Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - c4 piccaso 1,8i klima způsobuje chlazení motoru
Právě je stř 27. lis 2024 5:22:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 07. úno 2017 20:33:37 
Offline

Registrován: úte 07. úno 2017 20:22:21
Příspěvky: 4
Zdravím pánové,můžete mi poradit?
při zapnuté klima se mi neohřeje voda[/b],nebo jinak-vyplá klima-nastartuju,motor se ohřeje na 84,zapnu klima-motor zchladne až na 30.Jako kdyby při zapnuté klimy se otevře termostat a jde to velkého okruhu-chladiče.Co s tím?Díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07. úno 2017 21:21:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
To je nějaká blbost. Okruh klimatizace a chladicí okruh motoru je zvlášť. Ještě by mě zajímalo odkud máš ty údaje o teplotě?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07. úno 2017 22:18:24 
Offline

Registrován: úte 07. úno 2017 20:22:21
Příspěvky: 4
Max. s tebou souhlasím.Proč by měl být okruh klimy spojen s chlazením motoru,taky mi to nejde na rozum.
Ale viděl jsem to na vlastní oči,na diagnostice.Auto je předěláné na lpg (magic 4 lovato).Když bylo -16,tak po jízdě na plyn stálo 10-15 min a nešlo nastartovat.Nebudu tady chodit do detailů ale přišli jsme na to že to dělá plyn.
Dnes.autorizovaný servis-Měcholupská 3,Praha, auto napojené na diagnostiku lpg,kde je i ukazatel teploty vody.-vipnutá klima-auto se nastartuje-do 10 min cca 80,topení na 28,neudržím na něm ruku,zapnu klima-během chvilky cca 5 min teplota vody 54,topení vlažné,do 10 min 32 stupnů.Vše probíhalo na benzín.
A to info o spojení klima s chlezením motoru mam od mechanika ktery u toho stál a že prý ty novější motory (mám 2009) jsou tímto způsobem propojeny.
Jsem totální laik,jen mě napadlo,jestli náhodou,jak se zapne klima-větší nárok na výkon a teplo motoru,termostat se jemně otevře aby šla voda do chladiče a tím se uleví teplotně motoru.Je to jen odhad laika.Co jsem koukal na kelly, tak je tam obyč.termostat a u něj nějaké teplotní čidlo....Díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08. úno 2017 8:55:12 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Viděl bych to na termostat. Pokud nebeží klima, nebeží ventilátory a nechladí navíc vodu a jízda - resp. odpadní teplo motoru je asi docela velké, tak je motor ohřátý. Jenže při zapnuté klimě beží ventilátory pořád, tudíž pokud termostat propouští, tak hcladící výkon bude větší než odpadní teplo motoru.


Prostě, nastartuj a nechej 5-10 minut běžet bez klimy na místě a pak sáhni na hadici k chladiči. Jestli se bude ohřívat, vyměň termostat.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08. úno 2017 12:27:39 
Offline

Registrován: úte 07. úno 2017 20:22:21
Příspěvky: 4
Zdravím,
Vypnutá klima,auto stálo venku,-4,nastartováno-cca 2min jemně topí,horní a spodní hadice+chladič studený,
(jelikož mi byla už zima,přejel jsem cca 700m do garáže v které se netopí ,-2)

-horní hadice jemnoučce vlažná,u motoru teplá,spodní hadice ledová,u motoru vlažná,chladič studený,

po15min-horní hadice hodně teplá v celé délce,spodní vlažná až studená,chladič studený,

cca2min chladič se začíná silně ohřívat od shora,po chviličce neudržím na něm ruku.

Nějak s toho nejsem moudrý..... :roll: :roll:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08. úno 2017 13:11:39 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Tam už mi docela splývají ty časy. Ono takhle, dokud není motor opravdu teplý resp. horký tj. přes 80°C, tak žádná teplá voda by neměla odcházet do chladiče. Pokud přesto jde, tak termostat netěsní.

Vůbec nedumej nad topením - je na malém okruhu a je to tak, že tam to poznáš jako první, že se voda ohřívám a v radiátoru se zase zchlazuje.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08. úno 2017 14:46:42 
Offline

Registrován: úte 07. úno 2017 20:22:21
Příspěvky: 4
Zdravím,
je fakt, že jsem amatér, citroena mam poprvé.A když je venku -4,špatně se něco hledá.
Někdy 20.2. jedu na chalupu kde mám servismana a ten šahne a řekne.Je teda fakt,že přemýšlím, že ten termostat vyměním tak jako tak.
JEN mĚ ŠTVE že musím pak někam na diagn.lpg nechat změřit vodu a ZAPLATIT.
I tak děkuju za rychlé odpovědi ;) ;) ;) ;) .


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz