Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Studené starty 1.6 VTi
Právě je ned 17. lis 2024 22:47:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Studené starty 1.6 VTi
PříspěvekNapsal: stř 02. pro 2009 14:21:22 
Offline

Registrován: pát 27. lis 2009 11:18:17
Příspěvky: 3
Ahojte, nový měsíc starý C4 1.6 16 V-Vti, najeto 5500 km. Jakmile klesnou teploty k 5°C motor se "cuká" možno i chcípne. Jakmile se trošičku zahřeje vše OK. Nemá někdo podobný problém? U nového mi to přijde dost divný. U starších 1.4 16v se to prý stává, ně by zajímalo jestli to u nového motoru neodstranili. Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty 1.6 VTI
PříspěvekNapsal: stř 02. pro 2009 17:35:45 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 19:50:52
Příspěvky: 3
Sem-tam sa mi to stalo,ze motor trosku cukne,pri preradzovani z 1 prev. stupna na 2.
Pri jemnejsom vysliapnuti spojky je to ok.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty 1.6 VTI
PříspěvekNapsal: stř 02. pro 2009 19:02:17 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 6:39:18
Příspěvky: 47
Ahoj, pokud máš auto v záruce, zajel bych rozhodně do servisu na diag. 1,6 Vti mohou mít problémy se svíčkami - uvolněná keramika, nebo přímo se zapalovacími cívkami. V případě výskytu konkrétních p-kódů závad spojených s vynecháním zapalování,je přesně daný postup jak vozidlo opravit (cívka, elektroinstalace, někdy i výměna počítače motoru). Rozhodně nedoporučuju demontovat svíčky doma, v případě tohoto motoru je totiž velice důležité dodržet předepsaný dotahovací moment. Samozřejmě může být chyba v softu apod. Mě taky ráno cukne ale svíčky i cívky jsou ok, na soft jsem se ještě nedíval- holt kovářova kobyla... ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty 1.6 VTI
PříspěvekNapsal: sob 05. pro 2009 9:30:32 
Offline

Registrován: ned 01. lis 2009 17:26:03
Příspěvky: 47
Bohužel je to normální jev. Do servisu ani nejezdi je to ztráta času. Je to tipické chování těchto motorů za studena dělá to všem a je za potřebí při přeřazení z 1. na 2. nenechat klesnout motor pod 2000 otáček pak ani necukne.

_________________
C4 1.4i 16V r.v. 2008 - výbava SX Pack FULL - NEOŠIZENÁ :lol:
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty 1.6 VTI
PříspěvekNapsal: stř 30. pro 2009 15:10:00 
Offline

Registrován: stř 30. pro 2009 14:54:14
Příspěvky: 35
Na mojom c-ku to nerobí, nemám s tým žiadny problém, krásne drží otáčky, takže šup do servisu

_________________
C4 1,6 VTi perla negra


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty 1.6 VTI
PříspěvekNapsal: stř 20. led 2010 11:55:17 
Offline

Registrován: pát 27. lis 2009 11:18:17
Příspěvky: 3
Ahoj. Tak v servisu jsem byl už třikrát. A problém přetrvává. Přehráli soft a vyměnili svíčky. Dneska to tam zase vezu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty 1.6 VTI
PříspěvekNapsal: ned 28. bře 2010 23:48:12 
Offline

Registrován: ned 28. bře 2010 23:09:39
Příspěvky: 10
Ahoj. Podobný problém mám aj ja. Pri prvom štartovaní, keď je studený motor a auto sa nepoužívalo viac hodín, auto vôbec, alebo veľmi opozdene reaguje na stláčanie plynu, aj to zareaguje na krátku dobu a auto sa pohybuje prískokom.
Čím je teplota nižšia, tým je problém markantnejší, ale robí to aj pri plusových teplotách a to aj pri 10 stupňoch. Voľnobežné otáčky sú kľudné bez trhania, dokonca aj pohyb vozidla so zaradenou rýchlosťou (1,al.2) pri voľnobežných otáčkach po rovine, t.j. bez pridávania plynu je plynulý. Aj po prejdení cca 100 m na voľnobežných otáčkach auto na stláčenie plynu reaguje opozdene a krátkodobo. Stláčim plynový pedál a auto na stlačenie vôbec nereaguje, stále je vo voľnobežných otáčkach. Po určitom okamihu auto zareaguje na momentálnu polohu plynového pedálu a auto prudko vyrazí dopredu. Kedže motor nemá snahu zvýšiť otáčky, tendenciou vodiča je stlačiť plynový pedál viac. Až po troch, štyroch "cuknutiach" sa auto rozbehne a potom auto už ide úplne bez problémov. Celý problém trvá cca 5 sek.. Pri telefonickej konzultácií so servisným technikom mi bolo odporučené naštartovať auto a nechať na mieste bežať aspoň 1 minútu. Je pravda, že po takomto počine je priebeh rozjazdu podstatne plynulejší a spomínané prejavy menšie, ale úplne nevymiznú, len doba nereagovania na stláčenie plynového pedálu je kratšia.
Predtým som mal 16-ročné auto (Suzuki swift 1.3), ktoré mi nič také nerobilo a na niečo také, ako nechať bežať motor 1 minútu som nebol ani zvyknutý (hlavne pri plusových teplotách) a už vonkoncom nie na jazdu prískokom. Tento problém bol od kúpy vozidla, len v podstatne jemnejšej forme a časom sa ten problém akoby zväčšoval.
Pre lepšiu ilustráciu uvediem príklad z minulého týždňa.
22.3.2010, Teplota 9 st.celzia, 7,15 hod. (auto sa nepoužívalo cca 48 hod.), v nádrži približne 50l benzínu 95 okt..
Kľúče v prvej polohe bez naštartovania cca 15 sek., naštartovanie, beh naprázdno cca 1 min., rozbeh po rovine, auto reagovalo opozdene na stláčanie plynu, S prískokmi (opisovaný problém).
Auto prešlo cca 3 km, cesta mestom, problém sa už neopakoval počas jazdy. Odstavenie vozidla.
22.3.2010, teplota 12 st.,9,30 hod., kľúče v prvej polohe cca 5 sek., naštartovanie, beh naprázdno cca 10 sek., rozbeh po rovine, auto má opäť problém na reakciu plynového pedálu (3-4 mierne prískoky, podobné rozjazdom neskúsených vodičov, "skákavý benzín"). Ináč vodičom som 28 rokov a jazdil som aj na OT -64.
Neviem, čo s tým. Bojím sa, že ak to dám do servisu, na nič neprídu a ešte niečo rozbabrú. V poslednej dobe som zistil, že lepšie ako nechať motor 1 minútu ísť na voľnobeh, je ho dostať pár krát do otáčok na voľnobehu. Mnohí však na takéto "turovanie" na mieste so studeným motorom majú zlý názor a považujú to za ničenie motora. Tak kam z konope????? Ale blíži sa leto, problémy budú menšie.
----------------------------------------------
C4 1,6 VTi 3.2009, 8600 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty 1.6 VTI
PříspěvekNapsal: čtv 08. dub 2010 11:02:09 
Offline

Registrován: pon 14. pro 2009 2:45:03
Příspěvky: 94
Bydliště: Bratislava
Otazka k teme : Ak mam auto v zaruke,prehratie softu resp. upgrade je zadarmo alebo sa doplaca?

_________________
Citroen C4 1.4 16V Image


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty 1.6 VTI
PříspěvekNapsal: čtv 08. dub 2010 14:58:38 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 18:48:21
Příspěvky: 83
16 rocny swift to nerobil preto, ze nemal elektronicky plyn. toto co popisujes je dost zvlastne a sem tam ked boli velke mrazy tak to spravila aj moja C3. trochu ma to stvalo, ale potom to uplne samo od seba zmizlo a uz sa neobjavilo tak som to neriesil. podla mna je to nieco s elektronikou.
viem ze na motoroch 1.1 sa objavovalo nieco podobne a bola to chybna zapalovacia rampa.

_________________
Citroen C3 1.6 16V Exclusive, podvozok Koni Sport -30mm, nastavitelna tuhost, brzdy predne CTF group N + Ferodo DS2500, brzdy zadne ATE + ATE, pancierove brzdove hadicky Goodridge, Green filter, Denso Iridium sviecky...

Citroen Saxo VTS 1.6 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty 1.6 VTI
PříspěvekNapsal: čtv 08. dub 2010 18:32:20 
Offline

Registrován: ned 28. bře 2010 23:09:39
Příspěvky: 10
Zdravím, tak som s tým bol v servise, lebo medzičasom motor už začal blbnúť viac, vyhodilo mi chybu so spalinami "antipholutions .....", tak som bol nútený ísť teraz, nie až v zime. Vymenili mi sviečky za Bosh. Predtým tam boli nejaké iné, vraj už teraz chodia auta iba s týmito sviečkami, ale kedže auto bolo vyrobené november 2008, tak tam mali ešte nejakú inú značku (Citroen asi trocha chcel šetriť???). Zdá sa, že to pomohlo, aj keď som to skúšal len dnes a to pri teplote cca 10 st. Celzia, Takže ak má niekto s tým problémy, nech s tým ide do servisu. Vyzerá že servis má už s tým problémom nejaké skúsenosti. Pri telefonickom kontakte síce neboli takí jednoznační, až kým nezistili, aké tam mám sviečky. Možno problém bol trocha aj v tom, že auto bolo kupované v marci, ale zo starých zásob z roku 2008.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty 1.6 VTI
PříspěvekNapsal: čtv 08. dub 2010 18:39:27 
Offline

Registrován: ned 28. bře 2010 23:09:39
Příspěvky: 10
Mne prehrali soft zadarmo (auto v záruke), ale spomínal som zdochýnanie auta po naštartovaní (štartovanie na 2 krát). Ale ja som nemal pocit, že to pomohlo. Je predpoklad, že novší soft by mal byť lepší. Len ho aj musia mať.
---------------------------------------------------------------------
1.6 VTi C4 image, kúpené marec 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty 1.6 VTI
PříspěvekNapsal: pát 09. dub 2010 9:08:34 
Offline

Registrován: pát 27. lis 2009 11:18:17
Příspěvky: 3
svíčky měnili za údajně lepší, soft přehráli v rámci záruky, zatím to vypadá že problém souvisí s benzínem, teď mám najeto 14.000, problém přetrvává při tankování naturalu 95, pak jsem vyjel čtyři nádrže 98 případně nějakého aditivovaného paliva (shell v-power, omv carrera 100) problém téměř odstraněn (zlehýnka pomalejší reakce ,ale to bych připisoval studenému motoru) hlavně to už přestalo skákat jak koza... jakmile ale vezmu zpět 95 je to v tom stavu co původně :( , předtím jsem odjezdil 150.000 na Nissanu Almeře 2005 a studený motor žádný problém, v servisu říkali že motor byl testovám na německý benzín který má 95 oct + , kdešto ten náš sotva 95 , co teď s tím ??? snad udělají nějakou úpravu softu na naše paliva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty 1.6 VTI
PříspěvekNapsal: pát 09. dub 2010 21:12:30 
Offline

Registrován: stř 30. pro 2009 14:54:14
Příspěvky: 35
neviem,ako čítam,tak čítam, máte problémy,ktoré mňa našťastie úplne obchádzajú, ja so studenými štartami ani s cukaním motora problém nemám,až začínam pochybovať,že aj ja mám Vti :o .Priznám sa,keď som auto v minulom roku kúpil,mal som pochybnosti,či mi tam Vti dali,keďže nikde na motore nenájdete o aký typ motora ide,žiadne značenie,nič. Hoďte niekto foto motorickej časti 1,6VTi

_________________
C4 1,6 VTi perla negra


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty 1.6 VTI
PříspěvekNapsal: sob 10. dub 2010 20:06:27 
Offline

Registrován: ned 28. bře 2010 23:09:39
Příspěvky: 10
Příloha:
Motor 1,6 Vti EP6.jpg [78.08 KiB]
Zatím nestaženo
Příloha:
Motor 1,6 Vti EP6.jpg [78.08 KiB]
Zatím nestaženo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty 1.6 VTI
PříspěvekNapsal: ned 11. dub 2010 10:58:58 
Offline

Registrován: stř 30. pro 2009 14:54:14
Příspěvky: 35
Je to on, diky, ja som to na nete nikde nemohol nájsť.

_________________
C4 1,6 VTi perla negra


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz