Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - cukání motoru 1,6 VTi
Právě je pon 25. lis 2024 8:20:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: cukání motoru 1,6 VTi
PříspěvekNapsal: pon 22. říj 2018 11:08:20 
Offline

Registrován: úte 24. led 2017 15:26:32
Příspěvky: 2
Zdravím,

sice jsem hledal, ale nenalezl (asi to neumím). U mé C4 Grand Picasso, 1,6 VTi, začal cukat motor jako by byl studený případně si občas "dal" jen na 3 válce. Ztratil trochu z výkonu. Pod týdnu se mi rozsvítila hláška "chyba motoru" (oranžový motorek) bez jakéhokoli jiného upozornění, a začal se hned po nastartování spouštět větrák chladiče. Nevíte náhodou někdo, co by mohlo být příčinou?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cukání motoru 1,6 VTi
PříspěvekNapsal: úte 23. říj 2018 8:41:26 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 23:44:07
Příspěvky: 278
jedine diagnostika, inak je to len veštenie z gule. A diagnostika myslím naozajstná diagnostika (Lexia/Diagbox), nie nejaké univerzálne čítačky kódov...
Ak to beží na 3 válce, tam zistíš s ktorým je problém a potom už hľadáš konkrétnu príčinu (sviečka, vstrekovač, ventily...)

_________________
Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE Obrázek
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive Obrázek - predané
C3 1.4i 54kW 2002 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: cukání motoru 1,6 VTi
PříspěvekNapsal: čtv 08. lis 2018 22:02:55 
Offline

Registrován: pon 20. úno 2012 12:37:39
Příspěvky: 56
Ahoj,
mám stejné příznaky na 1,6Vti LPG: ranní start vibrace motoru, hláška Engine faulty: repair needed. Pokud s tím hned vyjedu, spadne to často do nouzáku a vůbec nechce jet. Jinak po zahřátí jede vcelku normálně (na LPG po přepnutí úplně hladce za plynem). Diagnostika háže P1338 což jsem se prvně domníval znamená chyba sensoru vaškového hřídele (samshaft sensor, bank 1 open circ./short to b+) a zbrkle jsem ho vyměnil, ale pro PSA by to mělo znamenat misfire na 2. válci. Vstříkovače, svíčky a vzducháč mám nové necelý rok (jiné téma na fóru). Cívky jsem zkusil popřeházet, ale chyba je pořád jen na druhém válci. Změřil jsem si odpory na konektorech k cívkám a na 2. válci je opravdu lehce jiný odpor (asi 6 Ohm, na ostatních je cca poloviční). Z výfuku jde př vonoběhu takové bafání a po chvíli stání je vidět na zemi louže, nejpíš nespálené palivo.
Ještě jsem vyzkoušel odpojit LPG pojistku - nepravidelný volnoběh zůstal, ale pár dní to jezdilo bez hlášky. Dnes to ale znovu spadlo do nouzáku. Tak jsem zkusil úplně odpojit řídící jednotku LPG (Landi) a ejhle odpor na konektorech cívky jsem naměřil rázem stejný na všech válcích. Bez připojené řídící jednotky LPG ale auto neumí nastartovat, takže nejsem schopen ověřit, jestli se mi srovnal volnoběh. Tuším ale, že celý problém bude mít co dočinění s nastavením ŘJ (LPG a/nebo benzínová).
Čekám, až mě přijmě můj plynař (mimochodem můj dealer Citroen kde jsem auto kupoval mě vypoklonkoval, že když je tam plyn, že už mi to do opravy nevezmou :-), a budu doufat, že s tím něco udělá. Na netu je tento problém popsaný na mnoha fórech, ale v podstatě každému k vyřešení pomohlo něco jiného (svíčky, filtr, vyčištění klapky, kalibrace palivové mapy, cívky, sw řídící jednotky atd atd.).
Pokud by se chtěl někdo podělit o jeho řešení tak dík předem, hodně zdaru s vašimi kočáry pánové.
suly


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz