Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Emise 2018
Právě je čtv 28. bře 2024 12:57:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Emise 2018
PříspěvekNapsal: čtv 04. říj 2018 15:26:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 22. kvě 2018 12:16:47
Příspěvky: 187
Bydliště: Praha
Jo to mě čeká asi s Myšákem příště. Teď jsem měl tuším CO dost na hraně, ale nikdo to nekomentoval, tak uvidím - je to už "dědeček" (2006, 1.3, 190k km) - doufám, že to bude jen katalyzátor, protože to auto ještě ze skály házet nechci, na to je moc dobrý :mrgreen:

Forny píše:
Tak diky za "doboru" - "spatnou" zpravu, aspon vim co se s motorrem deje. Vymena FAP filtru je mzna lepsi varianta, nezli nacnute vstriky a EGR a dalsi komponenty...

Radši bych to stejně řešil s Citroen servisem. Nebo to píchnout u někoho na diagnostiku a kouknout na real data. Ono i chycený vstřik nebo seklý EGR způsobí nadměrnou kouřivost, FAP to nemusí zvládat a spálí se. I když předpokládám, že aspoň v případě seklýho EGR by to hodilo "Check engine". Ale to už spíš vařim z vody ;)

_________________
Citroen C4 Grand Picasso II Business Plus 2015, 2.0 BlueHDI 110kW + automat - pohodový koráb
Mitsubishi Colt 2006, 1,3 MPi 70kW + manuál - stíhačka do města


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Emise 2018
PříspěvekNapsal: čtv 04. říj 2018 15:38:48 
Offline

Registrován: pon 01. říj 2018 21:20:36
Příspěvky: 104
Bydliště: Praha
No na diagnostice jsem to mel, ale ta mi nezvladla FAP, pouze EGR, ktery nic nehazi za chybu.

Ted jsem to resil tady s klukem co ma Flexi 3 a v pondeli to napichnem a uvidime. Podle prvniho odhadl take na ucpany/praskly FAP, ale ma doboru zkusenost s vycisteni FAP (cisteno 8 aut) - nekde v Michli

_________________
C4 GP 2 Exclusive, Cervena metaliza, 2.0 Blue HDi 100 kW, manual, r.v. 07/2014


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Emise 2018
PříspěvekNapsal: čtv 04. říj 2018 15:58:14 
Offline

Registrován: stř 26. črc 2017 0:53:00
Příspěvky: 508
Neviem kolko mate km, ale fap u 1,6 hdi ma nastavenu zivotnost na tusim 160 tis km.

_________________
Citroen C4GP, 03/2017, 1,6 HDI 120 AT6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Emise 2018
PříspěvekNapsal: čtv 04. říj 2018 16:05:47 
Offline

Registrován: pon 01. říj 2018 21:20:36
Příspěvky: 104
Bydliště: Praha
Bohuzel ono to moc na km nezalezi, hodne zalezi kde se jezdi (mesto/dalnice - kratke/dlouhe useky) a zda je provedena dobre a pokud mozno cela regenerace a co je nejvetsi sranda a to na palivu, ktere je schopne rozesr... cely motor

Ted mi kamos ukazal jak vypada ukapnuty vstrik a na 100% i pist u Kia Ceedu CRDi, nic moc, pravda motorm mel 400k km...

_________________
C4 GP 2 Exclusive, Cervena metaliza, 2.0 Blue HDi 100 kW, manual, r.v. 07/2014


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Emise 2018
PříspěvekNapsal: pát 05. říj 2018 12:45:10 
Offline

Registrován: pon 01. říj 2018 21:20:36
Příspěvky: 104
Bydliště: Praha
Tak posledni zjistene informace:

- zjistoval jsem pripadne vycisteni FAPu: je to nesmysl, protoze pokud je fitr praskly, tak sice jej vycistim, ale prasklinu nespravim a im padem to nema reseni.
- pokud je FAP praskly - da se zjistit dle diagnostiky, tak doporuceni je jej vymenit (cenu v Citroenu 9 - 16k Kc dle kontrukce, zda neni soucasti filtru i oxidacni katalyzator a jine)

doporuceni pro me:
Jezdit i s prasklym fitrem (poskozeni SCR nehrozi), ktery ma takto malou kourivost, nebot i tak to bude jedno z nejcistsich aut co jezdi po CR, minimalne 1 mesic pred emisemi jej vymenit a najet alespon 1000 km, aby se provedla aspon jedna regenrace a podarilo se vyhnat saze z komina a na emisich nebyl problem

_________________
C4 GP 2 Exclusive, Cervena metaliza, 2.0 Blue HDi 100 kW, manual, r.v. 07/2014


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Emise 2018
PříspěvekNapsal: pát 23. lis 2018 14:53:56 
Offline

Registrován: pon 01. říj 2018 21:20:36
Příspěvky: 104
Bydliště: Praha
Prinasim posledni info co se tyce problemu s emisemi.

Problem s FAP se projevi nekolika dusledky:
1. saze ve vyfuku
2. narust hladiny oleje (prepad nafty pri caste nedokoncene regeneraci)

Problem s SME (emisemi):
muze se stat ze na SME nameri vyssi hodnotu kourivosti. Ale to neznamena, ze mame praskly FAP. Jelikoz motory Euro 6 maji system SCR (Ad Blue - mocovina), ktery odbourava NOx, tak z vyfuku jde krom CO2 taky velke mnozstvi vody. Pokud technik provadejici test pred samotnym testem parkrat neproslapne plynonovy pedal, muze se stat, ze pri jednom vytoceni do maxima se neutrhnou saze, ale vysrazena voda ve vyfukovem potrubi a merici sonda ukaze zvysenou kourivost.

_________________
C4 GP 2 Exclusive, Cervena metaliza, 2.0 Blue HDi 100 kW, manual, r.v. 07/2014


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Emise 2018
PříspěvekNapsal: pát 23. lis 2018 17:35:10 
Offline

Registrován: stř 26. črc 2017 0:53:00
Příspěvky: 508
U citrona narast hladiny oleja? Fuuu. To Asi nie.

_________________
Citroen C4GP, 03/2017, 1,6 HDI 120 AT6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Emise 2018
PříspěvekNapsal: pát 23. lis 2018 17:39:04 
Offline

Registrován: sob 14. dub 2018 8:42:06
Příspěvky: 71
Bydliště: Hodonín
Nárust hladiny oleje by neměl být náš případ. Myslím. Ten se týká aut co používají přívstřik nafty pro vypalování. U našich aut by mělo vypalování zajišťovat aditivum snížením teploty hoření sazí na nějakých 450st.

_________________
C4 Picasso 1.6 hdi 115 Exclusive 2014


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Emise 2018
PříspěvekNapsal: pát 23. lis 2018 21:45:34 
Offline

Registrován: stř 30. říj 2013 20:12:49
Příspěvky: 108
Bydliště: Mariánské Lázně
zrovna nedávno jsem zachytil vypalování tím, že se začal za jízdy rychle snižovat dojezd. Mám v zásuvce diag přes bluetooth tak jsem rychle připojil telefon a sledoval teplotu ve filtru, byla přes 600C ale zajímavé bylo, že do kopce pod plynem se snižovala a při brždění motorem opět stoupala. Poloha EGR byla na 0% i pod plynem (jindy je kolem 40% pod plynem)
Vypalování tedy probíhá při brždění motorem asi aby neubíralo výkon za jízdy

_________________
C4GP 1,6 Blue Hdi 88kW r.v.2016 AM6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Emise 2018
PříspěvekNapsal: pát 23. lis 2018 22:10:28 
Offline

Registrován: pon 01. říj 2018 21:20:36
Příspěvky: 104
Bydliště: Praha
U citrona narast hladiny oleja? Fuuu. To Asi nie.

ale jo, jak si myslis ze se zvedne teplota v FAPu ??? Bud pri jizde na dalnici na vyssi rychlostni stupen a nizsich otackach (vetsi zatizeni motoru) - mam zmereno na diagnostice:

kopec 3 rychlostni stupen 3700 ot/min rychlost cca 110 km/hod ....... teplota FAPu klesla pod 300°C
kopec 6 rychlostni stupen 1700 ot/min rychlost cca 110 km/hod ....... teplota FAPu klesla pod 355°C

kopec bohuzel skoncil, bylo to na okresce :D

Teplotu ve FAPu ridici jednotka zvysuje pomoci "dovstriku" nafty do vyfuku - tj. v okamziku kdy jsou jiz otevreny vyfukove ventily. Nafta dopada na Oxidacni katalyzator, ktery diky chemicke reakci zveda teplotu na vystupu z katalyzatoru:

H4C2 + 3*O2 => 2*CO2 + 2*H2O + energie (teplo)

dale se v katalyzatoru rozklada nestabilni oxid uhelnaty 2*CO + O2 => 2*CO2 + energie (teplo)
a nespalene uhlovodiky 2*HC + 3*CO => H2O + CO2 + 2*C2 (karbon)

K tomu aby to cele probihalo, tak jak pise martinekjung ridici jednotka uzavre EGR ventil, aby slo do motoru vice kysliku, ktery podpori horeni a chemicke reakce, dale jeste nastavi natvrdo lopatky turba a jine veci.

Co se tyce vstrikovani nafty u PSA (mokry filtr) je to kratsi nezli u suchych filtru, nebot se potrebuje vyssi teplota. Dalsi vyhodu PSA ma v tom, ze saze hori pote sami, nebot jak pises maji nizsi teplotu horeni - a to diky aditivu, ale na druhou stranu mam zase problem v tom, ze se filtr rychleji zaplnuje - aditivum neshori a zaplnuje FAP, proto zivotnost filtru je cca 240 tkm, narozdil od suchych, kde se odhaduje zivotnost 300 - 500 tkm.

_________________
C4 GP 2 Exclusive, Cervena metaliza, 2.0 Blue HDi 100 kW, manual, r.v. 07/2014


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Emise 2018
PříspěvekNapsal: pát 23. lis 2018 22:14:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
....martinekjung.....Mám v zásuvce diag přes bluetooth tak jsem rychle připojil telefon a sledoval teplotu ve filtru


...co přesně máš za aplikaci a diag vzásuvce,sám mám také ale nejsem schopen vydět vše co potřebuji přes Torogue. :shock:

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Emise 2018
PříspěvekNapsal: pát 23. lis 2018 22:16:15 
Offline

Registrován: stř 30. říj 2013 20:12:49
Příspěvky: 108
Bydliště: Mariánské Lázně
taky mám Torque a v zásuvce něco z číny :-)

_________________
C4GP 1,6 Blue Hdi 88kW r.v.2016 AM6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Emise 2018
PříspěvekNapsal: pát 23. lis 2018 22:20:24 
Offline

Registrován: pon 01. říj 2018 21:20:36
Příspěvky: 104
Bydliště: Praha
ja pouzivam toto: https://www.youtube.com/watch?v=XXdRbeA4ENk&t=63s

cca 300 kc stoji ELM327
cca 300 kc stoji apka, ale je to opruz instalovat - musite si nainstalovat Amazon na moznost nakupovani aplikace z Amazonu.com

_________________
C4 GP 2 Exclusive, Cervena metaliza, 2.0 Blue HDi 100 kW, manual, r.v. 07/2014


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Emise 2018
PříspěvekNapsal: pát 15. bře 2019 12:06:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 22. kvě 2018 12:16:47
Příspěvky: 187
Bydliště: Praha
Tak mám za sebou první technickou, všechno OK. Na emisích mi naměřili kouřivost 0,01
Takže pokud je na autě všechno v cajku, není se potřeba bát hodnoty 0,25

EDIT: Jel jsem tam bez nějaké výrazné přípravy. Prostě jsem zjistil, že mám týden propadlou STK, tak jsem to vzal přes myčku, zkontoloval světla a rovnou na STK :ugeek:

_________________
Citroen C4 Grand Picasso II Business Plus 2015, 2.0 BlueHDI 110kW + automat - pohodový koráb
Mitsubishi Colt 2006, 1,3 MPi 70kW + manuál - stíhačka do města


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz