Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique Sport 2010
Právě je sob 23. lis 2024 6:48:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 106 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 02. čer 2016 6:12:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Ona spíš vypadá divně lambda sonda,jakoby byla na odchodu do věčných lovišť,ale ještě neumřela zcela.Problém je v tom,že při diagnostice v Citroenu je OK a stejně tak na emisích.Při zahájení měření je ale v červeném poli a při zvýšení otáček zezelená,prostě se chová nestandartně.Já včera koupil,přestože přidávám aditivum při každém tankování tohle http://citroeny.eu/do-paliva/805-intenz ... 500ml.html natankoval Maxxmotion 95 a uvidím.Svíčky vypadaly v pohodě,jen byl o 0.1 menší odtrh než by měl být.Na nových iridiech jsem ho nastavil na 0,9 s malou vůlí,bo má být 0.95 +- 0.05. Upravit jsem si je musel sám,protože jak jsem začal mluvit o tom,že se na ně musí opatrně,protože ta elektroda 0.6 je křehká,tak mi vrazili do ruky kleště a měrky,že si to mám zku...t sám. :lol: Vtip je v tom,že motor běží jak hodinky,po startu žádné záškuby,po instalaci iridiových svíček táhne ještě líp než před tím a včera při zkušební jízdě rychlostí 90 km/h mi PP ukázal okamžitou spotřebu 5.0 l. :shock:
Před 2 lety byly emise bez problémů a to byla v motoru pleťovka 2x dolévaná a svíčky měly najeto 60 tkm.,no to mě pos.r. :roll:
Já už prolezl kdeco i zahraniční fóra a nikde nic.Jen jsem narazil na velmi vzrušenou debatu na Peugeot fóru,jak je možné,že PSA má pro motor schválený pouze již známé pleťovky,kdežto BMW a Mini se stejnými motory mají schválený 5W-40 C3.
Jestli je problém pozůstatek pleťovky nebo současného plnotučného oleje,jak mi tvrdili naposledy v servisu,těžko říct,ale moc to nedává smysl. :idea: Sranda je,že šéf servisu dal do 1.4 VTI také plnotučný olej :D ,tak mi dá vědět,jak dopadl na emisích,až pojede na TK.
Sestra má v motoru 1.6 VTI rovněž 5W-40,na emisích problém neměla a to mělo auto při koupi najeto 90 tkm na pleťovku. ;)
Já mám teď na oleji najeto 4 tkm,ale až ho budu měnit,zkusím před tím aplikovat tohle
http://citroeny.eu/do-paliva/2647-bluec ... 0-ml-.html nebo tohle
http://www.wynns.eu/product/catalytic-c ... r-cleaner/ a zkusíme to znovu natočit. Teď jsme se domluvili,že už to řešit nebudeme a počkáme jestli se něco nevyvrbí.Ale dozvěděl jsem se aspoň něco pozitivního,měl jsem podezření na teplotní čidlo,ale to je v pořádku a navíc mi bylo řečeno a v protokolu je dokonce napsáno,že mám ještě bezproblémové provedení. :D
Až na něco přijdu,tak budu obecenstvo opět informovat,do té chvíle Citroenům zdar. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02. čer 2016 17:51:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. led 2016 22:01:09
Příspěvky: 131
Vidis to, majitelia VW take trapne problemy, akymi su emisie, nemaju. :lol: :lol: :lol:

_________________
CITROËN POSITIVE :D
1. C2 1.4i SensoDrive VTR Rouge Lucifer (2004-2015)
2. C4 Cactus PureTech 82 Feel Edition Olive Brown (2014-2015)
3. C4 Cactus PureTech 110 Feel Deep Purple (2015-2016)
4. C-Elysée VTi115 BVM Best Collection Blanc Banquise (2016-...)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02. čer 2016 19:23:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Řekl bych,že s těch emisí budou mít zanedlouho bolehlav všichni. :idea:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02. čer 2016 21:27:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak už začínám mít pomalu jasno a zřejmě bude ten olej mít na ty emise vliv.Nejde o to zda je to 5W-30 nebo 5W-40,ale zásadní je specifikace.Jeden kolega s olej fóra se mi ozval,že do motoru 1.6 VTI dával po celou dobu,až do 120 tkm dával od začátku oleje 5W-40 a emise vždy v pohodě. ;) Ano olej 5W-40 se může skutečně použít,nesmí mít ovšem specifikaci A3/B4 nýbrž C3 s normou BMW Long Life -04.
Tyhle oleje mají vysokou HTHS viskozitu,jsou tepelně odolnější,ale zároveň mají nízký obsah síry,popela a fosforu,což jsou složky,které jsou příčinou zvýšených emisí.Ne o moc,ale stačí to k tomu,aby auto nesplnilo limit. :?
Abych to nemusel zdlouhavě přepisovat,tak sem zkopíruji výňatek z TL oleje Motul.
Motory vyhovující emisním normám EURO IV a EURO V jsou vybaveny citlivými systémy pro ošetření
výfukových plynů. Síra a fosfor utlumují fungování katalytických měničů, čímž způsobují neefektivní
ošetření výfukových plynů.Specifikace BMW Long Life-04 ukládá přísné podmínky pro oleje, zejména kvůli kompatibilitě se systémem Valvetronic a systémy následného zpracování výfukových plynů.

To by pak už dávalo smysl,že motory Prince mají u BMW a Mini schválenou i 5W-40,ovšem se sníženým obsahem síry,popela a fosforu.
A zajímavé je pak ještě tohle sdělení. :wink:
POZOR: Produkt BMW LL-04 lze používat pro benzínové motory pouze v zemích Evropské unie,
Švýcarsku, Norsku a Lichtenštejnsku. Mimo tyto země je požadován olej podle specifikace BMW LL-01,
jako například MOTUL 8100 X-cess 5W-40. Viz doporučení BMW.

Takže příště zkusím 5W-40 se specifikací BMW LongLife -04 a uvidím co to udělá z emisemi. :idea:
A jak vidno,tak lze vyrobit olej s vysokou HTHS viskozitou,ale s nízkým obsahem síry,fosforu a popela. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02. čer 2016 22:03:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. led 2016 22:01:09
Příspěvky: 131
Hotova veda, toto... Takze Yacco Lube FR (BMW LL-01) uz do motora zrejme nenalejes. ;)

_________________
CITROËN POSITIVE :D
1. C2 1.4i SensoDrive VTR Rouge Lucifer (2004-2015)
2. C4 Cactus PureTech 82 Feel Edition Olive Brown (2014-2015)
3. C4 Cactus PureTech 110 Feel Deep Purple (2015-2016)
4. C-Elysée VTi115 BVM Best Collection Blanc Banquise (2016-...)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02. čer 2016 22:19:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
No asi ne,stejně jako Mogul Racing nebo Mobil 3000 X1. :D Dát tam tyhle oleje byla rada od kolegů z olej fóra v dobré víře,ale asi nikdo nečekal,že to bude problém.Kdo by řekl,že obsah síry,fosforu a popela bude mít vliv na CO2. :?

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02. čer 2016 22:45:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. led 2016 22:01:09
Příspěvky: 131
Ja sice nemam pod kapotou VTi EP, iba "obycajne" VTi TU resp. EC, ale volajako som prave zneistel ohladom olejov 5W-40. :) No do 1. emisnej kontroly mam este 3 a pol roka, takze asi neriesim teraz. :D

_________________
CITROËN POSITIVE :D
1. C2 1.4i SensoDrive VTR Rouge Lucifer (2004-2015)
2. C4 Cactus PureTech 82 Feel Edition Olive Brown (2014-2015)
3. C4 Cactus PureTech 110 Feel Deep Purple (2015-2016)
4. C-Elysée VTi115 BVM Best Collection Blanc Banquise (2016-...)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02. čer 2016 22:49:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Do původní 1.6 16 V byl 5W-40 povolen,nemáš to taky?Kolega s olej fóra má P-308 SW s motorem 1.4(TU) EURO 5 a má tam 5W-40 povolen. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02. čer 2016 23:06:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. led 2016 22:01:09
Příspěvky: 131
Nie, podla mojej servisky je pre C-Elysee 1.6 VTi EC5 (Euro6) iba tolko spominana pletova voda Total Ineo 5W-30. :roll:

_________________
CITROËN POSITIVE :D
1. C2 1.4i SensoDrive VTR Rouge Lucifer (2004-2015)
2. C4 Cactus PureTech 82 Feel Edition Olive Brown (2014-2015)
3. C4 Cactus PureTech 110 Feel Deep Purple (2015-2016)
4. C-Elysée VTi115 BVM Best Collection Blanc Banquise (2016-...)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02. čer 2016 23:15:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak to máš jako já,po novu tam lze dát i tenhle http://citroeny.eu/oleje-total/1891-tot ... olej-.html je údajně lepší než INEO ECS 5W-30,ale nebál bych se ani té C3.Až vyměním olej a natočím znovu emise,tak řeknu co a a jak. ;)
A pokud bys chtěl zůstat u té C2,tak než ten Total,tak bych dal tohle.
http://www.millersoils.cz/trident-longlife-5w30
http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w302

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 05. čer 2016 18:47:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. led 2016 22:01:09
Příspěvky: 131
Miroslav Lengyel píše:
Do původní 1.6 16 V byl 5W-40 povolen,nemáš to taky?Kolega s olej fóra má P-308 SW s motorem 1.4(TU) EURO 5 a má tam 5W-40 povolen. ;)


Nie, v serviske nie je tato moznost. Neviem, ci to nebude prave kvoli tym emisiam, stare 1.6-ky boli Euro4, tam to bolo asi emisne OK.

_________________
CITROËN POSITIVE :D
1. C2 1.4i SensoDrive VTR Rouge Lucifer (2004-2015)
2. C4 Cactus PureTech 82 Feel Edition Olive Brown (2014-2015)
3. C4 Cactus PureTech 110 Feel Deep Purple (2015-2016)
4. C-Elysée VTi115 BVM Best Collection Blanc Banquise (2016-...)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 09. črc 2016 10:55:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak auto funguje s novou náplní nejlépe co ho mám a když pominu chvilkové pomatení klimatizace,tak cesta do IT a zpět bez jakýchkoliv problémů,stačilo jen navolit vyšší rychlost na tempomatu a motor šel okamžitě za plynem. ;) Skoro mi ho bude líto prodat,ale tak nějak jsme s manželkou na dovolené dospěli k názoru,že už je pro nás takhle velké auto zbytečné.Pořizovali jsem ho hlavně kvůli vyššímu posezu a bezproblémové přepravě kol a lyží.Nakonec jsme kola dali za 3 roky do auta pouze 1x,protože se současným zaměstnáním se dostanu na kolo tak 2x do roka(a to ještě v místě bydliště),jinak vozíme vzduch. :oops: Lyže odvezu v případě potřeby i v menším autě,běžky není problém dát na střešní nosič a kdyby náhodou,tak kola jsem odvezl i v Cordobě. :D Sice jsem musel kola více rozebrat,ale to jsem nakonec musel i v současném autě,pokud jsem nechtěl mít kola do prostoru cestujících,protože je v kufru méně místa než v předchozí XP.Nejspíše provedeme výměnu za Cactuse,který sice nemá posez až tak vysoko,ale stále je dostatečný a překvapivě pohodlný. ;)A když už se manželka do Cactuse totálně "zbláznila",byť dříve tvrdila,že ani náhodou :D ,tak není co řešit. :idea:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 09. črc 2016 17:28:06 
Offline

Registrován: pát 06. črc 2012 22:17:12
Příspěvky: 124
Bydliště: Košice
Miro, len nech ten Cactus bude VTi, aby sme mali o čom ďalej kecať a hlavne mi ostatní čítať :D

_________________
C3 Picasso 1.6 Vti Color Concept


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 09. črc 2016 18:01:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak 1.6 VTI by v Cactusu určitě špatná nebyla :D a když už jsem se s tím motorem naučil zacházet,tak bych ji bral všemi 10. :idea: Teď s tím olejem Castrol 0W-40,iridiovými svíčkami NGK a prémiovým palivem to má neskutečný drive,že z toho má žena občas tiky. :lol:
Ale obávám se,že tenhle motor už v Citroenu neuvidíme,takže si budeme muset vystačit s přeplňovanou 1.2 110/130 k.Ale údajně to jezdí fajně a mám info,že už s tím kdosi najel 140.000 a v pohodě.Ale ještě není nic hotového,uvidím jak a jestli se nakonec s prodejcem rozumně domluvíme.Na jednu stranu je mi dnes C4P skutečně k ničemu,protože na ty couračky do a z práce,nákup do NDR,pár výletů po příbuzných do 150 km a jednou za rok na dovolenou,mi stačí opravdu něco menšího a přiznejme si i úspornějšího,ale na druhou stranu se mi z ní moc nechce,protože to svezení je opravdu parádní. ;) A pokecat můžeme i o jiných modelech,u Citroenu je stále co řešit. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27. črc 2016 5:08:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak dokonáno jest,včera jsem objednal bodlinku, :D takže v říjnu dojde na výměnu. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 106 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz