Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Parking break faulty + Breaking system faulty
Právě je stř 27. lis 2024 5:39:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 13. úno 2016 3:58:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tož hlavně,že už jezdíte. :P ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 04. bře 2016 21:24:17 
Offline

Registrován: čtv 21. led 2010 18:16:26
Příspěvky: 144
Bydliště: Brno
Včera se nám stala divná věc a pořád mi to vrtá v hlavě proč a zda to nějak může souviset s předchozím problémem a servisem, případně zda se to může stát ještě někdy.
Nemohl jsem se vyhrabat do kopce kvůli sněhu.
Nechal jsem puštěný motor, nechal řazení nastavené na zpátečku, zatáhl ruční brzdu, vylezl z auta, nechal otevřené dveře (kdybych nezabrzdil tak by auto začalo pípat) a šel ke kufru pro řetězy. Ještě jsem zaslechl zvuk senzorů na couvání když jsem byl za autem.
Jak jsem byl za autem tak auto začalo couvat.
Vlítl jsem na místo řidiče a dupl na brzdu. V tu chvíli mi blesklo hlavou, že se to sune po ledu, což jsem vzápětí vyloučil. Hejblo se asi o 1-1,5 m.

Všiml jsem si, že kontrolka zatažení parkovací brzdy při naskakováni do vozu svítila.
Těsně před okamžikem, kdy se auto dalo do pohybu, vystoupila i spolujezdkyně (cca 50 kg).
Potom se rozsvítila kontrolka Service a detail Suspension faulty (problém s dofukováním), což po vypnutí motoru zmizelo a podvozek dofoukl.

Tak a teď co se vlastně stalo? Auto bylo vlastně 14 dní po servisu s brzdou. Nasimulovat se mi to znovu nedaří, vše se zdá být OK.

_________________
C4GP, 2.0HDI BMP6 100kW, Exclusive, 2009
Xsara I Break, 2.0HDI, 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05. bře 2016 4:08:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
No divné je podle mě to,nechat zařazenou zpátečku s běžícím motorem a vylézt s auta. :shock: :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05. bře 2016 11:20:23 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Souhlas s Mirou, on asi nikdo nepocita s tim, ze bys nechal zpatecku, zabrzdil a sel pryc :D

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05. bře 2016 17:59:50 
Offline

Registrován: čtv 21. led 2010 18:16:26
Příspěvky: 144
Bydliště: Brno
Asi máte manuál a ne BMP, že toto píšete.
Dotaz byl jiný. Dík.

_________________
C4GP, 2.0HDI BMP6 100kW, Exclusive, 2009
Xsara I Break, 2.0HDI, 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05. bře 2016 18:57:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tož manuál mám,je to v podpisu,ale to ty máš taky,jen robotizovaný. :D Nicméně máš na voliči také polohu neutrál a bylo by asi záhodno mít ho při vystoupení z vozu v této poloze. :idea: Ono se totiž klidně mohlo stát(a teď vařím z vody),že se mohl sepnout kompresor nebo ventilátor,auto si přidalo otáčky a robot si mohl myslet,že se rozjíždíš. ;) Pokud to převedu na mé auto,tak i když budu mít volnoběh a budu mít zařazenou rychlost,tak když malinko povolím spojku,tak se rozjede taky.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05. bře 2016 20:44:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
V zařazené zpátečce a zvýšených otáčkách vlivem sepnutí nějakého "spotřebiče" bych chybu nehledal. Mně se taky celkem pravidelně stává, že nechám zařazený kvalt (ne že bych chtěl, prostě zapomenu) a vystoupím z auta. :oops: Jednou jsem se taky takhle lekl, když mi auto začalo řvát, když jsem šel do kufru a měl tam zpátečku, ale rozhodně se mi nikdy takhle samo nerozjelo. A ono i to automatické odbrzdění není o tom, že jen tak brknu do plynu a je odbrzděno. Kolikrát musím za plyn celkem solidně zarvat, aby to povolilo, zvlášť v kopci, to tomu musím opravdu šlápnout.

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05. bře 2016 21:00:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
pj2, můžeš ještě popsat, co jsi dělal po naskočení zpět do auta. Říkáš, že kontrolka ruční brzdy svítila. Ona svítí ještě chvilinku po odbrzdění. Cos dělal dál? Dupls na brzdu, auto zastavilo? Předpokládám, žes pak vypl motor, co ruční brzda, zatáhla se nebo jenom takříkajíc dotáhla? Když zabrzdím ručně a vypnu motor, tak podle zvuku jde poznat, že už zabrzděno je, věřím, že to znáš. :idea:

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05. bře 2016 21:08:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Nechci tady rozpoutat zbytečnou hádku,ale pokud cuknu spojkou,tak se mi auto odbrzdí i na volnoběh úplně v pohodě.Samozřejmě,že do kopce musím přidat plyn,ale že bych to musel nějak rvát,tak to ne,prostě normálně se rozjedu.A kolega má navíc 2.0 HDI,auto nemám,ale pokud z více aut mám vysledováno,že pokud se např. zapne kompresor klimy,tak auto zvýší otáčky.Já netvrdím,že to tak musí být,třeba se brzda opravdu povolila jen tak,ale pak aby se tedy bál zaparkovat někde ve svahu.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05. bře 2016 21:22:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Když jsem auto kupoval, tak jsem byl informován o tom že se lze běžně rozjíždět se zataženou ruční brzdou, akorát ve sněhu ne, že bych se zahrabal. Zkusil jsem to asi 2x a nepřijde mi to moc normální. Pokaždé mi zadek klesne dolů jako u klasické ručky, ale protože elektronika je inteligentní, tak se smiluje nad brzdami a uvolní je, aby se nějaký polovodič nepokoušel jezdit se zataženou ruční brzdou.
Osobně tedy před rozjezdem šlápnu na brzdu a zatáhnu za tlačítko.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05. bře 2016 21:46:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Miroslav Lengyel píše:
Nechci ...


Proto se snažím dopátrat toho, jestli auto úplně odbrzdilo nebo jenom povolilo. Je pravda, že proti jiným autům, se kterými jsem kdy jezdil, je nástup plynu u mého auta, aspoň mi to tak přijde, trošku delší, proto může být můj názor na sešlápnutí plynu a odbrzdění trošku zkreslený, ale to nemění nic na tom, že v kopci na to musím opravdu šlápnout. A tady zase budu uvažovat já, že by frantíci vymysleli automatické odbrzdění v závislosti na otáčkách motoru a ne podle polohy plynového pedálu? Ani nevím, na jakém principu to funguje u jiných aut. Ale, že by se auto samo odbrzdilo jenom proto, že se trošku zvýšily otáčky v souvislosti se zapnutím, ať už čehokoliv, s čímž máš Miro samozřejmě pravdu, toto jsem u různých aut různých značek pozoroval také, to se mi moc nezdá :|

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05. bře 2016 23:34:17 
Offline

Registrován: čtv 21. led 2010 18:16:26
Příspěvky: 144
Bydliště: Brno
Ta brzda spíš povolila. A ten kopec nebyl prudký.
Po naskočení do auta jsem dupl na brzdu a auto zastavilo - trochu se sklouzlo do strany.
Motor jsem nechal běžet, a indikátor ruční brzdy stále svítil. Tj. k automatickému odbrzdění nedošlo - to by bylo zhaslé a při otevřených dveřích by to pípalo.
Pak jsem to nejspíš odbrzdil a znovu zabrzdil a nakonec po odbrzdění kopec scouval a jel zpět. To jsem si všiml, že mi svítí Service na chybu dofukování podvozku. Ale výška byla OK.
Chvílí jsem s tím jel pak vypl a znovu spustil motor a Service zmizel.
Zkoušel jsem to znovu v kopci - ale na suché silnici a vše se zdá OK. Akorát už nejsem a nebudu tak klidný až někde zastavím. :-(

_________________
C4GP, 2.0HDI BMP6 100kW, Exclusive, 2009
Xsara I Break, 2.0HDI, 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 06. bře 2016 6:54:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
V Uživatelské příručce neboli návodu,je na straně 82 v pravém dolním rohu upozornění,dokonce pro ty méně vnímavé zvýrazněno žlutým rámečkem,aby to fakt nikdo nepřehlédl. :D
Příloha:
Bez názvu.png
Bez názvu.png [ 181.27 KiB | Zobrazeno 9998 krát ]

Jinými slovy je tam napsáno to,co jsem napsal já hned v první mé reakci na tento "problém" tedy,že
divné je podle mě to,nechat zařazenou zpátečku s běžícím motorem a vylézt s auta. :lol: :lol: :lol:
Ale třeba to tam výrobce uvedl jen tak,aby něčím zaplnil prázdné místo na stránce a my/vy tady mohli diskutovat v podstatě o ničem. :roll:
Řečeno slovy Haliny,má rada tedy zní,nevystupujte z vozu z běžícím motorem,pokud nemáte zařazený neutrál. :mrgreen:
Hezkou,ničím nerušenou neděli přeje,Míra

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 06. bře 2016 12:42:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 05. kvě 2011 10:16:50
Příspěvky: 260
Bydliště: Červený Kostelec
No popravdě já teda když přijedu před dům, také normálně jen zabrzdím ruční el. brzdu, nechám nastartováno a zařazeno A, otevřu si bránu a pak jen šlápnu na plyn a zajedu dovnitř. Nikdy mi to nepřišlo nepatřičné. Ano samozřejmě v manuálu je to pojištěné, nicméně auta s BMP6 k tomuto svádí. Vám s manuálem to prostě připadá zcestné bo když chcete nechat běžet motor tak musíte vždy vyřadit,...což BMPčka udělají sama, když necháte delší dobu motor běžet se zařaženým A nebo R. A proč to píši, ani jednou za těch 70tis. co jsem najezdil jsem s tím neměl ani náznak problému i když samozřejmě jak naznačuje Míra, když se něco podělá nikdo nám nic nedá, je to věc každého jednotlivého soudruha. :-). Další věc je spíše ta, že hill asistent když auto zabrzdím normalně pedálem a pak jej pustím, drží na nějaké cca dvě tři vteřiny a pak sám aniž se šlápne na plyn tak povolí brzdu, párkráte skoro na úplné rovině jsem měl problém, protože si toho, že auto třeba začne pomalu couvat ani nevšimnete.

_________________
C4P 2 hnědá met, 1.6HDi 85kw, ETG6, r.v. 2013/11, INTENSIVE
bývalka a mazlík - C4GP ČERNÁ ONYX 1.6HDI BMP6, orig. Philips sound, světlý interier, r.v.2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 06. bře 2016 13:55:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Ano hill asistent na rovině nebo v mírném kopci nefunguje,tak jsem na to přišel poměrně rychle.Ale i plnokrevného automatu je jasně napsáno, Před opuštěním vozidla se vždy přesvědčte, že je volič v poloze P.
A u obou převodovek je uvedeno,že z bezpečnostních důvodů zvukový signál upozorňuje při otevření některých dveří,že volič není v poloze N,respektive P. :D Takže několikrát na různých místech je v návodu jasně uvedeno,že pokud vystupuji z vozidla, není jaksi žádoucí,mít zařazenou rychlost,to že to někdo takhle léta dělá a zatím se nic nestalo neznamená,jednou se zadaří a pak to bude dost bolet. :lol:
Ale každý svého štěstí strůjcem jest. :idea: ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz