Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Jak zrušit inteligentní režim nabíjení?
Právě je čtv 28. lis 2024 13:17:03

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 13. úno 2018 14:45:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 22. říj 2016 13:36:52
Příspěvky: 63
Bydliště: Most
Ahoj.
Po přečtení článku http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici-autobaterie-tohle-byla-draha-uspora-113291 jsem byl zvědavý jak nabíjí Berlingo které nemá S&S.
Zjistil jsem že baterii dobíjí (kurví) stejně inteligentně.
V běžném provozu nechává dobíjení na 12,1 V bez ohledu na otáčkách, či provozu. Napětí stoupne až při brzdění motorem a to až na 15V. Částečně toto lze eliminovat pokud jsou zapnuté hlavní světlomety, kdy dobíjení stoupne k 13V.

Tohle zjištění mě vůbec netěší, protože většinu času jezdím s denním svícením v domnění že šetřím baterii a kratší vzdálenosti.

Umí někdo toto kurvítko baterie vypnout? Už loni jsem se divil že při dobíjení nabíječkou mi trvalo nabití asi o tři hodiny déle než kolegovi se stejným provozem....

_________________
Berlingo 1,6 XTR 100BlueHDI GripControl » od 11.11.2016 a 7mi km :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24. črc 2018 20:48:10 
Offline

Registrován: čtv 03. lis 2016 15:53:45
Příspěvky: 32
Ahoj,
díky za tento příspěvek, protože to je asi i zárodek toho mého "pípání bez signalizace". Auto prostě nedobíjí, jak jsme zvyklý a jak by asi i mělo. Bylo mi divný, že mi pořád přecházelo do nouzového režimu po půlhodině luxování a tím pádem otevřených dveří, ale když mi to auto předvedlo i po cestě do Chorvatska, tak jsem si říkal, že je asi někde chyba... Přiznám se, vypnout nevím jak, ale aspoň se snažím chovat k autu tak, aby dobíjelo co nejvíc a možná to i pomáhá, protože poslední dobou se do nouzového režimu dost dlouho nedostalo... ;-)

_________________
Berlingo 1,6 XTR 120 BlueHDI r.v.2016/04


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 25. srp 2018 15:57:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 22. říj 2016 13:36:52
Příspěvky: 63
Bydliště: Most
Ono je celkem blbý že při brždění motorem je v celé palubní sítí přepětí!
Takže cokoli je v dané chvíli zapnuté, dostane o 3 volty více,což je hodně špatně. Nabíječka Roidmi mi pak hlásí problémy s baterií...

_________________
Berlingo 1,6 XTR 100BlueHDI GripControl » od 11.11.2016 a 7mi km :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 24. úno 2019 18:45:04 
Offline

Registrován: pon 11. úno 2019 9:39:21
Příspěvky: 3
...jako vlastník Berlinga BlueHDI 100 , roč. 05-2018, jsem po přečtení článku o regulovaném nabíjení (nebo spíš nenabíjení) moderních aut...

http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici ... ora-113291

...taky zpozorněl a zjistil, že to mám stejně a to i když je auto bez Start-Stop systému. Napětí při provozu bylo v nejlepším případě kolem 13,5 V, neustále kolísalo někdy i k 12V a jedině při brždění vyběhlo až na 15,1 V....čili Berlingo má tzv. ECM Controlled Alternator, detaily popsané ve výše uvedeném článku.
No samozřejmě mi to nedalo, trochu jsem pohledal na netu, např. tady:

http://www.sossoukyjov.cz/data/File/VY_ ... E_6a04.pdf

...kde je v pojednání důležitá věta:"obecná hodnota dobíjecího napětí 14,4V (2,4V/čl) vyhovuje prakticky všem typům
olověných akumulátorů"
...napojil jsem Diagbox a hledal, hledal možnosti a vypadá , že jsem to vyřešil softwarově.

První krok:
v řidící jednotce regulátoru napětí "Battery charge status unit" dojít cestou : Battery charge unit-BECB nebo BECB gen2 (podle roku výroby auta)-repair-configuration with disp.parameters-configuration...a tady nastavit:
- velikost akku, já jsem měl 70Ah,
- vozidlo bez StartStop systému, já ho nemám, a přesto jsem měl od výroby nastaveno že ano ???
-typ akumulátoru na FLUID, což je klasická tz.zalévaná baterie s tekutým elektrolytem

Druhý krok:
v BSI nastavit typ menežmentu nabíjení...cesta BSI-repair-configuration-manual configuration-vehicle configuration-engine-v okně "Type of managment of the controlled alternator" nastavit hodnotu "NON CONTROLLED ALTERNATOR" ... a tím jsme dali řidící jednotce informaci ať nechá nabíjet klasicky se standardním napětím bez snižování napětí.

Screenshoty v příloze, Diagbox mám v angličtině...

Jezdím takhle už týden a chová se to nasledovně: po startu je tam něco mezi 12,2-12,5 V a po cca 5-10 sekundách naběhne napětí 14,4V které se úplně ideálně udržuje s kolísáním max 0,1V podle zapnutých spotřebičů. Jedině u brždění motorem to vyskočí na 14,7-15,1V jako před úpravou. Čili máme maximálně klasické NABÍJENÍ s nadějí co nejdelší životnosti baterie.
Nevím jak se to bude chovat u vozu se StartStopem, i když vypnutém...zkoušejte. Nic asi nepokazíte nezávisle od typu baterie, protože jak vyplývá z výše uvedených pojednání, máme stabilních cca 14,4V což vyhovuje všem typům baterií. Úpravy na vlastní zodpovědnost. Zdraví Dániel.


Přílohy:
BSI.jpg
BSI.jpg [ 86.92 KiB | Zobrazeno 26152 krát ]
Regulátor napětí.jpg
Regulátor napětí.jpg [ 83.36 KiB | Zobrazeno 26152 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23. říj 2019 20:31:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 355
Bydliště: 471 27
Dneska jsem odzkoušel pomocí voltmetru z ALI do zapalovače nabíjení za jízdy a musím říct, že jsem byl mile překvapen.
Před nastartováním bylo 12.3V a po startu to za cca 10 vteřin vyskočilo na 13.8 a po celou dobu jízdy se to drželo a maximálně se ukázalo 14V.
To jsem různě měnil otáčky, i při brzdění motorem to i nad 3500 ot/min nešlo přes 14V. Vše bylo na trase 25 Km tam a zpět a pak i na kousku (2x6Km).
Auto v továrním stavu.
Voltmetr z Číny sice není laboratorní přístroj a nějaká odchylka tam bude, ale nemyslím si, že je zásadní. Uvidím ještě cestou na dušičky- to mám 2x 130Km...

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01. lis 2019 21:48:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 18. kvě 2017 19:22:17
Příspěvky: 13
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Nejsem autoelektrikář ani odborník, ale myslím, že napětí měřené v zapalovači nebude shodné s napětím baterie. To už je tzv. palubní napětí a dochází zde ke ztrátám, bude nižší - vem si, že se automaticky zapíná displej a rádio, které nejde vypnout (alespoň u mé výbavy Shine).
Mám v zapalovači rovněž stejný měřák voltů a ten při jízdě ukazuje 14V a dle způsobu jízdy se hýbe minimálně cca +- 0,1 V. Před nastartováním mám napětí v zapalovači rovněž dá se říci stabilně 12,3V a to i když jedu delší trasu a přijdu k autu po dvou dnech. Když vysávám auto a párkrát otevřu a zavřu dveře, tak to skočí taky do ekonomického modu (paráda ovšem je, když to po nastarování pořád pípá a to samé i při jízdě, což signalizuje slabou baterii a takto třeba 20 minut, někdy pomůže vypnout zapalování a znovu nastartovat, ale ne vždy). V září jsem byl na garančce a říkal jsem to v servisu, resumé bylo, že dobíjení je v pořádku, baterka také a že těch 12,3V je u tohoto typu baterie prý normální, že není vybitá.
Dal jsem si digi měřák s vypínačem přímo na baterii pro kontrolu, tak jenom zvednu haupnu, cvrknu vypínač, ještě než nastartuji vozidlo a vidím přesně kolik má baterie voltů. Dával jsem tam měřák právě z tohoto důvodu, že se mi to dobíjení také nezdálo a takto je měření rychlé.
Nevím, něco už pamatuji a vždy se říkalo, že nabitá baterie v autě má mít 12,8V, pokud má 12,3V tak už je vybitá a je nuté ji okamžitě dobít - tak nevím, asi "jiná doba, jiné volty." :P

_________________
Berlingo Multispace SHINE 1,6 BlueHDi 120 Man6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 02. lis 2019 17:05:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 355
Bydliště: 471 27
A kolik teda ukazuje měřák přímo na baterii?

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. lis 2019 22:35:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 18. kvě 2017 19:22:17
Příspěvky: 13
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Většinou o 0,2V více. A někdy se nezapne ani displej v autě, tudíž ani radio a v zapalovači není proud. Na displeji hodí hlášku "vstup do ekonomického módu", pak měřák na baterce má 12,3 - 12,2V.

_________________
Berlingo Multispace SHINE 1,6 BlueHDi 120 Man6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 06. lis 2019 7:01:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 355
Bydliště: 471 27
Takže nám ukazují voltmetry v zapalovači stejně a pokud je rozdíl 0.2V, tak to považuji za hodně přesné vzhledem ke kvalitě.
Taky jsem si změřil napětí přímo na baterii a obyč multimetr ukázal 12.6V. Za 4 roky co auto máme, se nestalo, že by se objevila nějaká výstraha na napětí, nebo že by třeba nenaběhl displej, jak popisuješ.
Pochopil jsem, že problémy s málo nabitou baterií jsou u tebe běžná věc, takže se to přímo nabízí - co použít nabíječku ?

Zolda píše:
...Nevím, něco už pamatuji a vždy se říkalo, že nabitá baterie v autě má mít 12,8V, pokud má 12,3V tak už je vybitá a je nuté ji okamžitě dobít - tak nevím, asi "jiná doba, jiné volty." :P

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 06. lis 2019 11:23:27 
Offline

Registrován: čtv 03. lis 2016 15:53:45
Příspěvky: 32
Mě se auto chová úplně stejně, jako Zoldovi. Stačí luxovat, nebo déle nakládat nebo vykládat auto a padá hned taky do eko režimu. A nabíječka to asi opravdu neřeší. Ono jak píšeš, že máš auto v továrním nadtavení, tak to nemusí být stejné, jako u nás. Viz výše nastavení v diag. Stačí tam zaškrtnout jednu položku a alternátor se bude chovat hned jinak. A popravdě když jsem viděl, jak ve značkovém servisu jim trvalo asi 3/4 hodiny, než vypnuli v diag. automatické sklápění zrcátek, tak bůhví, čím si auto projde, než se Ti jako "tovární nastavení" dostane do ruky.

_________________
Berlingo 1,6 XTR 120 BlueHDI r.v.2016/04


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 06. lis 2019 14:13:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 355
Bydliště: 471 27
Ano- souhlasím, že bude záležet na nastavení "počítače" v autě, ale jestli já mám auto nastaveno jinak než vy, kdo to změnil- prodejce ? A to se domnívám, že z fabriky jedou auta v rámci modelu softwareově stejná...
Pokud se k autu chováte +- oba stejně, tak pokud vynechám přenastavení na diag, tak je nabíječka jedinou možností. Kromě toho upravit používání spotřebičů z 12V auta (třeba vysavač na 230V...)

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 06. lis 2019 15:30:25 
Offline

Registrován: čtv 03. lis 2016 15:53:45
Příspěvky: 32
Ano, klidně i z výroby to může být nastavené jinak. Nastavení v diag je děláno na tu konkrétní součástku. Můžete mít jiný typ alternátoru a hned je nastavení jinak. Ale dobíjet baterii po 8 hodinové cestě a 4 dnech stání mi nepřijde zrovna normální. A kdybych používal vysavač na 12V, tak bych si tady nestěžoval na blbé dobíjení. Stačí otevřené dveře (světla v kabině mám vypnutá stabilně) a auto si vyžere šťávu stejně. Takže asi tak. Komu nepípá, ten se má. :-)

_________________
Berlingo 1,6 XTR 120 BlueHDI r.v.2016/04


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 06. lis 2019 16:01:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 355
Bydliště: 471 27
Já si opravdu myslel, že vysáváte z 12V. Otevřené dveře kvůli vysávání- to mě napadlo až po přečtení tvého popisu...

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07. lis 2019 0:09:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 18. kvě 2017 19:22:17
Příspěvky: 13
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Auto vysávám pouze vysavačem na 220 V v garáži, vnitřní osvětlení samozřejmě vypnuté.
Ano, v loni při odjezdu z Chorvatska, když jsem nakládal bagáž a několikrát odemknul a zamknul auto dálkáčem (ubyt. v patře), tak jsem jel asi 1/2 hod. s pískáním, jelikož auto signalizovalo ekonomický mód - super věc - nakopal bych inženýry z PSA do zadku. To by přeci stačilo signalizovat vizuálně kontrolkou.
A nabíjení baterie již dělám dá se říct pravidelně, když auto delší dobu stojí. I když by baterka sama asi neměla klesnout pod určité napětí, které je potřebné k nastartování - aspoň to takto píší v manuálu (pokud je teda baterie v cajku). A po třech letech by snad být ještě měla. Takže nepomáhá ani dobíjení při jízdě ani nabíječkou. Ale jak jsem uvedl, v servise říkal technik, že u těchto baterií je stav 12,3V normální...
Nevím, zcela normální mi to dobíjení a chování baterie včetně přepínání do eko módu nepřijde...
Tak pokud auto nastartuji, tak asi všechno v pohodě???, ale horší bude, až jednou nenastartuji (radši vozím kabely) :P

_________________
Berlingo Multispace SHINE 1,6 BlueHDi 120 Man6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07. lis 2019 7:16:56 
Offline

Registrován: čtv 03. lis 2016 15:53:45
Příspěvky: 32
Kromě kabelů vozím i tu nabíječku. :-D Jo a Chorvatsko přesně to samý. :-D Už jsem se s tím i trochu naučil žít. Chce to i z kopce mít pořád zařazeno a brzdit co nejvíc motorem a přijde mi, že to pak snad dobíjí trochu líp... Jinak v tom určitě nejsme sami. Loňská zima na Benecku, každý ráno 3km cesta nahoru a v poledne zase zpátky a Berlingo sice v eko módu, ale startovalo. Kamarádův VW Passat ani neškrtnul.
Už jsem si i pořil Lexii, abych to zkusil přenastavit, jak se píše výše, ale ještě jsem se k tomu nedostal. Ale myslím, že to bude řešení. A ani se pak nebude muset kupovat zbytečně drahá baterka pro S&S. ;-)

_________________
Berlingo 1,6 XTR 120 BlueHDI r.v.2016/04


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz