Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Olej do Citroen C4 Grand Picasso 1.6hdi 80kw
Právě je pon 25. lis 2024 22:21:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 19. říj 2015 11:44:37 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2015 11:39:07
Příspěvky: 1
Zdravi pánové. Prosím o radu. Jaký olej mám koupit do mého Citroenu C4 Grand Picasso 1.6hdi 80kw.
Samojzřejmě tam chci nalít to co doporučuje Citroen.
Díky za rady.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19. říj 2015 15:09:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. bře 2013 16:48:25
Příspěvky: 80
Bydliště: Trnava, SK
odporúčaný Citroenom je Total Ineo ECS 5W30

_________________
C4P 1,6HDi 80kW r.v.2009 5st. manuál
Peugeot 306 Norwest 1,6 65kW r.v.1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19. říj 2015 16:39:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
servisni knizka nebo se zeptat primo v servisu
jinac si myslim ze minimalne 1x uzz olej meneny byl takze stitek bude nekde v motoru

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19. říj 2015 19:53:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Citroen ti jiný olej než Total Ineo ECS 5W-30 ani nedoporučí a to bez rozdílu na motorizaci a typ vozu. :cry:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 01. pro 2015 15:38:15 
Offline

Registrován: úte 01. pro 2015 15:31:29
Příspěvky: 4
Čau chlapi, jsem tu nováček, včera jsem koupil C4 v naftě. Auto snad bude dělat radost, ale mám dotaz skrz olej. Předchozí majitel tam měl olej Shell (http://www.carsshop.cz/nahradni-dily/he ... litr/5w-30). Můžu tam dát ten samý nebo mi doporučujete něco jiného? Je to můj první Citroen, tak nevím, co se sluší a patří.

Já do svých aut většinou dával Castrol, takže nevím, co Shell, jestli je to v pořádku. Normy to pravděpodobně splňuje, že? Díky za odpověď.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 01. pro 2015 15:46:39 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Spravne bys tam mel mit podle knizky to, co splnuje tuto normu: B71 2290

Ale asi nejdulezitejsi je vcas jakykoliv olej vymenit :)

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05. pro 2015 21:24:55 
Offline

Registrován: úte 01. pro 2015 15:31:29
Příspěvky: 4
Jojo měnit zavčas to chápu, jde mi jen o ty značky, jestli má smysl to řešit nebo ne.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 06. pro 2015 8:47:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Jde o to,jak k tomu chceš přistoupit. :idea: Jsou oleje kvalitní a pak TOP,za které si ovšem musíš připlatit. Castrol ovšem žádný extra zázrak není,jsou oleje kvalitnější a přitom levnější.Co se týče norem,tak to je kapitola sama pro sebe,tam jde víceméně o emise(ne při běžné STK) a potom o pseudo úsporu paliva nebo o diskutabilní prodloužení životnosti fitru FAP/DSP. :roll: Ani jedno nemá ovšem nic společného s dlouhodobou kondicí motoru ba právě naopak. :twisted: Takže ano,můžeš použít úplně klidně Shell,Total,Mobil nebo Castrol,ale klidně třeba i Mogul a hodně dobrý je třeba Sunoco.Pokud bys chtěl něco extra, tak potom Yacco,Motul,Millers,Mobil 1,Liqui Moly,Motorex,Selenia. ;) Stěžejní je,jak už napsal kolega včasná výměna oleje včetně fitru,hledej Purflux vyroben ve Francii,který seženeš třeba na místním e-shopu.Včasná výměna je odvislá na způsobu používání vozu,na nějakých 30 tis. nebo 2 roky rovnou zapomeň a olej vyměň po 10 tis. v případě krátkých jízd a častých startů nebo po 15 tis. v případě delších jízd.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07. pro 2015 20:03:12 
Offline

Registrován: stř 29. zář 2010 21:02:56
Příspěvky: 180
Bydliště: Chotěboř
Sice mám xsaru Picasso 2.0 HDI, používám olej Sunoco synturo xenon 5 W 40 (cena 800 Kč/5l)a nemůžu si ho vynachválit. Měnim po max. 12 000 km+ filtry (olejový, vzduchový, kabinový).
Ono totiž na jménu oleje ani tolik nezáleží. Hlavním ukazatelem je, jaké normy splňuje. Každý výrobce, či servis ti vždy doporučí olej podle toho, s kým má uzavřenou smlouvu a cena oleje se pohybuje taky podle toho, které sporty olejářská firma sponzoruje.
Důležité je olej a filtr měnit včas (max po 15 000, raději po 12 000 km) a neřídit se doporučením výrobce. Ona výměna až (!!!) po 30 000 km (dle výrobce) je pouze umělé snížování nákladů na provoz a motoru tím taky zrovna moc neprospěješ.
A pokud se jedná o filtry, tak ty si objednávám v Pop-Artu Bystřice telefonem 558 551 253. Je to druhovýroba Španělsko, Francie a Itálie a druhý den mám objednávku PPLkou doma.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 02. bře 2016 21:24:05 
Offline

Registrován: stř 02. bře 2016 21:01:22
Příspěvky: 10
Doplním info, které mi v Citroenu vytiskli podle VIN, C4 Picasso turbodiesel DV6C.
Doporučené motorové oleje:
00W30 B71 2312 (C1C2) - 05W30 B71 2290 (C2)

A jelikož tu jsou zmíněny ty filtry, tak je tam ještě tohle:
Výměna pylového filtru: normální podmínky každých 20 tis. km / 2 roky; ztížené podmínky každých 15 tis. km / 1 rok
Kontrola zanesení filtru pevných částic: normální podmínky 160 tis. km potom každých 20 tis. km; ztížené podmínky 150 tis. km potom každých 15 tis. km
Kontrola hladiny aditiva filtru pevných částic: normální podmínky 100 tis. km potom každých 20 tis. km; ztížené podmínky 90 tis. km potom každých 15 tis. km
Výměna vzduchového filtru: normální podmínky každých 60 tis. km; ztížené podmínky každých 30 tis. km
Výměna palivového filtru: normální podmínky každých 40 tis. km; ztížené podmínky každých 30 tis. km

(Ztížené podmínky: rozvážková služba, městský provoz, taxi, sanitka, průměrná rychlost menší než 20 km/h, autoškola, opakovaná jízda na krátkou vzdálenost - méně než 10 km se studeným motorem s přestávkou delší než 1 hod., země s prašným ovzduším, palivo neodpovídající doporučení výrobce, použití biopaliv typu B20 nebo B30 diesel nebo benzín obsahující více než 3% methanolu.)

_________________
CITROEN C4 PICASSO 1 6 HDI 110CH FAP BUSINESS 2/2011 DIESEL MANUÁL 6 ST.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 03. bře 2016 7:20:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tož jasně,už jsem to psal výše,že ti nic jiného v Citroenu neřeknou. :P Přeloženo do češtiny se jedná v prvním případě o olej Total Ineo First,ve druhé Total Ineo ECS.Pochopitelně se nemusí použít výhradně olej Total,ale i olej jiné značky s uvedenou specifikací.
Nejzajímavější informací tvého postu je ten odstavec o ztížených podmínkách(netuším proč tohle není napsáno v příručce vozu)myslím definici těch ztížených podmínek a měli by si ji přečíst zejména všichni "poskakovači",co zastávají ty nesmyslné 30 tis.intervaly. ;) A ještě bych dodal,že to beze zbytku platí i o oleji, ;) a to ještě při použití LL olejů,v případě použití "běžného" oleje je dobré ten interval zkrátit ještě na cca polovinu,tedy pak "blázen" jako já mění olej po 6-7 tis. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 11. črc 2020 4:56:32 
Offline

Registrován: úte 01. led 2013 21:33:18
Příspěvky: 186
Ahoj, prolezl jsem to tu a myslím že důkladně, potřeboval bych poradit jaký rozměr torx klíče má vypouštěcí šroub na 2.0hdi, ptal jsem se tu už jednou, ale vždy se objevil jiný problém tak šlo auto do servisu tak jsem se ke koupi nedostal, mám T50 a je malá, jenže co mám i T45 tak je tam tak malý rozdíl že bych nerad zjistil že i T55 bude malá a postupně si zaplnil šuplík :)
Díky

_________________
Citroen C4 Grand Picasso 2008 2.0 HDI BMP6,Silver Exclusive


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz