Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Startování a EGR
Právě je úte 26. lis 2024 5:29:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Startování a EGR
PříspěvekNapsal: ned 07. črc 2019 20:13:43 
Offline

Registrován: úte 05. lis 2013 22:21:06
Příspěvky: 8
Bydliště: Česká Skalice
Zdravím, nedávno jsem po nastartování měl pocit, jako když motor běží na tři válce. Jenom jsem vyjel z garáže a nechal auto venku do večera. Potom už nešlo nastartovat, starter točil, ale motor jako by se chytal jen jeden válec. Po dvou dnech občasného zkoušení jsem už byl smířený s odtahem do servisu, ale poslední pokus se zadařil. Po cca 5-ti vteřinách motor těžkopádně chytil, chvíli zápasil sám se sebou a potom se normálně rozběhl. Od té doby zase normálně startuje a jezdí.
Dosud se startováním nebyl žádný problém. Jediné, co tam už delší dobu hapruje, je zřejmě EGR ventil. Po nastartování se do půl minuty ozve pípnutí a rozsvítí se kontrolka ESP, včetně nějaké hlášky na displeji. Když motor nechám ohřát, vypnu a znovu nastartuji, tak je všechno v pořádku. Podle servisu se touto kontrolkou projevuje špatná funkce EGRu. Může tam být souvislost s tím ne/startováním?
EGR v dohledné době vyměním, ke koupi jsou ventily od Citroena, Magneti Marelli a Pierburg. Rozdíly v cenách jsou v násobcích, jaké máte zkušenosti s neoriginálním EGR ventilem?

_________________
C4 Picasso, 1,6 HDI, 2013, 75kkm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování a EGR
PříspěvekNapsal: ned 07. črc 2019 22:11:41 
Offline

Registrován: pon 07. srp 2017 23:53:14
Příspěvky: 19
Čau,, já měl stejný problém,, EGR sem koupil na citroeny. Eu. Byl totálně zaneseny a to díky Turbu které házelo olej takže rovnou aj nové Turbo,,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování a EGR
PříspěvekNapsal: pon 08. črc 2019 7:08:48 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Nejak si nemyslim, ze bys mel EGR zadelany olejem z turba. Olejem muzes mit zanesene sani, ale egr tezko. To bys mel uz i zalepeny vyfuk (kdyby ta mastnota lezla ven ze spalovaciho prostoru). BTW olej je v sani vzdycky, ale nepochazi z turba ale z odvetrani klikove skrine. Uz jsem videl, jak po zjisteni oleje v sani nekdo menil turbo s tim, ze to jde z nej.

K dotazu, EGR kupuj bud original nebo alespon od vyrobvce originalu. Ty ostatni opravdu nemusi fungovat na 100%.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování a EGR
PříspěvekNapsal: pon 08. črc 2019 7:45:12 
Offline

Registrován: pon 07. srp 2017 23:53:14
Příspěvky: 19
Tak to mě mechanik asi kecal měl sem EGR hodně zakarbonovany no a turbo bylo taky KO mělo velkou vůli a lopatky taky nic moc takže mám jistotu že olej hazelo,, no tak z čeho se potom EGR dokáže tak zakarbonovat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování a EGR
PříspěvekNapsal: pon 08. črc 2019 8:09:00 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
U 16ti ventilu byva zamasteny byva hlavne konec vyvodu od EGR , ale od samotneho EGR je daleko. EGR byva zaneseny suchyma sazema, ale hlavne v casti, kde ty saze an inemaji byt - v mechanizmu ovladani. Dostanou se tam kolem osicky. Jinak kdyz je pres EGR pruvan vse leti dale do sani, ale pak uz konce vyvodu se to u kolektoru sani micha s masnotou, ktera prichazi ze strany sani a ta je z odvetrani a muze byt samozrejme i z turba, pokud je turbo uz v vychozenem stavu. Nicmene pokud ti to zere olej, melo by to byt videt i na ubytku oleje. Sazmorejme zhodnoceni stavu turba je taky o tom, jaka je tam vule, pripadne zvuk atd. Nemuzu rict, ze u tebe to bylo zbytecne, turbo jsem nevidel, jen jsem chtel rict, ze to neni vzdy a jak jsem psal, nekdo vidi olej v sani a hned to hodi na turbo. Mastne je to vzdy. Typicky v rezonatoru je taky vzdy olej. To byva vzdy nejake rozsireni na trubce za turbem - pripadne za filtrem - pokud motor turbo nema.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování a EGR
PříspěvekNapsal: pon 08. črc 2019 12:04:08 
Offline

Registrován: pon 07. srp 2017 23:53:14
Příspěvky: 19
Díky za vyčerpávající odpověď,, olej se mi naštěstí neztrácí a turbem v mojem případě to bylo Teda doufám že jen tím turbem ale jak vypadalo tak to bylo jasné vůli mělo docela hodně velkou. Měl sem takovou smůlu že sem to tak už koupil.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování a EGR
PříspěvekNapsal: pon 08. črc 2019 22:06:18 
Offline

Registrován: úte 05. lis 2013 22:21:06
Příspěvky: 8
Bydliště: Česká Skalice
Opět zdravím, takže EGR a turbo už jste pořešili :) a já se s dovolením vrátím k původní otázce:
Může být souvislost mezi špatnou funkcí EGRu a špatným startováním?
A jaké máte zkušenosti s neoriginálním EGR ventilem, případně jestli víte, který výrobce dodává tento ventil pro PSA?

_________________
C4 Picasso, 1,6 HDI, 2013, 75kkm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování a EGR
PříspěvekNapsal: úte 09. črc 2019 11:56:14 
Offline

Registrován: pon 07. srp 2017 23:53:14
Příspěvky: 19
Tak mě osobně když sem měl Špatný EGR tak se to choval podobně jak píšeš ,, ze začátku to blblo občas že mi to zdechlo na křižovatce nebo se houpaly otáčky,, aj se mi stalo že jsem třeba odpoledne nenastartoval vůbec a za půl hodiny vpohode,, po třech dnech jsem nenatocil vůbec jak píšeš na 3 válce a ještě to dýmilo z výfuku,,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování a EGR
PříspěvekNapsal: úte 09. črc 2019 17:45:20 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Ano, otevreny EGR muze mit vliv na startovani. Pri startu a studenem motoru zaroven ma byt zavreny. RJ s tim pocita. Paklize neni, cast spalin jde do sani, snizi mnozstvi vzduchu a pak to nemusi horet (malo kysliku). Proste to blafne a zase zdechne, muze to jit nepravidelne. Teplemu motoru uz otevreny EGR nevadi, RJ by jej stejne po startu nechala pootevreny.

Neoriginalni EGR - jde o to, ze zalezi jak to vyrobce vyrobil. Predstav si, ze ten EGR je fyzicky pro vsechny motorizace tohoto typu motoru stejny - mam na mysli 16V verzi. Jenze treba PSA (Peugeot a Citroen) ma signal 0,5 az 5V ale Ford a Mazda ma 0,5 az 4,5V. Z toho duvodu kdyz tyto ventily zamenis, spoluprace s RJ povede minimalne k problemum, v horsim pripade budes mit na palubni desce svitici kontrolku motoru.

Typicky priklad Valeo vyrabi pro PSA objednaci cislo 700414 (5V) a pro Ford a jine 700444 (4,5V). Originalni cislo od PSA je 1618NR. Jinak jsou ty ventily stejne. Ostatni vyrobci to snad ani nerozlisuji a delaji pro obe stejny model. Takze asi tak :)

Ale Mirane53, to plati pro 16V verzi. Jestli je nejaky rozdil i u tve 8V verze nevim. Mam dojem, ze tam original vyrabela firma Pierburg. Pro 16V to bylo Valeo.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování a EGR
PříspěvekNapsal: úte 23. črc 2019 13:56:53 
Offline

Registrován: úte 05. lis 2013 22:21:06
Příspěvky: 8
Bydliště: Česká Skalice
Díky za informace. Snažil jsem se dopátrat výrobce pro PSA, protože tady na serveru je možné koupit origo za 6,6 tis., nebo třeba zmiňovaný Pierburg za 4 tis. Zajímaly by mě zkušenosti s neorigo ventilem. Docela zvažuju se do výměny pustit sám, značkový servis chce za výměnu cca 15 tis. Ještě zkusím poptat jiný servis.

_________________
C4 Picasso, 1,6 HDI, 2013, 75kkm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování a EGR
PříspěvekNapsal: pon 09. zář 2019 11:47:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
No nevím jaké máš zkušenosti se servisem ale lepší je si to nechat vyčíst a přečíst v knize závad deník jízdy kódy ti moc neřeknou. 8-)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz