Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Engine management system faulty
Právě je sob 23. lis 2024 11:10:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 88 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: stř 17. úno 2016 13:42:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Potřeboval bych trošku poradit a případně pomoct... Před nějakým časem se mi na palubním počítači, hned po startu (třetí nastartování ten den), objevila hláška Engine management system faulty. Začal jsem pátrat po možné příčině, ale při tomto jsem zjistil, že důvodů může být stejně jako pohádek tisíce a jedné noci. Zkusil jsem pár jednoduchých rad, ale ke zmíněné hlášce se druhý den přidaly ještě další dvě ohledně ESP/ASR a ruční brzdy (ESP/ASR system faulty, Handbrake faulty nebo tak nějak). Další den už to bylo zase jenom Engine... No, když jsem další den nenastartoval z důvodu vybité baterky, tak jsem myslel, že mám vyhráno, že tyto hlášky souvisí s vybitou baterií. Ale bohužel, po výměně baterky se mi sice již hlášky ohledně ESP/ASR a ruční brzdy neobjevují, ale Engine... mi vyskakuje pořád, a to ihned po nastartování. Vždycky mi vyskočí hned po nastartování.

Objednal jsem si ELM 327, ale na aplikaci Torque (mám pro) mi to nevyhodilo žádnou chybu. Zkusil jsem ještě aplikaci OBD Car Doctor (free) a ta mi zase vyhazuje úplné nesmysly a po opakovaném načtení chyb (bez výmazu) mi napíše úplně jiné kódy, které kolikrát nedokážu ani nikde dohledat...

Protože mám autorizovaný servis trošku zruky, zkusil jsem jeden ze servisů u nás, kde mi auto napíchli na nějakou univerzální diagnostiku Bosch. Při načítání chyb se mě mechanik ptá, jestli tam mám start-stop systém, tak mu říkám, že ne. Snažil se mě přesvědčit, že musím mít start-stop, protože mu to tam vyhazuje hned dvě chyby... Chvíli ze mě dělal i blbce, že o tom ani nevím, že to tam mám, no sranda. Start-stop systém opravdu nemám. Po finálním načtení chybových kódů se zobrazily tyto:

P1153 poloha škrtící klapky mimo předepsaný rozsah
P1693 řízení startéru porucha funkce.

Zkusil udělat výmaz, ale chyba P1153 zůstala.

Jinak auto startuje normálně, jezdí normálně, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají, ... Do nouzového režimu taky zatím nikdy nepadlo. Hláška je samozřejmě doprovázena nápisem SERVICE, který svítí od nastartování po zhasnutí motoru. A teď babo raď.

Než se objednám v autorizovaném servisu, nemáte někdo podobnou zkušenost nebo alespoň nějakou radu, co bych mohl v domácích podmínkách zkusit? Můžu věřit tomu, že bude problém v té škrtící klapce? Teoreticky by to mohlo být jenom nějaké čidlo, ale to asi bude součástí toho celku škrtící klapky, takže čidlo samostatně nevyměním, nehledě na to, že je ta škrtící klapka schovaná za motorem, takže se k ní ani nedostanu... Nebo ta chyba opravdu může souviset ještě s tou vybitou baterkou a auto si prostě pamatuje, že tam byl nějaký problém a vyhazuje mi hlášku už jenom tak preventivně?

Za každou radu děkuji.

Kdyby někomu pomohl můj VIN, tady je: VF7UA5FXH45428375

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: stř 17. úno 2016 14:04:03 
Offline

Registrován: pon 19. bře 2012 22:55:27
Příspěvky: 134
je urcite za motorom?

Skrtaica klapka by mala byt "kusok" od airboxu (vzduchovy filter). Cize by mohla byt pristupna.

Ako prve by som skusil zhodit potrubie od airboxu ku klapke.. a pripadne dat dole klapku a vycistit ju

Moja je lakho pristupna a je na 3 skrutkach.. ale ja mam 1.8

_________________
C4GP 1.8i+LPG(92kW), r2008 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: stř 17. úno 2016 14:33:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Podle toho, co jsem zjistil, je opravdu za motorem. Kousek od airboxu je, je hned pod ním, jestli jsem to z té dokumentace dobře odvodil:


Přílohy:
f-škrtící klapka.jpg
f-škrtící klapka.jpg [ 204.5 KiB | Zobrazeno 23565 krát ]

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: stř 17. úno 2016 15:57:59 
Offline

Registrován: pon 19. bře 2012 22:55:27
Příspěvky: 134
clovece... naozaj.. je zozadu..
v tom pripade to asi lahko pristupne nie je..
ale mozno by som skusil dat dole ten airbox.. a aspon by som prestrekol cisticom skr.klapku kedze bude asi tazke ju dat dolu

_________________
C4GP 1.8i+LPG(92kW), r2008 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: stř 17. úno 2016 19:56:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tuším že tahle chyba mimo jiné také značí chudou směs,ale to je vcelku jedno,protože to vypadá,že klapka nechodí v celém rozsahu. :idea:
Zkusil bych tohle http://citroeny.eu/technicke-spreje-a-k ... 200ml.html jednoduchá aplikace a uvidíš.Mimochodem,jaké a jak dlouho tam máš svíčky?Kontroloval na nich někdo aspoň odtrh?

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: stř 17. úno 2016 20:53:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Svíčky jsem právě měnil společně s olejem minulý nebo předminulý týden. V té době mi už ta hláška svítila a ani po výměně nezhasla... :?
Svíčky jsem dával tyhle: http://citroeny.eu/elektrosoucasti-a-elektronika/422-zapalovaci-svicka-ngk-pro-motory-citroen-14vti-16vti-a-16thp-plzkbr7a-g-plzkbr7b8d-g-90223-5843-87295902233.html Už to byly ty novější NGK PLZKBR7B8D-G, 90223.

Edit: Svíčky jsem vlastně měnil později než olej, pač jsem na ně neměl správný klíč, který jsem musel dokoupit, ale to je vlastně v celku jedno... To nemění nic na tom, že jsou svíčky nové. :)

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: stř 17. úno 2016 21:41:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Mám ty samé,ale po 30 tis. dám Denso. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: stř 17. úno 2016 21:47:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Ty musíš mít furt něco extra :D

Zítra nebo pozítří zkusím objezdit naše zdejší autodíly, jestli tam nesplaším hen ten sprej a uvidíme... :?:

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: stř 17. úno 2016 21:55:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Wynn´s budeš shánět asi blbě,zkoušel jsem to u nás v UL a ani ťuk.Když zvoláš do Valemezu,tak ho máš druhý den doma a rovnou si nech přibalit http://citroeny.eu/do-paliva/2670-aditi ... 250ml.html :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: stř 17. úno 2016 21:57:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Jo jo, taky už jsem nad tím uvažoval, že kdyby došlo na objednávání z netu, že bych si to nechal přibalit. :lol:

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: stř 17. úno 2016 21:58:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Já to vždycky objednávám po 5-ti ks spolu s filtry. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: stř 17. úno 2016 22:03:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Taky se snažím dělat zásoby, když už něco objednávám. Kdybych to byl býval věděl, mohl jsem to objednat společně s baterkou, kterou jsem objednával přesně před deseti dny... :roll: Hlavně že jsem koukal, co bych si ještě tak mohl koupit...

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: čtv 18. úno 2016 12:16:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Tak hned v prvním kšeftě, na který jsem vsázel, jsem uspěl.

Ale už už jsem to chtěl, po vyndání filtru, stříknout do otvoru na spodní části filtrboxu, ale pak mě tak napadlo, kam že to vlastně vede a jak je to vlastně daleko k té škrtící klapce a ejhle Houstone, máme problém. Až teď, při studiu dokumentace, jsem přišel na to, že bych to sice stříkal do sacího potrubí, ale v opačném směru, takže bych to zbůhdarma stříkal do hadice, která nesaje, pač jsem jí od sání sundáním filtru a jeho víka (odkud to nasává) odpojil. :oops: Ale moje prvotní zjištění bylo, že z filtboxu jde vzduch nejprve do turba, z turba do výměníku a teprve až pak do škrtící klapky. Je moje zjištění správné? Takže bych spíš čistil turbo než škrtící klapku a jestli by se vůbec něco k té klapce dostalo, jestli to chápu správně... Nebylo by lepší to rozpojit mezi výměníkem a škrtící klapkou, kde je to ke škrtící klapce nejblíže?

Jenom nevim, jak by se na to tvářila řídící jednotka potažmo motor, kdybych ho takhle mezi výměníkem a klapkou odstřihl od turba... Nepokur..., teda nepotentuju tím něco? Radši jsem to zase zadekloval a čekám na rady... :idea:

Chtěl jsem vložit i obrázky, ale nějak mi to nejde... Tak aspoň tenhle:


Přílohy:
sání.jpg
sání.jpg [ 99.79 KiB | Zobrazeno 23462 krát ]
sání_4.jpg [67.89 KiB]
Zatím nestaženo
sání_3.jpg [62.79 KiB]
Zatím nestaženo
sání_2.jpg [65.59 KiB]
Zatím nestaženo
sání_1.jpg [77.36 KiB]
Zatím nestaženo
Čistič.jpg [37.2 KiB]
Zatím nestaženo

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: čtv 18. úno 2016 16:24:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Podle mě by se nemělo stát nic,stačí se podívat na youtube,ale je fakt,že to jsou dieselové motory.Ale zkus se zeptat tady
http://www.top-oil.cz/default_to.htm je to výhradní dovozce do ČR.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: pát 19. úno 2016 19:19:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
No, tak jsem se dneska konečně rozhoupal a nakonec jsem se rozhodl rozpojit sání co nejblíž škrtící klapce, tedy mezi výměníkem a samotnou klapkou. Dle návodu nastříkal, motor kuckal a hláška přetrvává... :roll:

Až budu mít trošku víc času, zkusím zajet na jamu a pokusim se tu klapku nějak vymontovat a mrknout na ni, jestli bude nějak zaprasená nebo ne.

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 88 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz