Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Trasuci sa motor
Právě je sob 23. lis 2024 0:42:37

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Trasuci sa motor
PříspěvekNapsal: úte 13. pro 2016 22:41:11 
Offline

Registrován: úte 30. srp 2016 23:50:47
Příspěvky: 7
Zdravim,
chcem s spytat na dalsi problem, ktory sa v mojom c3 picasso 1,4 VTi 49000km nie casto ale sem tam vacsinou rano, kym nie je motor zahriaty objavuje. Ide o skackanie motora. Pohynam sa plynulo niekedy bez plynu /vacsinou cuvam z preplneneho parkoviska/ a v momente ked zaradim jednicku a pridam plyn sa to skackanie zacne prejavovat, vyrovnavam to hranim sa zo spojkou, ci pridanim plynu a zaradenim dvojky vtedy to prestane ale na blizkej krizovatke pri pohynani sa to opat opakuje, ked je uz motor teply na dalsi stopkach sa to uz neopakuje.
Mate niekto takuto skusenost, a co s tym robit?
Dakujem za rady!

Ondrej


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trasuci sa motor
PříspěvekNapsal: stř 14. pro 2016 9:57:11 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Možná mně tady za to někteří ukamenují, ale já bych tam zkusil do paliva přidávat VIF aditivum do benzínu. Můj bratr má sice Hyundai, ale měl také podobné problémy a při používání toho aditiva jeho problémy nechci říct vymizely, ale výrazně se jejich projev snížil na minimum.

Za přečtení nic nedáš http://www.vif.cz/files/images/novinky/ ... u_2015.pdf
Za vyzkoušení taky ne, teda jo, plechovka stojí 250kč.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trasuci sa motor
PříspěvekNapsal: stř 14. pro 2016 16:57:00 
Offline

Registrován: úte 30. srp 2016 23:50:47
Příspěvky: 7
Dik, urcite si to precitam, a rozhodnem sa.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trasuci sa motor
PříspěvekNapsal: čtv 15. pro 2016 8:21:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
VIF určitě ano,ale já udělal lepší zkušenosti s Wynn´s http://www.citroeny.eu/do-paliva/aditiv ... 250ml.html
A nedá mi se nezeptat, v jakém režimu auto jezdí,couračky po městě,sem tam okresky nebo i dálnice a s využitím celého rozsahu otáček motoru?V prvním případě se mají totiž tendenci zanášet jak vstřikovače,tak sání.Druhá věc je,jak dlouho ti to dělá,jak často je měněn vzduchový fitr a co svíčky,byly již měněny? Já měnil vzduchový filtr každý rok a svíčky po 20 tkm,bo ty intervaly doporučené výrobcem jsou nesmysl.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trasuci sa motor
PříspěvekNapsal: sob 17. pro 2016 22:59:08 
Offline

Registrován: úte 30. srp 2016 23:50:47
Příspěvky: 7
Ano 70% jazdim v meste zvysok je mimo mesto. Sviecky som este nemenil, v servise mi to ani nenavrhovali, blizim sa k 50 000km. Raz za rok chodim na pravidelnu kontrolu, nie som si isty ale zda sa mi, ze ani vzduchovy filter nebol meneni. V akych intervaloch by si menil siecky?
A trva to, asi rok, ale len ked je vonka nizsia teplota.

Netusil som, ze sa pridava aditivum aj do benzinovych motorov. Pises, ze s tym mas dobru skusenost, ako casto aditivum pouzivas, mam pridavat aditivum do kazdeho tankovania?
Dik za rady!
Ondrej


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trasuci sa motor
PříspěvekNapsal: ned 18. pro 2016 8:43:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Pokud si pamatuji,tak předpis pro výměnu svíček je 60.000 km,když jsem je takhle dlouho nechal poprvé,tak jsem čuměl. :shock: .Dal jsem pak nové a rozdíl byl markantní,ovšem pak jsem asi po 20.000 dal iridiové svíčky a to byla úplně jiná liga. :lol: Pokud ti to dělá jen při chladnějším počasí,tak bych nechal zkontrolovat teplotní čidlo,ale na to by měli přijít v servisu,pokud dělají diagnostiku. :idea: Filtr má podobný předpis,tedy 60.000,což je prostě šílenost,já jsem ho měnil každý rok na jaře. ;) Ad aditivum...máš 2 možnosti,buď tankovat prémiové palivo,třeba MOL má aditivovanou i BA 95 nebo si aditivum koupit a před každým tankováním dát potřebné množství (1:1000) do nádrže.Na plnou nádrž to vychází na 2 panáky,víš kolik a čeho jsi tam dal a vyjde to levněji :D Vzhledem k tomu,že tvoje palivová soustava je aditivem nepolíbená,tak bych dal nyní před tankováním tento přípravek http://www.citroeny.eu/do-paliva/intenz ... 500ml.html a pak už aditivoval při každém tankování.A samozřejmě bych nechal vyměnit i svíčky http://www.citroeny.eu/elektrosoucasti- ... -5843.html a vzduchový fitr http://www.citroeny.eu/motor-2191/vzduc ... 444xg.html .
A nemusíš ani jezdit do servisu,pokud máš po ruce nějakého šikovného mechanika,tak je to práce na 1/2 hodinky.Jen ho upozorni,že VTI má na svíčky speciální 14 klíč Bi-hex http://www.citroeny.eu/nastroje-naradi- ... alita.html ,aby nebyl zaskočen. :mrgreen:
P.S. A také je velmi vhodné,pokud provozuješ auto v tomhle režimu,vzít ho občas na výlet a nechat motor po zahřátí navštívit vyšší patra otáčkoměru(5-6.000 ot/min) a také častěji měnit olej,při tomto druhu provozu tak po max 10.000 km. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trasuci sa motor
PříspěvekNapsal: ned 18. pro 2016 12:46:42 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
V podstate uz Mira vse napsal, bratr lije pri kazdem tankovani - ten VIF pro benzinove motory.

Jinak jeste existuje neco, co dokonce predepisuje sam Peugeot+Citroen, ale toho se tam nalije cela plechovka - zbytek viz odkaz.
http://www.citroeny.eu/do-paliva/aditiv ... 300ml.html

A je to jako jednorazove "cisteni" je tam i napsano, ze se doporucuje maximalne 2x rocne.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trasuci sa motor
PříspěvekNapsal: ned 18. pro 2016 13:22:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Já jsem VIF používal také a už v předchozí XP,ale ten Wynn´s mi přijde lepší,motor je takový živější a byla čistší i koncovka výfuku.
Jinak ten zmiňovaný přípravek od PSA používal i původní majitel mé bývalé C4P,ale nevím z jakým výsledkem.Nicméně když jsem provedl debordelizaci motoru já,tak se choval poněkud jinak.V každém případě to bude nějaký přebal některého z renomovaných výrobců,ale jestli je to Liqui Moly,Wynn´s nebo TEC,těžko říct,ale pokud si chce někdo za ten jediný a jedinečný přípravek :D připlatit,tak proč ne. :idea:
Poslední dobou jsem četl také hodně chvály a pozitivních zkušeností s tímto přípravkem http://www.citroeny.eu/do-paliva/fuel-s ... 300ml.html ,ale nejlepší je samozřejmě problémům předcházet,takže pravidelně aditivovat a občas cihlu na plyn. :lol: Do mého nového stroje je předepsáno palivo BA 98/100 a BA 95 je přímo zakázáno.Než jsem na to přišel,tak jsem natankoval u Benziny běžnou BA 95+ 2 panáky Wynn´s,pak jsem natankoval u Benziny Vervu 100 a....žádný zázrak se nekonal.Spíše mi přišlo,že auto bylo takové tupější a PP se mnou souhlasil,došle k mírnému navýšení spotřeby.Teď už 2x BA 98 TankOno+Wynn´s a výsledek je podobný jako z BA 95 v první nádrži,snad jen motor má takový mírně živější projev,ale to může být klidně záběhem,mám najeto bezmála 2.500 km.Ještě musím vypátrat hodnoty svíček,abych mohl vyměnit ty stávající za iridiové a pak budu spokojen. :mrgreen:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trasuci sa motor
PříspěvekNapsal: čtv 22. pro 2016 22:30:35 
Offline

Registrován: pon 26. říj 2009 17:53:06
Příspěvky: 25
Zdravim

Len kontrolna otazka - cisto nahodou nemavas obcas problem s vyradenim rychlosti alebo nieco podobne? Motor ide rovnomerne, alebo kucka aj na volnobeh? Nie som si isty, ci tomu spravne rozumiem - ci pri rozbehu to robi bordel lebo kolisu otacky motora, alebo je to niecim inym.

Mas to este v zaruke?

Zajo

_________________
C3 Picasso 1.4 VTi, 2009, 220 000km, SX, paket cestovani... (5,8/100)
C4 1.6 VTi, 2014, 102 000km, Collection


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trasuci sa motor
PříspěvekNapsal: čtv 30. bře 2017 22:13:59 
Offline

Registrován: úte 30. srp 2016 23:50:47
Příspěvky: 7
Zdravim Zajo! Dlhsie som tu na fore nebol preto tak opozdena odpoved.
Nie s vyradenim rychlosti problem nemam. Skackanie sa objavuje len pri studenom motore pri rozbehu, kym sa nezvysia otacky. Zvlastne je, ze pri tuhych mrazoch sa to nedialo, ale teraz pri rannych teplotach okolo 0 az 10°C sa to objavuje opat.
Auto uz v zaruke nemam.

Ondrej


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz