Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Zřejmě vodní pumpa
Právě je sob 23. lis 2024 15:54:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zřejmě vodní pumpa
PříspěvekNapsal: čtv 10. pro 2015 14:51:40 
Offline

Registrován: čtv 14. čer 2012 20:18:29
Příspěvky: 48
Bydliště: Lounsko
Čau kluci,chtěl bych se s Vámi podělit o mé neděli.Děti u babičky,tak jsme jeli s manželkou po nákupech cca 25km od domova.Abych to zbytečně neprodlužoval,stromek a dárky nakoupeny a když jsem odjížděl z podzemní garáže místního Centrálu v Mostě ejhle.Po nastartování a ujetí cca 50m hluk a chroupání od motoru.Auto škublo,cuklo a chcíplo.Nastartovat už nešlo.Zespoda plastového krytu motoru začala kapat zřejmě nemrznoucí směs.Zavolal jsem si známého mechanika na odtah z gáráže,která má tak 12% stoupání,možná více.Naštěstí přijel Jeepem,tak mě odtáhl celkem v pohodě.Teď má otázka,páč se k opravě ještě nedostal.Myslíte,že díky vodní pumpě by mohl rozvoďák o zub či více přeskočit a motor nějakým způsobem zničit?Bojím se,že bude muset jít hlava dolu atd.

Děkuji za rady a nápady

_________________
Citroen C4 GP 1,6Hdi BMP6 2007

VW Lupo 1,7 SDI 2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zřejmě vodní pumpa
PříspěvekNapsal: čtv 10. pro 2015 15:00:04 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Já takhle vykrvácel před barákem. Prdlo těsnění kolem čidla teploty v termostatu, alespoň u mně. Takže vyndat čidlo, vyměnit těsnění a dolít nemrznoucí kapalinu. Stálo to pár korun, tak snad jsi na tom stejně "dobře".

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zřejmě vodní pumpa
PříspěvekNapsal: čtv 10. pro 2015 15:38:24 
Offline

Registrován: čtv 14. čer 2012 20:18:29
Příspěvky: 48
Bydliště: Lounsko
No myslím,že to bude mnohem horší,už jen díky tomu hluku a chroupání z motoru.A hlavně motor sice točil ale už nenaskočil.

_________________
Citroen C4 GP 1,6Hdi BMP6 2007

VW Lupo 1,7 SDI 2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zřejmě vodní pumpa
PříspěvekNapsal: čtv 10. pro 2015 18:45:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
prvni vec kdyz to nejde neskousim to znova
no mozny je cokoliv

kolik mas najeto, jaky v tom je motor atd.

jo aha tak motor v podpisu :lol:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zřejmě vodní pumpa
PříspěvekNapsal: čtv 10. pro 2015 19:11:58 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Aha, tak to je blbé :(

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zřejmě vodní pumpa
PříspěvekNapsal: čtv 10. pro 2015 19:25:52 
Offline

Registrován: čtv 14. čer 2012 20:18:29
Příspěvky: 48
Bydliště: Lounsko
Najeto mám cca 200tis km a rozvody jsou dělané tak 3,5roku zpět,počítám tak 30tis km zpět.A samozřejmě včetně vodní pumpy.Jinak se snažím Citronku dopřávat,olej měněn vždy max do 15tis km atd.
V první chvíli mě to nenapadlo,jen mě polil studený pot.Stál jsem za závorou výjezdu a za mnou kolona tak 10ti aut.No už se stalo,dnes jsem se na něj byl podívat a vypadá to,že rozvoďák dřel o plastový kryt rozvodů.Tak že,řemen určitě v háji a jen doufám,že to neodsrali ventily a zbytek. :(

_________________
Citroen C4 GP 1,6Hdi BMP6 2007

VW Lupo 1,7 SDI 2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zřejmě vodní pumpa
PříspěvekNapsal: ned 13. pro 2015 16:35:52 
Offline

Registrován: čtv 14. čer 2012 20:18:29
Příspěvky: 48
Bydliště: Lounsko
Tak aktualizuji,sekla se 3 roky stará vodní pumpa od SKF a motor se potkal :cry: :cry:

_________________
Citroen C4 GP 1,6Hdi BMP6 2007

VW Lupo 1,7 SDI 2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zřejmě vodní pumpa
PříspěvekNapsal: ned 13. pro 2015 18:41:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Jauvajs. :cry:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zřejmě vodní pumpa
PříspěvekNapsal: ned 13. pro 2015 18:46:16 
Offline

Registrován: čtv 14. čer 2012 20:18:29
Příspěvky: 48
Bydliště: Lounsko
Právě :( a ještě před Vánocemi,jako druhé auto máme sice Vw Lupo,ale to je taková pojízdná taštička.Tak že jsme s manželkou tak nějak na prášky :cry:

_________________
Citroen C4 GP 1,6Hdi BMP6 2007

VW Lupo 1,7 SDI 2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zřejmě vodní pumpa
PříspěvekNapsal: ned 13. pro 2015 21:22:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak snad budou škody co nejmenší. :idea: SKF....mám ten dojem,že před touhle značkou jsem byl několikrát důrazně varován. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zřejmě vodní pumpa
PříspěvekNapsal: úte 15. pro 2015 0:13:13 
Offline

Registrován: čtv 08. bře 2012 0:04:36
Příspěvky: 69
Pred tyzdnom nieco podobne - auto zrazu (za jazdy) prestalo kurit a po par KM hlaska - STOP, prehriaty motor. Otvorim kapotu a chladiaca zmes vystriekana cez expanznu nadobku. Po schladeni motora doliata destil. voda - a opat vytlacena. Prvy ma napadol seknuty termostat - objednal som ho a vymenil doma - hrozna praca, cca 6h hresenia, no problem pretrvava. lAuto zatial bez "akcie" u manika v servise, ale je podozrenie na prasnute tesnenie pod hlavou - 196 tis. km. Myslite ze je to ono??? Zatial stihol skontrolovat vodnu pumpu - ta je OK. Napada Vas nieco ine? Dakujem
Inak auto startuje na supa a nie je zrejma ziadna strata vykonu, ani vynechavanie valcov. A este ma napada jedna vec: chladiaca zmes bola velmi cudna - zaspinila mi expanz. nadobku tak, ze nebolo vidno ani uroven hladiny v nej, bola taka ako keby v nej bolo nablite :) - zakalena a spenena, alebo zhrdzavena???

_________________
Citroen C4 GP Exclusive, 2.0 HDi 138HP, 16V, FAP, AT, r.v.2009, RT5, NaviDrive, 7,5l/100km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zřejmě vodní pumpa
PříspěvekNapsal: úte 15. pro 2015 17:08:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Kdyby to bylo těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava, tlačilo by vodu z expanzky hned po startu i se studeným motorem. To vyzkoušej. Nastartuj s otevřeným víčkem na expanzce a nesmí tam jít bubliny. Pokud ano, je to hlavou, nebo jejím těsněním.
Další možnost je EGR ventil, respektive proděravělý/prorezlý výměník na EGRu. To pak tlakuje jen mírně, vodu to vytlačí pomalu jen tlakem výfuku a taky bývá takhle zašpiněná. To by ale nejspíš nebylo pod kapotou všechno zacákaný, to by mělo odcházet zvolna přepadem.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zřejmě vodní pumpa
PříspěvekNapsal: úte 15. pro 2015 20:30:04 
Offline

Registrován: stř 29. zář 2010 21:02:56
Příspěvky: 180
Bydliště: Chotěboř
Když jde, při prasklém těsnění pod hlavou, tlak do vody, nemusí se to na studeném motoru projevit. Měl jsem taky tuto závadu na svém autě. Při klidné jízdě (max do 120 km/h) asi jako se starou škodovkou se voda nestrácela, tlak stačil víčkem odfouknout. Ovšem při ostřejší jízdě (ostřejší vytáčení motoru) začal tlak z válců víčkem vytlačovat i vodu, ozýval se hvízdavý zvuk a celý chladicí okruh byl natlakovaný. Dalo se to poznat podle "tvrdých" hadic od chladiče. Pomohla výměna těsnění pod hlavou a její orovnání. A taky doporučuji nechat udělat tlakovou zkoušku, jestli neni hlava prasklá.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zřejmě vodní pumpa
PříspěvekNapsal: čtv 17. pro 2015 13:27:42 
Offline

Registrován: čtv 08. bře 2012 0:04:36
Příspěvky: 69
Ono to ani s tymi bublinami nebolo presne tak - nebolo ich totiz vidiet. Ked som dal z nadrzky dole vicko, a nastartoval, hladina pozvolne stúpala (bez bublin) a po cca 2 min. sa uz zacala vylievat z nadrzky (na volnobehu) - mam za to, ze tlak najprv vytlačil kvapalinu a potom sa az dostal von z obehu. Neviem ako to prebiehalo pri zavretom obehu a pri normálnom chode motara - myslim otacky. Pravda vsak je ze ked som dolial kvapalinu a odvzdusnil system, auto aj kratko kurilo. Potom raz ano, raz nie, a nakoniec už vôbec - asi sposobene postupnou stratou kvapaliny.
Spytam sa este na ten EGR ventil. Takze ak by bol na vine on, kvapalina by nesla cez vicko??

_________________
Citroen C4 GP Exclusive, 2.0 HDi 138HP, 16V, FAP, AT, r.v.2009, RT5, NaviDrive, 7,5l/100km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zřejmě vodní pumpa
PříspěvekNapsal: čtv 17. pro 2015 14:49:14 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Psal vymenik ne EGR ventil. EGR ventil s tim nema nic spolecneho. Ale za EGR je chladic spalin - vymenik, jde pres nej voda a chladi plyny. Ale neumim si moc predstavit, ze by tento vymenik praskl jen tak sam o sobe. Tam totiz neni kde sebrat takovy tlak, aby praskl. Leda by to byl z vyroby smejd a nebo tlak z okruhu - ale ten by se tam musel dostat z valcu, takze zase tesneni pod hlavou.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz