Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - C4 Picasso LPG
Právě je úte 26. lis 2024 18:58:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 245 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: stř 13. bře 2019 23:35:46 
Offline

Registrován: pon 24. říj 2016 17:00:50
Příspěvky: 19
[quote="gregor.nejezchleba"]

No všiml jsem si, při studeném motoru to na benzínu fakt smrdí a to i v oblasti motoru. Ne, že by se z toho kouřilo, nebo tak něco, ale smrdí to.
Já jsem po výměně teplotního čidla a svící (ty prý byly v prdeli). Čidlo prý ukazovalo o 20 stupňů víc oproti realitě. Ráno jsem nadšeně vyjel a po zhruba 3 sekundách se mi nadšení vytratilo - zadusilo se to. Napadlo mě vypnout ten plynový okruh přepínacím tlačítkem. Kdysi mi někdo říkal, že i za studena tam LPG vstřiky snad něco přifukují. Tak jsem tak učinil a najednou se to vše změnilo. Auto začalo jet fantasticky, přesně tak, jak má. Žádné zadušování.
----------------------------
Jedno z toho benzin nebo LPG obojí nelze( to šlo u škodovek kdy jste museli doject benzin v karburátoru a až pak přepnout na LPG), ale pokud jsi vypnul LPG a začalo to ject normálně tak to vypadá na teplotní snímač,( asi ukazoval víc ohřátý motor) proto to přeplo brzy a plyn, anebo je to v plynové řídící jednotce nastaveno na nějakou nízkou teplotu třeba 20"C (a má být asi 40C) a se nemohl teplem odpařovat a šel tam doslova tekutej, proto to dušení a po vypnutí normální. Teda pokud je ostastní správně nastaveno.
Divný je že to dělá po výměně teplotního čidla !!!!!

_________________
Citroen C4 picasso 1,6 BlueHDI 73kw 2017
Citroen C4 GP 2.0 i 103kw + LPG Elpigaz BMP 6 2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: čtv 14. bře 2019 1:58:22 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
trochu to logiku má, když čidlo říká, že máš teplotu padesát a v reálu třicet, tak to dávkuje chudou směs a studenej motor s chudou směsí prostě kucká. S tím novým čidlem je třeba chvíli jezdit, jednotka si hodnoty postupně načte. Jezdit jen na benzín.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: čtv 14. bře 2019 15:59:59 
Offline

Registrován: stř 09. led 2019 19:28:52
Příspěvky: 47
kuntík píše:
trochu to logiku má, když čidlo říká, že máš teplotu padesát a v reálu třicet, tak to dávkuje chudou směs a studenej motor s chudou směsí prostě kucká. S tím novým čidlem je třeba chvíli jezdit, jednotka si hodnoty postupně načte. Jezdit jen na benzín.


Jak dlouho myslíš, že bych to měl nechat "kalibrovat"? Říkám si, jestli když se to teď srovná, jestli se to po chvíli zase nerozjebe. Dává docela smysl, že ta jednotka se na základě informací z čidel roznastaví, když to jezdí (z pohledu toho auta které o LPG neví) na velice zvlášní systém/princip.
Jinak děkuji za tipy všem.
Jezdím teď jen na benzín Verva 100 (a do středy příštího týdne, kdy jedu do LPG servisu, to tak chci dělat). A musím říct, že kdyby to takto zůstalo, tak tolik naštvaný nebudu. Auto se sice dusí, ale fakt asi jen 30-60 sekund. Což je zásadní a znatelnej rozdíl oproti původním 2-5 minutám. Ze svých pokusů mám pocit, že když po startu vytočím pořádně na neutral motor na 5-8 sekund, tak se to pak dusí ještě míň. Ale taky se mi stalo, že jsem to hned po nastartování vytočil na 4000 otáček, pak pustil plyn a motor neudržel volnoběh a chcíplo to :D Což bylo poprvé, kdy mi to auto po 2,5 měsíci vlastnictví chcíplo.

emil1a: Jak jsem tady několikrát naznačoval, já tomu skoro vůbec nerozumím. Nechtěl jsem říct, že to jezdí na benzín a plyn zároveň. Ale 2 lidi mi už řekli, že i když to ještě není zcela přeplé na plyn (čeká to na zahřátí, ale je to zaplé), tak si ty LPG vstřiky stejnak nepatrně přifukují. A vypne to jedině vypnutí toho LPG systému (tlačítkem). Ale možná je to naprostý nesmysl, nemůžu a nechci se hádat o něčem o čem vím prd.

_________________
C4 Picasso 2007 1.8i 92 kW + BRC LPG - imigrant z Itálie drancující ČR o neuvěřitelných 11.5l LPG/100km (převážně město)
Berlingo 1997 1.4i 55 kW - ten nejlínější, ale nejmilejší sluha


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: čtv 14. bře 2019 23:55:00 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
co jsem slyšel názory na srovnání jednotky, tak několik set kilometrů a několik dní.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: sob 16. bře 2019 22:29:07 
Offline

Registrován: stř 09. led 2019 19:28:52
Příspěvky: 47
Tak aktivně jezdím jen na Vervu 100 a ještě jsem (takový poslední pokus) přidal TEC 2000.

Musím říct, že ta kombinace toho všeho dohromady (nové svíce, správně fungující teplotní čidlo, verva 100, aditivum) skutečně zásadně pomohla. Problému mě nezbavila, ale vyřešila ho do takové míry, že to není tiché trpění/přežívání, ale něco, co mě nesere. Stále tam mám "mrtvé momenty"/"lagy", ale celé to trvá tak minutu. V praxi to vypadá tak, že vyparkuji, vyjedu z parkoviště a v momentě kdy dám na výjezdu z parkoviště přednost, tak už vyjedu úplně adekvátně. Celkově mi přijde, že se to tolik nedusí a když nenechám spadnout otáčky, tak ani moc mrtvé momenty během první minuty nenastávají. Ty nastávají když nechám trochu spadnout otáčky a pak na to šlápnu.

Už se mi tedy nestává, že bych z parkoviště vjel na frekventovanou silnici a po rozjezdu tam zůstal jak retard 3 sekundy viset, než se mi auto rozjede..

Nepočítám s tím, že seřízení LPG na to nějak pomůže, kdyby jo, dám vědět.

Nakonec jsem celkem spokojenej a doufám, že to minimálně takhle zůstane co nejdýl. Pokud s tím řidič počítá, moc to neotravuje a po výjezdu z parkoviště už je to v naprosto zanedbatelné míře. Když bych byl hnidopich, tak řeknu, že i pak to má ještě chvíli trošku odezvu, ale v praxi je to naprosto ok. Nejvíc asi pomohla výměna toho lžícího čidla, ale každé to opatření to o kousek posunulo k lepšímu.

_________________
C4 Picasso 2007 1.8i 92 kW + BRC LPG - imigrant z Itálie drancující ČR o neuvěřitelných 11.5l LPG/100km (převážně město)
Berlingo 1997 1.4i 55 kW - ten nejlínější, ale nejmilejší sluha


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: ned 17. bře 2019 0:33:01 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
Otázka je co to udělá, až začneš jezdit zase na lpg.
Už jsem se s retardem smířil, těch nadávek co vjedu z naší ulice na hlavní muselo být za ty roky. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: ned 17. bře 2019 12:15:02 
Offline

Registrován: stř 09. led 2019 19:28:52
Příspěvky: 47
Včera jsem jel do Pardubic a zpět na plyn (sorry, nedalo mi to) a pak zase po městě na benzín a furt se to zdá v pohodě. Ale chápu, že by to jen tak 88km jízda nerozhodila.

Jinak jsem si uvědomil, jak jsem rád, že to auto máme. Pomalu u mě končí ta po-nákupová deprese, kdy člověk přichází na to, kolik tam bylo závad. Už téměř vše funguje jak má a nakonec to nebylo zdaleka tak dramatický, jak to autorizovanej Ctireon servis podával. Je fakt skvělý, krásně jede, pěknej interiér, slušná výbava a velké pohodlí. Spotřeba je strašná, hlavně ve městě, ale díky LPG to řešit nemusím a furt jezdím levněji než litrová Fabie. Zatím jsem neměl závadu na LPG systému, takže za ty 3 měsíce úspora asi 4 500 Kč.

_________________
C4 Picasso 2007 1.8i 92 kW + BRC LPG - imigrant z Itálie drancující ČR o neuvěřitelných 11.5l LPG/100km (převážně město)
Berlingo 1997 1.4i 55 kW - ten nejlínější, ale nejmilejší sluha


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: čtv 28. bře 2019 20:31:53 
Offline

Registrován: stř 09. led 2019 19:28:52
Příspěvky: 47
Tak jsem po seřízení a asi týden s tím jezdím. Při mé cestě za odstraněním tohoto problému jsem udělal tyto kroky (píši to jako shrnutí pro budoucí generace :D víc už nemám v plánu se k tomu vyjadřovat :D)

výměna svící
začal jsem používat Vervu 100
hodil jsem tam TEC 2000 aditivum
výměna LPG filtrů (dlouho prý nebyly měněny)
seřízení LPG (na chladném motoru byla chudá směs, po zahřátí byla zas zbytečně bohatá)
výměna teplotního čidla motoru (ukazovalo o 19 stupňů víc)

Tyto kroky jsem dělal postupně a popravdě každý mě posunul o kus dál. Nejvíc samozřejmě výměna toho čidla a svící. Ale i TEC2000 mi trošku pomohl, ale možná je to jen placebo efekt.
Seřízení LPG nemělo (řekl bych) na rozjezdy žádný vliv, ale od té doby se to celé chová plynuleji když akceleruji. Dřív to mělo tendenci slabounce cuknout po přidání plynu. To jsem si ale uvědomil až po seřízení, teď už to reaguje krásně plynule.

Problém je vyřešen a nevyřešen zároveň.
Dělám toto: při startu prostě nenechám spadnout otáčky. V momentě, kdy nechám spadnout otáčky a nedejbože volnoběh, auto se dusí jak kráva. Skoro stejně jako úplně na začátku, akorát po kratší dobu. Když se chci tedy na studeném motoru konečně rozjet, tak držím vyšší otáčky. Když vyjíždím z křižovatky, tak motor vytočím a až pak pouštím spojku. Ne nijak extrémně, ale trochu jo (2-3 tisíce otáček). A výsledkem je, že to vypadá, jako by autu nic nebylo. Jsem schopnej touto taktikou dostat takovej výsledek, že byste z pozice spolujezdce nepoznali, že je něco jinak. A to bez většího úsilí.
A po cca minutě (ta doba se od výměny čidla strašně zkrátila) nemusím vůbec nic řešit a už se to nedusí.

Mimochodem. Dnes mi z Aliexpressu dorazila ELM327 1.5 diagnostika. Funguje. Akorát.. jen když je auto přeplé na benzín. Když je auto na benzín, tak ECU krásně posílá všechny údaje o palivu, spotřebě, teplotě, otáčkách rychlosti. Když přepnu na plyn, tak to najednou posílat přestane a posílá to jen teploty chlazení a nasávaného vzduchu. Je toto normální? Nepotřebuji to na nějaký skutečný diagnostikování, spíš jsem chtěl mít statistiky/grafy spotřeby etc. Kamarádovi co má 1.8T LPG ovci to normálně hází spotřebu i když jede na plyn. A palubák taky ukazuje spotřebu, i když jede na plyn. Jen se to odmítá posílat do diagnostiky. :D Zajímá mě jen, jestli je to normální. Jinak se z toho nepodělám. Díky

_________________
C4 Picasso 2007 1.8i 92 kW + BRC LPG - imigrant z Itálie drancující ČR o neuvěřitelných 11.5l LPG/100km (převážně město)
Berlingo 1997 1.4i 55 kW - ten nejlínější, ale nejmilejší sluha


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: čtv 18. dub 2019 15:59:34 
Offline

Registrován: stř 09. led 2019 19:28:52
Příspěvky: 47
Mimochodem, ještě mě napadla jedna věc. A možná je to blbost, jak jsem zmiňoval, autům skoro vůbec nerozumím. Když dojde na LPG, tak značná část lidí tvrdí, že to LPG nějakým způsobem poškozuje ventily. Někdo pak tvrdí, že je potřeba nějaké (poměrně drahé) ošetření ventilů u LPG, jiní zase říkají, že je to zbytečnost (a přidávají k tomu historky, jak bez ošetření a na svíčkách za 60 Kč jezdí už 10 let bez problémů.)

Nemůže tento problém, který je pravděpodobně způsobem těmi ventily, být způsoben LPG, které nějakým způsobem poškozuje ventily? Nemohlo by to teoreticky úplně odbourat to promazání ventilů?
Je to jen nápad, zajímá mě co si o tom myslí ti, co tomu rozumí :D

_________________
C4 Picasso 2007 1.8i 92 kW + BRC LPG - imigrant z Itálie drancující ČR o neuvěřitelných 11.5l LPG/100km (převážně město)
Berlingo 1997 1.4i 55 kW - ten nejlínější, ale nejmilejší sluha


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: čtv 18. dub 2019 22:24:07 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
Jsou motory, kde jsou ventilová sedla z méně kvalitních materiálů a vlivem větších teplot při spalování lpg se zaklepávají. Jiné motory jsou v pohodě. Tzv. přímaz dávkuje aditivum
, který vytvoří vrstvu, která ba měla sedlo ochránit, další možností je přívstřik benzínu, který ochlazuje. Používá se spíše od vyšších otáček. Trpí především výfukový ventil, pokud by byl problém tady, nech změřit tlaky a bude jasno. Toť moje soukromé vědomosti.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: pát 19. dub 2019 0:03:55 
Offline

Registrován: stř 09. led 2019 19:28:52
Příspěvky: 47
Díky za vysvětlení. Osobně jsem myslel, že to přivstřikování benzínu při vyšších otáčkách je hlavně pro ještě větší výkon.
Jinak mi jde hlavně o to, aby nám to vydrželo co nejdýl a aby se tím LPG nějak nezničil motor.
Ten problém přetrvává, ale jak jsem psal.. Oproti situaci předtím trvá už asi jen minutu a mrtvé momenty/engine lagy jde vykrýt spojkou. Když motor předem trochu vytočím a až pak uvolním spojku, tak se to nedusí.

_________________
C4 Picasso 2007 1.8i 92 kW + BRC LPG - imigrant z Itálie drancující ČR o neuvěřitelných 11.5l LPG/100km (převážně město)
Berlingo 1997 1.4i 55 kW - ten nejlínější, ale nejmilejší sluha


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: pát 19. dub 2019 13:45:12 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
Přívstřik funguje tak, že každý třeba čtvrtý vstřik je benzín nikoliv LPG. U přímo vstřikových motorů v zásadě nutnost, ale tady spíše kvůli zapečení vstřikovačů.
Dle plynařů i našich motorů jsou ventilová sedla v pohodě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: pát 19. dub 2019 14:07:10 
Offline

Registrován: stř 09. led 2019 19:28:52
Příspěvky: 47
Zase jednou díky moc za vysvětlení. Přiznám se, že s každým příspěvkem tady se dozvím něco nového.
Zase přidám hloupej dotaz, doufám, že tímhle spamem neštvu adminy.
My tedy taky máme/musíme mít přívstřik? Ty naše motory jsou přeci taky s přímým vstřikováním, tak by to dávalo smysl.
Myslel jsem, že nic jako přívstřik, nebo přímaz (ano, vím, že to je něco jiného) naše Picasso nemá :D
Sorry, že se ptám jak dítě. Fascinující svět automobilů teprve objevuji.

_________________
C4 Picasso 2007 1.8i 92 kW + BRC LPG - imigrant z Itálie drancující ČR o neuvěřitelných 11.5l LPG/100km (převážně město)
Berlingo 1997 1.4i 55 kW - ten nejlínější, ale nejmilejší sluha


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: sob 20. dub 2019 1:00:58 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
Naše motory nejsou přímovstřiky 2,0 a 1,8 palivo se vstřikuje do sacího potrubí. Já mám přívstřik nastaven od 4000 otáček, ale v praxi to moc často nevyužiju.
Přímaz se montuje dodatečně budto podtlakový, nebo elektronický a přívstřik se dá nastavit na diag.plynu, pokud to řídící jednotka umí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: sob 20. dub 2019 13:01:16 
Offline

Registrován: stř 09. led 2019 19:28:52
Příspěvky: 47
Díky moc za vysvětlení :)

_________________
C4 Picasso 2007 1.8i 92 kW + BRC LPG - imigrant z Itálie drancující ČR o neuvěřitelných 11.5l LPG/100km (převážně město)
Berlingo 1997 1.4i 55 kW - ten nejlínější, ale nejmilejší sluha


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 245 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz