Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Re: PureTech 82 vs BlueHDi 100
Právě je sob 23. lis 2024 2:32:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: PureTech 82 vs BlueHDi 100
PříspěvekNapsal: čtv 28. črc 2016 14:55:15 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2016 16:35:18
Příspěvky: 15
Pojazdne je uz a chcem ho predat za 3500 aspon co je najmenej na trhu z take auto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PureTech 82 vs BlueHDi 100
PříspěvekNapsal: čtv 28. črc 2016 15:54:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak to nafoť,hoď na net a oni se áčkaři ozvou sami. :idea: Pacientů,co chtějí koncernové TDI,se najde pořád dost. :D Jen si nasaď cenu,ať máš kam couvat. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PureTech 82 vs BlueHDi 100
PříspěvekNapsal: pát 29. črc 2016 14:13:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 21. pro 2015 11:26:30
Příspěvky: 13
Bydliště: Ostrava
Tak si přisadím svůj názor:
HDi 92 jsme si koupili proto, že rozdíl v ceně mezi 1,6 VTi a HDi byl 30.000,- Kč, tedy stejná částka, kterou by pak stála přestavba VTi na LPG. O 1,2 VTi jsme neuvažovali vůbec.
Ročně najezdíme skoro 15.000 km. Denně po městě do práce je to do 10 km (vím, není to dobře), ale několikrát ročně jezdíme z Ostravy do Plzně a zpět.
Při jízdě na dálnici slyším spíše aerodynamický hluk, než motor. Při jízdě po dálnici, tachometrových 140 km/h, tempomat, naprosto plně zatížené auto, spotřeba 6 l/100km.

_________________
C-Elysée | 2013 | 1.6 HDi | 68 kW | Exclusive
Xantia | 1996 | 1.9 D | 51 kW |
občas taky jezdím: Xsara Picasso | 2006 | 1.6 16V | 80 kW |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PureTech 82 vs BlueHDi 100
PříspěvekNapsal: pát 29. črc 2016 15:18:24 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2016 16:35:18
Příspěvky: 15
Uz som kupil 1,2 puretech82 aj som isiel natom a spokojny moc hadma bude dlho a dobre sluzit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PureTech 82 vs BlueHDi 100
PříspěvekNapsal: pát 29. črc 2016 15:44:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tuž to byl tedy fofr :shock: a kam jsi zahodil to Octu? :D Když nebudeš zpočátku motor drtit nad 3.500 ot/min nebo ho podtáčet,uděláš 1.výměnu oleje po 3 tkm,druhou po 5 tkm a pak následně co 10-12 tkm podle toho jaké jízdy budou převažovat,tak budeš spokojen zcela jistě. :idea: ;) A nezapomeň buď obyč benzín aditivovat nebo tankovat prémiové palivo.A nemusí to být zrovna 100,stačí MaxxMotion 95 nebo 95 MOL,mají aditivovaná všechna paliva.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PureTech 82 vs BlueHDi 100
PříspěvekNapsal: pát 29. črc 2016 22:13:48 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2016 16:35:18
Příspěvky: 15
Tak ma prist o 10 dni octaviu odomna Odkupia asi okolo 3 a pol a budem na zaciatku jazdit opatene nech sa zabehne motor na dialnici asi 110 max na zaciatok a benzin navrhujes priemiovy nie klasicky ? Alebo aky to je aditivovany ? A ved v citroene mi asi povedia ako stym jazdit na zaciatku nie ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PureTech 82 vs BlueHDi 100
PříspěvekNapsal: sob 30. črc 2016 6:26:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak to ještě dobře dopadlo. ;) Při záběhu nejde ani tak o rychlost,jako o otáčky motoru.Tedy motor zbytečně nevytáčet nad 3500,ale ani nepodtáčet,tzn.akcelerovat z 1500-2000 otáček a často řadit.Je to pruda,ale prvních 3 tkm je dobře to vydržet,protože si motor pěkně sedne.Po 3 tkm vyměnit olej,jakkoli se budou v servisu podivovat a dalších 5 tkm už se dá občas a krátkodobě motoru "naložit".Pak opět vyměnit olej a pak už můžeš jezdit jako drak. :D Nejdůležitější je tedy při záběhu měnit otáčky motoru a olej,snad nejhorší varianta je vzít nové auto na dálnici,zapnout tempomat a udělat si výlet 1000 km. :cry: Co se týče paliva,tak dnes koupíš buď normální BA 95,do které se žádná aditiva(až na vyjímky) nepřidávají nebo prémiová(vysokooktanová),která se aditivují a navíc v nich není buď žádný nebo malý podíl ethanolu.Nu a pokud si koupíš nějaké aditivum(VIF nebo WYNNS) a před každým tankováním naliješ do nádrže 2 panáky,tak si v podstatě vyrobíš to prémiové palivo sám a přijde tě to na pár korun.Rozdíl v ceně paliva je u nás cca 2-3 Kč a u vás to bude tak 20 centů,podívej se na stojan.A že ti řeknou při prodeji auta jak s tím jezdit?Tak se zeptej na záběh a uvidíš,dozvíš se,že máš v autě moderní motor a můžeš s ním hned normálně jezdit a přijet po 20.000 km na servis a výměnu oleje. :evil: Možná se zmíní,že pokud bys snad jezdil více po městě,tak bys měl výměnu provést dříve,nu dej pak vědět. ;)
A jak a proč je dobré aditivovat si můžeš počíst třeba tady: http://www.vif.cz/files/images/novinky/ ... u_2015.pdf

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PureTech 82 vs BlueHDi 100
PříspěvekNapsal: sob 30. črc 2016 14:24:30 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2016 16:35:18
Příspěvky: 15
Dobre cize Chapem to ze nechodit do otacok 3500 a viac radsej prehodit na dalsiu rychlost alebo ak to bude uz najvecsi stupen drzat sa rychlosti aby to enslo nad 3500 ot. Dalej takvovat bud premiove palivo alebo pridavat aditivum vies mi odporucit nejake ? To podtacanie co znamena to je to ked mam napriklad rychlost 5 a idem 50km za hodinu ? A ta vymena oleja pridem do servisu a poziadma o vymenu oleja a to my v ramci servisu a zaruky vymenia zdarma alebo si platim a mam povedat ak s abudu cudovat ze zabehujem motor ? a ta vymena cize ked budem mat najazdene 3tkm a potom 8tkm a potom uz mozem jazdit ako chcem ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PureTech 82 vs BlueHDi 100
PříspěvekNapsal: sob 30. črc 2016 15:00:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Jízda v záběhu se v podstatě podobá jízdě se studeným motorem,tedy dokud se motor neohřeje,tak bys neměl vytáčet motor nad 3500 ot/min,pokud se bavíme o benzínovém motoru.Ano,podtáčení motoru znamená tzv. jízdu na bubláka,kdy se motor sotva převaluje(1200-1800 ot)a někteří z těchto otáček vesele akcelerují a motor dostává zahulit. :evil: Také ovšem záleží na momentální situaci,pokud jedu do kopce,tak nebudu motor trápit v těchto otáčkách,ale když jedu po rovině nebo z kopce,tak potom klidně mohu nechat motor v těchto otáčkách převalovat,případně lehce jemně akcelerovat.Sám ale zjistíš,že pokud pojedeš např. rychlostí 60km/h na 5-ku a přeřadíš na 4-ku,tak se motor bude točit lehčeji a dokonce bude mít menší okamžitou spotřebu,což je úplný opak toho,co si myslí běžní spořiči.Navíc dochází při podtáčení k nedokonalému spalování směsi a tím také k vyšší tvorbě karbonu.Něco jiného je přeplňovaný motor,kde je nástup turba v 1500 ot/min a motor má úplně jinou charakteristiku výkonu,ale i tam je dobré začít akceleraci až nad 2000 ot/min,protože je to pro motor lepší. ;) Co se týče té výměny oleje,tak tam je tuším výměnný interval stanovený na 20.000 km nebo jeden rok,podle toho co nastane dříve a to i u nového vozu,takže se budou velmi divit,proč chceš olej měnit a budou na tebe koukat jako na exota. :D Pokud tedy nebudeš mít to štěstí a nenarazíš na člověka znalého věci,který ti tvůj přístup pochválí.Nu a zadarmo to není,tedy pokud si nepřiplatíš službu ideal drive.Druhá možnost je vyměnit si olej sám a na oficiální prohlídku jet až nastane čas dle výrobce,je to na tobě.Existují i servisy,kdy ti provedou výměnu oleje,který si dodáš,pochopitelně musí být ten,který předepisuje výrobce vozu.Ta aditiva jsem ti naspal,VIF nebo Wynns Supremium Petrol,ale existují pochopitelně i další,např. Liqui Molly,Castrol,Millers atd.Vygooglit s to snad zvládneš,ne?A ano,po ujetí těch cca 8000 km,pak můžeš motoru vesele nakládat,ovšem pak také nesmíš počítat s tou deklarovanou spotřebou co je uvedena v prospektu nebo TP. :lol:
P.S.Četl jsi vůbec ten článek,co jsem ti postl? :idea:
P.P.S.Já používám tohle. https://www.oleje.cz/p/wynn-s-supremium ... -ml--17958

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PureTech 82 vs BlueHDi 100
PříspěvekNapsal: ned 31. črc 2016 12:49:59 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2016 16:35:18
Příspěvky: 15
Dakujem velmy pekne a kde zistim aky olej tam davaju ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PureTech 82 vs BlueHDi 100
PříspěvekNapsal: ned 31. črc 2016 13:17:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Není zač,jaký olej respektive specifikaci lze do motoru použít najdeš v servisní knize,ale dovolím si tipnout, :D že tam bude buď Total Ineo ECS 5W-30 B71 2290 nebo Total Ineo First 0W-30 B71 2312. ;)
A pokud vím,tak si dnes prodejce nechá i podepsat poučení,že jsi byl zpraven,jaký olej do motoru můžeš nalít,případně jak zkrátit jeho výměnu vzhledem k využití vozu.Tak dej pak vědět,jak jsi s vozem spokojen. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PureTech 82 vs BlueHDi 100
PříspěvekNapsal: ned 31. črc 2016 13:24:01 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2016 16:35:18
Příspěvky: 15
Dam v piatok sa objednajo a do 10 pracovnych dni by malo byt


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PureTech 82 vs BlueHDi 100
PříspěvekNapsal: ned 31. črc 2016 13:30:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak to bude skladovka,za 10 dní auto nevyrobí,což ale ničemu nevadí. :D Já objednal minulý týden a auto bude v říjnu. :P A co jsi objednal za výbavu,barvu ....?
P.S.Kdo hledá,tak taky najde a PSA v případě motoru 1.2 Puretech příjemně překvapilo. :idea:
Pokud by byl v motoru z výroby olej 5W-40 B71-2296,tak není o čem přemýšlet a rozhodně bych během záběhu s olejem neexperimentoval.
Ony v podstatě ty druhé 2 jsou už pouze úlitbou snížení spotřeby paliva a prodloužených servisních intervalů.Ale dají se použít třeba v případě častého ježdění po městě nebo pokud bys snad chtěl motor příkladně opečovávat a měnil olej 2x ročně,tak pak by se dal použít na zimu 5W-30 B71 2290 a na léto pak 5W-40 B71 2296.Ten první snáší lépe městský provoz a rychleji se v zimě ohřeje,ten druhý pak snese vyšší teplotní zátěž,třeba delší dálniční výlet nebo jízdu s plně obsazeným autem k moři. ;)
Nu a abys to měl kompletní,tak velmi dobrá 5W-40 je například tenhle:
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... R-5W-40-1l
5W-30 pak třeba tenhle
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... P-5W-30-1l
Nu a pokud jsi snad fajnšmekr,tak 5W-40
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... S-5W-40-1l
a 5W-30 tenhle
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... n-5W-30-1l


Přílohy:
olej 1.2 puretech.jpg
olej 1.2 puretech.jpg [ 51.8 KiB | Zobrazeno 22225 krát ]

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PureTech 82 vs BlueHDi 100
PříspěvekNapsal: ned 31. črc 2016 15:49:38 
Offline

Registrován: pát 21. srp 2015 7:34:22
Příspěvky: 53
líbí se mi tohle hodnocení spotřeby ,pro mě je výborná spotřeba u mé 1,6hdi elysee kolem 5litrů ted dovolená chorvatsko najeto skoro 3000km s průměrnou spotřebou 5,8 litrů !!!! To považujou za slušnou spotřebu vzhledem k naložení 3 lidi,plnej kufr, klima ,kolony dálnice 150km/h někdy o malonko víc a ale pod 130to moc nešlo.....jet takhle s benzinem tak jsem v tom za 10litrů...akcelerace i v tomhle naložení slušná ...občas jsem mu dal na 4přes 4000ot/ min ...motor není lenoch , když ho takhle jednou za čas protáhnu cítím jak jde motor ve městě lehčeji/ asi se protáhnou všechy ty euro5 hrčky FAP, eger atd.../ Jinak jel jsem taky ekojízdu za 3.7 litru a snažil se aby motor moc netrpěl ...ale zas nemám tolika času si to užívat ...radši ten rytmus jízdy střídám ..abyxh u toho neusnul ...tak at to jezdí myslím si že spotřebu to má výbornou vzhledem cena výkon..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PureTech 82 vs BlueHDi 100
PříspěvekNapsal: ned 31. črc 2016 16:31:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tož každému holt vyhovuje něco jiného,mně se při jízdě po okreskách zase líbí průměrná spotřeba 6.5 l a při jízdě k móři 7.5 l.A to samozřejmě píšu o C4P,které váží 1.5 t a je na pneumatikách 215/55 R16. :D A podotýkám,že při mém stylu jízdy berou manželku občas běsy. :lol: Vtip je v tom,že když se začnou sypat ty EURO 5 nebo 6 hrčky,tak to je pak v kešeni veselo. :oops: Ale jinak nechť si jezdí každý s čím chce,tedy pokud mi tím smradem neotravuje život. :twisted:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz