku je a co se s aku dělo. Auto nemá klasický stále zapojený alternátor, ale kvůli emisím má "inteligentní" dobíjení, takže dobíjí jen v případě, kdy je to nutné, aby po vypnutí motoru bylo schopno nastartovat, a za normání situace nabíjí jen při brzdění motorem. Pokud by se nabíjela baterka napřímo, tak jednotka neví a mohlo by to zlobit ... aspoň tak mi to bylo vysvětleno.

_________________
Citroen C4 Grand Picasso II Business Plus 2015, 2.0 BlueHDI 110kW + automat - pohodový koráb
Mitsubishi Colt 2006, 1,3 MPi 70kW + manuál - stíhačka do města


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: úte 01. říj 2019 16:37:01 
Offline

Registrován: stř 27. zář 2017 10:13:42
Příspěvky: 480
to je divny, pac jednak je kostrici bod s baterii propojen a i kdyby tam byla nejaka dioda, ci neco takovyho, tak stejne se ten stav zjistuje az po nastartovani...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: úte 01. říj 2019 16:44:02 
Offline

Registrován: ned 22. říj 2017 9:43:48
Příspěvky: 42
Alternátor komunikuje po Line s riadiacou jednotkou motora. Je to v podstate ten vodič, cez ktorý ide budenie alternátora a tým pádom si to riadiaca jednotka motora môže riadiť.

_________________
Citroën C5 X Pure Tech 180 S&S SP
New Citroën C4 Picasso BlueHDi 120 S&S FEEL


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: úte 07. úno 2023 17:16:25 
Offline

Registrován: ned 23. pro 2018 20:39:14
Příspěvky: 21
Poraďte jak správně zapojit nabíječku. Mám malou automatickou nab. píšou na všechny baterie do 120 Ah, nabíjecí proud 4 A.
V návodu auta se píše že dobíjení nevyžaduje jeho odpojení, ale hned první bod je odpojte baterii vozidla :) ? (plus jde odpojit snadno)
U plusu pro ten plastový vršek svorky není moc místa kam se napíchnout jedině na kabel je tam plech co je na svorce +polu ?
a minus dát raději přímo na baterii nebo na ten kostřící bod co drží plast kryt baterie ?
Popř. na co si dát pozor a co rozhodně nedělat :)
Dík

_________________
C4 Grand Picasso 1,6 BlueHDi 2016


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: úte 07. úno 2023 17:51:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2020 21:54:28
Příspěvky: 90
Mám nabíječku CTEK, ke které se prodává i nabíjecí kabel se zásuvkou (kabel se napojí přímo do elektriky auta a zásuvka napevno namontuje do plastového obložení). Potom se baterie nabíjí bez odpojení (tak jsem to měl u předchozího auta). Nyní však nabíjím baterii přímo v motoru a tak raději plus odpojím, nabíječku připojím svorkami u plusu přímo na baterii a u mínusu na kostru vedle baterie tak, jak píšeš. Ale bez odpojení baterie by se asi taky nic nestalo.

Jo a po připojení baterie k autu se mi občas stane, že přístrojovka začne generovat nějaké chybové hlášení (chyba převodovky, chyba osvětlení, …) a tak musím baterii zase na chvíli odpojit a potom znovu připojit.

_________________
Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi S&S 130kW EAT8 r.v.2020
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW BVA6 r.v.2016
Peugeot 807 2.0 HDi 100kW r.v.2007 (prodáno)
Peugeot 406 Break 2.0 HDi 80kW r.v.2001 (prodáno)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: stř 08. úno 2023 9:13:36 
Offline

Registrován: úte 18. led 2022 14:40:44
Příspěvky: 9
Ja to nabíjam s obycajnou Lidl nabíjackou priamo. :D

_________________
C4 Picasso 1,6 120k Bluehdi 2018


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: stř 08. úno 2023 13:18:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 22. kvě 2018 12:16:47
Příspěvky: 187
Bydliště: Praha
Mám Ctek, baterku neodpojuji, "+" dám na "+" svorku u baterky. "-" dávám na kostřící bod vedle baterky. Dělám to tak zhruba každý měsíc a naprosto bez problému :idea:

_________________
Citroen C4 Grand Picasso II Business Plus 2015, 2.0 BlueHDI 110kW + automat - pohodový koráb
Mitsubishi Colt 2006, 1,3 MPi 70kW + manuál - stíhačka do města


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: stř 08. úno 2023 15:02:35 
Offline

Registrován: ned 23. pro 2018 20:39:14
Příspěvky: 21
Ta Ctek má asi víc možností. Nastavuješ nějaký program na tý nabíječce ?

_________________
C4 Grand Picasso 1,6 BlueHDi 2016


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: stř 08. úno 2023 16:46:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 22. kvě 2018 12:16:47
Příspěvky: 187
Bydliště: Praha
Mám MXS 5.0 - jednu novou na chalupě a jednu starou v paneláku spíš pro jistotu. Nastavuju jen že nabíjí auto a konec ... na té staré, ještě v zimě cvaknu, že je zima :-)
Standardně nabíjí max 14,4V ... když se cvakne na zimu, tak zvýší nabíjecí napětí na max 14,7V. Ta novější už má teplotní čidlo a teplotu si teoreticky kompenzuje sama, takže tam nabíjím jen na normální auto program.
Rozdíl mezi auto / moto programem je jen v max nabíjecím proudu 5A / 0,8A

_________________
Citroen C4 Grand Picasso II Business Plus 2015, 2.0 BlueHDI 110kW + automat - pohodový koráb
Mitsubishi Colt 2006, 1,3 MPi 70kW + manuál - stíhačka do města


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: stř 08. úno 2023 19:53:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2020 21:54:28
Příspěvky: 90
Ta CTEK by měla mít ještě program pro AMG baterii. Nabíjel jsem asi rok na klasický program, než jsem si uvědomil, že v novém autě mám i nový typ baterie. Velký vliv to však asi nemělo (pro AMG baterie by mělo být nepatrně větší napětí).

_________________
Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi S&S 130kW EAT8 r.v.2020
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW BVA6 r.v.2016
Peugeot 807 2.0 HDi 100kW r.v.2007 (prodáno)
Peugeot 406 Break 2.0 HDi 80kW r.v.2001 (prodáno)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz