Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - 2,5TD tlumiče výfuku originál nebo aftermarket?
Právě je pon 25. lis 2024 1:54:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 30. říj 2009 14:58:37 
Offline

Registrován: pát 30. říj 2009 11:46:54
Příspěvky: 2
Dobrý den,

Když mi před rokem a půl zemřelo po 640tkm moje již tehdy páté BX, tak jsem v Dusseldorfu koupil prvního XM 2,5TD 1999 180tkm. Byl sice dost drahý ale ve velmi pěkném stavu. Bez problémů jsem dodnes najel dalších 60tkm pouze s běžnou, byť pečlivou údržbou.

Když jsem auto koupil, mělo fungl nové ale NEORIGINÁLNÍ tlumiče výfuku Bosal - střední díl s podélným a příčným tlumičem a koncový díl - tlumič. Vlnovec a Kat byly origo a téměř bez koroze. Nyní po roce a půl a 60tkm poslední dva tlumiče - příčný a koncový totálně shnily, což mě ani nepřekvapilo. Překvapilo mě, že poté co jsem vymontoval shnilý poslední díl, uřízl shnilý příčný tlumič a provizorně z prvního tlumiče za Katem natáhl trubku až dozadu, auto prokazatelně žere o půl až 3/4 litru méně. Netroufám si dělat závěry a úsudek, poté, tedy proto, ale po této úpravě auto žere v Low speed o půl litru a v high speed o 3/4 litru míň. Nic jného jsem s autem nedělal. Jezdím tak 15x za měsíc stále stejnou štreku 100km do práce a 100km zpět, převážně v noci po prázdné dálnici na tempomat se zapnutou klimatizací. Tankuju u stále u stejné Benziny, tak v naftě to asi také není. Zpočátku jsem si myslel, že klame počítač, ale ověřil jsem to několikrát kontrolním dotankováním do plna a je to tak, Citrouš žere míň! Při tom co najedu je to víc než sud nafty za rok! Jestli to opravdu mají na svědomí Bosaly, tak čert je vem! :evil:

Než koupím origo tlumiče za origo :( ceny, chci se zeptat, zda existují nějaké alternativy kromě asi ne příliš kvalitních Bosalů a Walkerů. Kdysi jsem měl na BX19TRD nějaké polské tlumiče a kupodivu vydržely 4roky a přes 200tkm. Předem díky za jakékoli komentáře od zkušených XMáků. Budu také moc rád, pokud se objeví nějaké rady k udržení dlouhověkosti mého miláčka, hlavně jeho motoru. Jelikož budu mít od prosince o třetinu nižší výplatu tak na C6 jen tak nebude a zpátky do BX se mi už nechce :) . Děkuji, nates.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 30. říj 2009 22:44:10 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:16:40
Příspěvky: 6
Bydliště: Plzeň
Dostal jsem mail od Citroenu Česká republika s.r.o., že do 30. 11. je akce na originální výfuky. Loni jsem takhle koupil výfuk s 30% slevou. S jinými výrobci zkušenost nemám, původní jsem několikrát opravoval a pak vyměnil za origo, snad naposled.

_________________
Xsara I break 1.8 66kW LPG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 31. říj 2009 22:46:35 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 21:31:07
Příspěvky: 24
Bydliště: Plzeň
Ja menil taky original za bosal, spotrebu nehlidam, ale spis mam pocit ubytku vykonu.

_________________
XM 2,5 TD Break 95 bez klimy, tempomat.
Fiat Scudo 08


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 01. lis 2009 9:54:32 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 9:31:54
Příspěvky: 42
Bydliště: Břeclav
zdravim,

odstranenim tlumicu na turbo-motorech prinese zlepseni vykonu popr. spotreby. pokud bys odstranil i kat bylo by to take poznat. tlumice zde tlumi hlavne hluk.
na atmosferickych motorech jsou zmeny nebo odstraneni tlumicu problematicke, musi se s nimi laborovat, pac atmosfericke mot. potrebuji urcity protitlak vyfuku (=Abgasgegendruck), dle rezimu motoru.
odstraneni ci uprava muze mit i opacny efekt.

na xm jsem si vsimnul ze original tlumic byl po rozrezani v nitru ok, tz. nezarostl. ale i citroen tlumice kupuje
vyrobcu vyfuku a nedela si je sam. pokud jezdis dlouhe cesty kde se vyfuk prohreje a vysusi tak bych nemel vubec strach z druhovyroby.

pa
jindra


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02. lis 2009 17:26:46 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Já kupooval na aukru komplet od svodů novej a vyšel mi na 3500 i z dopravou neorigo pod názvem feroom nebo tak. A s praxe radim všem dobrou základovku a celej vejfuk hezky natřít a vydrží dýl než auto. Což budu snad dělat někdy tento měsíc.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz