Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - tuning oil catch tank
Právě je stř 27. lis 2024 3:16:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: tuning oil catch tank
PříspěvekNapsal: úte 06. pro 2016 14:15:24 
Offline

Registrován: pon 14. lis 2016 22:13:07
Příspěvky: 2
Čau lidi, máte někdo zkušenosti s oil catch tank jaký jsou výhody nevýhody, jak je to naročný na instalaci a podle čeho mám hledat ten spravnej, na co mam kouknout? Chťel bych to dat na 1.6 vti. diky za info :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: tuning oil catch tank
PříspěvekNapsal: úte 06. pro 2016 18:37:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
A co to je,nějaké zázračné udělátko? :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: tuning oil catch tank
PříspěvekNapsal: úte 06. pro 2016 19:09:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
Nějak nechápu důvod montáže
Chvístá ti snad olej do sání?? Pokud chceš levnější variantu strč si tam PET flašku

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: tuning oil catch tank
PříspěvekNapsal: úte 06. pro 2016 21:55:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Vtip je v tom,že olej s motoru VTI nemizí odvětráváním klikovky,ale přes pístní kroužky,tedy pochopitelně ten doporučený výrobcem. :D To se dá odstranit použitím vhodnějšího oleje a pokud se budeme bavit o výkonu a chodu motoru,tak mnohem lepší službu mu uděláš,když budeš pravidelně aditivovat,případně použiješ dobré svíčky.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: tuning oil catch tank
PříspěvekNapsal: stř 07. pro 2016 18:53:56 
Offline

Registrován: pát 06. črc 2012 22:17:12
Příspěvky: 124
Bydliště: Košice
Takže ja som sa nedávno s týmto zaoberal, ale na inom aute. Myšlienka je v tom, že kartrové plyny ktoré sú odvetrávané a odsávané späť do sania sú mastné a zanášajú samotné sanie. Je to nepatrné, ale kilometrami sa to tam zanáša a to dosť. Vyvedením plynov do OCT a odtiaľ následne do sania, dochádza k zachyteniu tej mastnoty v nádobe a do sania sa mastnota nedostáva. Ďalšia vec je, že tie plyny sú horúce a spálené a vo všeobecnosti platí, že čo už raz horelo, už tak dobre nehorí. Tieto plyny sa v saní miešajú s čistým atmosferickým vzduchom a následne aj s benzínom, ale kedže sú tam aj prehorené plyny, tak tá horľavosť už nieje ako pri čistom vzduchu a benzíne a to znamená malú stratu výkonu. A ešte jedná vec, plyny sú horúce a to tiež na výkone motora nepridáva - studený vzduch zvyšuje výkon. Ja som to tak, ale bez OCT mal urobené a naštudované na starej Celice, kde som však mal odvetrávanie vyvedené cez hadisčky pod motor, takže je možná nejaká nepresnosť oproti dnešným motorom. Cieľom tohto odvetrávania je ekológia rovnako ako EGR ventil a mám taký dojem, že aj vzhľadom na slabšie horenie zmesy vďaka prehoreným plynom, je nižšia teplota vo valcoch, čo má tiež nejaký zmysel, ale to už niesom si istý aký. Zasa nechytajte ma za slovo, študoval som síce okolo toho dosť veľa, ale písal som to amatérsky. Ten OCT vyzerá štýlovo, ale raz za čas ho treba vyprázdniť. Ako písal Lukáš, nenároční si tam môžu dat PET fľašu ;)

_________________
C3 Picasso 1.6 Vti Color Concept


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: tuning oil catch tank
PříspěvekNapsal: stř 07. pro 2016 19:22:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
No já bych to zase až tak hrůzostrašně s těmi horkými plyny neviděl. :D A pokud přidáváš do paliva aditivum a nebudeš jezdit s kloboukem na hlavě,tak se tam těžko u těchto motorů usadí,bo to není přímovstřik.Pokud budeš jezdit na bubláka a bez aditiv,tak ti zase tohle udělátko v ničem nepomůže.Nevím jaký olej jsi používal v té Celice,co jsi zmiňoval,ale dnes už v olejích téměř nenajdeš sulfát ani fosfor,což jsou největší původci různých úsad.Pokud budeš měnit olej včas a ne po nesmyslném nájezdu doporučeném výrobcem,tak se není čeho bát.A ještě jedna a dost podstatná věc,celý systém spalovaní je udělán jako celek a jakýkoliv zásah pak může mít za následek to,že neprojdeš emisemi.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: tuning oil catch tank
PříspěvekNapsal: stř 07. pro 2016 20:26:13 
Offline

Registrován: pát 06. črc 2012 22:17:12
Příspěvky: 124
Bydliště: Košice
Veď práve Miro, kvôli emisiam to je celé takto vyšpekulované. Aditíva a ani jazda vo vyšších otáčkach ti však nepomôžu pri zanášaní napr. škrtiacej klapky. V Celice som používal Valvoline 10W40, kedže sa nevedelo čo tam predtým bolo :D a menil sa každých 5.000 km. Ono to zanášanie sacieho potrubia a škrtiacej klapky sa neudeje zo dňa na deň, to je jasné, ale keď niekto chce byť puntičkár a pedant, tak nech si to tam dá. Vizuálne to vyzerá cool :lol: a aký taký účinok to tiež plní. Ale kto ho nemá tak to zasa neznamená, že mu kľakne motor, to nie. No a na zanášanie ventilov karbónom jednoznačne aditívum.

_________________
C3 Picasso 1.6 Vti Color Concept


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: tuning oil catch tank
PříspěvekNapsal: stř 07. pro 2016 20:43:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Slavo,tak 10W-40 je echt plnotučný olej,ale ten do VTI nikdo lít asi nebude :D a pokud dáš nějakou C3(olej),tak bez problémů. ;) Jízdou ve vyšších otáčkách dochází k mnohem lepšímu spálení směsi,což se naopak v nízkých otáčkách děje,ona se totiž vrací ta nespálená směs zpět do sání a to napomáhá právě vzniku těch úsad.Hele,mně je vcelku jedno kdo si co do auta namontuje,ale je fakt,že já měl najeto 90.000 a žádný problém jsem s úsadami neměl a sestra má najeto už nějakých 150.000 a protože jezdí jako šlak,tak také ne.Obě auta ale nejezdí(nejezdilo)kolem komína a jakmile jsem vyjel mimo město(někdy i ve městě),tak byl otáčkoměr co chvíli na doraz.A benzín není nafta,tam se ta klapka zanáší mnohem rychleji.A úplně stejné zkušenosti mají kolegové z olej fóra,kteří na bubláka taky nejezdí,ony se totiž ty páry v těch vysokých otáčkách nestačí v tom sání ani rozkoukat a jsou ve válcích. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz