Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - výkonová díra motoru 1.6i 16V
Právě je sob 23. lis 2024 8:53:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: výkonová díra motoru 1.6i 16V
PříspěvekNapsal: pát 21. čer 2013 22:36:46 
Offline

Registrován: pát 21. čer 2013 21:07:24
Příspěvky: 1
Čau chlapi, potřebuju radu. Kopil jsem Berlingo r.v.2003,1.6i 16V, při rozjezdu, když plynule přidávám plyn tak poměrně dlouho trvá než začne auto akcelerovat, jak už jsou otáčky přes 2000, tak jde za plynem pěkně, ale pod je to strašně zdechlý. A když vjedu pomalu do křižovatky a chci pokračovat na 2-ku, tak se mu taky vůbec nechce a když je to trochu do kopce, tak je to zralý na 1-ku. Přeci ho nemusím pořád točit kolem 3000!.
Kdo máte stejnej motor napište mi svoje zkušenosti. Díky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V
PříspěvekNapsal: stř 10. črc 2013 12:34:29 
Offline

Registrován: čtv 29. říj 2009 11:47:49
Příspěvky: 163
Bydliště: Ústecký kraj
Já jsem nic zvláštního nezaznamenal. Pod 2000 moc nechodim, ale spíš proto že mi rve uši jak se chudák motor celej klepe než se rozjede. Je pravda že proti jedenáctistovce v C3 to není tak pružný, tam není problém jet na 1500 otáček a rozjede se v klidu. Žena je z C3 zvyklá řadit dřív, takže je schopná v Berlingu jet na 4 při 40 km/h, a na nic si nestěžovala :lol: . Na jedničku jsem nikdy řadit nemusel, naopak mi přijde že ta je dost krátká a dvojka pobere hodně.

_________________
C3 1.1i X 2007 Takdle červenej jak to Ferrari - poměr krása/cena nejlepší ve své třídě. :D
Berlingo 1.6 16V 2004 Spacelight - rodinný koráb
C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi 135 2015 Exclusive


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V
PříspěvekNapsal: sob 13. črc 2013 5:42:24 
Offline

Registrován: úte 14. kvě 2013 5:22:06
Příspěvky: 6
Mám podobný pocit. Přesedlal jsem z Felicie 1.3MPi a ta zabírá (pokud se tomu tak dá řikat) už od spoda. U Berlinga 1.6 16V to opravdu musím víc točit. Pokud se rozjížím do prudkého kopce, tak na jedničku to musím trošku tůrovat jinak se nerozjedu. Nevím jak u těchto motorů ale co vím tak 16V jsou ve své vodě při vyšších otáčkách. Jinak mi přijde že nejvíc to táhne od cca 3000ot. Jinak zatím test proběhl na 170km/h a možná by šel i dál ale na to jaká je to koza tak jsem to radši dál nepokoušel ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V
PříspěvekNapsal: ned 22. pro 2013 21:40:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22. pro 2013 21:16:59
Příspěvky: 10
Bydliště: Koběřice
Od doby, kdy jsem se před půl rokem stal majitelem auta v podpisu, sleduji toto fórum, a dnes bych si dovolil položit dotaz:

Můj vůz totiž při otáčkách do dvou tisíc plynule nejede, ale cuká a poskakuje. Při delším pokusu provozu v takovém stavu (ve městě se tomu neubráním, pokud nechci na každém kruhovém objezdu řadit jedničku) mi motor skočí do nouzového režimu (tedy, předpokládám, že to je nouzový režim; vůz zapípá, objeví se kontrolka chyby systému emisí (poeticky známá jako "žlutá ponorka") a pod tři tisíce otáček vůz ztratí výkon, chvěje se a má velmi nepravidelný chod (nedokáži rozpoznat, zda jede na všechny válce)

Zajímavé je, že pokud motor zhasnu, nastartuji, tak se kontrolka zhasne, mohu v pořádku jezdit, ale při další jízdě popsané výše se cyklus opakuje. Při zahřátém motoru rychleji.

Ještě bych popsal jedno překvapení, které mi vůz přichystal: Z jiných automobilů jsem byl zvyklý, že ukazatel teploty je po zahřátí motoru zhruba v polovině, avšak zde, i při při dlouhé cestě po dálnici, se krčí dole. Stoupne po zahřátí, ale nijak výrazně. Prý to auto dělá od začátku, termostat byl měněn na jaře. Nevím ovšem, zda tato chyba (nebo vlastnost?) má spojitost se závadou, kterou popisuji.

Mohu poprosit o odhad, kde může být chyba?

Předem děkuji za odpověď.

_________________
Berlingo 1.6 16v - 2006 - od 27. 1. 2015 najíždím další kilometry k číslici 3xx xxx


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V
PříspěvekNapsal: pon 23. pro 2013 17:00:11 
Offline

Registrován: úte 03. lis 2009 9:22:51
Příspěvky: 207
já bych tipoval že to trochu souvisí s tou teplotou. Benziňák se ohřejvá dobře a je na provozní teplotě během pár minut. To že byl měněný termostat neznamená že teplota je v pořádku. Bylo by dobré zajet na diagnostiku a nechat projít diagnostikou i "live data" a tam se zaměřit na to kolik čidlo háže teplotu vody , protože klidně může dávat špatné hodnoty a ŘJ to vyhodnotí jako že motor je studený tudíž mu cpe bohatější směs automatickým sytičem ale ve válcích pokud jsou ohřáté na provozní teplotu to dělá paseku a proto se motor "dohaduje".
To že kontrolka zhasne po startu je dobře protože to znamená že tam není žádná velká chyba ale tzv. pomíjivá která se sice uloží do paměti chyb ale není pro chod motoru nebezpečná tudíž se smaže s každým novým startem.

_________________
Peugeot 807 2 hdi 100 kw šesti forf FAP

Bylo :Berlingo 2.0 Hdi r.v. 2000 malej stěhovák
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V
PříspěvekNapsal: pon 23. pro 2013 20:19:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22. pro 2013 21:16:59
Příspěvky: 10
Bydliště: Koběřice
Děkuji mnohokrát za odpověď. Ještě bych se pozeptal - přijde na závadu i obyčejný opravář, nebo spíše doporučíte autorizovaný servis?

_________________
Berlingo 1.6 16v - 2006 - od 27. 1. 2015 najíždím další kilometry k číslici 3xx xxx


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V
PříspěvekNapsal: pát 06. bře 2015 12:11:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 22. pro 2013 21:16:59
Příspěvky: 10
Bydliště: Koběřice
Končí nám zima a já mohu říci, že z popsaná závada se letos vůbec neopakovala. Co jsem na autě provedl?

1) Únor 2014 - výměna oleje a svíček
2) Listopad 2014 - rozvody, chladící kapalina, opět olej
3) Před měsícem - termostat
4) Ujeto od února 2014 něco kolem 15 tis Km
5) při každém tankování přidán Super Benzin Aditiv.

Nevím tedy, co z těch věcí "může" za vyřešení mých potíží, ale auto už do nouzového režimu nepadá a motor běží bez potíží.

Třeba to někomu k něčemu bude :roll:

_________________
Berlingo 1.6 16v - 2006 - od 27. 1. 2015 najíždím další kilometry k číslici 3xx xxx


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V
PříspěvekNapsal: pát 07. srp 2015 7:56:58 
Offline

Registrován: ned 12. říj 2014 7:13:25
Příspěvky: 16
Prosim o pomoc - mam take problem, ze mi za studena cuka a vetsi kopec s nim za studena skoro nevyjedu. Teplomer na pristrojovce funguje snad v poradku, proto si myslim ze to bude jine teplotni cidlo. Na diagnostice se nic neukazalo.

Muzete mi prosim pomoc a rict jaka dalsi teplotni cidla to mouhou byt co dodavaji ŘJ teplotu? Nasel jsem nahore na motoru cidlo u strikovani a dle cisla, ktere je na nem napsane je to pry snimac tlaku nasavaneho vzduchu - je to to cidlo, ktere bych mel vymenit?

Dekuji vsem za pomoc


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V
PříspěvekNapsal: pát 07. srp 2015 18:22:59 
Offline

Registrován: čtv 29. říj 2009 11:47:49
Příspěvky: 163
Bydliště: Ústecký kraj
Před měněním čidel bych se ještě podíval na svíčky a škrticí klapku.

_________________
C3 1.1i X 2007 Takdle červenej jak to Ferrari - poměr krása/cena nejlepší ve své třídě. :D
Berlingo 1.6 16V 2004 Spacelight - rodinný koráb
C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi 135 2015 Exclusive


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V
PříspěvekNapsal: úte 11. srp 2015 8:30:01 
Offline

Registrován: ned 12. říj 2014 7:13:25
Příspěvky: 16
Svicky jsou nove a skrtici klapka vycistena jako nova.

Jake to cidlo je to spravne co dava teplotu do RJ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V
PříspěvekNapsal: stř 12. srp 2015 9:33:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Svíčky jaké,byl upraven odtrh na hodnotu předepsanou výrobcem?Jaká diagnostika byla použita,jestli není Lexia,tak zpravidla ukáže prd a taky záleží na obsluze.Pokud je vadné čidlo,tak pak nehraje roli jestli je motor studený nebo teplý,protože chybná data ukazuje pořád.Dle mého skromného soudu by stačilo použít nějaký čistič palivové soustavy. http://citroeny.eu/do-paliva/805-intenz ... 500ml.html
Předpokládám,že vzduchový filtr byl také vyměněn.
P.S. Případně bych ještě vyčistil i sání. http://citroeny.eu/technicke-spreje-a-k ... 200ml.html

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V
PříspěvekNapsal: stř 12. srp 2015 11:06:32 
Offline

Registrován: ned 12. říj 2014 7:13:25
Příspěvky: 16
Diky za pomoc.
* Ano Lexia
* za studena cuka a nejede, za tepla jede hur nez muj predchozi Renault Scenic 1.6(66kW) a zere 9l/100 (Scenic mi zral 7 pri courani po meste)
* cistice jsem zatim nepouzival, jen to rozebral a dokonale (doufam vycistil) - zkusim
* vsechny kapaliny, filtry a svicky jsem menil na jare (znacku svicek si nepamatuji), ale nic se na cukani nezmenilo - menili mi to v servise a nevim jestli delali jiny odtrh, myslim si ze ne. Od te doby mam najeto asi 2tis. km

Zatim vymeneno cidlo na teplotu v hlave, pry je tam jeste jedno cidlo na teplotu, ale to nemohu najit, nevi nekdo kde je?

Zkusim ty cistice, ale uz si ani nedavam moc sanci :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V
PříspěvekNapsal: stř 12. srp 2015 12:06:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Jedno čidlo by mělo být přímo na termostatu.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V
PříspěvekNapsal: čtv 13. srp 2015 8:48:53 
Offline

Registrován: ned 12. říj 2014 7:13:25
Příspěvky: 16
Tohle je jedno a to druhe?

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výkonová díra motoru 1.6i 16V
PříspěvekNapsal: čtv 13. srp 2015 14:18:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Vždyť jsi napsal,že to na hlavě jsi měnil. :shock:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz