Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Stop - vysoká teplota
Právě je stř 27. lis 2024 6:57:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Stop - vysoká teplota
PříspěvekNapsal: čtv 19. lis 2009 21:13:42 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:26:05
Příspěvky: 146
Zdravím,
stala se mě taková nepříjemná věc. Když jsem jel, zničeho nic mi pípla hláška STOP a v levém rohu na displeji se u teploty objevily všechny kostičky (až červená). To se opakovalo cca každých 5s. Nevěděl jsem co se stalo. Po přečtení příspěvku na starém fóru jsem to vyřešil následovně:
Indikace poruchy:
1) po nastartování ukazatel indikuje maximální teplotu motoru v intervalu cca 5s. S tím je spojena hláška na displeji "STOP".
+) Toto se opakuje neustále při běžícím motoru
+) Vypnutím klimatizace se toto neděle
+) Teploměr motoru je jinak plně funkční ( ukazuje správnou hodnotu, když je zapnuto zapalování a puštěna klimatizace, ale není spuštěn motor, ukazuje správně teplotu bez hlášky)
+) Při spuštěném motoru a sepnuté klimatizaci neběží (netočí se) ventilátor na chladiči motoru
Oprava:
1) V motorové části, v pravo na sahaře chladiče směrem do vozu, je přišroubován 2x šroubek kříž umělohmotný kryt. Na tomto krytu jsou nasazeny tři zelená relé (jsou vidět až po demontáži krytu). V pojistkové skříni v motorovém prostoru jsou dvě pojistky, jsou nejblíž k přední části vozu a mají hodnotu 50 a 30A.
V přední části chladiče ( směrem ven z vozu) jsou přišroubovány šroubkem s křížovou hlavou dva rezistory (černý a šedý).K těmto rezistorům vedou vždy dva kabely s koncovkou shodné barvy (černá, šedá).
2) Provedl jsem kontrolu těchto pojistek (50A a 30A) - funkční
3) Demontoval jsem kryt s relaty (nutný pidi křížový šroubovák) a pomocí svorky jsem proklemoval vždy dva "tlusté" kabely u jednotlivých relat. U jednoho relátka se po propojení kabelů rozeběhnul ventilátor na chladiči plnou rychlostí. (Tím jsem ověřil funkci motoru ventilátoru chladiče). Při plných otáčkách motoru ventilátoru chladiče je tento obvod jištěn 50A pojistkou, jeho napájení není závislé na zapalování.
4) Po proklemování ostatních dvou patic relé se ventilátor nespustil ( zapalování bylo v poloze zapnuto).
5) Demontoval jsem oba odpory z přední části vozu. K tomu je nutný dlouhý křížový šroubovák a dlouhý plochý šroubovák. Křížový šroubovák doporučuji magnetický, aby demontovaný šroubek zůstal na něm. Nic jsem z přední části vozu nedemontoval, rezistory jdou odšroubovat mřížkou nárazníku v prostoru SPZ. Pomocí plochého šroubováku jsem rezistory poté vyháknul z plastové sahary (jsou zasunuty opačnou stranou za saharu než je strana se šroubem).
6) Odšrouboval jsem 2x matice M6 (klíč 10) držící chladiče v motorovém prostoru, ty jsem poté vyklonil směrem k motoru a vzniklou štěrbinou jsem vytáhnul rezistory ven. Je to takový "ježek v kleci", ale jde to. Poté jsem rezistory vysunul z konektoru (na drátek konektoru zatlačit a konektor vysunout - drátek stlačit ne vysouvat).
7) Měl jsem spálený "Černý" rezistor. Tento rezistor s hodnotou 0,8 ohmu je pro KLIMATIZACI. Vyměnil jsem ho a proklemoval jsem svorky na relé. Ventilátor se spustil.
8) Po spuštění motoru bylo vše plně funkční.
9) Po proklemování zbylého třetího relé jsem zjistil, že se mi ventilátor nerozeběhne vyšší rychlostí. I když jsem kontroloval "šedý" rezistor a ten byl funkční, ventilátor nepracoval. Po výměně "šedého" rezistoru se ventilátor chladičů rozeběhnul vyšší rychlostí. "ŠEDÝ" rezistor 0,64 ohmu je pro CHLAZENÍ MOTORU a byl rovněž vadný.
10) Všechny konektory jsem projistotu prostříknul WD-40. Nasadil jsem zpět rezistory, ty jsem přišrouboval, přišrouboval jsem chladiče a na saharu jsem přišrouboval zpět kryt z relaty. Nasadil jsem kryt pojistové skříně v motorovém prostoru.

Snad to někomu pomůže.

Chtěl bych radu od vás, kde můžu sehnat kus odporového drátu k opravě nefunkčních rezistorů, je mi líto jich vyhodit. Víte, poradíte?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stop - vysoká teplota
PříspěvekNapsal: pát 20. lis 2009 9:51:52 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:46:56
Příspěvky: 151
Bydliště: Dobroměřice
ten drát určitě seženeš v obchodě kde prodávají elektro součástky. Můžeš klidně zkusit i e-shopy jako např. http://shop.conrad.cz/ nebo http://shop.fkt.cz/ jinak nevím.

_________________
Martin

C4 Cactus 1.2 81kW r.v. 2018
----------------------------------
Picasso 1.8 16V r.v. 2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stop - vysoká teplota
PříspěvekNapsal: sob 16. led 2010 9:06:32 
Offline

Registrován: sob 16. led 2010 9:02:24
Příspěvky: 11
Menil som ten odpor na berlingu a po premerani nebolo vadne odporove vynutie, ale je tam ste jedna mala suciastka, co je tepelna poistka.Ta poistka bola spatna!Skus premerat to odporove vynutie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stop - vysoká teplota
PříspěvekNapsal: úte 13. dub 2010 13:03:44 
Offline

Registrován: úte 13. dub 2010 12:53:33
Příspěvky: 4
Vďaka za návod, chystám sa na opravu vyššie uvedeného problému, moje picasso sa správa presne tak, ako je to tu popísané.
Skôr však, než sa do toho pustím, mohli by ste mi niekto popísať, ako vyzerajú tie odpory, aké sú rozmerovo veľké, resp. na koľko Wattov, viem si ich kúpiť niekde vopred? Dajú sa nahradiť "obyčajným" odporom z obchodu s elektro-súčiastkami?
Ďakujem.

_________________
Picasso 2.0 HDi r.v. 2003, červené


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stop - vysoká teplota
PříspěvekNapsal: ned 18. dub 2010 10:58:42 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:26:05
Příspěvky: 146
Zdravím,
odpověď je jednoduchá nedají. Je to navinutý odporový drát (jsou tam dva, každý má jiný průměr a jiný počet závitů) nejsou tam obyčejné odpory.
Sežeň si buď tlstý odporový drát, nebo lépe z vrakoviště náhradu.
Asi tak.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stop - vysoká teplota
PříspěvekNapsal: pon 19. dub 2010 8:44:24 
Offline

Registrován: úte 13. dub 2010 12:53:33
Příspěvky: 4
Ďakujem,
pozorne som si ešte raz prečítal horeuvedený návod a až teraz som si všimol, že tam je uvedené, že výskyt tejto poruchy s odpormi sa objavuje len pri zapnutej klíme a že sa vtedy neroztočí ventilátor na sahare. Mne sa to však správa tak, že hláška o vysokej teplote spolu s "vyskočením" ukazateľa teploty na maximum sa objavuje aj pri zapnutej a aj pri vypnutej klíme a zároveň sa ventilátor na sahare roztočí úplne na maximum, až ide rozhodiť auto, po chvíľke "teplota klesne" a ventilátor sa prestane tak šialene točiť. Niekdy aj 5 krát za deň a niekedy je aj 3 dni kľud.
Vyzerá to teda skôr na poruchu toho "zeleného" čidla teploty vpravo v bloku motora?
Vďaka za odpoveď.

_________________
Picasso 2.0 HDi r.v. 2003, červené


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stop - vysoká teplota
PříspěvekNapsal: úte 04. kvě 2010 7:35:26 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:51:03
Příspěvky: 74
Uz som vymenil oba odpory. Cez zimu som si hovoril, ze klima ma cas v lete, ale cestou na Donovaly sa zacal prehrievat motor. Za pol hodinku vymena hotova. Zhodil som naraznik, je to pohodlnejsie, lepsi pristup. Uz klima slape a motor sa uvidi v lete v zapchach.

_________________
Picasso 2.0HDi r.2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stop - vysoká teplota
PříspěvekNapsal: úte 04. kvě 2010 22:44:21 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:51:03
Příspěvky: 74
Asi som to zakrikol. Po 10 km zas pipla hlaska stop teplota. Vypol som auto klimy a zas zapol vsetko fungovalo. Po par km zas. Neskor mi len raz pipla hlaska a nic, vsetko slo ako ma. Potom sa spustil ventilator na plnu rychlost. Po chvili prestal. Som z toho na prasky. :evil:

_________________
Picasso 2.0HDi r.2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stop - vysoká teplota
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 7:32:18 
Offline

Registrován: úte 13. dub 2010 12:53:33
Příspěvky: 4
To je presne aj môj prípad, ventilátor sa točí ako má, ale hlášky sa objavujú stále. Skúsim vymeniť to "zelené" čidlo. Premerať mu odpor neviem, nakoľko by ho bolo treba vybrať a to ho rovno radšej vymením.

_________________
Picasso 2.0 HDi r.v. 2003, červené


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stop - vysoká teplota
PříspěvekNapsal: sob 08. kvě 2010 20:26:57 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:51:03
Příspěvky: 74
Uz som tu zasa. Nasiel som zavadu. Ked som vymienal vrtulu s motorom, tak tam bola ina koncovka. Musel som ju ucvaknut a zapojil som to presne naopak. Vrtula sa tocilla opacne a vzduch nesiel do motora a preto asi ta hlaska. Prepoloval som ju a zatial vsetko ok. Dufam, ze to nezakriknem. :oops:

_________________
Picasso 2.0HDi r.2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stop - vysoká teplota
PříspěvekNapsal: úte 18. kvě 2010 18:04:31 
Offline

Registrován: ned 22. lis 2009 21:42:53
Příspěvky: 13
Zdravím všechny, měl jsem auto v servisu , protože mám stejný problém jako tady popisují pánové nade mnou. V servise vyměnili dva odpory v sahaře ,zkoušeli ventilátor a další věci. Měli to i na diagnostice a tam neobjevil žádnou chybu . Všechno jednotlivě funguje jak má , ale pohromadě ne ! Chci se zeptat .... nějaké relé ? Kde? Jaké ... Hodil by se jakýkoliv nápad. Děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stop - vysoká teplota
PříspěvekNapsal: úte 31. črc 2012 10:44:56 
Offline

Registrován: ned 03. čer 2012 17:09:40
Příspěvky: 20
Dobrý deň. Mám C4 Grand Picasso. Problém je, že sa mi neroztočí sahara pri prehriati motoru. Pri zapnutí klími sa sahara rozbehne. Vybral som teda krabičku s relé a rezistormi ktoré sú v predu na chladiči. Sú tam dva rezistori. Jeden je navinutý z odporového drôtu a druhý je klasický. Ten zhorel.
Problém je v tom, že neviem akú má hodntu. Neviete mi niekto povedať o aký odpor a výkon sa jedná?
Ďakujem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stop - vysoká teplota
PříspěvekNapsal: stř 12. čer 2013 23:33:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 22:09:49
Příspěvky: 147
Bydliště: Krkonoše
Tak v tom lítám taky. Praha, pátek odpoledne, vedro, kolona a píííp - hotovo :evil:
Najednou začala málo chaldit klima a za chvíli hláška vysoké teploty.
Otevřít střechu, okna a topení naplno, uchladilo se na 4 dílky
Odešli oba odpory (teda jejich tepelné pojistky -ty malé součástky)
Kontakty v konektorech jsou totálně rezavý

_________________
Xsara Picasso 1.8 16V, benzín+LPG,tempomat, r.v.2001, už 200000 Km dle počítadla, zelená s otvírací střechou.
Obrázek LPG NÁVODY-STŘECHA


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz